TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- HardTrance/Hardhouse?

Posted by fede on Oct-30-2002 19:27:

Big Ears HardTrance/Hardhouse?

Undra bara e d n�n spom gillar hardtrance lr hardhouse h�r??? vem �r er favo producer / dj i s�nna fall? Jag sj�lv tycker jag om all trance n�stan =) favo djs e v�l cosmic gate o lady dana live!

Posted by lonne on Oct-30-2002 19:45:

Nja...hardtrance, hardhouse, hardstyle �r v�l inte det som ligger mig

v�rmast om hj�rtat. Personligen skulle jag nog v�lja Dj Scot av de

ovann�mda, tycker att han har en unik stil tillskillnad fr�n Cosmic

Gate, Dumonde etc som jag tycker �r r�tt d�ligt med ett par f� undantag.

Posted by Glorie on Oct-30-2002 20:22:

Confused

gillar n�stan allt h�rt! �gg, choklad, trance, house

Kunde inte v�lja h�r iaf....

Posted by Endre on Oct-30-2002 20:30:

skit musik

Posted by Virus on Oct-30-2002 21:24:

�r inte s� j�tteinne p� s�na h�r grejer, men hardtrance kan vara tungt ute p� st�llen. Kai Tracid och DJ Scot �r dom som jag gillar mest.

Posted by AC. on Oct-30-2002 21:27:

P� dansgolvet ska det vara h�rt ingen tvekan om saken
man h�r ju �nd� mest fr�n basen nere p� golvet s� varf�r inte l�gga st�rrst koncentration d�r d� ocks�?
f�r�vrigt tycker jag det som typ scot projeckt lirar �r hardstyle mer �n hardhouse och hardtrance

Posted by RebeL9 on Oct-30-2002 21:32:

DJ Scot Project �r utan tvekan den som h�ller h�gst klass av ovanst�ende. Han �r en av de f� hardtranceproducenter jag verkligen gillar.
Dumonde hade sin storhetstid f�r n�gra �r sedan d� de gjorde riktigt schyssta produktioner och remixar. I dagsl�get tuggar de halm.
Cosmic Gate har bara producerat tv� riktigt bra saker och �r d�rf�r bland de s�mre.
Av det jag h�rt fr�n DJ Isaac har allt varit skit. Hans f�rs�k att remixa Marc Et Claude - Loving You gick i sn�pet.
N�gra hardtranceproducenter jag saknar p� listan �r Flutlicht, SHOKK, K90, Hennes & Cold.

Posted by reveal on Oct-30-2002 22:06:

hardtrance kan vara mkt fint, speciellt att dansa till
vet dock inte vilken av de du listat jag ska v�lja...

Posted by dj_hysterix on Oct-30-2002 22:41:

Oj .. d� var det bara jag som h�ll p� LADY DANA ! ! ! ! ! ...

WIII...Hon e b�st...grym som fan....inte nog me att hon spelar grymt h�rda l�tar s� e hon ox� en tjej...dubbel respekt lixom

Posted by Vizay on Oct-31-2002 00:01:

jag klickade i dumonde men sen s�g jag att de fanns ett eget alternativ s� min r�st ska egentligen ligga d�r....my bad

kai tracid: gillar framf�r allt honom n�r han st�r bakom spelarna....den killen har grym utstr�lning

shokk: grym musik helt enkelt

flutlicht: ocks� j�vligt frym musik....

shokk � flutlicht e nog dom tv� fetaste jag kan komma p�

Posted by fede on Oct-31-2002 07:40:

Thumbs down

som vanligt s� gl�mmer man vilka alternativ man skulle ha.. =P SHOKK , Hennes & Cold, Flutlicht m.m e ox� grymma.. men flutlicht b�rjar bli lite tr�kiga me sina nya remixer.. alla l�ter likadant... =O aja, jag tycker cosmic gate e asgrymma iaf=D..

Posted by SteveTranz4ever on Oct-31-2002 09:42:

Sj�lv gillar jag i princip all typ av trance eller dunka dunka... hardtrance och annan h�rd musik kan rent av va avkopplande f�r mig... lite enklare helt enkelt att lyssna p� s� s�tt att det inte h�nder lika mycke men kan vara s� j�vla upp piggande med sitt r�are sound.
Perfekt st�d musik om inte annat (inte f�r jag st�dar ofta men)

Dumonde f�r det bli f�r mig d�... har h�rt mest set av Dumonde...

Har h�rt ett par av Scot Projekt ocks� och dom var tunga som fan...

K�r inte Dean Hardtrance ocks� ? Tror jag har n�t hemma med han som e bra som fan...

Cosmic Gate har jag inte h�rt n�t bra av p� ett tag, dom har absolut sina stunder iaf...

Posted by Amnezia on Oct-31-2002 17:29:

��hm......gillar b�de hardtrance � hardhouse men eftersomd et inte fanns n�n hh artist � v�lja p� s� e det sv�rt.....

men blir typ

Kai Tracid, Lady Dana

� hardhouse Lisa Lashes, Tidyboys, Andy Farley

Posted by Endre on Oct-31-2002 18:25:

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Sj�lv gillar jag i princip all typ av trance eller dunka dunka... hardtrance och annan h�rd musik kan rent av va avkopplande f�r mig... lite enklare helt enkelt att lyssna p� s� s�tt att det inte h�nder lika mycke men kan vara s� j�vla upp piggande med sitt r�are sound.
Perfekt st�d musik om inte annat (inte f�r jag st�dar ofta men)

Dumonde f�r det bli f�r mig d�... har h�rt mest set av Dumonde...

Har h�rt ett par av Scot Projekt ocks� och dom var tunga som fan...

K�r inte Dean Hardtrance ocks� ? Tror jag har n�t hemma med han som e bra som fan...

Cosmic Gate har jag inte h�rt n�t bra av p� ett tag, dom har absolut sina stunder iaf...

baah!!
baxar min stajl va med vit text?! j/k

bra mannen vi beh�ver fler vita br�der...(hmmm..l�t konstigt det d�r)

Posted by nils on Nov-01-2002 14:11:

SHOKK d�!!?!?!

p� senaste s� har Cosmic Gate st�tt �verst p� min hard-trance lista. allt dom r�r blir h�rt och ljuvligt tycker ja. dom har sin stil som alla deras l�tar o remixar ligger under, o f�r�vrigt s� �r den inte taskig alls!

annars s� hade Dumonde petat bort CG fr�n tronen. Dumonde har alltid legat mig n�ra hj�rtat och har haft sina stunder ("memory", "mute" remixen, "god music" <-- fast d�r �r CG remixen h�gre, "never look back" etc.)

Scot Project given trea. traditionell icke kommersiell hardtrance. bra. Yoji Bio. mixen (ding a ling) = mumma!

Posted by x-dream on Nov-01-2002 15:56:

Fick ta � l�gga min vote p� Scot P....�ven om jag inte lyssnar s� mycket p� hardtrance l�ngre.....

More techno to the ppl.....

Posted by GyLLe on Nov-02-2002 00:58:

Love

helt klart scot.... han g�r h�rdast tycker jag .. i mitt fall s� n�r jag blir fullare � fullare s� vill jag h�ra h�rdare h�rdare trance � d� funkar scot perfect!!!! =)