TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Råd om digitalkamera, pläz?


Posted by Glorie on Nov-29-2002 15:36:

Question Råd om digitalkamera, pläz?

Tjo.. Inte för att ja har råd men ja vill ha en kamera nu ju, suck..

men ja fundera på vilken som kan va bäst?

Denna: http://www.dustin.se/shopping/Produ...?PID=5010039948

eller denna:
http://www.dustin.se/shopping/Produ...?PID=5010046553

Å vilket slags minne ska ja köpa? Men de har ju så många att välja mellan Multimediakort vet ja att ja inte ska köpa till kameran, men va ere för skillnad mellan sandisk, secure digital å smartmedia..? så många namn. snuff..


edit: FIXAT LÄNKEN NU. klantigt värre


Posted by Connector on Nov-29-2002 16:38:

men *doh* du länkar ju till samma kamera 2 gånger


Posted by Glorie on Nov-29-2002 16:44:

Drunk =P

det har med huvudet att göra
klantigt...

fixat nu

har kommit fram till (me lite hjälp från viktor) att man får väska till canons men inte till minolta.. skiter i vilket faktiskt, för den var ful.. MEN, Canons minneskort e bra mycket billigare än Minoltas

"128MB SD-minne till Minolta kostar runt 718:- exmoms >_< medans CompactFlash 256MB som ixusv2 kör med kostar 777:- "


Posted by Connector on Nov-29-2002 18:10:

En fråga bara: Är det ett krav att det ska bli superkvalle när du skriver ut eller ska du bara ha bilderna på datorn/webben?


Posted by Glorie on Nov-29-2002 18:21:

ja e inte så kräsen när d gäller kvaliten. kommer inte skriva ut dem heller.


Posted by Connector on Nov-29-2002 18:28:

Jag skulle hellre ta en http://www.cyberphoto.se/olympus/300.php

I den prisklassen skulle jag nog hellre ta denna... bra grejer till ett bra pris


Posted by Glorie on Nov-29-2002 21:09:

ok.. thanks mate..

men det blir nog inte olympus.. för ja vill att den ska vara liten.
desto lättare att smuggelismuggla


Posted by AC. on Nov-30-2002 00:29:

www.dpreview.com
bra sida mycket mycket info


Posted by SteveTranz4ever on Dec-09-2003 16:37:

Väntar på min nya fotodigital kamera

Liten som ett kreditkort men ändå 4Megapixel Å fin som tusan...

Den SKA med in på Innercity kan ni hajja !!! Den kan man tom. gömma i munnen

http://www.cyberphoto.se/index.php?...digital/ixi.php






En liten Julklapp till mig själv...


Posted by swe_Trancer on Dec-09-2003 17:29:

kolla runt på www.pricerunner.com


Posted by mjz on Dec-09-2003 22:16:

quote:
Originally posted by swe_Trancer
kolla runt på www.pricerunner.com


tänkte just föreslå det, bara plocka digitalkameror över 3 megapixlar och sortera efter proffsbetygen och välj första bra kameran som passar dina behov och är i rätt prisklass... nåt sånt...


Posted by Nyx on Dec-09-2003 22:31:

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Väntar på min nya fotodigital kamera

Liten som ett kreditkort men ändå 4Megapixel Å fin som tusan...

Den SKA med in på Innercity kan ni hajja !!! Den kan man tom. gömma i munnen


De recenserade den i senaste numret av M3.

OMDÖME:
+ Snygg som attan
+ Fokuslampa
+ Bra kvalitet

- Saknar zoom
- Dyr

= Högsta pryfaktor, helt okej bildkvalitet till ett ganska saftigt pris. Det här är kameran för dig som vill märkas när du förevigar utekvällen.

BETYG:
Storlek/form - 10
Bildkvalitet - 6
Funktioner - 7
Användarvänlighet - 8
Prisvärde - 6
Totalt - 8


Posted by Glorie on Dec-09-2003 22:36:

den här tråden e över ett år gammal så jag behöver inga råd nu tack iaf...jag har köpt en kamera nu till slut Casio exilim blev det Z3 och allt vad den heter. kommer inte ihåg allt kanske borde ta och läsa bruksanvisningen nu så jag vet hur jag får bort blixten inte så insatt i sånt där.

vad jag skulle behöva ha råd om e istället att köpa hörlurar.. men men

steve! aaah.. var ska du lägga den?


Posted by mjz on Dec-09-2003 22:53:

haha, folk får varna med feta stora röda bokstäver när dom återupplivar en gammal tråd...

hehe, lagom storlek, jag lyckades tappa bort min tegelsten till kamera sist jag var på semester så den där hade jag antagligen tappat bort innan jag ens packat upp den...


Posted by SteveTranz4ever on Dec-09-2003 23:03:

Jä jäää... så det är en gammal tråd men jag tänkte den kunde få fortsätta vara en tråd om digi kameror


Vad gäller den jag beställt... Att den inte har zoom rör mig inte så mycke då dom oftast e väldigt begränsade och ger upphov till mer oskarpa bilder... Vad gäller priset så köper jag till inköpspris via firman minus 30% efter som jag drar av kostnaden innan skatten e dragen på lönen så de hamnar runt 1800-1900 för mig


Posted by Glorie on Dec-09-2003 23:11:

Drunk

quote:
Originally posted by mjz
haha, folk får varna med feta stora röda bokstäver när dom återupplivar en gammal tråd...

hehe, lagom storlek, jag lyckades tappa bort min tegelsten till kamera sist jag var på semester så den där hade jag antagligen tappat bort innan jag ens packat upp den...


haha du e rolig du


Posted by staz on Dec-09-2003 23:45:

elelr leta begagnat på t.ex. blocket.se


Posted by MojjMojj on Dec-10-2003 17:21:

Jag vill ta med "digi.-kameran", men jag glömmer för tusan den varje gång ngt skoj e på g.. :P Lite tråkigt om man skulle bli av med den dock, om de tar den får man väll tbx den?



Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.