TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Adam Beyer

Posted by Virus on Dec-12-2002 23:40:

Arrow Adam Beyer

Sveriges klarast lysande elektroniska stj�rna skulle man v�l kunna s�ga. Han g�r debut (som f�rsta svensk tror jag) p� det klassiska brittiska radioprogrammet 'The Essential Mix' p� s�ndag, vilket �r en stor prestation.

Jag har inte sett honom live, men de set jag h�rt per mp3 har jag diggat h�rt. Har ni sett honom, vad tyckte ni och var brukar han spela nuf�rtiden??

Posted by AC. on Dec-12-2002 23:49:

han lirar en massa techno...(Hoppas jag inte �r helt ute och cycklar nu) Kan inte fatta att jag missat honom de g�nger han spelat i sthlm... K�nns lite surt

Posted by Virus on Dec-12-2002 23:59:

quote:
Originally posted by AC.
Kan inte fatta att jag missat honom de g�nger han spelat i sthlm... K�nns lite surt

Jag med. Tycker man borde sett honom... Han lirar p� Mondaybar kryssningen nu i natt.. Och nej du �r inte ute och cyklar..

Posted by RebeL9 on Dec-13-2002 05:10:

Adam Beyer �r v�l tillsammans med Cari Lekebush en av Sveriges st�rsta technostoltheter genom tiderna.

Posted by P4z! on Dec-13-2002 09:03:

Jag har sett honom live, han �r mkt bra!

Posted by DJ Ezzian on Dec-13-2002 10:47:

Har h�rt en del av han og han har imponert meg veldig

Posted by Endre on Dec-13-2002 11:17:

jo, han �r duktig...mycket duktig.

Posted by x-dream on Dec-13-2002 16:04:

Adam Beyer �r grymt bra imo.....

Gillar hans livesets � mixade skivor...Dock aldrig sett honom live.....

Kungen...Tack f�r infon om att han lirar p� Essential mix...

Posted by Virus on Dec-13-2002 16:46:

quote:
Originally posted by x-dream

Kungen...Tack f�r infon om att han lirar p� Essential mix...

Lugnt :P Vet inte om han f�r b�da timmarna eller bara en. Hoppas p� det f�rsta alternativet.

H�r finns en bio om Adam Beyer f�r den som �r intresserad:
http://www.turborecords.ca/artists_adam_beyer.html

Det b�sta jag h�rt av honom �r Stockholm Mix Sessions (tack X). D�r k�rde han s�n techno som jag gillar mest, som �r lite houseaktig och har sm�rre melodiska element. Skulle verkligen vilja ha den skivan, men den verkar inte vara s� l�tt att f� tag p� i Sverige (som vanligt ). Har mailat skivbolaget, men dom verkar inte vara p� alerten.

Posted by x-dream on Dec-13-2002 16:59:

quote:
Originally posted by King of Clubs
Lugnt :P Vet inte om han f�r b�da timmarna eller bara en. Hoppas p� det f�rsta alternativet.

Hade helt gl�mt av n�r han lirade....Hoppas p� att det blir 2 timmar....

Posted by WhiteRussian on Dec-14-2002 02:04:

H�rde han p� kryssningen, enomrt imponerad! S� sk�nt att h�ra riktigt bra techno och inte massa fjantig desto-tyngre-monotonare-m�rkare-destob�ttre.

Grymt sk�nt set. Skulle vilja ha en tracklist, men men, vad g�r man,

Posted by verminator on Dec-14-2002 17:53:

jeg h�rte han p� ilt forrige m�ned, og det ROKKA sinnsykt!!

dritfet techno!! akkurat som jeg hadde h�rt p� mixalbumene og livesettene av han

fikk for�vrig vite at han spilte Cave's "Street Carnival" p� luciakryssningen natt til fredag, og det er sinnsykt kult
h�per han spiller den i essential mixen i kveld og, da blir det bra pr for plata

Posted by verminator on Dec-14-2002 17:55:

whiterussian: l�t nummer 4 eller 5 i settet hans var Cave - Street Carnival, som kommer ut p� Ingoma labelet til Ben Sims om ikke s� veldig lenge!

Posted by lonne on Dec-14-2002 21:10:

Ja fyfan, Adam lirar och proddar nice techno.... har fastnat

kratftigt f�r Adam Beyer & Peter Benisch`s-Sweden...tjockt nice !!!

Posted by Virus on Dec-15-2002 02:43:

Han lirar p� the essential mix nu f�r den som undrar.

http://www.bbc.co.uk/radio1/dance/essentialmix/

Posted by SteveTranz4ever on Dec-15-2002 02:49:

rippar fr�n och med nu... missat b�rjan iof men jag tror v�l man kan lyssna om igen senare... d� kan jag g�ra en full rip om man gillar settet

Posted by x-dream on Dec-15-2002 05:38:

Fan ox� missa detta....F�r leta efter den senare idag.....

Posted by Virus on Dec-15-2002 14:38:

Jag lurades lite eftersom jag skrev att han skulle spela p� s�ndag, sorry. Men det var f�r att det stod 15/12/02 p� Radio One hemsidan. T�nkte inte att det gick p� natten efter kl. 12

Men det vore ju v�ldigt m�rkligt om det inte rippades.

Posted by x-dream on Dec-15-2002 14:55:

quote:
Originally posted by King of Clubs
Jag lurades lite eftersom jag skrev att han skulle spela p� s�ndag, sorry. Men det var f�r att det stod 15/12/02 p� Radio One hemsidan. T�nkte inte att det gick p� natten efter kl. 12

Men det vore ju v�ldigt m�rkligt om det inte rippades.

S� sant att man kan luras av detta....

Den �r rippad har inte f�tt den �nnu bara....