TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Lite skön nostalgi
Lite skön nostalgi
http://www.aftonbladet.se/vss/nyhet...,233066,00.html
Vilka var era favoriter 
Jag röstade på "Trolltider" på 80-talet, och "Sunes jul" på 90-talet 
Klasses Julkalender gillade jag starkt! =)
ja meh 
rösta på samma som reveal 
jag kommer inte ihåg någon tidigare än Liv i luckan med julkalendern
var det den där de satt i granen eller? hmm kanske var klasses nu när jag kollar närmare...
kanske ite så juligt men ture svensson är grym! kurt olsson var ju också klockren! även sunes jul var soft...
heh kanske syns vilka år då jag var som aktivast julkalender-kollare :P
Ture Sventon privatdetektiv (1989) & Sunes jul (1991) är nog mina gamla favoriter 
Ture Sventon helt klart. Kommer ihåg den julen, firade den på ett lastfartyg och fick det där grymma basketspelet till nintendo 8-bitars i julklapp. Vad hette det nu igen? När det blev så grymma replays när man dunkade. hmmm....
det var lätt Klasses julkalender.. Klase kock var helt klart favoriten.. 
Trolltider.... det var väl den som man såg nån osynlig göra spår i snön i inledningen ?
ja bara måste få se Trolltider igen..!! Blandade i hop det lite me Trolltyg i tomteskogen märkte ja...
Steve, du kanske kommer i håg ett barnprogram från SVT, när de var nåt hemligt gäng nere i en källare... med mörka murade väggar, kommer i håg det
Sen höll de på där nere med nån hemlig klubb tills det i varje avsnitt kom nån som de var rädda för (typ han som var vaktmästare eller nåt) & de fick avsluta programmet
sen var d nån gammal tant me också.. som varnade dem..
det här e typ en efterlysning som jag haft liggandes ute sen jaa.. ja vet inte hur länge....alltid! Programmet måste gått 85, 86 tror ja 
hade ja varit 12 år yngre hade ja diggat årets julkalender rejält...
såg den alldeles nyss... haha va rolig han såg ut.... vad heter han nu igen? Kurt Olsson-gubben

80-talet - Ture Sventon (Jag vill ha en Temla!!!)
90-talet - Sune
2000 - Ja du! Slutade kolla runt 99
NOSTALGI !!!!!
Hörni gott folk minns ni AUTOMAN
Eller är det bara jag som är tillräckligt gammal för att minnas den serien ? Den startade 1983 och man tyckte den var såååååå häftig !
Kom ju på att han har värsta rejv kläderna
Automan skapades av killen som sitter bredvid han på bilden med sin dator. Fram kom Automan som lös alltid som på bilden... som medhjälpare hade han en flygande stjärna liksom liten som en golfboll som hette cursor... Den kunde genom att bara rita fram i luften ta fram Automans bil... en Lamborgini.... senare i serien hade han även en hellikopter....
Bilen han hade gick ju så klart fort utav bara fan och när han svängde så svängde han 90 grader tvärt så varje gång hans skapare var med så satt han som klistrad i varje sväng i rutorna...
Tillsammans löste dom diverse mordgåtor och annat kul...
Det var allt jag kommer ihåg.... läs mer HÄR om du orkar
Mmmm
| quote: |
| Originally posted by King of Clubs Ture Sventon helt klart. Kommer ihåg den julen, firade den på ett lastfartyg och fick det där grymma basketspelet till nintendo 8-bitars i julklapp. Vad hette det nu igen? När det blev så grymma replays när man dunkade. hmmm.... |
Re: NOSTALGI !!!!!
| quote: |
| Originally posted by SteveTranz4ever Hörni gott folk minns ni AUTOMAN Eller är det bara jag som är tillräckligt gammal för att minnas den serien ? Den startade 1983 och man tyckte den var såååååå häftig ! Kom ju på att han har värsta rejv kläderna [Det var allt jag kommer ihåg.... läs mer HÄR om du orkar |
Hallå!
Detta kanske inte var en julkalender med jag kommer ihåg
att jag tyckte de var skitbra när jag var liten knott! 
Toffelhjältarna! Det var samma folk som gjorde
Solstollarna
http://ugis2.arch.chalmers.se/jocke...Trolltider.html
http://hansj.hem.netlink.se/noje/solst.htm
/ Jre
2003 kommer julkalendern handla om HåkanBråkan
soooft
Från sune?
| quote: |
| Originally posted by Glorie 2003 kommer julkalendern handla om HåkanBråkan soooft |
Eller e man för gammal att se på julkalendern när man e 19?
| quote: |
| Originally posted by AC. Från sune? |
ja såg sune med..
får nog spana lite detta år alltså
Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.