TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Legowelt - Disco Rout


Posted by Opti on Dec-26-2002 16:11:

Legowelt - Disco Rout

Allereerst, wat een lekkerrr nummer is dat

maarre mijn vraag is, wie weet wat die gast op 3.20 min zegt/zingt?

en dit is geen "standaard" (als je daar ooit van mag spreken) techno neem ik aan... waar mag je dit nummer onder scharen eigenlijk?

Jukx, M5 help me out


Posted by Massive on Dec-26-2002 16:45:

hey b33r

lekker nummer ja

geen idee what ie zegt though

tjo


Posted by M5 on Dec-26-2002 16:54:

meesterlijk nummer jah , ik had hem ook al in mn top 3 van dit jaar staan

maar de text zal wel een eeuwig raadsel blijven net zoals van :

Mario Piu aka Dj Arabesque - Serendipity
Hand's Burn - Good shot

maarja nix aan te doen..

owja.. ik vind Legowelt - Nuisance Lover ook heel erg fat... aanradertje dus


Posted by Rinus on Dec-26-2002 17:14:

Wel een lekker nummertje idd.

Naar mijn mening is het meer electro met wat techno invloeden.


Posted by M_Peror on Dec-26-2002 19:37:

quote:
Originally posted by M5
maar de text zal wel een eeuwig raadsel blijven net zoals van :
Hand's Burn - Good shot

ff lekker off-topic: volgens mij zegt-ie "good shot kid, i think you got him"


Posted by M5 on Dec-26-2002 21:07:

quote:
Originally posted by M_Peror
ff lekker off-topic: volgens mij zegt-ie "good shot kid, i think you got him"


heej idd ja

luister ook ff naar serendipity


Posted by Opti on Dec-26-2002 21:20:

Jaa, die klotevocals ook, zelfs op het BXR forum weten die nerds het niet

het enige wat ze zeggen is dat een politieagent in een discotheek iets zegt van dat iednereen rustig moet blijven ofzow


Posted by AlFerox on Dec-26-2002 21:28:

haha

nou wat ik ervan kan ontcijferen is


... easy as it goes, Legowelt ... to the disco


schiet niet echt op dus

maarja, wel geinig nummertje ja. ik zou het gewoon electro noemen.


Posted by AlFerox on Dec-26-2002 21:30:

als we het toch over vocals hebben..

dan wil ik wel graag weten wat dat gekke stemmetje zegt in de break van Vitalic - Pony part 1



Posted by ryo on Dec-26-2002 21:37:

Serendipity: l'Attantion sil vous plait, police, nous allons visiter de controleren de nog iets en dan geef ik het op


Posted by Opti on Dec-26-2002 21:39:

quote:
Originally posted by AlFerox
als we het toch over vocals hebben..

dan wil ik wel graag weten wat dat gekke stemmetje zegt in de break van Vitalic - Pony part 1




nu je het zegt.... ff luisteren dan maar


Posted by M_Peror on Dec-27-2002 12:20:

quote:
Originally posted by M5
luister ook ff naar serendipity

Sorry mijn frans is ongeveer net zo goed als m'n russisch.
Ik kom net zo ver als Ryo


Posted by Jellow on Dec-27-2002 13:50:

From Milano to The Hague,easy as it goes.. en nogwat

lyrics komen in de clip langs


is Electro trouwens (stijl)


Posted by Opti on Dec-27-2002 13:57:

quote:
Originally posted by Jellow
From Milano to The Hague,easy as it goes.. en nogwat

lyrics komen in de clip langs


is Electro trouwens (stijl)


dit geld voor Pony Part 1?

of Disco Rout?


Posted by Jellow on Dec-27-2002 14:05:

quote:
Originally posted by Optimus
dit geld voor Pony Part 1?

of Disco Rout?



