TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Let the light shine in, med VOCALS!

Posted by WhiteRussian on Dec-02-2002 15:09:

Angry Let the light shine in, med VOCALS!

Sitter och lyssnar p� Jurgen Vries (Darren Tate allts� ) fr�n slutet av november p� ID-T.

H�rde precis Darren Tate vs Jono Grant - Let the light shine in....med VOCALS!

Bara jag som tycker l�ten var enormt mycket b�ttre utan vocals?

Varf�r ska dem alltid f�rst����ra allt, *suck*

Posted by Virus on Dec-02-2002 15:32:

Har inte h�rt den versionen men jag vet vad du menar. Hatar n�r dom kastar p� vocals p� l�tar i efterhand f�r att g�ra dom mer radiov�nliga. Som med Ligaya, som med Riva - Stringer etc etc...

Posted by RebeL9 on Dec-02-2002 17:22:

det senaste och v�rsta exemplet jag sett p� en s�n d�r v�ldt�ckt p� en l�t (ja det e s� jag kallar det) �r Darren Tate - The Opera Song (Vocal mix). Helt pl�tsligt �r det en j�vla meningsl�s s�ng i l�ten mellan operapartierna.
Den h�r sjuka trenden m�ste bort.

Posted by robstar on Dec-02-2002 17:38:

Finns s�kert dom som gillar l�ten b�ttre nu n�r den har vocals , � dom som inte gillar vocal versionen.

Tycker inget e f�rst�rt , ja kan fortfarande lyssna p� non-vox mixen.

Posted by reveal on Dec-02-2002 22:34:

quote:
Originally posted by robstar
Finns s�kert dom som gillar l�ten b�ttre nu n�r den har vocals , � dom som inte gillar vocal versionen.

Tycker inget e f�rst�rt , ja kan fortfarande lyssna p� non-vox mixen.

h�ller med, inget hindrar mig fr�n att lyssna p� nonvoxen (roligt ord) ... men st�rigt �r iofs n�r vocalmixar spelas p� utest�llen, eller i radio eller s�... man t�nker f�rst "fett, nu kommer den l�ten!" och s� blir man besviken av att det kommer in n�n liten tant och gn�ller

detta g�ller dock inte l�tar som har vocals i originalutf�randet, ofta tycker jag att det passar d� (men s�klart inte alltid)