TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- detta är så jävla korkat att ni måste läsa det :)
Pages (2): [1] 2 »

Posted by reveal on Oct-30-2002 23:19:

detta är så jävla korkat att ni måste läsa det :)

http://www.aftonbladet.se/vss/debat...,220842,00.html

nån som håller med henne? är ju visserligen inte tjej, men detta är fan något av det dummaste jag har hört på länge

Posted by n0bben on Oct-30-2002 23:35:

idiotiskt.. i det långa loppet har inte tjejer mer utgifter än killar .. de måste t.ex inte köpa rakblad ofta och det är fan inte billigt.. eller kådisar ..

Posted by reveal on Oct-30-2002 23:37:

jag som kille äter mer än tjejer
alltså ska jag ha gratis mat

Posted by Glorie on Oct-31-2002 00:04:

http://www.donnyadoll.dk/

här kan alla trancekillar köpa självlysande kondomer :P

håller inte me aftonbladetskribenten, även om ja tycker de kan sänka priset på ob/bindor

avdrag på deklarationen? tsss tsss u wish

Posted by reveal on Oct-31-2002 00:08:

quote:
Originally posted by Glorie
http://www.donnyadoll.dk/

här kan alla trancekillar köpa självlysande kondomer :P

så då behövs inte glowsticksen längre

Posted by Glorie on Oct-31-2002 00:11:

Talking haha

nix killen, dom kan du lämna hemma

fixa såna här bara

Posted by ExOn on Oct-31-2002 00:29:

lol @ reveal! klockren!

Posted by Vizay on Oct-31-2002 00:35:

glöm fumlet med om lamppan ska va tänd eller släckt osv...här har vi svaret på problemet

Posted by mindshooter on Oct-31-2002 01:01:

quote:
Originally posted by reveal
jag som kille äter mer än tjejer
alltså ska jag ha gratis mat

Du ja...men det kan du ändra på..matvanor kan vi mer eller mindre kontrollera...mens går inte att kontrollera mer än med p-piller som har bi-effekter...anledningen till att jag kan hålla med artikelskrivaren är att jag växt upp med en mor som är feminist och har därför hört dessa dikussioner 100 ggr... och jag anser att på denna punkt har dom rätt...

n0bben... För att tjejerna ska kunna uppheålla det skönhestideal som finns måste dom köpa en hel del rakblad..tro mig... vi lever i ett skevt samhälle....jag vill inte ha en hårig brud. Men det är endast för att jag växt upp i ett samhälle där hår på tjejer klassas som något dåligt...

hur fan man ska lösa detta problem vet jag inte... företagen som tillverkar bindor vill väl oxå ha stålar Precis som jag

Posted by SteveTranz4ever on Oct-31-2002 09:23:

Re: haha

quote:
nix killen, dom kan du lämna hemma

fixa såna här bara
Ha ha så du menar man ska göra en grön hellikopter alltså... e inte de lite väl kinky å köra på dansgolvet ? Finns dom inte som rosa också så blir det "I en rosa hellikopter..."

Posted by dj_hysterix on Oct-31-2002 11:35:

Självlysande kondomer ? ? ... va ballt...som att ha en glowstick på ...., va grymt

UTAN SVÄRORD

Posted by Glorie on Oct-31-2002 11:44:

Angry

usch va fula ord du anv hysterix

--------------
Vizay, good one

Posted by reveal on Oct-31-2002 14:03:

fortsättning: http://www.aftonbladet.se/vss/kvinn...,221521,00.html

Posted by n0bben on Oct-31-2002 16:47:

”Det är ingen som tvingar någon kille att raka sig. Du behöver som kille inte raka dig. Men en tjej kan ju inte strunta i mensen. Ska dom gå med blodiga trosor som luktar?"

hmm.. detta argumentet brister lite. tror nog att de flesta män anser rakning som viktigt. det gör jag iaf..

Posted by SteveTranz4ever on Oct-31-2002 17:14:

quote:
Originally posted by n0bben-
”Det är ingen som tvingar någon kille att raka sig. Du behöver som kille inte raka dig. Men en tjej kan ju inte strunta i mensen. Ska dom gå med blodiga trosor som luktar?"

hmm.. detta argumentet brister lite. tror nog att de flesta män anser rakning som viktigt. det gör jag iaf..
Håller med dig... Jag hatar att raka mig för jag har ganska kraftig skäggväxt men ser det som ett måste för mig...
"Ska dom gå med blodiga trosor som luktar?"
ja ha .... men vi då ... ska vi gå omkring skäggiga som värsta ZZ-Top å lira gura eller ? Eller ska alla va tomte varje år kanske ?...

Tycker hela diskussionen är rätt töntig i aftonbladet... Fan har det med jämlikhet att göra... Gnäll på Gud i sånt fall att det blev kvinnorna som fick blöda en gång i månaden och inte myndigheterna...

Peace / Steve

Posted by Vizay on Oct-31-2002 17:18:

quote:
Originally posted by dj_hysterix
Självlysande kondomer ? ? ... fan va ballt...som att ha en glowstick på kuken, fyfan va grymt

så länge bruden inte sätter dne i ett snöre å börjar poia med den så ere lugnt

Posted by robstar on Oct-31-2002 18:22:

Asså Shiiiiit!!
Fan va ja hatar trångsynta feminister!!

Å kvinnoförnedrande reklam!? Vafan!? Stick här i från din skata!

quote:
Problemet är ju att det är kvinnor som har mens och inte män. Hade det varit ombytta roller hade bindor och tamponger varit helt gratis.

Men ja ja , din apa!

