TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Mitt E-mail till NRJ
Pages (2): [1] 2 »

Posted by mindshooter on Dec-09-2002 20:15:

Read This! Mitt E-mail till NRJ

F�r er som missade det i l�rdags s� g�stade sj�lvaste Judge Jules NRJ extravadance varp� ja skickade ett mail till dom. T�nkte att n�r dom v�l lirar bra grejer s� ska dom ocks� f� veta att det finns folk som diggar detta! Jules lirade ett bra set med bla "Let the light shine in" och andra sk�na trancel�tar

H�r e mitt mail pluss det svar jag fick fr�n dom:

-----------------------
Vanligtvis lyssnar jag aldrig p� radio, av den enkla anledningen att musiken inte tilltalar mig. Det ni lirar �r oftast ett h�n mot den musik jag lever f�r, Trance. Mycket d�lig musik i radio och TV h�js upp i rampljuset d�r det inte alls f�rtj�nar att vara. Det �r ovanligt att f� h�ra en riktigt bra l�t i radio som inte har skapats f�r att tj�na pengar. D�rf�r blev jag m�ktigt f�rv�nad n�r jag nu ikv�ll fick h�ra att Energy Extravadance g�stades av Judge Jules, som till r�ga p� allt verkar k�ra en j�vligt sjysst mix.
Ett steg i r�tt riktning s�ger jag, och jag vet att m�����nga h�ller med mig. Om kommersiel radio v�gade satsa lite mer p� musik som skiljer sig lite fr�n allt mainstream tjaffs s� kanske jag t.om skulle sl� p� l�dan ibland.

N�ja, Tack f�r en stunds sk�n musik, forts�tter ni i samma riktning s� ska ni f� �tminstone en inbiten lyssnare till.

Med v�nliga h�llsningar Kenny Berggren

-----------------------
SVAR 1 fr�n Nina Thorsell, informationen
Kenny!

Vad h�rligt att du �r s� intresserad, seri�s & p�l�st!

Jag skickar ditt mail vidare till Sebastian som �r DJ under NRJ Extravadance.

Ha en h�rlig m�ndag!
-----------------------
SVAR 2 fr�n Sebastian Voght, DJ
Hej Kenny!
Tack f�r att du lyssnar. Som sagt ny klubbmusik varje l�rdagkv�ll 22-24
v�nligen
Sebastianb
------------------------

Tycker att Sebastian kanske inte tog all tid i v�rlden att skriva sitt svar haha... Kul att dom iaf svarar tycker jag. Men han verkade mer intresserad av att promota sin show �n att diskutera �mnet i fr�ga. men men

Posted by SteveTranz4ever on Dec-09-2002 20:18:

Re: Mitt E-mail till NRJ

quote:
Originally posted by mindshooter
-----------------------
Hej Kenny!
v�nligen
Sebastianb
------------------------

Tycker att Sebastian kanske inte tog all tid i v�rlden att skriva sitt svar haha... Kul att dom iaf svarar tycker jag. Men han verkade mer intresserad av att promota sin show �n att diskutera �mnet i fr�ga. men men
Vilket lamt j�vla svar.... visst han vill bara promota sin show.... vilka billiga d�rar dom e p� NRJ...

ha de / Steve

Posted by reveal on Dec-09-2002 20:18:

hon sa att du var p�l�st... inneb�r det att hon erk�nner att dom bara spelar skit normalt sett?

Posted by Aendy on Dec-09-2002 20:24:

Tv� saker sl�r mig:

Nummer ett) Sv�r inte i brev d�r man vill vara seri�s. Bara ett litet tips inf�r framtiden fr�n en som skrivit alldeles f�r m�nga brev till myndigheter och liknande.

quote:
Originally posted by mindshooter
-----------------------
Hej Kenny!
v�nligen
Sebastianb
------------------------

Nummer tv�) Ska man anv�nda ett standardsvar b�r man v�l se efter vad brevskrivaren skrivt. "Tack f�r att du lyssnar"... var det inte s� att du skrev att du INTE brukade lyssna... �nnu st�rre anledning att bojkotta NRJ, de som jobbar d�r kan inte ens l�skunniga.

Posted by Glorie on Dec-09-2002 20:49:

HappyHappy jag har h�rt att

n�ste man till rakning e Tiesto att spela i deras radio

(eller inte n�ste man kanske.. i maj)

Posted by Laszlo on Dec-09-2002 21:14:

Vad fasen, varf�r var det ingen som sa n�got om detta? N�gon som m�jligtvis har spelade in det? Judge Jules �ger!

H�rligt mail ocks�...hade nog skrivit ungef�r samma sak, OM jag hade lyssnat, men det g�r jag aldrig f�r d� de inte spelar komersiell bullshit s� spelar de house och s�nt j�vla tjafs p� Xtravadance...tilltalar mig �nnu mindre �n vad Britney spears g�r...l�ter dumt kanske, men s� �r det...house �r..usch...finner inga ord...*spyr*

Posted by SteveTranz4ever on Dec-09-2002 21:20:

�rligt talat s� skulle jag inte vilja att Tiesto lira p� NRJ.... skulle hellre se att han bojkotta dom...

