TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Trance vs Communisme
Trance vs Communisme
T valt me de laatste tijd op, en eigenlijk de laatste drie jaar al, dat veel mensen die van trance houden, of een verwante muziekstroming, ook de communistische ideen en/of logo's etc leuk/cool/stoer vinden. Ik vind dit raar, omdat we toch met zen allen een partij kapitalisten zijn waar je u tegen zegt, en omdat er wel meer mooie logo's zijn in deze wereld...
any comments?
Ik wil je niet gelijk aanvallen, maar ik zie de link niet helemaal... Kom je hier nu op door het IC thema?? Ik zie nml genoeg mensen met zo'n CCCP shirt lopen die ik niet bepaald in de "trance" hoek zou plaatsen. Een aantal ken ik en die zul je toch eerder op pinkpop of iets dergelijks vinden dan op Qontact of weet-ik-veel-welk-feest.
Maar misschien snap ik niet helemaal wat je precies bedoelt, kan natuurlijk ook 
GreetZ, DC
Ikke niet snappen.....
nou kijk,
het thema van IC idd, had k nog niet eens aan gedacht, maar gewoon een hoop mensen die ik ken die van trance e.d. houden hebben bijvoorbeeld een russische vlag op hun muur, of tshirts met mao of che guevara of welke communist dan ook erop, zoals snuggle nu ook. En wat betreft Lowlands etc, ik ben daar geweest, en er liepen maar weinig mensen met mao tshirts etc rond, en degene die ik zag, waren meestal bij dj optredens. snappez vous?
beetje ver gezocht denk ik, er zijn ook zat lui die wel communisme dingen hebben, en niet naar trance luisteren. en daar komt nog bij dat als je bv een trui van cccp hebt, dat je dan nog geen band met het communisme hoeft te hebben
Die vlaggen en t-shirts zijn de jaarlijkse meeloop onderwerpen.
De meeste weten nieteens wat communistisch is.
Er wordt geen enkele link gelegt met trance en communisme...alleen het thema van Innercity en Kremlin zorgen voor een kleine fase waarin dit soort spul veel verkocht wordt.
nou, dan zal t wel mijn omgeving zijn...
maar ik zie het echt al een jaar of drie, vier ofzo, niet echt meer een trend te noemen...
communisme?
linkse rakkers?
trancers zijn stom!
heej, ik vind communisten ook een btje onwerkelijke mensen met een onuitvoerbaar nobel streven, maar dan zijn trancers nog geen linkse rakkers omdat ze zon vlag ophangen..!!
onwetende meelopers dus?
De sfeer die op een goed feest hangt geeft de indruk dat iedereen gelukkig en gelijk is in welke opvattingzin dan ook. De enige die "boven" je staat is de DJ... eh en de uitsmijters ja
Anyways, ik leg het nu weliswaar zo krom als een hoepel uit - het gaat om de uitstraling van de idealen die het communisme ooit had, die doen denken aan een zalige tijd.
| quote: |
| De sfeer die op een goed feest hangt geeft de indruk dat iedereen gelukkig en gelijk is in welke opvattingzin dan ook. |
..phew, ik dacht toch ff dat deze draad een roemloze dood tegemoet ging...| quote: |
| onwetende meelopers dus? |
aha..
je verbindt er zelf het ideaal van gelijkheid en strakke organisatie aan?
wat bedoel je nu eigenlijk?
het is gewoon wat new wave zei een modeverschijnsel.
het is de laatste blijkbaar nogal "in" om van die retro-achtige kledij te dragen..
en daar vallen ook t-shirts met communistische symbolen of leuzen onder.
dat heeft verder niets te maken met trance of wat voor muziek dan ook.
ik wil trance eigenlijk niet echt vergelijken met een staatsinrichting die ervoor zorgt dat er miljoenen sterven en dat de leiders gewoon aan de macht blijven (Stalin en Mao bijv.)
maar goed, ieder zijn eigen gedachtegang h�

wtf zeuren jullie nou over idealen enzo, ik heb het over de LOGO's en ANDERE UITERLIJKHEDEN, ik heb geen woord gezegd over idealen of denkbeelden, althans niet in de context van de vraag.
is mode verschijnsel, zoals eerst iedereen een shirt of broek had met een chinees teken.
| wtf zeuren jullie nou over idealen enzo, ik heb het over de LOGO's en ANDERE UITERLIJKHEDEN, ik heb geen woord gezegd over idealen of denkbeelden, althans niet in de context van de vraag. |
| T valt me de laatste tijd op, en eigenlijk de laatste drie jaar al, dat veel mensen die van trance houden, of een verwante muziekstroming, ook de communistische ideen en/of logo's etc leuk/cool/stoer vinden. Ik vind dit raar, omdat we toch met zen allen een partij kapitalisten zijn waar je u tegen zegt, en omdat er wel meer mooie logo's zijn in deze wereld... |
Hmm...beetje ver gezocht.
De reden waarom ik zo'n shirt heb gekocht was alleen voor IC. Maar nu heb ik alweer een ander mooier shirt gekocht (een geheel rode met een grote gele ster) die ik aandoe op innercity, samen met een speldje van Mao erop 
Wil iemand dat Mao shirt nog kopen? 
Dat van Che Gevara (of hoe je het ook schrijft) zijn meestal juist Rappers en dat soort volk, alternatievelingen, maar niet ravers en clubbers. Ik vind het wel overdreven dat je zegt dat veel ravers / clubbers met Communistische dingen lopen.
Aan de andere kant zou je ook zo kunnen denken: als mensen naar feesten gaan, maken ze zich ondergeschikt aan de muziek, men is een collectief. Collectief bezit was DE grondslag van het communisme, en de muziek is collectief bezit. Men gaat op in de massa, en ziet er deels hetzelfde uit (sensation white / black?). De paralel communisme / housemuziek is er dus wel degelijk, maar ik geloof niet dat mensen daar serieus bij nadenken.
Greetz,
SnuggLe
jup mode verschijnsel. nu zijn het russische dingetjes enzo eerst waren het chinese tekens, volgende stap is dat iedereen met klompen aan lopt en molens op de tshirts 
maar ja.. communisme = idealen + denkbeelden dus tja.. daar linkte je inderdaad wel naar..
Volgens mij meer een modeverschijnsel hoor en niet meer dan dat. ID$T gaat gewoon mee met dit verschijnsel.
Gewoon een zgn hype... heeft niks met trance te maken...
hmm, ok, dan zal t wel mijn paranoia voor russen zijn...
en Snuggle, ik heb dit niet gepost omdat jij dat t shirt had gekocht, t viel me al een tijdje op, ff voor de duidelijkheid..