TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Pink is stoer!
Pages (2): [1] 2 »

Posted by AlFerox on Dec-17-2002 20:07:

Love Pink is stoer!

grappig bericht:

Pink prijst XTC aan

Van onze redactie

AMSTERDAM - De controversi�le zangeres Pink ligt behoorlijk onder vuur na ��n van haar laatste uitspraken. Daarin stimuleert zij kinderen om XTC-pillen te slikken. De popster is er namelijk van overtuigd dat die kinderen een dosis zelfvertrouwen geven.

"Ik was altijd van mening dat ze XTC-pillen in de lunch moesten uitdelen op scholen, dan leren die kids tenminste echt wat nuttigs. Bush zou het sowieso eens moeten proberen, dat staat vast", aldus de uitspraken van Pink, die zelf ook niet vies is van een pilletje op zijn tijd.

"Ik ben er achter dat je veel meer kunt met drugs op; je kunt de grootste muurbloem zijn en met een pilletje op opeens de dansvloer onveilig maken", zo prijst ze de gevaarlijke drugs aan.

Met deze uitspraken heeft Pink zich natuurlijk de antidrugs stichting op de hals gehaald. "Als Pinks idee om kinderen te helpen bestaat uit het stimuleren om pillen te slikken die je hersenen aantasten en zelfs de dood tot gevolg kunnen hebben, zouden wij haar willen vragen te stoppen met de drugs die ze zelf neemt. Ik heb liever dat popsterren hun eigen talenten uitdragen dan de stomheid van hun statement", aldus een woordvoerster van de stichting.

bron

Posted by ScuL on Dec-17-2002 20:26:

ik had al een lage dunk van haar maar nu is die nog lager

Posted by magrec on Dec-17-2002 20:31:

weten we meteen wat voor iq pink ongeveer heeft.
Zou het door de xtc Zijn gekomen misschien?

Ga iemand ff een schijn werkelijkheid voorzetten. Een kind met faalangst dat uiteindelijk alleen nog maar met een pil iets durft te doen. Daar heb je wat aan in de maatschappij.

Posted by Opti on Dec-17-2002 20:36:

echt snugger is ze niet he...

Posted by AlFerox on Dec-17-2002 20:40:

ik vind het juist wel cool dat ze open-minded is..

reken maar dat De Telegraaf, of welk ander medium dan ook, haar woorden heeft verdraaid zodat het net lijkt alsof zij kleine kinderen XTC aanraadt.

Pink

quote:
Ga iemand ff een schijn werkelijkheid voorzetten. Een kind met faalangst dat uiteindelijk alleen nog maar met een pil iets durft te doen. Daar heb je wat aan in de maatschappij.

dat geldt toch ook voor mensen die zonder alcohol niet op iemand af durven te stappen maar zich daar eerst lam voor moeten zuipen?

gebeurt allemaal dagelijks waar je zonet je afkeuring over hebt uitgesproken.

Posted by magrec on Dec-17-2002 20:45:

quote:
Originally posted by AlFerox
dat geldt toch ook voor mensen die zonder alcohol niet op iemand af durven te stappen maar zich daar eerst lam voor moeten zuipen?

Dat gebeurt in het nachtleven. Daar waar ook xtc wordt gebruikt en ja ook in het dagelijks leven drinken mensen zich behoorlijk klem zodat ze meer zelfvertrouwen hebben.

quote:
De popster is er namelijk van overtuigd dat die kinderen een dosis zelfvertrouwen geven.

Dit vind ik toch echt iets anders dan volwassenen die zich klemzuipen...

Posted by Ding Chavez on Dec-17-2002 20:58:

quote:
reken maar dat De Telegraaf, of welk ander medium dan ook, haar woorden heeft verdraaid zodat het net lijkt alsof zij kleine kinderen XTC aanraadt.

Als je zo de krant leest of tv kijkt, kun je het maar beter niet meer doen...

GreetZ, DC

Posted by Blik on Dec-17-2002 22:01:

ik vind dat er nogal een groot verschil is tussen iemand die alcohol drinkt om zelfvertrouwen krijgen dan een kind een pilletje geven om zelfvertrouwen te krijgen

maarja, dat is maar een mening van iemand die nog nooit drugs heeft gebruikt en wel 2 � 3 keer per week uit gaat om zich klem te zuipen

Posted by eXos on Dec-18-2002 00:04:

quote:
Originally posted by ScuL
ik had al een lage dunk van haar maar nu is die nog lager

Maar ze heeft wel gelijk

Iedereen moet t gewoon een keertje geprobeerd hebben en dan vanuit die ervaring een oordeel vellen...

