TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Legowelt - Disco Rout
Legowelt - Disco Rout
Allereerst, wat een lekkerrr nummer is dat![]()
maarre mijn vraag is, wie weet wat die gast op 3.20 min zegt/zingt?
en dit is geen "standaard" (als je daar ooit van mag spreken) techno neem ik aan... waar mag je dit nummer onder scharen eigenlijk?
Jukx, M5 help me out
hey b33r
lekker nummer ja 
geen idee what ie zegt though 
tjo 
meesterlijk nummer jah
, ik had hem ook al in mn top 3 van dit jaar staan 
maar de text zal wel een eeuwig raadsel blijven net zoals van :
Mario Piu aka Dj Arabesque - Serendipity
Hand's Burn - Good shot
maarja nix aan te doen..
owja.. ik vind Legowelt - Nuisance Lover ook heel erg fat... aanradertje dus
Wel een lekker nummertje idd.
Naar mijn mening is het meer electro met wat techno invloeden.
| quote: |
| Originally posted by M5 maar de text zal wel een eeuwig raadsel blijven net zoals van : Hand's Burn - Good shot |
| quote: |
| Originally posted by M_Peror ff lekker off-topic: volgens mij zegt-ie "good shot kid, i think you got him" |
Jaa, die klotevocals ook, zelfs op het BXR forum weten die nerds het niet
het enige wat ze zeggen is dat een politieagent in een discotheek iets zegt van dat iednereen rustig moet blijven ofzow
haha
nou wat ik ervan kan ontcijferen is
... easy as it goes, Legowelt ... to the disco
schiet niet echt op dus 
maarja, wel geinig nummertje ja. ik zou het gewoon electro noemen. 
als we het toch over vocals hebben..
dan wil ik wel graag weten wat dat gekke stemmetje zegt in de break van Vitalic - Pony part 1

Serendipity: l'Attantion sil vous plait, police, nous allons visiter de controleren de nog iets en dan geef ik het op
| quote: |
| Originally posted by AlFerox als we het toch over vocals hebben.. dan wil ik wel graag weten wat dat gekke stemmetje zegt in de break van Vitalic - Pony part 1 |
| quote: |
| Originally posted by M5 luister ook ff naar serendipity |

From Milano to The Hague,easy as it goes.. en nogwat
lyrics komen in de clip langs 
is Electro trouwens (stijl)
| quote: |
| Originally posted by Jellow From Milano to The Hague,easy as it goes.. en nogwat lyrics komen in de clip langs ![]() is Electro trouwens (stijl) |
| quote: |
| Originally posted by Optimus dit geld voor Pony Part 1? of Disco Rout? |
| quote: |
| Originally posted by Jellow From Milano to The Hague,easy as it goes.. en nogwat lyrics komen in de clip langs ![]() is Electro trouwens (stijl) |

hoe komen ze in godsnaam aan Den Haag?
| quote: |
| Originally posted by Optimus hoe komen ze in godsnaam aan Den Haag? |
)
| quote: |
hoe komen ze in godsnaam aan Den Haag? ![]() |
| quote: |
| Originally posted by Stivvekk Je kunt beter vragen hoe ze aan Milano komen, aangezien Legowelt een Nederlander is (dus niet alleen Jurgen Vries gebruikt een buitenlandse naam om op te vallen ) |
als je nou had opgelet Optimus, er is namelijk al eerder een thread over gegaan hierzo

