TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- akanamn för elektronisk musik?
akanamn för elektronisk musik?
Har ni hört några skojsiga uttryck för musiken vi lyssnar på?
Eller ja..ni kanske använder nåt ord, eller säger nåt skällsord om eurotrance (eurotrash) eller nåt?
Alltså..alla aka-namn ni kan komma på...
skriv här! 
Själv kan ja bidra med:
Jungeltrance myntat av mig själv...det e Amnezia som lyssnar på det
(sorry, var bara tvungen, heheheheh) Fråga honom om ni vill ha en definition

Mangeltechno Fråga mig inte...det låter bara så coolt...å jag hade inte ens hört talats om det, till för några veckor sen
wohooo
Turkrave A, ja brukade bli retad för att ja lyssnade på turkrave, vilket fult namn..vilket är en annan benämning på...ja...Aquagen typ...sån musik...typisk dansmusik på krogen typ...Warp Brothers..
D.O.N.S-remixen går iofs fortf. hem 
kongodunk är det senaste jag hörde 
jag har aldrig hört turkrave men turkdunk används på sån musik i mina kretsar 
sen finns de ju toktechno.....de e väl typ hardcore å sånt....
Tvättmaskinstechno är ett rätt skönt uttryck. Typ minimalistiskt och monotont. 
Min gamla flickvän kallade psytrance och goa för "tvåkronorochentorktumlartechno". Böjd att hålla med.
| quote: |
| Originally posted by Vizay turkdunk |

Haha, rolig tråd.
Turretechno då tänker jag på 4 lirare som spelar komersiell hardtrance/hardhouse dunkandes i en hottad(kjolpaket, bakhöjd, vingbeklädd med 20 tumsfälgar) BMW 316 och drar 14 varv förbi stureplan en lördagskväll.
Re: akanamn för elektronisk musik?
Själv kan ja bidra med:
Jungeltrance myntat av mig själv...det e Amnezia som lyssnar på det
(sorry, var bara tvungen, heheheheh) Fråga honom om ni vill ha en definition

lol.....asså fattar fortf inte hur d fick det till nått me jungel?????
lyssna på phi phi - a friend call phi phi e en gammal progressive trance låt...för mig d var hyperstate99 skivan föressten...duh..
men ok..får vä lheta jungel progressive nu då....
hoho......det kanske e progressive för dig, men d var jungeltrance för mig 
| Originally posted by King of Clubs Haha, rolig tråd. Turretechno då tänker jag på 4 lirare som spelar komersiell hardtrance/hardhouse dunkandes i en hottad(kjolpaket, bakhöjd, vingbeklädd med 20 tumsfälgar) BMW 316 och drar 14 varv förbi stureplan en lördagskväll. |
hahaha....ja höll på att köpa en ascoool ford me kjolpaket som ni kallar det
hehehhe (visste inte att d hette så, men ja fattar va ni menar 
den va röd å hade vinge bak... å tonade rutor bak me...en riktig turretechno bil m.a.o 
| Originally posted by Glorie hoho......det kanske e progressive för dig, men d var jungeltrance för mig |
| Originally posted by robstar En riktig stekare! Haha! |
eyy! han skulle vara så jävla "over u" med sina turbo-curry-jallas innan du ens sagt ordet kébab lehn :P
| Originally posted by King of Clubs Haha, rolig tråd. Turretechno då tänker jag på 4 lirare som spelar komersiell hardtrance/hardhouse dunkandes i en hottad(kjolpaket, bakhöjd, vingbeklädd med 20 tumsfälgar) BMW 316 och drar 14 varv förbi stureplan en lördagskväll. |
reveal....äh jungel djungel...who cares? 
det uttalas ju likadant, right
(värsta bongotrummorna i den musiken alltså) bleeee
ehm, han menade väll drum n' bass genren
jungle 
meeeen
ja vet inte om jungle låter likadant som ja menar att denna djungelmusik lät... för det ja hörde lät som nåt d kan spela i djungeln djupt inne i Amazonas .
| Originally posted by Glorie för det ja hörde lät som nåt d kan spela i djungeln djupt inne i Amazonas . |
varför så mycket skitsnack om turkar?... turkiet har ialf bättre tranceproducenter än sverige
(nu får jag 1000 hotmail nog) men phasio?...antiloop?..richi m?? (hans första skiva va ok dock)
..earthbound va ok förut...men men....vi ses nångång 2004 när jag kommer i min Audi S4 Rieger stylad ni märker när det är jag för kommer ha dekaler på rutan med "Kamel Racing" och förmodligen regplåten "KAMEL"
Originally posted by OracaZ varför så mycket skitsnack om turkar?... turkiet har ialf bättre tranceproducenter än sverige (nu får jag 1000 hotmail nog) men phasio?...antiloop?..richi m?? (hans första skiva va ok dock) ..earthbound va ok förut...men men....vi ses nångång 2004 när jag kommer i min Audi S4 Rieger stylad ni märker när det är jag för kommer ha dekaler på rutan med "Kamel Racing" och förmodligen regplåten "KAMEL" |
boom-boom musik? 
| Originally posted by ScuL boom-boom musik? |
Tjej kompis kallar det för "tjocka tjocka"
Ja det låter ju så
brukar få höra att det e plipp plopp musik av mina kära vänner...
öhm..