Posted by ScuL on Dec-18-2002 17:55:

bull
ga jij je drugs maar ergens anders promoten.
als 1 ding me stoort aan nederland dan is het wel het liberale drugsbeleid.

Posted by jp on Dec-18-2002 17:57:

Nee alcohol is lekker

Maar on topic: die laatste single van Pink is wel heel duidelijk...

Zoek de songtext maar eens op

Posted by Eye-Riz on Dec-18-2002 18:16:

quote:
ik vind het juist wel cool dat ze open-minded is..

Pink

hoera

Posted by Eye-Riz on Dec-18-2002 18:19:

quote:
bull
ga jij je drugs maar ergens anders promoten.
als 1 ding me stoort aan nederland dan is het wel het liberale drugsbeleid.

en waar stoor je je dan aan? je bent toch niet verplicht om er aan mee te doen? niemand die je vastbindt en jou een pil in je mik douwt hoor! Wees blij dat het zo open minded is, Nederland heeft procentueel gezien minder verslaafden dan menig ander land door de openheid, en de kennis die daardoor overgebracht kan worden op jongeren (want wat verboden is is interessant, mensen blijven wat dat betreft kinderen, hihi)

Posted by ScuL on Dec-18-2002 18:22:

alcohol ook niet trouwens.

wat jij zegt is waar, iris. het heeft ook helemaal geen zin om het te verbieden. mensen blijven toch lekker doen waar ze zelf zin in hebben en dat kan ik niet veranderen. maar dat kan me toch wel storen of niet dan?

dat zie je aan noorwegen ook trouwens. alcohol is daar grotendeels verboden (sterke drank sowieso) en er lopen de meeste zatte zwervers op straat van heel europa.

Posted by Eye-Riz on Dec-18-2002 18:28:

ik wist dat in Scandinavie de alcohol heel duur is, mar wist niet meer zeker of het verboden was of niet, had dus het zinnetje (met daarin dat je daar dus onwijs veel alcoholverslaafden hebt) maar weer weggehaald uit vorige reply

Tuurlijk mag jij je ergens aan storen. Storen staat vrij (alleen is het niet goed voor je gezondheid, misschien zelfs nog wel slechter dan een pilletje op zijn tijd, hihi )
Ik vraag me alleen af waarom je je stoort. En waar je je precies aan stoort (zonder te flamen hoor, gewoon uit interesse )

Posted by ScuL on Dec-18-2002 19:58:

het is ook niet verboden in heel scandinavi�.
in denemarken is het alleen heel erg duur.
in zweden is het ook redelijk duur maar vervangend alcoholvrij en "laagalcohol"-bier is net zo goedkoop als in in nederland.
echter hebben ze daar een speciale staatswinkel voor sterke drank.
zodat mensen een gevoel van schaamte moeten krijgen als ze alcohol moeten kopen. (sommigen zijn zelfs met tralies e.d. ingericht).
in noorwegen is lichte alcohol ongelovelijk duur en sterke alcohol grotendeels verboden.
verschilt dus per land nogal.

wat me er precies aan stoort is iets wat ik niet eenvoudig kan uitleggen. ik heb gewoon het idee dat het niet in een lichaam thuis hoort en kan er al helemaal niet bij dat mensen voor hun plezier drugs nemen. de meeste drugs hebben sowieso het effect de realiteit te verdraaien en dat heeft tot gevolg dat je hersens be�nvloed worden waardoor gedragsverandering optreed. ... ik was nog niet klaar maar heb nu even geen tijd om een langere reply te tikken

Posted by jp on Dec-18-2002 20:12:

quote:
in zweden is het ook redelijk duur maar vervangend alcoholvrij en "laagalcohol"-bier is net zo goedkoop als in in nederland.
zodat mensen een gevoel van schaamte moeten krijgen als ze alcohol moeten kopen. (sommigen zijn zelfs met tralies e.d. ingericht).
in noorwegen is lichte alcohol ongelovelijk duur en sterke alcohol grotendeels verboden.

