TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- projecct - lost love TILLFIXAD version
Pages (2): [1] 2 »
projecct - lost love TILLFIXAD version
s�, ny l�t att f�rst�ra eran h�rsel med 
V�NSTER KLICKA H�R
s�, vad skall jag g�ra f�r att f� den b�ttre????
EDIT: har tagit och fixat till den nu s� ladda g�rna ner den igen och kommentera p�..
bassen e la fortfarande ingen h�jdare kanske, men jag jobbar p� den
Re: projecct - lost love..
| quote: |
| Originally posted by dbl s�, ny l�t att f�rst�ra eran h�rsel med ![]() V�NSTER KLICKA H�R s�, vad skall jag g�ra f�r att f� den b�ttre???? |
Har lyssnat en g�ng p� den nu... v�ldigt sk�n... t�nker inte l�gga mig i formen d� jag som sagt har ett lekmannaintresse i musik, dock saknar jag vad jag p� just lekmannaspr�k skulle kalla "djup" eller "tyngd"... fast vad jag �r ute efter och hur detta uppn�s har jag inte en blekaste om s� du g�r nog b�st i att inte ta till dig av mina �sikter...
Diggar b�rjan.
Synthen som kommer in 02:49 e oxo bra, tycker du ska bygga vidare p� den, � g�ra den mer markant. Skippa den andra synthen du har lagt p�.
Sen beh�ver vi lite mer bass!
H�r knappt basen, kicken kan du oxo h�ja ett par sn�pp. 
De b�rjar ta sej allafall! 
Diggar b�rjan.
Synthen som kommer in 02:49 e oxo bra, tycker du ska bygga vidare p� den, � g�ra den mer markant. Skippa den andra synthen du har lagt p�.
Sen beh�ver vi lite mer bass! H�r knappt basen, kicken kan du oxo h�ja ett par sn�pp.
De b�rjar ta sej allafall!
danke
jo, det b�rjar la g� lite b�ttre 
s� du tycker jag skall utveckla den synthen och skita i den andra..
hmm... m'kay... skall se vad jag kan g�ra.
jo, jag vet... basen.. hittar inget bra ljud att anv�nda bara...
har ju inga bra bass ljud 
och jo.. kicken kan nog h�jas lite.... i b�rjan s� blev kicken alltid f�r h�g, men nu e den f�r l�g :/
skall ta och h�ja den.. t�nker p� det varje g�ng, men gl�mmer alltid av det...
s� var f�r man tag p� bra bass ljud????
du har inget p� lager??
Du vet vad jag sa �ver ICQ
Soft iaf.
.../ Steve
tnakar hem just i denna sekund.....snart ska jag s�tta t�nderna i den � rata som aldrig f�rr 
| Originally posted by Vizay tnakar hem just i denna sekund.....snart ska jag s�tta t�nderna i den � rata som aldrig f�rr |

f�rst � fr�mst tjockt nice percussiondel, enda som beh�ver fixas �r en kraftigare kick.....sen en bra � stabil bas som kan b�ra l�ten...jag h�r att du har en bas men den e f�r svag..
sen synthen, bra slinga...beh�ver kanske liite mer karakt�r som robstar s�ger...lite mer tryck i den ocks� helt enkelt...men iden e lovande 
keep up the good work, forts�tter du s�h�r kommer dom feta produktionerna snart 
| Originally posted by Vizay f�rst � fr�mst tjockt nice percussiondel, enda som beh�ver fixas �r en kraftigare kick.....sen en bra � stabil bas som kan b�ra l�ten...jag h�r att du har en bas men den e f�r svag.. sen synthen, bra slinga...beh�ver kanske liite mer karakt�r som robstar s�ger...lite mer tryck i den ocks� helt enkelt...men iden e lovande ![]() keep up the good work, forts�tter du s�h�r kommer dom feta produktionerna snart |

jobba p� med basen, kan bli en bra erfarenhet i att programmera en bra bas......f�rs�k att g�ra den utan samples bara f�r tr�ningens skull 
| Originally posted by Vizay jobba p� med basen, kan bli en bra erfarenhet i att programmera en bra bas......f�rs�k att g�ra den utan samples bara f�r tr�ningens skull |
utan samples....de e d� det roliga kommer....att programmera synthar fr�n grunden 
ett hett tips dbl e att du l�r dej programera alla softsynthar � hardwaresynthar du kan komma �ver...kommer spegla av sig sen....du kanske inte st�ter p� en softsynth fr�n FL i hardware version men du kommer f�rst� js�lva grunden s� offantligt mycket b�ttre vilket i sin tur inneb�r b�ttre ljud osv 
jass�.. det l�ter ju intressant... hade t�nkt mig f�r�ska mig p� VAZ2001... e la den b�sta software synthen jag har....
fan d� att det skall vara s� sv�rt att f� till melodin bra.
har id�er, men f�r inte fram dem 
ingen som har n�tt bra tips f�r midikeyboard eller n�tt s� att man slipper "skriva" noter med musen.. e ju liiiite tr�kigt..
kanske inte f�r dyrt d� kanske eftersom jag g�r lumpen 
Evolution MK249C, USB f�r PC och MAC, 12 rattar, 2 hjul, alla programmerbara = totalt 14 programmerbara controllers. 49 anslagsk�nsliga tangenter. |