Disco rout

http://www.lobo.cx/

in een van de pop-ups van deze site staat een link naar de clip ervan


Posted by M5 on Dec-27-2002 16:14:

quote:
Originally posted by Jellow
From Milano to The Hague,easy as it goes.. en nogwat

lyrics komen in de clip langs


is Electro trouwens (stijl)


LOL

ik dacht eerst dat je ons voor de gek zat te houden, maar na 4 keer luisteren hoor ik het eindelijk..

alleen dat laatste stukje is nog een raadsel.. ik kan die clip niet zien ofzow?? iemand hier die um wel kan zien?


Posted by Opti on Dec-27-2002 16:30:

hoe komen ze in godsnaam aan Den Haag?


Posted by Stivvekk on Dec-27-2002 16:49:

quote:
Originally posted by Optimus
hoe komen ze in godsnaam aan Den Haag?


Je kunt beter vragen hoe ze aan Milano komen, aangezien Legowelt een Nederlander is (dus niet alleen Jurgen Vries gebruikt een buitenlandse naam om op te vallen )


Posted by AlFerox on Dec-27-2002 16:55:

quote:
hoe komen ze in godsnaam aan Den Haag?


je zal het niet geloven maar Den Haag is echt de bakermat van electro. nederland is zo een beetje het toonaangevende land voor (underground) electro.

en dan vooral Den Haag met de labels Bunker en Viewlex (ofzo) en Rotterdam met Clone.

alleen die electro scene in nederland is heel erg terughoudend en in zichzelf.
ze treden ook nauwlijks naar buiten. tegen commercie etc.
ze kijken ook heel erg neer op techno-muziek omdat ze vinden dat het te mainstream en commercieel geworden is blabla


Posted by AlFerox on Dec-27-2002 16:58:

quote:
Originally posted by Stivvekk
Je kunt beter vragen hoe ze aan Milano komen, aangezien Legowelt een Nederlander is (dus niet alleen Jurgen Vries gebruikt een buitenlandse naam om op te vallen )


Legowelt maakt al heel erg lang onder die naam muziek, dus ga er maar niet van uit dat die naam heeft gekozen om er mee op te vallen


Posted by AlFerox on Dec-27-2002 17:03:

Smiling Frog

als je nou had opgelet Optimus, er is namelijk al eerder een thread over gegaan hierzo

quote:


"De middelmaat is de norm, de passie is om zeep geholpen." Zo begint een pittig manifest, gericht tegen de electroclash-hype die de dansvloeren in Europa en Amerika in zijn greep houdt. Het schrijfsel staat groot op alle internetsites van Haagse electronicamuzikanten en platenlabels. Legowelt, Ferenc van der Sluijs alias I-f en DJ TLR behoren tot de initiatoren van deze actie. Ze richten hun pijlen op de snelle opkomst van retro-jarentachtig-electro. Vooral het International DeeJay Gigolo-label moet het ontgelden.

I-f is hoorbaar kwaad. "Electroclash is gewoon techno met een gebroken beat. En dat zijn wij niet. We worden daarin geduwd, en dat zijn we zat." De Haagse dj/producer is pissig omdat hij vindt dat de electrosound waarmee het Gigolo-label nu sier maakt, oorspronkelijk van hem afkomt. "De idee�n komen echt uit Holland dit keer. We zijn er sinds 1995 mee bezig en we hebben een eigen sound ontwikkeld."

Ook Legowelt heeft zich bij het manifest aangesloten. Danny Wolfers: "Het gaat me vooral om wat er omheen hangt. We hebben altijd gestreden tegen de platvoersheid van de dancecultuur. Het electroclashgebeuren gooit dat overboord en sleurt ons erin mee. Deze hele hype is de oppervlakkige dancecultuur ten top."

Die oppervlakkigheid spreekt volgens Wolfers vooral uit de uiterlijkheden die de electroclashcultuur heeft ontwikkeld. "Het is nu opeens hip om als jongen met make-up op te lopen. En van die korte stropdasjes te dragen. Dat is niet wat we ermee bedoeld hebben." Maar hij geeft toe dat de hype ook de nodige voordelen heeft. Legowelt zal dan ook gewoon spelen op dergelijke feesten. "Dan spelen we gewoon, nemen ons geld in ontvangst en gaan dan naar huis."

