TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- projecct - impulsive mind
projecct - impulsive mind
har gjort en ny l�t.. gjorde den f�r 3-4 veckor sen, men har nu �ndrat en del f�r att g�ra den lite b�ttre...
e ju fortfarande ingen super klass i det hela.. typ robstar, vizay endre.... (vilka mer g�r musik �r inne?)
b�ttre �n vad jag gjort innan iallafall
men jaja... lyssna och kommentera g�rna.
g�r mig b�ttre... g�r mig till n�sta Tiesto 
projecct - impulsive mind
right klicka och savea(???)
heh vet inte om jag skulle klassa mig bland robstar � endre direkt....jag e nog inte b�ttre �n dej n�r det g�ller produktion...vi g�r annorlunda musik bara 
[edit]
ok till sj�lva l�ten d�r�
punktar ner lite saker h�r som jag tycker skulle g�ra det b�ttre 
mer kraft i beatdelen (inte hihats dock)
jag gillar sj�lva synthdelen (bas, lead osv)...men det k�nns lite f�r ospaceigt om du f�rst�r vad jag menar...lite sv�rt att d�rklara men...ja....spaceigt...mer spaceigt sound (inte rymd utan rum s� att s�ga)
balansera volymerna...se till att allting sm�lter ihop bra i slut�ndan
(finns bra tips p� prod. forumet f�r detta
)
f�r�vrigt har jag inget att klaga p� faktiskt
kanske kommer p� n�got annat senare 
| quote: |
| Originally posted by Vizay heh vet inte om jag skulle klassa mig bland robstar � endre direkt....jag e nog inte b�ttre �n dej n�r det g�ller produktion...vi g�r annorlunda musik bara |
mjae jag sl�ppte ganska nyligen en hel l�t...impulse...men jag h�ller p� � g�r en fet remake p� den.....men den e v�l en fingervisning till hur det kommer l�ta iaf....h�ller p� � g�r om beatdelen och l�gger till en till bassline 
| Originally posted by Vizay heh vet inte om jag skulle klassa mig bland robstar � endre direkt....jag e nog inte b�ttre �n dej n�r det g�ller produktion...vi g�r annorlunda musik bara ![]() [edit] ok till sj�lva l�ten d�r� punktar ner lite saker h�r som jag tycker skulle g�ra det b�ttre ![]() mer kraft i beatdelen (inte hihats dock) jag gillar sj�lva synthdelen (bas, lead osv)...men det k�nns lite f�r ospaceigt om du f�rst�r vad jag menar...lite sv�rt att d�rklara men...ja....spaceigt...mer spaceigt sound (inte rymd utan rum s� att s�ga) balansera volymerna...se till att allting sm�lter ihop bra i slut�ndan (finns bra tips p� prod. forumet f�r detta )f�r�vrigt har jag inget att klaga p� faktiskt kanske kommer p� n�got annat senare |
finns p� forumet....
� ne inte en ny lead utan bara spaceigare sound.....typ mer eko eller n�got i den stilen 
f� det luftigare helt enkelt
de e f�r mycket studio �ver det hela just nu 
Mmmjo helt okej. gillade ljuden, men niv�erna beh�ver lite jobb. Sen vid 02:00 kommer det in ett string ljud som spelar en v�ldigt konstig ton p� ett par st�llen, fel melodi lixom, i mina �ron. Och som sagt bastrumman �r f�r vek. Men i �vrigt, tummen upp! Gillar i synnerhet den l�nga str�kar/pads sektionen i mitten.
-Treo-
| Originally posted by Vizay finns p� forumet.... � ne inte en ny lead utan bara spaceigare sound.....typ mer eko eller n�got i den stilen ![]() f� det luftigare helt enkelt de e f�r mycket studio �ver det hela just nu |
3:59 ff e den ju riktigt najs..
det h�r e andra produktionen ja har h�rt fr�n n�n p� TA. f�rsta var robstars l�t 
cooooolt....ja e grymt impad m�ste ja s�ga 
min egna karri�r som l�tproducent fick ett snabbt avslut. Gjorde en l�t under arbetsnamnet j_lo (typ 30 sek l�ng)
men sen sa n�n att ja gl�mt l�gga basen p� b�de left � right channel
s� ja besl�t mig f�r att l�gga ner.. hehe, kan inte me s�nt h�r ass�.. (ska ja kanske till�gga att ja jobba i ett sunkigt banalt program som hette Rave Ejay
s� ni f�r skratta �nnu mer)