| quote: |
"De middelmaat is de norm, de passie is om zeep geholpen." Zo begint een pittig manifest, gericht tegen de electroclash-hype die de dansvloeren in Europa en Amerika in zijn greep houdt. Het schrijfsel staat groot op alle internetsites van Haagse electronicamuzikanten en platenlabels. Legowelt, Ferenc van der Sluijs alias I-f en DJ TLR behoren tot de initiatoren van deze actie. Ze richten hun pijlen op de snelle opkomst van retro-jarentachtig-electro. Vooral het International DeeJay Gigolo-label moet het ontgelden. I-f is hoorbaar kwaad. "Electroclash is gewoon techno met een gebroken beat. En dat zijn wij niet. We worden daarin geduwd, en dat zijn we zat." De Haagse dj/producer is pissig omdat hij vindt dat de electrosound waarmee het Gigolo-label nu sier maakt, oorspronkelijk van hem afkomt. "De idee�n komen echt uit Holland dit keer. We zijn er sinds 1995 mee bezig en we hebben een eigen sound ontwikkeld." Ook Legowelt heeft zich bij het manifest aangesloten. Danny Wolfers: "Het gaat me vooral om wat er omheen hangt. We hebben altijd gestreden tegen de platvoersheid van de dancecultuur. Het electroclashgebeuren gooit dat overboord en sleurt ons erin mee. Deze hele hype is de oppervlakkige dancecultuur ten top." Die oppervlakkigheid spreekt volgens Wolfers vooral uit de uiterlijkheden die de electroclashcultuur heeft ontwikkeld. "Het is nu opeens hip om als jongen met make-up op te lopen. En van die korte stropdasjes te dragen. Dat is niet wat we ermee bedoeld hebben." Maar hij geeft toe dat de hype ook de nodige voordelen heeft. Legowelt zal dan ook gewoon spelen op dergelijke feesten. "Dan spelen we gewoon, nemen ons geld in ontvangst en gaan dan naar huis." DJ TLR schreef het manifest en wil het best nog wat kracht bijzetten. "De populariteit van de muzieksoort waar wij mee bezig zijn begon behoorlijk te stijgen. Er kwam toen steeds meer trendy volk bij, die met onze dingen aan de haal ging en er een eigen draai aan gaf. Het is heel banaal geworden." De vaste dj van de Haagse Bunker-feesten stoort zich vooral aan de ironie die in de electromuziek geslopen is. "Er straalt een soort gebrek aan respect voor muziek vanaf die niet past bij wat wij doen." Het Gigolo-label ziet hij als de verpersoonlijking van de verschraling van de muzieksoort. "Het is een imperialistisch label. Ze proberen op slinkse manieren artiesten erbij te betrekken en claimen de electro." I-f ziet het ook als een mediaprobleem. "Ze schrijven maar wat. Alles wordt in een hokje geduwd. Natuurlijk leidt muziek een eigen leven, maar ik wil niet in de electroclashhoek geduwd worden, want dat is muziek voor beginners. En wij zijn inmiddels wel gevorderden." De hype die er om de electro is ontstaan, bevalt hem helemaal niet. "Hypes zijn altijd maar even, en voor een groep die ik niet echt als liefhebbers ervaar. Bovendien, zoveel goeie platen zijn er niet. De kwantiteit is er wel maar de kwaliteit niet." Hieronder volgt, in het Engels, de tekst van het manifest. Electro. Mediocrity has become the norm, the passion has been killed. Pretentious wannabe rockstars with inflated egos rule the mediawaves, cheap imitation clones with clown make-up on their faces rape the style, hyped up labels capitalize on it through slique A&R fistpuppets and mainstream culture - that two faced hydra - tries to assimilate it. Meanwhile white middle class consumerist kids with mohawks run around like lost chicken, eagerly lapping up the stale cum the corporate moloch spurts onto their spotty faces as their role models down another valium with a dirty brown sherry and drag themselves through the twilight of their miserable lives in front of a tv set where a video of Liquid Sky runs on repeat. NO MORE. We dont need the hollow catchphrases, the carefully created eighties retro fad, the empty music, the jaded cynicism or the poser attitude of the fake Gigolos who only sell their asses to the masses. You can all follow your leader into the electroclash HELL! |
| quote: |
| Originally posted by AlFerox je zal het niet geloven maar Den Haag is echt de bakermat van electro. nederland is zo een beetje het toonaangevende land voor (underground) electro. en dan vooral Den Haag met de labels Bunker en Viewlex (ofzo) en Rotterdam met Clone. alleen die electro scene in nederland is heel erg terughoudend en in zichzelf. ze treden ook nauwlijks naar buiten. tegen commercie etc. ze kijken ook heel erg neer op techno-muziek omdat ze vinden dat het te mainstream en commercieel geworden is blabla |

[/edit]
de duitsers, met het Gigolo label van DJ Hell, zijn dus de neppers volgens jou stadsgenoten 
haha gaaf dat vroeg ik me dus ook al af.. 
dis ook een song van hem: Legowelt - The Hague's Disco Elite
Maar wat komt er nou na 'From Milano to The Hague,easy as it goes', ik hoor nog wel 'Legowelt'maar verder?
Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.