DJ TLR schreef het manifest en wil het best nog wat kracht bijzetten. "De populariteit van de muzieksoort waar wij mee bezig zijn begon behoorlijk te stijgen. Er kwam toen steeds meer trendy volk bij, die met onze dingen aan de haal ging en er een eigen draai aan gaf. Het is heel banaal geworden." De vaste dj van de Haagse Bunker-feesten stoort zich vooral aan de ironie die in de electromuziek geslopen is. "Er straalt een soort gebrek aan respect voor muziek vanaf die niet past bij wat wij doen." Het Gigolo-label ziet hij als de verpersoonlijking van de verschraling van de muzieksoort. "Het is een imperialistisch label. Ze proberen op slinkse manieren artiesten erbij te betrekken en claimen de electro."

I-f ziet het ook als een mediaprobleem. "Ze schrijven maar wat. Alles wordt in een hokje geduwd. Natuurlijk leidt muziek een eigen leven, maar ik wil niet in de electroclashhoek geduwd worden, want dat is muziek voor beginners. En wij zijn inmiddels wel gevorderden." De hype die er om de electro is ontstaan, bevalt hem helemaal niet. "Hypes zijn altijd maar even, en voor een groep die ik niet echt als liefhebbers ervaar. Bovendien, zoveel goeie platen zijn er niet. De kwantiteit is er wel maar de kwaliteit niet."


Hieronder volgt, in het Engels, de tekst van het manifest.

Electro. Mediocrity has become the norm, the passion has been killed.
Pretentious wannabe rockstars with inflated egos rule the mediawaves, cheap
imitation clones with clown make-up on their faces rape the style, hyped up
labels capitalize on it through slique A&R fistpuppets and mainstream
culture - that two faced hydra - tries to assimilate it. Meanwhile white
middle class consumerist kids with mohawks run around like lost chicken,
eagerly lapping up the stale cum the corporate moloch spurts onto their
spotty faces as their role models down another valium with a dirty brown
sherry and drag themselves through the twilight of their miserable lives in
front of a tv set where a video of Liquid Sky runs on repeat.

NO MORE.
We dont need the hollow catchphrases, the carefully created eighties retro
fad, the empty music, the jaded cynicism or the poser attitude of the fake
Gigolos who only sell their asses to the masses. You can all follow your
leader into the electroclash HELL!


Posted by Opti on Dec-27-2002 17:04:

quote:
Originally posted by AlFerox
je zal het niet geloven maar Den Haag is echt de bakermat van electro. nederland is zo een beetje het toonaangevende land voor (underground) electro.

en dan vooral Den Haag met de labels Bunker en Viewlex (ofzo) en Rotterdam met Clone.

alleen die electro scene in nederland is heel erg terughoudend en in zichzelf.
ze treden ook nauwlijks naar buiten. tegen commercie etc.
ze kijken ook heel erg neer op techno-muziek omdat ze vinden dat het te mainstream en commercieel geworden is blabla


ik geloof het inderdaad niet





Maarree, hoe zit het met Ditsland wat betreft electro dan?

[edit]Ha waar haal je dat stuk nou ineens vandaan harrie? [/edit]


Posted by AlFerox on Dec-27-2002 17:07:

de duitsers, met het Gigolo label van DJ Hell, zijn dus de neppers volgens jou stadsgenoten


Posted by M5 on Dec-27-2002 17:30:

haha gaaf dat vroeg ik me dus ook al af..

dis ook een song van hem: Legowelt - The Hague's Disco Elite


Posted by Stivvekk on Dec-28-2002 12:38:

Maar wat komt er nou na 'From Milano to The Hague,easy as it goes', ik hoor nog wel 'Legowelt'maar verder?



Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.