TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Lumpen
Pages (2): [1] 2 »

Posted by reveal on Nov-21-2002 16:47:

Question Lumpen

I n�gra av tr�darna s� s�ger bla amnezia och dbl att de g�r lumpen f�r tillf�llet... kom d�rf�r p� f�ljande fr�gest�llning

Av er som �r tillr�ckligt gamla, har ni gjort lumpen? Var? Var det roligt/givande etc? Varf�r/varf�r inte?

Av er som lite yngre, g�r ni lumpen eller inte?

Av er som �r �nnu yngre, vill ni g�ra den eller inte?

Sj�lv gjorde jag lumpen 99/00 p� A3 i H�ssleholm, en f�r mig mycket rolig och givande tid.

Posted by Aendy on Nov-21-2002 16:53:

Yeah right... jag var p� m�nstringsanl�ggningen i 12 timmar, sen vart det, bye, bye... Hade dock grymma testresultat, s� jag gjorde m�nstringsf�r�ttaren besviken... han hade tydligen stora planer f�r mig :)

Posted by Glorie on Nov-21-2002 17:03:

Talking

jag har gjort lumpen me, i Arvidsjaur

Posted by reveal on Nov-21-2002 17:06:

quote:
Originally posted by Glorie
jag har gjort lumpen me, i Arvidsjaur

�rligt? coolt isf

Posted by robstar on Nov-21-2002 17:08:

Psykologen och jag kom �verens om att ja inte skulle g�ra lumpen
f�r jag �r psykiskt sjuk!

N��...men n�stan

MoOoOOoHahaha!

Posted by Virus on Nov-21-2002 17:22:

Jag var och m�nstrade i 1 timme och 20 minuter. Jag kryssade i en massa allergier som jag inte hade och skrev att jag hade mycket sv�r astma. D� fick jag bara titta p� introduktionsfilmen och sen g� och prata med en sjuksk�terska som inte kr�vde n�gra som helst bevis f�r min sjukdom. Sen satt jag och pratade med m�nstringsf�r�ttaren med guldklocka som kollade snett p� mej och f�rklarade att jag f�tt diagnosen "JC H�lsa", vilket gav mej en hederv�rd plats i utbildningsreserven.

Jag ville aldrig g�ra lumpen, men det skulle varit roligt att ha gjort IQ- och styrketesten.

Posted by Glorie on Nov-21-2002 17:31:

reveal, varf�r skulle du tycka det var coolt??

aha, han gillar tjejer in control

neee allvarligt s� har ja inte gjort lumpen, vet nog vad ni snackar/snackade om ass�...

Posted by Vizay on Nov-21-2002 17:37:

jag har varken gjort lumpen eller m�nstrat �n men det b�rjar bli dags snart....mina planer �r att totalt �ga upp psykologen...antingen det eller typ l�gga p� stilen � la psykiskt sjuk galning

Posted by Aendy on Nov-21-2002 17:40:

quote:
Originally posted by Vizay
jag har varken gjort lumpen eller m�nstrat �n men det b�rjar bli dags snart....mina planer �r att totalt �ga upp psykologen...antingen det eller typ l�gga p� stilen � la psykiskt sjuk galning

Varf�r kr�ngla till det? �r det inte l�ttare att s�ga att man inte vill g�ra lumpen? De har ju faen knappt r�d att ta in n�gra l�ngre, d� l�r de ju satsa p� att ta in de folk som faktiskt vill g�ra lumpen.

Posted by Glorie on Nov-21-2002 17:45:

fast dom har v�l inte de kriterierna tyv�rr??

Posted by reveal on Nov-21-2002 17:47:

som anden s�ger, det l�ttaste �r att helt enkelt s�ga att du inte vill g�ra lumpen

varf�r vill du inte g�ra den f�rresten?

Posted by Glorie on Nov-21-2002 18:00:

Smile Tongue

finns d n� snyggare �n killar i uniform?

Posted by reveal on Nov-21-2002 18:04:

quote:

tja... tjejer tex?

Posted by Aendy on Nov-21-2002 18:05:

quote:

M�jligtvis tjejer i vit tenniskjol med tillh�rande tennisskjorta a�la Lacoste... eller tjejer i boxertrosor och sport-beh�... sen kommer nog m�n i uniform...

Posted by Glorie on Nov-21-2002 18:28:

HappyHappy

aendy, sportbh? hohohoho... ja alla har vi olika smak

Posted by mindshooter on Nov-21-2002 18:30:

quote:
Originally posted by reveal
som anden s�ger, det l�ttaste �r att helt enkelt s�ga att du inte vill g�ra lumpen

Det st�r i katalogen dom skickat hem till oss att det inte l�ngre �r frivilligt..alla som �r friska att klara av lumpen ska g�ra den, om dom blir utvalda f�rst�ss. Det g�r inte att s�ga att man inte vill. Sen om detta dom skriver �r bullshit vet inte jag f�rst�s.

Sj�lv ska jag nog inte g�ra lumpen, finns mycket annat jag kan g�ra med den tiden. F�rst�r att jag s�kert skulle f� ut mycket av det, men fan. Hellre jobbar jag och skaffar mig ordentligt med arbetserfarenhet och st�lar.