jag h�ller med glorie....den e sk�n som fan just vid 3.59....sk�ns sound 
glorie: du har inte funderat p� att testa n�got lite mer seri�st program som typ reason eller fruityloops?
att s�tta sig med ejay och s�ga att man har f�rs�kt producera �r ju ungef�r som att s�ga att man har varit profs p� utf�rs�kning bara f�r att man tog sig ner f�r skidbacken 
det beh�vs egentligen inget mer �n k�rlek till musiken och ett n�gorlunda musikaliskt �ra (dvs. kunna h�ra t.ex. en basg�ng och en leadsynth g�r i samma tonart) 
det g�ller att inge f�ra det kr�ngligt f�r sig i b�rjan, att kunna skapa bra l�tar tar tid och kr�ver en del t�lamod 
| Originally posted by Vizay glorie: du har inte funderat p� att testa n�got lite mer seri�st program som typ reason eller fruityloops? |

| Originally posted by Glorie n���e ![]() ja satt bara � lattja ju |

| Originally posted by Glorie 3:59 ff e den ju riktigt najs.. det h�r e andra produktionen ja har h�rt fr�n n�n p� TA. f�rsta var robstars l�t ![]() cooooolt....ja e grymt impad m�ste ja s�ga ![]() min egna karri�r som l�tproducent fick ett snabbt avslut. Gjorde en l�t under arbetsnamnet j_lo (typ 30 sek l�ng) men sen sa n�n att ja gl�mt l�gga basen p� b�de left � right channel s� ja besl�t mig f�r att l�gga ner.. hehe, kan inte me s�nt h�r ass�.. (ska ja kanske till�gga att ja jobba i ett sunkigt banalt program som hette Rave Ejay s� ni f�r skratta �nnu mer) |

najs mannen, jag gillar det ocks�, Id�n �r ju proffsig och melodin gillar jag, men den �r lite otydlig i sin struktur av noter och s�, men men, annars helt ok 
| Originally posted by Endre najs mannen, jag gillar det ocks�, Id�n �r ju proffsig och melodin gillar jag, men den �r lite otydlig i sin struktur av noter och s�, men men, annars helt ok ![]() |
ska kanske till�gga att ja gillar den mycke fr�n 5:20 n�nstans � hela resten
rikig fulltr�ff d�r vid �verg�ngen vid 6:01 eller n�t 
vad e det som viskas 5:32? 
ljuden vid 7:11...s�nt e bra ass�...g�r en s�n l�t med bra s�nt.. hehe
hmmm...de k�nns som n�got fattas i b�rjan....tycker inte du ska �ndra om den helt men det fattas n�got....kommer inte p� vad bara
ocks� �terigen...balansering av volymerna, se till att allt sm�lter ihop b�ttre
sen �r ett annat tips att mastra l�ten i slut�ndan.....jag anv�nder T-racks men det finns andra masteringprogram ocks� som jag tror funkar lika bra 
st�r mer om mastering i prod. forumet som du s�kert redan har sett 
[edit]
breaket runt 3.20 e helt fenomenalt bra...efter det blir l�ten grymt sk�n tycker jag iaf 
| Originally posted by Glorie ska kanske till�gga att ja gillar den mycke fr�n 5:20 n�nstans � hela resten rikig fulltr�ff d�r vid �verg�ngen vid 6:01 eller n�t ![]() vad e det som viskas 5:32? ![]() ljuden vid 7:11...s�nt e bra ass�...g�r en s�n l�t med bra s�nt.. hehe |

| Originally posted by Vizay hmmm...de k�nns som n�got fattas i b�rjan....tycker inte du ska �ndra om den helt men det fattas n�got....kommer inte p� vad bara ocks� �terigen...balansering av volymerna, se till att allt sm�lter ihop b�ttre sen �r ett annat tips att mastra l�ten i slut�ndan.....jag anv�nder T-racks men det finns andra masteringprogram ocks� som jag tror funkar lika bra st�r mer om mastering i prod. forumet som du s�kert redan har sett [edit] breaket runt 3.20 e helt fenomenalt bra...efter det blir l�ten grymt sk�n tycker jag iaf |
weeee...eru du som viskar? 
neee ja h�rde faktiskt inte vad som sas...
borde kunna ha klurat ut det iofs....
| Originally posted by Glorie weeee...eru du som viskar? ![]() neee ja h�rde faktiskt inte vad som sas... borde kunna ha klurat ut det iofs.... |