NRJ �r inte v�rdig hans storhet !

Posted by robstar on Dec-09-2002 21:42:

Aja , du f�rs�kte allafall!

Skulle va grymt om Id-T �ppnade radio stationer i sverige!

Posted by Nyx on Dec-09-2002 21:49:

quote:

-----------------------
Hej Kenny!
Tack f�r att du lyssnar. Som sagt "ny klubbmusik" varje l�rdagkv�ll 22-24
v�nligen
Sebastianb
------------------------

"ny klubbmusik" = skitkass housemusik som ingen vill lyssna p�.

Posted by Laszlo on Dec-09-2002 21:56:

quote:
Originally posted by robstar
Aja , du f�rs�kte allafall!

Skulle va grymt om Id-T �ppnade radio stationer i sverige!

Det skulle de aldrig g�ra med de h�ga skatterna och avgifterna som finns inom den offentliga mediesektorn i Sverige...Det kostar multum att starta upp en radiokanal h�r, och det skulle aldrig bli l�nsamt f�r ett f�retag som ID&T att starta n�got, speciellt med tanke p� att Sverige trots allt �r klubbkulturens U-land...Det finns liksom ingen marknad...

En s�dan radiokanal �r v�l precis det som vi skulle beh�vas f�r att den svenska klubbkulturen skulle f� sig en knuff i r�tt riktning, men det kommer tyv�rr inte att h�nda de n�rmaste �ren...

Posted by Laszlo on Dec-09-2002 21:58:

Re: Re: Mitt E-mail till NRJ

quote:
Originally posted by Nyx
"ny klubbmusik" = skitkass housemusik som ingen vill lyssna p�.

We're on the same level there...
House �r det vidrigaste som finns...Jag f�rst�r inte hur det kan vara s� f�rbannat stort i Storbritannien...

Posted by robstar on Dec-09-2002 22:08:

quote:
Originally posted by DJ_Laszlo
Det skulle de aldrig g�ra med de h�ga skatterna och avgifterna som finns inom den offentliga mediesektorn i Sverige...Det kostar multum att starta upp en radiokanal h�r, och det skulle aldrig bli l�nsamt f�r ett f�retag som ID&T att starta n�got, speciellt med tanke p� att Sverige trots allt �r klubbkulturens U-land...Det finns liksom ingen marknad...

En s�dan radiokanal �r v�l precis det som vi skulle beh�vas f�r att den svenska klubbkulturen skulle f� sig en knuff i r�tt riktning, men det kommer tyv�rr inte att h�nda de n�rmaste �ren...

Jo ja vet!
Men jag hoppas �nd�...

Varf�r hatar ni House f�resten?
Ja f�rst�r inte hur man kan hata en genre, ni verkar hata house j�tte mycket.

Varf�r tycker ni inte om house? Och har ni n�ra exempel p� d�liga House l�tar som ni h�rt?

Posted by Nyx on Dec-09-2002 22:35:

Varf�r hata house?

Kanske f�r att alla housel�tar jag har h�rt har varit extremt d�liga.(Hardhouse ej inr�knat).

Jag lyssnar n�stan bara p� hardtrance & acid..housemusiken ligger l�ngt ifr�n dem genrerna.

House = mesigt beat, kass bas, fjantiga synthsound, vocals som suger, m.m.

Posted by Laszlo on Dec-09-2002 22:40:

quote:
Originally posted by Nyx
Varf�r hata house?

Kanske f�r att alla housel�tar jag har h�rt har varit extremt d�liga.(Hardhouse ej inr�knat).

Jag lyssnar n�stan bara p� hardtrance & acid..housemusiken ligger l�ngt ifr�n dem genrerna.

House = mesigt beat, kass bas, fjantiga synthsound, vocals som suger, m.m.

Hade inte kunnat s�ga det b�ttre sj�lv

Posted by Laszlo on Dec-09-2002 22:47:

quote:
Originally posted by robstar
Jo ja vet!
Men jag hoppas �nd�...

Varf�r hatar ni House f�resten?
Ja f�rst�r inte hur man kan hata en genre, ni verkar hata house j�tte mycket.

Varf�r tycker ni inte om house? Och har ni n�ra exempel p� d�liga House l�tar som ni h�rt?

Jag har inte sagt att jag hatar house...(tror jag)...is�fall tog jag i...s�ger bara att musiken inte alls tilltalar mig...inte det minsta...det finns tv� bra l�tar, den ena �r "Sterbinszky - Discography", som �r en av mina absoluta favoritl�tar genom alla tider...och den andra �r "Who da funk - Shiny Disco Balls"...helt ok l�t...men ut�ver har jag aldrig h�rt n�gon house som fallit mig i smaken...

