TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- ny mix <-- uppladdad!!!

Posted by Vizay on Dec-15-2002 15:48:

Smiley DJ ny mix <-- uppladdad!!!

l�s min senaste post

Posted by robstar on Dec-15-2002 15:57:

Prova � koppla in i LINE-IN utaget ist�llet, ljudet e mycket renare i de utaget.

Posted by Vizay on Dec-15-2002 16:11:

hmmm jo kan iofs testa det......det skumma va att jag startade om datorn � d� f�rsvann radioeffekten :P

men jag ska testa line-in iaf....alltid bra med renare ljud

[edit]

tror jag skippar line in trots allt....den verkar lite keff p� mitt ljudkort...kommer bara ljud i v�nster kanal � inte p� h�ger :/

aja om ca. 70 min s� kommer den upp d�r�

Posted by Vizay on Dec-15-2002 19:21:

ok h�r kommer mixen nu.....m�rks att jag legat p� latsidan med mixandet ett litet tag nu f�r min teknik e lite stel....missade ganska m�nga �verg�ngar lite granna.....

tracklist:

Airbase - T-pod
Signum - Coming on strong (S.H.O.K.K. remix)
Dj Hein - Energetic rythm (Donkey roller's remix)
Eon - Pocket damage
Push - Tranzy state of mind (clubmix)
Yoda - Definetly (Dj scot project remix) <---d�ligt inmixad
Dumonde - God music (Cosmic Gate remix)
Chicane - Autumn tactics (Thrillseekers remix)
Ayla - Sun is coming out (Dj tandu dub) <--halvskum inmixning
Madelyn - Beautiful child (Hiver & Hammer remix) <-- vild
Nu-NRG - Dreamland
Dj Ti�sto - Magik journey

ok sista l�ten, magik journey...d�r bryts mixen mitt i pga en liten felber�kning av mig

n�r man spelar in p� MD som jag m�ste g�ra f�rst s� spelar jag in utna longplay f�r b�sta kvalitet....d� ska man kunna spela in 80 min....men MD-skivan va bara p� 74 minuter s� skivan tog helt enkelt slut

men ni f�r t�nka er sista biten i huvvet

sen vet jag att jag typ misslyckats liite i n�stan varje �verg�ng....jag har helt enkelt tappat lite i mixningsteknik men ni f�r klara er �nd�

Ladda hem

Posted by ScuL on Dec-15-2002 22:28:

Talking

jag laddar ner den just nu..

ni j�vla lyckliga sviner i sverige med bredbandsuppkopplingerna... .... 50kb/s.
jag vill oxo ha bredband 10mbit

var sparar du det den..? egen server lr?

Posted by Vizay on Dec-15-2002 23:40:

quote:
Originally posted by ScuL
var sparar du det den..? egen server lr?

jupp....har egen webserver h�r hemma...dock har jag bara en 0,5mbit/s uppkoppling vilket g�r att jag inte kan hosta sidor � s�nt....men jag hostar g�rna l�tar och mixar �t folk som beh�ver

Posted by ScuL on Dec-16-2002 12:10:

bra iaf. jag har bara 16KB/s upstream (128kbit) ..
jag skrivat liten kommentar men det �r p� min dator som �r hemma
(just nu �r jag p� jobben.. jag �terkomma n�r jag �r hemma )

Posted by Vizay on Dec-16-2002 12:34:

hehe trevligt ...ser fram emot din hemkomst

vad jobbar du med f�resten? =)

Posted by ScuL on Dec-16-2002 16:48:

okej.. h�r �r jag.

* nice track choice, lots of good quality tunes
- the build up isn't that logical, most of the times
dj's play softer records on the opening and hard records at the end.
* mixing skills are okay. you seem to nicely cover it up by keeping the volume of the upcoming record low and switch it over
- pitching is a little too obvious sometimes, watch that and try to cover it up a bit more
- i seem to hear a strange sort of fading.. are you playing around with the volumefaders or the bass/trebble switches?

anyway nicely done it's a start. see this as positive criticism. (allways useful)

oh.. by the way..

i moment fyller jag en praktikplats hos en f�rs�kringsf�retag som systemadministrator/applicationmanager och webdeveloper..
normalltvis g�r jag till h�gskolan i Utrecht var jag g�r en utbildning som omfatter datorteknik, webdeveloping, och liten ekonomi & management..

Posted by Vizay on Dec-16-2002 16:51:

hmmm ok, en del att t�nka p� till framtiden.....du undrade �ver dom konstiga fadeningarna som kommer av � till....de �r jag som leker lite med volymfadern....g�r detta i n�stan varje mix f�r att se va folk tycker men de e n�stan aaldrig n�gon som s�ger n�tt om det....vad tycker du? bra eller d�ligt?

ska f�rs�ka att inte anv�nda jogwheel p� mina cd-spelare n�r l�ten e inmixad....kanske e smartare � reglera med pitchen bara

Posted by ScuL on Dec-16-2002 16:54:

mm det �r lagom..
liten konstigt bara.

jag �r inte s�kert om man skulle f�rs�tta med det.
sounds a little like bad reception on an fm-radio...
det kan vara gott men man m�ste peka ut riktiga momenten!

okej... f�rs�tt och man l�r sig lekandevis

Posted by Vizay on Dec-16-2002 16:56:

mina volymfadeningar brukar faktiskt l�ta b�ttre men de va n�got med kvaliten som inte st�mde....fick inte till bra ljud p� inspelningen den h�r g�ngen....

m�ste fan fixa s� jag kan spela in direkt p� datorn

Posted by ScuL on Dec-16-2002 17:03:

koppla line-out av mixer'n direkt i line-in av dator'en.. fertig
MD �r bra tho..

Posted by Vizay on Dec-16-2002 17:12:

jo jag vet hur jag ska koppla....problemet e bara att datorn st�r f�r l�ngt fr�n mixern just nu....sitter � funderar p� en eventuell omflyttning i mitt rum f�r att f� det att fungera...eller s� flytter jag bara mixern � spelarna tillf�lligt n�r jag ska spela in

Posted by ScuL on Dec-16-2002 17:18:

hmm..
du kan k�pa en extra l�ng audiocable.

the cables with the red/white tulipplugs can be extended til up to 25 meters. (3 lr 5m �r det storsta du kan k�pa i en aff�r)..

Posted by Vizay on Dec-16-2002 17:22:

hmmm tjae de l�ter ju ganska praktiskt....en 5m kabel boorde defenitivt r�cka hela v�gen