TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- att kläder ska spela sån roll

Posted by Glorie on Oct-20-2002 10:50:

Angry att kläder ska spela sån roll

tjo

när ja var i sthlm sist å satt å vänta på mitt tåg gled fyra killar fram me de grymmaste kläderna.. hehe..ni vet man ser att d ska på moonflower va.. å de har så vida byxor att det ser ut som de svävar Iallafall så stod de å snackade mitt bland allihopa..å man ser hur folk kollar snett på dem...ja kolla lite snett för de var så coola dock hehe..

å sen tre meter i från dem kommer fyra högljudda människor..två killar å två "osäkra eg" tjejer som skriker å e stöddiga bara för att deras killar e det..(de skrek å drack sprit mitt på ljusa dan...å va allmänt stökiga) Iaf. typiska sverigedemokrater eller vad man ska säga...såna tröjor...mörkblå jeans..., hängslen, stålhättor på skorna, bomberjackor.. (aaa, visst ni kanske tycker det låter som vanliga kläder.... och det är det visserligen bland gemene man...) (helt enkelt en typisk outift för en sverigedemokrat..)

för det e just det som e "my point"!!! "Vanligt" folk tycker jeans å jacka ser okej ut å därför blir de accepterade i samhället på ett annat sätt..folk kolla på rejvfolket som d var utomjordingar liksom

om de bara visste vilken grupp som var mest fredliga, hade bäst värderingar, åsikter och så vidareee..ni vet.

jag blir så arg att jag kokar...

Posted by AC. on Oct-20-2002 11:43:

Vet inte om detta är en lokalt fenomen.
I Stockholm måste man vara just lik alla andra om man inte ska klassas som onormal och udda

Posted by SteveTranz4ever on Oct-20-2002 13:53:

Tror det har att göra med respekt och vana det där som du såg Glorie... skinheads/sverige demokrater eller jeans folk.... what ever, har ju funnits om kring länge och folk förstår vad dom är för folk och har en klar uppfattning om dom.

Om sånna som du beskrev efter, som några som skulle sväva iväg med sina rejv kläder så tror jag att många tror just att dom ska göra det... ja fast i sitt eget sinne då.
Många tror att bara för de senaste åren har blivit så mycket uppmärksammat i media med "sånt här folk" och musiken är direkt relaterat till droger (ett skäl att kolla snett på dom alltså).

Jag tror alltså folk tittar fördom inte vet vad det är för typer av människor, dom vet inte riktigt att dom är också gjorda av kött och blod...
Enda skillnaden är att istället för att gå och dansa och lyssna till Sven-Görans Dansband på medborgarhuset så går dom och dansar till en DJ på Dockan...

Posted by Vizay on Oct-20-2002 13:59:

precis som steve säger så handlar det om det okända för folk

ofta tror jag att raveare blir förknippade med hippies och hippies i sin tur med allmän flummighet å flummighet tycker "normala" människor e jättefarligt

själv tycker jag inte det finns nått bättre än att inte se ut som alla andra, man ska fan va lite udda mot mängden tycker jag

(fast de e jag ju inte riktigt än men de har med pengar å göra osv osv )

Posted by Glorie on Oct-21-2002 09:49:

Cool

steve å vizay, sant sant

Trodde ja skulle få igång lite mera snack, men d gick inte vägen...

kryper tebaka till mitt lilla näste då

Posted by Kraith on Oct-21-2002 11:55:

Sen kanske det kan ha att göra med att folk inte vågar stirra på skinheads, för de är rädda att få en stålhättad känga i skallen. Heheh

Posted by Vizay on Oct-21-2002 15:38:

quote:
Originally posted by Kraith
Sen kanske det kan ha att göra med att folk inte vågar stirra på skinheads, för de är rädda att få en stålhättad känga i skallen. Heheh

amen vadå....glowstix gör också ont

Posted by reveal on Oct-21-2002 15:40:

quote:
Originally posted by Vizay

för att inte tala om pois

Posted by Vizay on Oct-21-2002 15:44:

quote:
Originally posted by reveal

tänk dig en rejvare beväpnad med brinnande glowstickpois och stenhårda spikes.....riktigt farliga grejjer

Posted by SteveTranz4ever on Oct-21-2002 16:09:

quote:
Originally posted by Vizay
quote:
Som sagt... folk vet inte vad "rejvare" är för människor

Posted by Vizay on Oct-21-2002 17:37:

hihihi

Posted by Glorie on Oct-21-2002 20:24:

Talking hehehehehe

awwwwwwwwwwwwwww, söta

Posted by robstar on Oct-22-2002 00:01:

Dancing Dude

Meeeeeeheheheheh!

Posted by mindshooter on Oct-22-2002 05:51:

quote:

Tell me about it

AC. sa att i stockholm måste man se ut som alla andra. DEt vet jag inte om jag kan hålla med om. Jag tycker att stockholm i allmänhet är en stad full av olika typer av människor och kulturer. Om jag går inne i stan ser jag udda människor överallt. Givetvis är det normalt att folk kollar lite snett, behöver inte betyda att dom inte tycker om personen i fråga. Det handlar juh om nyfikenhet. Man vill kolla vad det är för underliga kläder personen bär utan att stirra.

En sak jag tycker e lite synd inom rave-kulturen är att det ofta känns som att många tycker att det är ett "måste" att bära neon-kläder och dylikt. Att det är en del av kulturen. Det var det inte från starten, och jag ser det fortfarande bara som en kul grej.
Man ska bära det man tycker e skönt när man går och dansar. Man ska accepteras för den man e. Just av denna anledning vet jag många som är oerhört trötta på rejvare i neon-kläder och glowstix. Brorsan berättade häromdan att jag måste vara lite försiktig vart jag drar upp Glowstix-poi:arna eftersom vissa total-ratar dom. Detta är givetvis minst lika fjantigt tycker jag, att man inte ska få ha på sig eller ha med sig vad som hellst till en fest bara för att några andra wannabe-rejvare har hoppat runt i Neonbyxor och haft allmänt dålig attityd. Men jag säger så här, jag kommer ALLTID att bära dom kläder jag tycker om och representerar. No matter what. Om folk kollar snett så är det helt deras grej. Jag tar inte illa upp så länge jag har kläder som JAG tycker e bra. Om alla följer detta exempel så har vi kanske helt plötsligt ett bättre Sverige att leva i

Posted by Endre on Oct-22-2002 07:11:

Posted by Glorie on Oct-22-2002 10:49:

Cool

ja visste inte va pois va, innan ja kom hit

soft

fast än vet ja inte hur man uttalat d asså

Posted by reveal on Oct-22-2002 11:49:

quote:
Originally posted by Glorie
ja visste inte va pois va, innan ja kom hit

soft

fast än vet ja inte hur man uttalat d asså

"pojs" antar jag?

Posted by mindshooter on Oct-22-2002 13:17:

quote:
"pojs" antar jag?

Japp

Nice bild Endre... Du beger dig in den grafiska formgivnings världen och chockar oss alla med ett underbart utformat Wallpaper eller?