TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- geluid uit divX-file halen - mogelijk of niet?
geluid uit divX-file halen - mogelijk of niet?
kheb hier nou een divX-file liggen en daar zit wel zon onwijs mooie vocal in, die MOET ik echt hebben.. kheb alleen geen flauw idee welk nummer het is (tis japans) dus daarom dacht ik: dan moeten we die zooi er zelf maar uithalen, maar wat is daarvoor nou de beste manier, of hoe is het te doen?
bij voorbaat dank 
Ik zou zeggen, start Soundforge of iets dergelijks, start de film bij het stukje dat je wil hebben en neem het te horen signaal op...
Hoe je dat precies doet weet ik niet, maar het zou moeten kunnen!
Re: geluid uit divX-file halen - mogelijk of niet?
| quote: |
| Originally posted by kolkiewolkie kheb alleen geen flauw idee welk nummer het is (tis japans) |

Harakiri sex? mmmmm....! 
| quote: |
| Originally posted by Kamaya Ik zou zeggen, start Soundforge of iets dergelijks, start de film bij het stukje dat je wil hebben en neem het te horen signaal op... Hoe je dat precies doet weet ik niet, maar het zou moeten kunnen! |
line-out van je PC op de line-in van je MD-recorder.
MD-recorder aan, DivX afspelen.
nu heb je de sound op MD.
line-out van de MD-recorder op de line-in van je PC.
geluidsrecorder (of CoolEdit/SoundForge) aanzetten om op te nemen vanaf de line-in. druk op play op de MD.
tadaa geript in .wav ...
je kunt namelijk niet zo maar opnemen wat je hoort.
het geluid dat een DivX film produceert wordt geoutput
op je Wave-kanaal. je kunt niet opnemen en afspelen tegelijk
op je Wave-kanaal met een doorsnee geluidskaart dus doe ik
het altijd via bovenstaande omweg.
je zou ook nog de DivX kunnen openen met Virtualdub en de gehele audiotrack opslaan als .wav maar daar wordt je ook niet echt vrolijk van, want ten 1e duurt dat retelang en ten 2e moet je je dan rot zoeken naar dat fragment.
Ik weet het ook niet meer precies, maar je kan bij je audio mixer de eigenschappen van opnemen opvragen. Daar kan je selecteren van welke bron je wilt opnemen (daar zal dus ook line-in, microfoon tussen staan). In dat menutje moet je 'mixer' aanvinken. dan moet je weer terug in de mixer onder het schuifje mixer dat hokje ook aanvinken. Dan kan je met cooledit het geluid dus opnemen.
Volgens mij is het nogal onduidelijk wat hier staat, maar ik zou nu zo ook niet 123 weten hoe ik het moet uit leggen. Hopelijk heb je hier wat aan.
greetz
ik kan gewoon zeggen dat ik op wil nemen wat op het wave kanaal komt ik kan ook gewoon opnemen wat er op de line-out komt. gewoon met cool edit hoor!
ah, bedankt mensen

wel eens van virtualdub gehoord? 
heel easy: http://vcdhelp.com/virtualdubaudio.htm