wat me er precies aan stoort is iets wat ik niet eenvoudig kan uitleggen. ik heb gewoon het idee dat het niet in een lichaam thuis hoort en kan er al helemaal niet bij dat mensen voor hun plezier drugs nemen. de meeste drugs hebben sowieso het effect de realiteit te verdraaien en dat heeft tot gevolg dat je hersens be�nvloed worden waardoor gedragsverandering optreed. ... ik was nog niet klaar maar heb nu even geen tijd om een langere reply te tikken

Dat zei ik ook allemaal totdat ik het eens probeerde en erachter kwam hoe de wereld echt in elkaar steekt

Posted by ScuL on Dec-18-2002 20:42:

wat je nu zegt komt bij mij heel beangstigend over.

het lijkt net als zo'n virus uit een bioscoopfilm.. springt van mens tot mens en iedereen die er mee in aanraking komt past plosteling zijn principes aan en gaat het 'gehoorzamen' .. ? heil xtc! .... proest ik kom niet meer bij

Posted by Eye-Riz on Dec-18-2002 22:22:

eventjes terug naar de realiteit: er bestaat geen realiteit!
Iedereen heeft zijn eigen beleving en eigen werkelijkheid. Hoe je dingen interpreteert ligt aan meerdere facturen, vandaar ook dat er geen ��n werkelijkheid bestaat, maar zijn er meerdere werkelijkheden naast elkaar mogelijk.
Neem mensen in een ruzie: dr zijn altijd 2 waarheden. Niet zozeer omdat er eentje liegt, alswel omdat ieder zijn eigen beleving heeft.
Nou zorgen drugs ervoor dater deurtjes worden opengezet naar andere kamertjes (andere gevoelens, andere mogelijkheden van point of view)
Je kunt drugs ook gebruiken om van te leren. Want denk maar niet dat je verknipt of verslaafd bent na 1 keer. Let op, dit is geen overhaalverhaal, want ieder zijn mening, en die respecteer ik (andersom vind ik het fijn als mijn mening ook gerespecteerd wordt). Ik vind alleen dat zoiets als drugs heel gauw maar van 1 kant bekeken wordt. (heb je WEER die werkelijkheid, weer ieder zijn eigen waarheid: je hebt mensen VOOR en TEGEN drugs, maar er zijn er maar een paar die het hele plaatje bekijken...)

Posted by Otte on Dec-18-2002 22:37:

soms is negatieve aandacht ook best positief te noemen

pink is weer in het nieuws

beter dan helemaal niet in het nieuws te zijn.

otte

Posted by ScuL on Dec-18-2002 22:54:

quote:
Originally posted by Eye-Riz
eventjes terug naar de realiteit: er bestaat geen realiteit!
Iedereen heeft zijn eigen beleving en eigen werkelijkheid. Hoe je dingen interpreteert ligt aan meerdere facturen, vandaar ook dat er geen ��n werkelijkheid bestaat, maar zijn er meerdere werkelijkheden naast elkaar mogelijk.

deels mee eens echter is er maar 1 wetenschappelijke realiteit, de fysieke. dus niet uitgaande van de waarneming van maar ��n persoon.

quote:

Neem mensen in een ruzie: dr zijn altijd 2 waarheden. Niet zozeer omdat er eentje liegt, alswel omdat ieder zijn eigen beleving heeft.
Nou zorgen drugs ervoor dater deurtjes worden opengezet naar andere kamertjes (andere gevoelens, andere mogelijkheden van point of view)

hoeft ook niet altijd zo te zijn. mensen die ruzi�n hebben beiden twee verschillende meningen en de daarbijbehorende argumenten. wil niet zeggen dat er ook twee werkelijkheden zijn daardoor. er kan er maar ��n waarheid zijn, en ��n of geen van beiden gelijk hebben.

quote:

Je kunt drugs ook gebruiken om van te leren. Want denk maar niet dat je verknipt of verslaafd bent na 1 keer. Let op, dit is geen overhaalverhaal, want ieder zijn mening, en die respecteer ik (andersom vind ik het fijn als mijn mening ook gerespecteerd wordt). Ik vind alleen dat zoiets als drugs heel gauw maar van 1 kant bekeken wordt. (heb je WEER die werkelijkheid, weer ieder zijn eigen waarheid: je hebt mensen VOOR en TEGEN drugs, maar er zijn er maar een paar die het hele plaatje bekijken...)

ik denk ook helemaal niet dat verslaving direct toeslaat na 1 keer maar de drempel om het te herhalen wordt lager, dat resulteert er indirect in dat de verslavingskans toeneemt.

overigens die 'realiteit' die ontstaat door het nemen van een pilletje is een waarneming die helemaal nooit had bestaan als dat kolereding nooit uitgevonden was. wetenschappelijk gezien is het 'niet-echt' ook al kan de beleving echt lijken in 'jouw realiteit'. ik zie er de noodzaak dan ook niet van in, je houdt alleen jezelf maar voor het lapje met iets dat niet in je lichaam thuis hoort. (wederom idem voor alcohol, de werking verschilt niet veel).

