TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Dödsstraff eller inte
Dödsstraff eller inte
...
För!!!
mot!!!
även om det skulle kännas rätt ibland så finns det ingenting som ger oss rätt att döda en annan människa, inte ens om den människans har dödat någon annan
mot dödsstraff
för hårdare straff
| quote: |
| Originally posted by Vizay mot!!! även om det skulle kännas rätt ibland så finns det ingenting som ger oss rätt att döda en annan människa, inte ens om den människans har dödat någon annan |
för att citera mig själv från en annan tråd
| quote: |
| Originally posted by reveal jag anser att det är fel av samhället att döda folk, eftersom samhället själv säger att det är fel det spelar ingen som helst roll hur jävligt en människa må ha varit, ingen förtjänar att dö en annan aspekt är ju, tänk om det visar sig att personen som är dömd, är oskyldigt dömd? vidare, och detta vet nog inte många, så är det DYRARE att avrätta folk än att sätta dom i fängelse på livstid (usa som enda utgångspunkt), det kostar otroligt mycket med advokater, alla resningar, försök att få nåd, "death row" är inte billigt heller nä, samhället får inte sänka sig så lågt som att avrätta sina medborgare, fy fan däremot tycker jag att livstids fängelse verkligen ska betyda att man sitter i fängelse livet ut |
solklart mot!
Klart man är emot....har väl samma åsikt som Reveal faktiskt, trodde jag aldrig jag skulle säga, 
jag är emot dödsstraff men hårdare straff kan väl vara bättre..
EMOT DÖDSTRAFF
FÖÖÖÖR HÅRDARE STRAFF
Jag är imot livstids straffet vi har i sveige jag tycker vi ska inför ett bestämt antal år istället, detta är till alla fördel. det är phsykist dåligt för en fånge att sitta inne på obestämd tid och inte veta om eller när han kommer ut, om man ändå aldrig kommer bli utsläppt varför skärpa sig?
Dessutom är det inte regeringens sak att söga till när en fånge ska släppas utan det är upp till domstolarna att bedömma.-
darför tycker jag att domstolarna ska dönmma ut en bestämmd tid för fången att sitta bakom galler, observera detta betyder inte att straffen ska bli mildare.
Jag tror dock inte på strängare straff för unga och då syftar jag främst på rubriceringen skadegörlse som kan eventuelt höjas till 1år, ungdommarna behöver vård istället för fängelse som bara får de mera avtrubbade och en mer fientlig inställning till samhället
| quote: |
| Originally posted by WhiteRussian Klart man är emot....har väl samma åsikt som Reveal faktiskt, trodde jag aldrig jag skulle säga, |
Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.