TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Tranceåret 2002
Tranceåret 2002
hur tycker ni 2002 blev då?....själv e jag överaskad över att det blev så bra
tycker fortfarande 98/99 är bästa åren 2000 va oxo bra men 2001 började vända mot nån sorts "pip" trance....men nu har producenterna/DJna/skivbolagen visat att den eviga trance`n lever vidare...ialf i mitt hjärta ...well nog snackat skit... 2002 va f 8.5 / 10 hoppas 2003 hittar tebax till det "gamla" stuket 98-00 stilen 
Ja för fan....riktigt sköna releaser i år om man jämför med 2001 som bara hade ett fåtal.
Armin har verkligen överaskat oss i år. Släppt många sköna låtar,
Dust.wav måste ändå vara min favourit. Mixen på time is a healer va inte helt fel heller.
Above&Beyond som för tillfället är bland mina favouriter har inte heller legat på latsidan. Två helt underbara Oceanlab singlar och sen Aalto - Liquid sleep som e en grymt skön låt.
Solar stone har återtagit sitt grymma rykte som dom förtjänar med Solarcoaster.... mumma 
Gouryella gjorde comeback, dock inte världens bästa kanske. Tiesto var väl något av en besvikelse i år för mig. Det enda jag gillat från honom i år var mixen på Southern sun, den e skön. Dessutom lämnade han Gouryella och sa upp Magik serien. Då är det hej då Tijs om man frågar mig 
Ja det har ju kommit mycke trance detta år... ibland kanske man tycker det har kommit för mycket så det har blvit lite urvattnat.... tycker även Tiesto som därför går över mer till hardtrance i sina produktioner...
Men det finns många många bra låtar som kommit men jag orkar inte radda upp alla så jag tänker nämnda den första sensation som kom å alla förälskade sig i första gången dom hörde den...
Paul Oakenfold - Southern sun (Tiesto remix)
Själv hörde jag den första gången via Tiestos 9 timmars set från Dutch Dimension i Februari.
Hoppas lite som OracaZ att trance går tillbaks till soundet från ´99 ´00... inte helt men åt det hållet... nyskapande måste det ju förstås alltid vara 
Trance4ever... Mer stamp åt folket.... gott slut på detta trance år / Steve
mmm....bästa i år
Energy 52 - Café Del Mar (John "00" Flemming Remix)
Kirsty Hawkshaw - Fine Day (James Holden Remix)
System F - Solstice
Young Parisians - U Write The Rules (Solar Stone Remix)
Yagya - Snowflake 8
Beatpushers - Rokki
Lemon 8 - New York New York
Yunus - Red Piolt (tror den släpptes i år)
yeah..
Märks att du e lite ProggAddict Endre 
John o flemming har gjort mig väldigt nöjd i år...älskar hans grejer...hans mix på Ice Cream va härlig som fan...muma
Tycker det släppts mycket mera skit och remixar på gamla klassiker...
Men nog har det kommit en massa bra låtar också =)
Bästa producenter 2002.
* M.I.K.E.
* James Holden
* L-Vee
* Sasha
| quote: |
| Originally posted by lonne Bästa producenter 2002. * M.I.K.E. * James Holden * L-Vee * Sasha |
02 har vart ruskigt bra!
Hoppas 03 blir bättre!!
2002 var verkligen det år då det släpptes massa nya versioner på gamla trancelåtar.
ta bara Energy 52 - Café Del Mar (Marco V remix/Fleming remix), Age of Love - Age of Love (Mr Sam remix), Mauro Picotto - Pulsar 2002, Insigma - Open Your Eyes (Goldenscan remix), Pulser - Cloudwalking (The Beatpusher remix), Solar Stone - Seven Cities (Armin van Buuren remix), The Digital Blonde - Legato 2002. Ja listan kan göras hur lång som helst 
Så jag tror att anledningen till att folk delvis upplever som att 2002 var året då trancen återigen fick en melodisk prägel beror nog delvis på att man gjort en så förbannat många nya remixar på gamla tranceklassiker 
ok lite vad jag tycker:
Bästa producent: Laurent Veronnez
Bästa DJ: Armin van Buuren
Bästa nykomlingar: Hemstock & Jennings
Bästa remixare: John 00 Fleming
Bästa label: Bonzai (snäppet bättre än Platipus)
Bästa mixskiva: Armin van Buuren - 004 Transparance
Bästa soloalbum: Transa - Chronology
Bästa psyalbum: Human Blue - Electric Roundabout
Bästa DJ: Armin van Buuren
Sämsta låt: Jan Wayne - Because The Night
Gjorde inte Solar Stone lite av en comeback i år ändå?
Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.