TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Lite skön nostalgi


Posted by reveal on Nov-30-2002 00:54:

Talking Lite skön nostalgi

http://www.aftonbladet.se/vss/nyhet...,233066,00.html

Vilka var era favoriter
Jag röstade på "Trolltider" på 80-talet, och "Sunes jul" på 90-talet


Posted by RebeL9 on Nov-30-2002 01:00:

Klasses Julkalender gillade jag starkt! =)


Posted by Glorie on Nov-30-2002 01:01:

Party Hat

ja meh

rösta på samma som reveal


Posted by AC. on Nov-30-2002 01:25:

jag kommer inte ihåg någon tidigare än Liv i luckan med julkalendern
var det den där de satt i granen eller? hmm kanske var klasses nu när jag kollar närmare...
kanske ite så juligt men ture svensson är grym! kurt olsson var ju också klockren! även sunes jul var soft...

heh kanske syns vilka år då jag var som aktivast julkalender-kollare :P


Posted by Nyx on Nov-30-2002 12:47:

Ture Sventon privatdetektiv (1989) & Sunes jul (1991) är nog mina gamla favoriter


Posted by Virus on Nov-30-2002 16:43:

Ture Sventon helt klart. Kommer ihåg den julen, firade den på ett lastfartyg och fick det där grymma basketspelet till nintendo 8-bitars i julklapp. Vad hette det nu igen? När det blev så grymma replays när man dunkade. hmmm....


Posted by SWE_TRANCE on Nov-30-2002 17:11:

det var lätt Klasses julkalender.. Klase kock var helt klart favoriten..


Posted by SteveTranz4ever on Nov-30-2002 21:47:

Trolltider.... det var väl den som man såg nån osynlig göra spår i snön i inledningen ?


Posted by Glorie on Dec-01-2002 11:53:

ja bara måste få se Trolltider igen..!! Blandade i hop det lite me Trolltyg i tomteskogen märkte ja...

Steve, du kanske kommer i håg ett barnprogram från SVT, när de var nåt hemligt gäng nere i en källare... med mörka murade väggar, kommer i håg det Sen höll de på där nere med nån hemlig klubb tills det i varje avsnitt kom nån som de var rädda för (typ han som var vaktmästare eller nåt) & de fick avsluta programmet sen var d nån gammal tant me också.. som varnade dem..

det här e typ en efterlysning som jag haft liggandes ute sen jaa.. ja vet inte hur länge....alltid! Programmet måste gått 85, 86 tror ja


Posted by Glorie on Dec-01-2002 17:53:

Love Poundin' Sensation

hade ja varit 12 år yngre hade ja diggat årets julkalender rejält...
såg den alldeles nyss... haha va rolig han såg ut.... vad heter han nu igen? Kurt Olsson-gubben


Posted by ExOn on Dec-01-2002 18:24:

80-talet - Ture Sventon (Jag vill ha en Temla!!!)
90-talet - Sune
2000 - Ja du! Slutade kolla runt 99


Posted by SteveTranz4ever on Jan-16-2003 22:10:

NOSTALGI !!!!!

Hörni gott folk minns ni AUTOMAN
Eller är det bara jag som är tillräckligt gammal för att minnas den serien ? Den startade 1983 och man tyckte den var såååååå häftig !
Kom ju på att han har värsta rejv kläderna



Automan skapades av killen som sitter bredvid han på bilden med sin dator. Fram kom Automan som lös alltid som på bilden... som medhjälpare hade han en flygande stjärna liksom liten som en golfboll som hette cursor... Den kunde genom att bara rita fram i luften ta fram Automans bil... en Lamborgini.... senare i serien hade han även en hellikopter....
Bilen han hade gick ju så klart fort utav bara fan och när han svängde så svängde han 90 grader tvärt så varje gång hans skapare var med så satt han som klistrad i varje sväng i rutorna...

Tillsammans löste dom diverse mordgåtor och annat kul...

Det var allt jag kommer ihåg.... läs mer HÄR om du orkar


Posted by sipowitz on Jan-16-2003 22:14:

Mmmm

quote:
Originally posted by King of Clubs
Ture Sventon helt klart. Kommer ihåg den julen, firade den på ett lastfartyg och fick det där grymma basketspelet till nintendo 8-bitars i julklapp. Vad hette det nu igen? När det blev så grymma replays när man dunkade. hmmm....


DOUBLE DRIBBLE!!

Härligt spel, precis som du sa så fick man se dunken i nån grå metall variant av sig själv ;-)

Kommer ihåg när jag var förkyld hemma som liten och hade skickat morsan till att hyta double dribble i videobutiken... hon kom hem med double dragon... grr... den hade jag ju redan köpt själv :-)

/sipowitz


Posted by Aendy on Jan-16-2003 22:18:

Re: NOSTALGI !!!!!

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Hörni gott folk minns ni AUTOMAN
Eller är det bara jag som är tillräckligt gammal för att minnas den serien ? Den startade 1983 och man tyckte den var såååååå häftig !
Kom ju på att han har värsta rejv kläderna

[Det var allt jag kommer ihåg.... läs mer HÄR om du orkar


Ärligt, du är faen den första förutom jag som minns den. Hade alla 13 avsnitt inspelade men lånade ut bandet till en snubbe som flyttade till Japan och återsåg aldrig det *sorg* Har vaga minnen av vissa avsnitt. Ett där man kastade ut folk från flygplan och ett där nån brud som vart något slags vittne fick hela sin skrivbord fyllt med bläck för att hon satte sig upp mot busarna. Automan var enda anledningen jag städade rummet för annars fick jag inte se det... Missade ett avsnitt för att jag inte städat mitt rum men spelade som tur in det och fick se det när röjningen var klar... Dessa minnen!


Posted by Jre on Jan-17-2003 08:34:

Hallå!

Detta kanske inte var en julkalender med jag kommer ihåg
att jag tyckte de var skitbra när jag var liten knott!

Toffelhjältarna! Det var samma folk som gjorde
Solstollarna


http://ugis2.arch.chalmers.se/jocke...Trolltider.html

http://hansj.hem.netlink.se/noje/solst.htm

/ Jre


Posted by Glorie on Feb-05-2003 16:49:

King

2003 kommer julkalendern handla om HåkanBråkan soooft


Posted by AC. on Feb-05-2003 19:10:

Från sune?


Posted by nekholm on Feb-06-2003 15:39:

quote:
Originally posted by Glorie
2003 kommer julkalendern handla om HåkanBråkan soooft


Lyx! Den bara måste jag se ju Eller e man för gammal att se på julkalendern när man e 19?

Klasses julkalender och Sunes jul var de bästa, Mysteriet på Grevehol var ganska bra också.

Allt kan hända å de häner, här i Klasses julkalender..


Posted by Glorie on Feb-06-2003 17:17:

quote:
Originally posted by AC.
Från sune?


jepp ja såg sune med.. får nog spana lite detta år alltså



Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.