TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- om over na te denken,....
Pages (2): [1] 2 »
om over na te denken,....
"waar gaat het licht heen als je het uit doet?"
wie hier iets zinnigs over te zeggen heeft... posten!
Re: om over na te denken,....
| quote: |
| Originally posted by arjoderoon "waar gaat het licht heen als je het uit doet?" wie hier iets zinnigs over te zeggen heeft... posten! |
denk ut...
he Hobie gefeliciteerd met je verjaardag gister! X-jes
Conjure One - Tears From The Moon (DJ Tiesto Remix) is egt vet
| Originally posted by AFTERNATIVE Conjure One - Tears From The Moon (DJ Tiesto Remix) is egt vet |
neu dit is niet zo'n thread. k heb al een tijdje een discussie hierover met iemand op msn, maar we komen dr niet uit. dus k ben benieuwd of dr mensen zijn die daar nou wel iets zinnigs over weten
Kijk maar eens in de koelkast !

licht gaat naar de kantine als het pauze heeft, wat denk je dan?!
tja zal wel geabsorbeerd worden he
| Originally posted by Eye-Riz licht gaat naar de kantine als het pauze heeft, wat denk je dan?! |
Het licht gaat weer terug het lampje in... volgens mij. Om er vervolgens op te wachten tot jij het er weer uitduwt als je op het knopje drukt of aan het touwtje trekt.
Toch...???
Otte
| Originally posted by Eye-Riz licht gaat naar de kantine als het pauze heeft, wat denk je dan?! |
ik zeg toch !!!
In de Koelkast !
| Originally posted by Otte Het licht gaat weer terug het lampje in... volgens mij. Om er vervolgens op te wachten tot jij het er weer uitduwt als je op het knopje drukt of aan het touwtje trekt. Toch...??? Otte |
| Originally posted by Optimus denk ut... he Hobie gefeliciteerd met je verjaardag gister! X-jes |
Ik denk dat licht eigenlijk een wit gat is en zodra je het knopje omzet word het een zwart gat en lijkt het dus of het lucht uit is!
OKee, les 1 van licht theorie.
In een lamp wordt doormiddel van electrische stroom een electromagnetische straling geproduceert.
Deze straling heeft een bepaalde frequentie.
Iedere kleur heeft zo zijn eigen frequentie.
Deze electromagnetische straling komt in het oog.
In het oog zitten kegeltjes en staafjes die deze opvangen en naar de hersenen doorgeven.
De hersenen zetten deze signalen om in een kleur.
Als je het lampje uit zet verbreek je de stroom cyclus in het lampje. Er wordt dus geen electrommagnetische straling aangemaakt.
De straling valt weg en komt dus niet meer in het oog.
Je ziet dus niets.
Heel simpel allemaal.
Ja, maar Tim, waar blijft het licht dan.
Dat er niks meer bijkomt omdat er geen straling meer wordt gemaakt is logisch, maar waar blijft het???
Oplossing:
het wordt geabsorbeerd.
Volgende vraag:
Als het geabsorbeerd is, zit het licht toch in dat materiaal?
Waarom geeft dat materiaal dan geen licht 
een lamp zendt inderdaad die straling uit. die straling weerkaatst op een voorwerp. dat voorwerp geeft de lichtstraal een bepaalde fgrequentie mee. de lichtstraal met bepaalde frequentie bereikt jouw oog waarna het door je hersenen wordt omgezet in beeld. ---> je ziet het voorwerp!
als je het licht uit doet, wordt er geen straling meer uitgezonden door de lamp. dus kan je niks meer zien. waar het eerder uitgezonden licht dan gebleven is?
in je oog,
achter jou; het is je al gepasseerd,
omgezet in andere energie, warmte.
heb je geen natuurkunde gehad ofzo 
| Originally posted by AFTERNATIVE Conjure One - Tears From The Moon (DJ Tiesto Remix) is egt vet |
| Originally posted by raoel Ja, maar Tim, waar blijft het licht dan. |
?
| Originally posted by Rudy Gast onder je naam staat een fav plaat atm chris liebing... waar heb je die vandaan gehaald? waar kan ik die dus vandaan halen! Moet alles hebben van de master |
Ik blijf erbij dat het in de koelkast gaat !
Voor alle nerds
Licht Theorie
| Originally posted by Smirnoff Ik blijf erbij dat het in de koelkast gaat ! |