TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- cue filer

Posted by Connector on Nov-02-2002 19:53:

cue filer

Har g�r man i nero f�r att anv�nda cuefiler? Vill ha olika sp�r p� mixarna jag laddar ner

Posted by RebeL9 on Nov-02-2002 23:34:

ett litet tips: Anv�nd det programmet som �r gjort f�r cuefiler.
n�mligen cdrwin (www.goldenhawk.com)
:O

Posted by Connector on Nov-03-2002 00:08:

ok d� k�r jag cdrwin. �r inte van vid det programmet s� kan n�gon ber�tta hur man g�r?

Posted by RebeL9 on Nov-03-2002 01:36:

tryck bara p� knappen uppe i main menyn "record disc" och v�lj sen "load cuefile" och br�nn. sv�rare �n s� �r det inte

Posted by reveal on Nov-03-2002 01:43:

i Nero v�ljer man File / Burn Image..., sen s� v�ljer man cue-fil och br�nner

cue-filer st�ds bara i hyfsat nya versioner, jag har 5.5.8.2 och d�r funkar det

Posted by Connector on Nov-03-2002 02:00:

quote:
Originally posted by RebeL9
tryck bara p� knappen uppe i main menyn "record disc" och v�lj sen "load cuefile" och br�nn. sv�rare �n s� �r det inte

aj... det d�r var ju pinsamt enkelt

reveal: Ska testa. Har 5.5.8.0

Posted by SteveTranz4ever on Nov-03-2002 11:43:

Approp� CUE filer....

N�n som vet vad man kan anv�nda sig av f�r program f�r att g�ra CUE filer...

tex. om man har en CD man vill rippa och g�ra ne cue fil till eller om man har ett ett helt set i ett stycke och vill dela upp det med hj�lp av en CUE fil...

Det m�ste ju finnas n�t f�r inte fasen sitter folk � skriver om CUE filer sj�lva... det �r ju ett alternativ men det m�ste ju va fan s� jobbigt.

Tips: skulle inte br�nningen av cue filen funka s� kontrollera cue filen med hj�lp av notepad eller liknande f�r att kolla att filen som ska br�nnas inte har en annan folder.... vet inte hur jag ska f�rklara.... jag g�r en bild
Det st�r allts� att filen jag ska br�nna ligger under C: och under folder "mp3"
Oftast s� har man ju f�rvarat *cue och *mp3 fil i en och samma och d� kommer inte br�nnar programmet hitta *mp3 filen... �ppna d� cue filen med notepad och radera som i detta ex. "C:\mp3\"

Fattat ? Inte... hepp

.../ Steve

Posted by OscarP on Nov-03-2002 17:33:

Det finns Winamp plug-ins som g�r cue filer. D� trycker man typ bara p� en knapp d�r man vill ha en nytt sp�r. N�r man �r klar med l�ten tar man bara save as... och sparar sin cue fil. Mycket bra.

Kommer inte ih�g exakt vad pluginen heter men s�k p� winamp.com!

Posted by SteveTranz4ever on Nov-03-2002 18:42:

quote:
Originally posted by OscarP
Det finns Winamp plug-ins som g�r cue filer. D� trycker man typ bara p� en knapp d�r man vill ha en nytt sp�r. N�r man �r klar med l�ten tar man bara save as... och sparar sin cue fil. Mycket bra.

Kommer inte ih�g exakt vad pluginen heter men s�k p� winamp.com!
Ahhhh tack f�r tipset OscarP... asa najjs. Ska s�ka efter det plug-inet

.../ Steve

Posted by OscarP on Nov-03-2002 23:59:

quote:
Ahhhh tack f�r tipset OscarP... asa najjs. Ska s�ka efter det plug-inet

Det �r lungt! Jag s�kte sj�lv p� Winamps hemsida men hittade den inte, men jag �r verkligen s�ker p� att jag anv�nt en s�n plugin en g�ng. Lite konstigt! Du kan v�l s�ga till om du hittar...