Posted by Endre on Nov-21-2002 18:32:

lumpen?....n�h, synd att l�ra sig att d�da!

Posted by reveal on Nov-21-2002 18:33:

quote:
Originally posted by mindshooter
Det st�r i katalogen dom skickat hem till oss att det inte l�ngre �r frivilligt..

har aldrig varit frivilligt

men i princip �r det s� nu, eftersom alla fortfarande ska m�nstra, men de bara tar in ca 15 000 per �r... och d� v�ljer de nog de som vill och �r motiverade f�re de som �ppet s�ger att dom inte vill... borde vara s� iaf

Posted by SteveTranz4ever on Nov-21-2002 18:52:

Jag hade d� samma problem som tjejen i >denna< artikel.

N� men jag gjorde lumpen n�ng�ng -95 typ... 11 M�nader i F21 Lule�...

11 f�rsta veckorna var jag f�rbannat f�rkyld men det fick g� �nd�. N�r jag v�l blev frisk n�n g�ng d�r i mitten d� var det dags att sticka ut p� f�lt�vning och eftersom det "bara" var -20 grader s� blev jag dyngsjuk igen. Jag har m�nga minnen fr�n Lumpen... bra men mest d�liga.
Jag har vart med om otrolig kyla ocks� och hur det �ratt f�rs�ka starta en bil i den kylan... Kallaste var under tv� dagar som vi hade -35 grader... d� satt man mest inne kan jag lova.
Under min lumpar tid lyckades jag och 3 andra polare k�ra s�nder tre bilar... typ v�xel l�da som pajja osv. s� ni vet vart skattepengarna g�r Vi hade fri tillg�n till bil, sn�skoter, bandvagn, hjullastare. Kan s�ga att vi k�rde skiten ur v�ran bil typ k�ra i 90 bl�s och testa hur fort man kunde stanna med full broms, eller hur l�ngt man kunde spinna med backen.

En g�ng vurpa jag med skotern, fl�g typ 5 meter... d� t�nkte jag att nu j�vlar f�r jag sk�ll av chefen f�r k�pan hade spruckit ocks�, n�r han kom ut och s�g skotern s� bara skratta han och sa "J�vla Stockholmare..."

N�t som var bra ocks� var att tackvare att jag l�g i lumpen s� hade man rabatt p� det mesta... S� jag b�rjade p� en fallsk�rms utbildning... var j�kligt kul men FAN s� l�skigt... han aldrig ta mitt fallsk�rms certifikat men jag har hoppat 11 g�nger i alla fall.

N� nu rokar jag inte mer f�r denna g�ng...

(N�n som vill ha filmen "Repm�nad" s� har jag den p� DVD rip )

Posted by nils on Nov-21-2002 19:03:

vet inte.. kanske man ska.. alla s�ger att dom hade askul d�r o fina "lumpar minnen" osv. men, ja menar... de l�ter lite.. jobbigt. ni som har gjort de, va de v�rt det?

Posted by SteveTranz4ever on Nov-21-2002 19:29:

quote:
Originally posted by [nils]
vet inte.. kanske man ska.. alla s�ger att dom hade askul d�r o fina "lumpar minnen" osv. men, ja menar... de l�ter lite.. jobbigt. ni som har gjort de, va de v�rt det?
Det som �r bra �r v�l att man blir man... n�r riktigt s� �r det ju inte men man mognar faktiskt till mer... f�rhoppningsvis blir man stabilare som person. Sen har det sina goda stunder och d�liga stunder...

Men igentligen tycker jag det �r sl�seri med tid och rent ekonomiskt �r det heller inte s� bra... men har man inget jobb och inte mycke koll p� livet s� kanske man borde ta och g�ra det d�r f�r att f� lite "stake" is sig vilket faktsikt m�nga tjejer av just den anledningen g�r lumpen... ja i dubbel bem�rkelse ocks� tyv�r...

Posted by Vizay on Nov-21-2002 20:06:

quote:
Originally posted by Aendy
Varf�r kr�ngla till det?

f�r att det �r f�rbannat kul att �ga folk...om man dessutom lyckas �ga en psykolog s� e man fan kung....fast de b�r inte bli n�gra problem, g�ller � va p� alerten bara

Posted by x-dream on Nov-21-2002 20:07:

Gjorde lumpen p� P4 i sk�vde....Inte s� speciellt rolig tj�nst hade man....Dela ut post i 10 m�nader...

N�r jag m�nstra s� sa jag att jag inte ville g�ra lumpen � s�....Men det gick inte hem alls.....

Men man l�rde ju k�nna nytt folk � det var ju nice.....

Posted by reveal on Nov-21-2002 20:08:

quote:
f�r att det �r f�rbannat kul att �ga folk...om man dessutom lyckas �ga en psykolog s� e man fan kung....fast de b�r inte bli n�gra problem, g�ller � va p� alerten bara

n�t speciellt tillv�gag�ngss�tt? t�nkt ut n�t "bra" att s�ga/g�ra?

Posted by Aendy on Nov-21-2002 20:20:

quote:

K�nslan jag f�r �r att han vet nog vad du f�rs�ker g�ra men l�ter dig h�llas f�r att slippa dig snarast m�jligt.

Pages (2): [1] 2 »