Posted by Vizay on Oct-31-2002 19:07:

quote:

Problemet är ju att det är kvinnor som har mens och inte män. Hade det varit ombytta roller hade bindor och tamponger varit helt gratis.

jahaja så om de va vi killar som hade mens så skulle företagen som producerar bindor och tamponger helt plötsligt inte vilja tjäna pengar på det eller vadå?

det där visar ju hur intelligent artikelskrivaren egentligen e.....koncentrerar sig mer på att slänga ur sig dumma påståenden istället för att hålla sig till fakta och bra argument

Posted by nils on Nov-01-2002 11:43:

ujuj... börjar bli lite djupt. jag måste hålla med kvinn:sen lite, men inte fullt. sänka priserna kanske, men gratis... tvek. jag menar, 50 000 är jävligt mycke för lite "avancerat papper". de e nästan så att man kan få en båt för de.

quote:

de tror ja också faktiskt, lr iaf redigt prisänkta. i dagens samhälle så ligger männen i ett bättre läge än de flesta kvinnorna. ett solklart exempel är juh lönerna. män får oftast mer för samma jobb etc. etc. haha, täk o ha mens... så att ge en anledning varför dom inte skulle va billigare än vanligt?

förresten, vad kostar tamponger / bindor idag? ca: pris? ngn som vet? jag har inte en aning!

(förresten, Jano Acta låtarna ÄGER!!! sitter o lyssnar på ayma. sweet! respect Endre! )

Posted by mindshooter on Nov-01-2002 15:11:

quote:
Originally posted by [nils]
ujuj... börjar bli lite djupt. jag måste hålla med kvinn:sen lite, men inte fullt. sänka priserna kanske, men gratis... tvek. jag menar, 50 000 är jävligt mycke för lite "avancerat papper". de e nästan så att man kan få en båt för de.

de tror ja också faktiskt, lr iaf redigt prisänkta. i dagens samhälle så ligger männen i ett bättre läge än de flesta kvinnorna. ett solklart exempel är juh lönerna. män får oftast mer för samma jobb etc. etc. haha, täk o ha mens... så att ge en anledning varför dom inte skulle va billigare än vanligt?

Skönt att nån står på min sida Va ingen som gav respons på något av mina argument... antar att det var för att ni inte hade några?

Posted by reveal on Nov-01-2002 15:19:

män och kvinnor ÄR olika, man har helt olika behov
i det långa loppet jämnar det ut sig

det är många saker som är för- respektive nackdelar med att vara antingen kvinna eller man...

tex lever kvinnor i genomsnitt längre än män... hur ska vi göra detta rättvisare?

klassiskt svenskt att man måste få allt gratis

visst, det är möjligt att det kanske faktiskt är upptrissade priser etc... men det gäller jäkligt många saker isf, jämfört med tex tyskland är nästan allting mkt dyrare här

och det där med att reklamen är utformad på ett visst sätt: det är för att den bevisligen fungerar... och en kvalificerad gissning är att det är kvinnor som köper dessa produkter och således är det kvinnorna som "går på" reklamen...

om saker ska subventioneras tas pengarna in via skatt... det vill säga alla måste vara med och betala bindorna... det är jag inte intresserad av... då kan man räkna upp massvis med saker "som måste vara gratis" och det slutar med att ingen betalar nånting alls, staten står för allt... (sovjet någon?)

nej, vissa feminister fattar tydligen inte vad feminism är för något

Posted by Glorie on Nov-01-2002 21:56:

quote:
Originally posted by reveal

tex lever kvinnor i genomsnitt längre än män... hur ska vi göra detta rättvisare?´

neee fan va lamt å ta upp det som exempel....! suck!
hur ska man kunna skipa nå rättvisa inom det liksom? funkar ju inte!
quote:

och det där med att reklamen är utformad på ett visst sätt: det är för att den bevisligen fungerar... och en kvalificerad gissning är att det är kvinnor som köper dessa produkter och således är det kvinnorna som "går på" reklamen...

asså...vaddå GÅR PÅ reklamen? Vi e så illa tvungna att köpa deras produkter för vi vill som sagt inte gå omkring å blöda i genom kläderna! Och kom inte å säg att det finns andra märken att köpa....för det gör det inte..asså man kan inte använda nå B-märken! det funkar inte. Always å Libresse e bäst! (när d gäller tamponger spelar d inte lika stor roll...har iofs bara provat en tre märken på ob, men d var ingen skillnad)

typ moster evas bindor eller BLÅVITS bindor...4 cm tjocka, ingen uppsugningsförmåga...det FUNKAR inte....pröva själv! man måste köpa de dyra..asså always å libresse..annars fyller d ingen funktioN!

iofs har ICA tagit fram en binda nu som e bra..å lite billigare så det e guld!

nån som undra vad det kosta...typ 2 kr per binda.., å 1.50 för ob typ...apotekets ob kostar 1 kr per ob!

Posted by reveal on Nov-02-2002 01:16:

quote:
....pröva själv!

djuriskt sugen...

vad betyder "ob" ?

Posted by Glorie on Nov-02-2002 15:08:

Smile hoohoho

ob = tampong

säg inte att du inte visste det... då dör ja av skratt asså

hehehhehehhe

killar, tsssss tssss

Posted by n0bben on Nov-02-2002 17:41:

quote:
Originally posted by mindshooter
matvanor kan vi mer eller mindre kontrollera...mens går inte att kontrollera mer än med p-piller som har bi-effekter...

hm nu är det ju så att för att vara frisk och må bra SKA män äta mer än kvinnor i puberteten / tonåren, över lag.

Pages (2): [1] 2 »