Posted by Virus on Dec-09-2002 23:56:

Var inte s� tr�ngsynt och f�rd�m en massivt bred genre som house. Det finns mycket mer �n bara den kommersiella avarten man h�r p� radio. Det �r som att hata trance f�r att man inte gillar Alice DJ..

Posted by SWE_TRANCE on Dec-10-2002 00:05:

quote:
Originally posted by mindshooter SVAR 2 fr�n Sebastian Voght, DJ
Hej Kenny!
v�nligen
Sebastianb
------------------------

jahaja, vad var det f�r j�vla svar d�?? FJANT!!!
Han kunde v�l iaf typ sagt n�t i stil med "Kul att du kommenterar och ger oss dina synpunkter, vi f�r v�l se hur det blir fram�ver"

Har aldrig gillat den "�verklass DJ'en" USCH � fy...

Synd att man missade JJ setet, kunde kanske varit n�t.
Jag satt hela helgen � lyssnat p� Digitally Imported. Dom hade ju 3�rs jubileum i helgen. S� mitt beg�r av musik fick jag iaf..

BTW, har suttit � lyssnat igenom Armins 12h set nu under tv� dagar (endast 7h mp3's), m�ste s�ga att det �r ett av de b�sta seten jag lyssnat p� p� riktigt, riktigt l�nge..

Posted by mindshooter on Dec-10-2002 00:48:

Aendy: Jag vet att man inte ska sv�ra Detta brev kraffsade jag ihop p� 5 minuter. Om man ser �ver deras svar s� k�nns det som att 5 minuter var f�r mycket tid att �dsla p� ett budskap som knappt r�kte fram till n�san p� dom.

Precis som n�n sa s� har Sebastian inte fattat att jag ratade deras kanal i allm�nhet. yeah yeah

om house-musik: Blir sj�lv tr�tt p� folk som ratar andra music-genrer. Vet ni hur m�nga som s�ger samma sak om Trance?

"det �r bara dunka dunka och fula syntar"

Hur p�l�sta brukar dom vara? Hur p�l�sta framst�r d� ni n�r ni s�ger samma sak om Housemusik? Det �r en sak att personligen inte uppskatta musiken. Men att generelt st�lla ut House som "skit" tycker jag l�ter lite dumt. Man ska ha respekt f�r andras musik.

Posted by MiB on Dec-10-2002 01:07:

quote:
Originally posted by reveal
hon sa att du var p�l�st... inneb�r det att hon erk�nner att dom bara spelar skit normalt sett?

hahaha... l�r ju va s�....

Posted by RebeL9 on Dec-10-2002 05:26:

orsakerna till varf�r s� m�nga ogillar house kan kanske vara att det ligger s�pass n�ra hiphop och funk?
och den sortens musik e ju typ om�nskligt d�lig som jag inte ens skulle pl�ga min boskap med.

Posted by Endre on Dec-10-2002 07:35:

bajs p� NRJ, Phasio slickar sebastians r�v och sebastian tror han �ger stockholm med sin r�vsoppiga show.

Posted by Nyx on Dec-10-2002 11:25:

quote:

om house-musik: Blir sj�lv tr�tt p� folk som ratar andra music-genrer. Vet ni hur m�nga som s�ger samma sak om Trance?

"det �r bara dunka dunka och fula syntar"

Hur p�l�sta brukar dom vara? Hur p�l�sta framst�r d� ni n�r ni s�ger samma sak om Housemusik? Det �r en sak att personligen inte uppskatta musiken. Men att generelt st�lla ut House som "skit" tycker jag l�ter lite dumt. Man ska ha respekt f�r andras musik.

Hata kanske �r fel ordval..men housemusik �r iaf inget jag lyssnar p�. Jag visste att n�n skulle b�rja grina s� fort ordet "hata" skulle dyka upp i f�rh�llande till musikgenrer. Kul att se reaktionerna. Det var n�n liknande diskussion i "Music Discussion".

quote:
Originally posted by RebeL9
orsakerna till varf�r s� m�nga ogillar house kan kanske vara att det ligger s�pass n�ra hiphop och funk?
och den sortens musik e ju typ om�nskligt d�lig som jag inte ens skulle pl�ga min boskap med.

Precis..det �r d�rf�r jag inte lyssnar p� house!

Posted by dj_hysterix on Dec-10-2002 12:48:

quote:
Originally posted by Endre

bajs p� NRJ, Phasio slickar sebastians r�v och sebastian tror han �ger stockholm med sin r�vsoppiga show.

HAHA ! .. Phasio suger..tror han e den enda hardhouse-artisten som finns i v�rlden.

Posted by RebeL9 on Dec-10-2002 12:56:

quote:
Originally posted by dj_hysterix
HAHA ! .. Phasio suger..tror han e den enda hardhouse-artisten som finns i v�rlden.

eh vad menar du? :/

Posted by Virus on Dec-10-2002 13:13:

quote:
Originally posted by RebeL9

Eeh.. En del house �r funkliknande, men hiphop??

Pages (2): [1] 2 »