TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Att hämta musik för eget bruk är inget lagbrott


Posted by reveal on Nov-03-2002 22:08:

Lightbulb Att hämta musik för eget bruk är inget lagbrott

http://www.aftonbladet.se/vss/it/st...,222386,00.html

quote:
Att låta andra ladda ner musik från din dator kan kosta uppkopplingen till Internet.
Branschorganisationen Antipiratbyrån försöker genom att anmäla användarna till teleoperatören skrämma dem att sluta.
Föga framgångsrikt kan tilläggas


skönt att höra att det är föga framgångsrikt...


quote:
Att hämta musik för eget bruk är inget lagbrott, vilket visade sig när åklagaren lade ner utredningen kring statsrådet Ulrika Messings nedladdade skiva för inte så länge sedan.


tack, då vet vi, bara att ladda hem


Posted by robstar on Nov-04-2002 01:26:

Aaahapp! Där ser man...


Posted by dj_hysterix on Nov-04-2002 16:28:

tummen upp


Posted by mindshooter on Nov-04-2002 19:21:

Smile Tongue

Det har jag vetat ganska länge...det är bara att dela med sig som är olagligt...men i USA försöker man om jag inte minns helt fel få igenom en lag som gör det olagligt att ladda ner musik också... Vi får hoppas på det bästa!


Posted by ExOn on Nov-04-2002 21:10:

Hallelulja!



Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.