TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Vart framme igen

Posted by Vizay on Dec-08-2002 22:11:

Smiley DJ Vart framme igen

S� har man vart framme � vart kreativ igen...fast den h�rg�ngen ere en l�t � inte en mix jag gjort

efter typ stora problem med inspiration � s�nna grejjer s� fick jag en kick f�r 2 dagar sen som resulterade i detta...

Ladda hem (det vanliga, ni vet h�gerklicka � s�)

ge komentarer � kritik, �rligt...inge sm�r!!

som jag kan s�ga direkt s� tror jag att jag ska �ndra basljudet, f�r det inte riktigt s� luftigt som jag vill men jag vet inte ....vad tycker ni?

aja lyssna � kritisera nu

Posted by SteveTranz4ever on Dec-08-2002 22:35:

Ja ... jag vet inte vad man ska gn�lla p�.... �r ju ingen expert p� att f�rklara men jag tyckte det l�t genomg�ende bra...

Skulle v�l vilja k�nna mer stor-rumsk�nsla p� soundet som �r vid typ 2.35... det l�t s� studio rums aktikt IMO.

Annars har jag inget � s�ga.... tycker som ljudets kvallitet var bra med volymer och k�nsla...

edit: Keep up the good work
(ftp TA-Sweden\Made by TA users !\Vizay aka Arctic sound system)

Posted by Vizay on Dec-08-2002 22:38:

hmmm jo jag f�rst�r vad du menar....f�r totaldamp p� det d�r med reverbs.....f�r inte till det alls utan att de l�ter konstigt :/

men jag jobbar p� det

Posted by Nyx on Dec-08-2002 23:24:

Jag tycker att l�ten var mycket bra ljudm�ssigt iaf. Sk�nt synthsound & sf�rer. Fick en k�nsla av trance [] control p� vissa st�llen i l�ten av n�n anledning..vilket �r possitivt, eftersom jag diggar dem. Hade du lagt till lite 303 hade l�ten varit riktigt bra..jag s�gar alla l�tar som inte har 303 i sig!

+inga falska tong�ngar
+sk�na sf�rer
+gott synthsound
+lite trance [] control-sound
+helheten

-lite f�r soft
-ingen 303
-melodin

(Lyssnade med h�rlurar..grannarna kan bli gn�lliga om jag k�r med speakers vid den h�r tiden )

Posted by Vizay on Dec-08-2002 23:52:

har fixat till ljuden lite....fixat mindre studio � mer stor sal p� synthen och sen har jag mastrat skiten i t-racks ocks� (f�r er insatta som undrar) s� jag har f�tt lite mer varmt ljud...och tyngre p� basen utan att �verdista skiten

har ox� f�tt in lite mer stereoljud i masteringen

ladda hem nya versionen

har lite ideer f�r att f� ett lite mer fantasifullt piano, k�nns n�stan som lite lite melodivariation p� pianosidan men de kommer imorgon i s� fall f�r jag m�ste sova nu

� den d�r 303'an kommer du aldrig h�ra nyx.....inte i den h�r l�ten iaf....fast jag har en annan l�t som inneh�ller n�got som liknas vid en 303

[edit]

steve du kan fixa s� sound � system sitter ihop om du vill......har funderat fram � tillbaka p� det d�r � kommit fram till att de nog ska va soundsystem f�r att vara korrekt

Posted by Vizay on Dec-09-2002 14:17:

*bump* gjort �nnu n�gra sm��ndringar i ljuden s� tanka hem � lyssna nu....samma url som ovan

[edit]

ok f�rv�nta er stora �ndringar imorgon...ska byta bassline � percussion helt t�nkte jag

dom l�ter lite f�r amat�r tydligen :/