TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Dödsstraff eller inte


Posted by reveal on Oct-19-2002 17:43:

Question Dödsstraff eller inte

...


Posted by GyLLe on Oct-19-2002 18:34:

För!!!


Posted by Vizay on Oct-19-2002 20:09:

mot!!!

även om det skulle kännas rätt ibland så finns det ingenting som ger oss rätt att döda en annan människa, inte ens om den människans har dödat någon annan


Posted by Glorie on Oct-19-2002 20:26:

mot dödsstraff

för hårdare straff


Posted by SteveTranz4ever on Oct-19-2002 20:50:

quote:
Originally posted by Vizay
mot!!!

även om det skulle kännas rätt ibland så finns det ingenting som ger oss rätt att döda en annan människa, inte ens om den människans har dödat någon annan
Håller med dig Vizay... Men nog fan skulle man allt vilja att dom satt en kula i skallen på återfalls förbrytare som mördar, misshandlar och våldtar...


Posted by reveal on Oct-19-2002 22:10:

för att citera mig själv från en annan tråd

quote:
Originally posted by reveal
jag anser att det är fel av samhället att döda folk, eftersom samhället själv säger att det är fel
det spelar ingen som helst roll hur jävligt en människa må ha varit, ingen förtjänar att dö

en annan aspekt är ju, tänk om det visar sig att personen som är dömd, är oskyldigt dömd?

vidare, och detta vet nog inte många, så är det DYRARE att avrätta folk än att sätta dom i fängelse på livstid (usa som enda utgångspunkt), det kostar otroligt mycket med advokater, alla resningar, försök att få nåd, "death row" är inte billigt heller

nä, samhället får inte sänka sig så lågt som att avrätta sina medborgare, fy fan

däremot tycker jag att livstids fängelse verkligen ska betyda att man sitter i fängelse livet ut



håller med!


Posted by Virus on Oct-19-2002 22:50:

solklart mot!


Posted by WhiteRussian on Oct-19-2002 23:26:

Klart man är emot....har väl samma åsikt som Reveal faktiskt, trodde jag aldrig jag skulle säga,


Posted by fede on Oct-20-2002 06:34:

jag är emot dödsstraff men hårdare straff kan väl vara bättre..


Posted by dj_hysterix on Oct-20-2002 10:19:

EMOT DÖDSTRAFF

FÖÖÖÖR HÅRDARE STRAFF


Posted by AC. on Oct-20-2002 11:39:

Jag är imot livstids straffet vi har i sveige jag tycker vi ska inför ett bestämt antal år istället, detta är till alla fördel. det är phsykist dåligt för en fånge att sitta inne på obestämd tid och inte veta om eller när han kommer ut, om man ändå aldrig kommer bli utsläppt varför skärpa sig?

Dessutom är det inte regeringens sak att söga till när en fånge ska släppas utan det är upp till domstolarna att bedömma.-

darför tycker jag att domstolarna ska dönmma ut en bestämmd tid för fången att sitta bakom galler, observera detta betyder inte att straffen ska bli mildare.

Jag tror dock inte på strängare straff för unga och då syftar jag främst på rubriceringen skadegörlse som kan eventuelt höjas till 1år, ungdommarna behöver vård istället för fängelse som bara får de mera avtrubbade och en mer fientlig inställning till samhället


Posted by reveal on Oct-20-2002 12:12:

quote:
Originally posted by WhiteRussian
Klart man är emot....har väl samma åsikt som Reveal faktiskt, trodde jag aldrig jag skulle säga,




Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.