| Originally posted by Vizay den d�r t�nkte jag k�pa fr�n JAM.se ...den kostar dock 1995 men dom har fullt fungerande och anv�ndbara midikeyboards f�r ca. 500kr...det kanske �r lite �verkomligare i s� fall... ![]() bara jag som alltid ska ha det v�rsta med s� mycket funktioner osv som m�jligt |

haha jag f�rst�r dej....hade samma problem med minidisc....skulle k�pa en minidisc som man kunde spela in p�.....sen fick jag ryck � skulle absollut ha en med display p� kontrollen....kostade 3300 typ....har aldrig haft en egentlig anv�ndning f�r kontrollen 

jag vet inte om midikeyboard e s� anv�ndbar i fruity...har som sagt aldrig anv�nt programmet men jag kan ju medela att midikeyboard e j������vligt anv�ndbart i reason och det �r j�vligt anv�ndbart om du f�r f�r dig att bygga en egen studio sen 
Jag brukar anv�nda TBL Bassline VST till bas, den �r enkel att anv�nda och fungera bra till just bas. vilket ju namnet antyder
fungerar bra i fruity.
-Treo-
| Originally posted by Vizay haha jag f�rst�r dej....hade samma problem med minidisc....skulle k�pa en minidisc som man kunde spela in p�.....sen fick jag ryck � skulle absollut ha en med display p� kontrollen....kostade 3300 typ....har aldrig haft en egentlig anv�ndning f�r kontrollen ![]() ![]() ![]() jag vet inte om midikeyboard e s� anv�ndbar i fruity...har som sagt aldrig anv�nt programmet men jag kan ju medela att midikeyboard e j������vligt anv�ndbart i reason och det �r j�vligt anv�ndbart om du f�r f�r dig att bygga en egen studio sen |

s�.. har lyssnat igenom l�ten nu tv� g�nger och kollat igenom vad de andra sagt ... �r nog ingeting jag b�r till�gga f�rutom att jag vill remixa den sen
s� ska du f� h�ra en Kamel remix ...forts�tt p� l�ten s� blir den mumsig
| Originally posted by OracaZ s�.. har lyssnat igenom l�ten nu tv� g�nger och kollat igenom vad de andra sagt ... �r nog ingeting jag b�r till�gga f�rutom att jag vill remixa den sen s� ska du f� h�ra en Kamel remix ...forts�tt p� l�ten s� blir den mumsig |
s�. nu har jag fixat till den lite granna s� ladda g�rna ner igen om du har lust
ass� det beh�ver inte bli s� dyrt som man kan tro med studio....ja menar visst ska du ha protools f�r du ju r�kna med att punga n�gra hundra tusen men du kan bygga en fullt funktionell studio med en dator och n�gra sjysta VA/analoga synthar...
k�per man dom fr�n utlandet s� kostar allt mycket mycket mindre...bara i sverige de e s� j�vla hutl�st dyrt 
| Originally posted by Vizay ass� det beh�ver inte bli s� dyrt som man kan tro med studio....ja menar visst ska du ha protools f�r du ju r�kna med att punga n�gra hundra tusen men du kan bygga en fullt funktionell studio med en dator och n�gra sjysta VA/analoga synthar... k�per man dom fr�n utlandet s� kostar allt mycket mycket mindre...bara i sverige de e s� j�vla hutl�st dyrt |
ok jag lyssnade p� den nya versionen.....kom � t�nka p� en sak direkt....hihats � s�nna effekter tar �ver p� tok f�r mycket....mitt f�rslag e att du mutar alla kanaler utom hihat � kick i FL mixern....balanserar deras volymer � sen l�gger du p� element efter element � balanserar allt s� det sm�lter ihop b�ttre
sen slog det mig att den e lite tam fortfarande.....kommer inte p� vad som e fel s� jag borded egentligen inte s�ga n�got men jag kan inte l�ta bli 
[edit]
sen h�r jag nu att det l�ter falskt med basen hela partiet innan f�rsta snaren l�ggs p�...tror inte den spelar r�tt toner...men de kan ju va jag som h�r fel ocks