Posted by Akira on Dec-18-2002 22:59:

PINK IS KUTTTTTT

Posted by Eye-Riz on Dec-18-2002 23:11:

quote:
deels mee eens echter is er maar 1 wetenschappelijke realiteit, de fysieke. dus niet uitgaande van de waarneming van maar ��n persoon.

Dat denk jij. Meerdere dimensies zouden dus volgens jou ook niet kunnen. Dat is dus maar wat je gelooft...

quote:
er kan er maar ��n waarheid zijn, en ��n of geen van beiden gelijk hebben.

Ik wil niet lullig klinken, maar daar kom je dan nog wel achter. Ik denk dat dat met ervaring te maken heeft. Ik kan hier nl wel voorbeelden gaan zitten noemen, maar ik voel me niet geroepen om dat soort dingen publiekelijk op internet te zetten. En dit heeft NIETS met drugs te maken, maar meer met een soort overview, die je vaak dus niet hebt als je het maar van 1 kant kunt bekijken (in dit geval doe jij dat, door andere mogelijkheden buiten te sluiten, en uit te gaan van wat voor jou waar is, dat dat ook voor anderen moet gelden)

Er ontstaat geen andere realiteit door het nemen van een pilletje.
Je wordt alleen een stuk opener voor andere dingen. Mooi licht zal bv eerder op je gemoedstoestand inwerken dan normaal, je wordt je meer bewust van je onderbewustzijn. Dingen die je je niet voor kunt stellen als je 't nog nooit gedaan hebt, of er niet open voor staat.
Verder kan ik je ��n ding meegeven: ik ga net zo hard zonder als met. Dus daar ligt het niet aan. Je kunt in dezelfde toestand komen ZONDER als MET. Alleen is het MET een stuk eenvoudiger om die toestand te bereiken. Maar dat wil niet zeggen dat het minder echt is. Het wordt alleen opgewekt, da;s alles.

Posted by basd on Dec-19-2002 02:33:

quote:
Sorry maar da's m.i. echt onzin. Iedereen ziet 'de wereld' op zijn eigen manier.. wie ben jij dan om te zeggen dat er maar 1 waarheid bestaat?

quote:
hoeft ook niet altijd zo te zijn. mensen die ruzi�n hebben beiden twee verschillende meningen en de daarbijbehorende argumenten. wil niet zeggen dat er ook twee werkelijkheden zijn daardoor. er kan er maar ��n waarheid zijn, en ��n of geen van beiden gelijk hebben.
Het gebeurt vaak genoeg dat ze allebei gelijk hebben, ieder in hun eigen manier.

Wat ik wil zeggen is dat 1 persoon echt niet kan uitmaken wat 'de realiteit' is, dat mag iedereen lekker voor zichzelf bepalen. Laat dan ook niemand zo bijdehand zijn dattie wel even uitmaakt wat wel en wat niet de realiteit is...

Posted by eieregooie on Dec-19-2002 03:26:

quote:

Ik weet nie precies waarom alcohol daar zo duur is... schijnt dat de accijnzen erg hoog liggen iig... Maar ut zou ook deels aan de transportkosten kunnen liggen. Neem bijv benzine... hoe noordelijker je komt, hoe duurder het wordt. Hoe dan ook, ik denk dat de scandinavische overheden er goed aan doen hun alcoholbeleid een beetje te versoepelen, want zo als het nu is geregeld werkt het illegaliteit in de hand en daarmee wordt het ook gelijk onveilig. Die mensen in zo'n blokhut op de bergen die weinig geld hebben, of misschien zelfs de mogelijkheid niet hebben alcohol te kopen lopen allemaal illegaal te stoken met alle gevolgen van dien...

quote:
Originally posted by Eye-Riz
Hoe je dingen interpreteert ligt aan meerdere facturen,

Stuur je mij ook zo'n factuur mee van de week?

Pages (2): [1] 2 »