TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- OT: Grafik, Design, In here
Pages (21): [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 »

Posted by mindshooter on Dec-27-2002 00:59:

Read This! OT: Grafik, Design, In here

Det finns juh en hel del talanger h�r inne har jag m�rkt �r sj�lvl�rd p� omr�det. Kan anv�nda mig av Photoshop och s�, men kan inte p�st� att jag �r speciellt bra p� det. Vill verkligen l�ra mig mer. G�r juh faktiskt Grafisk Formgivning i gymnasiet, men vi f�r l�sa typografi s� jag k�nner mig inte s� j�ttek�t p� det �mnet just nu. Gillar att syssla med CD omslag och s�dant. Signaturen e en favourit

Har gjort

av dom som ligger uppe just nu d�. Ox� min egen. Fast animeringen st�r Steeeve f�r

K�nner att jag verkligen m�ste utveckla mig p� PS omr�det. Vill kunna g�ra feta wallpapers med 1000 bilder som bara flyter ihop i en cool r�ra, ni hajar vad jag menar Har sj�lv suttit och lekt i timmar med olika lagereffekter men f�r aldrig till det....suck

Posted by Vizay on Dec-27-2002 01:03:

tr�ning tr�ning och �ter tr�ning mind...det kommer med tiden

vet att shytrance (tror jag det e) h�ller p� med n�gra grejer som blvit riktigt snygga som han har visat mig senaste dagarna....fram med prylarna nu

jag h�ll p� sj�lv f�rut med grafik som fan men har inte gjort n�got p� �ver ett halv�r....blev mest webbsidor osv..n�gra b�ttre n�gra s�mre

alla finns att se p� http://217.209.31.152/websidor/

[edit]

mind dina siggar e fett snygga

Posted by mindshooter on Dec-27-2002 01:11:

Tackar

Har sj�lv h�lt p� med massa hemsidor..fan inte mycket som blivit bra...jag har en design jag �r n�jd med men jag la aldrig ner n�n tid p� kodningen s� det �r helskumma frames. Men kika in p�

http://www.djurutanbur.cjb.net

Det var ett projekt p� webdeisngen i skolan, d�rav �mnet

Posted by Vizay on Dec-27-2002 01:19:

ett hett tips om vi ska g� in p� hemsidor ocks� �r ju att du ist�llet f�r att jobba med frames jobbar med tables....mycket smidigare n�r man ska l�gga in grafik eftersom dom inte �ndrar storlek beroende p� hur stor browserrutan �r hos den som tittar....

Posted by Nyx on Dec-27-2002 01:25:

sk�na sigs, mind..diggar �ven grafiken @ djurutanbur

t�nk p� alla med halvtaskiga modem, som ska in p� djurutanbur ..s�g att sidan var uppbyggd p� stora bildfiler, som tar tid att ladda f�r ickebredbandare.

Posted by Nyx on Dec-27-2002 01:27:

quote:
Originally posted by Vizay
ett hett tips om vi ska g� in p� hemsidor ocks� �r ju att du ist�llet f�r att jobba med frames jobbar med tables....mycket smidigare n�r man ska l�gga in grafik eftersom dom inte �ndrar storlek beroende p� hur stor browserrutan �r hos den som tittar....

ramsidor �r bra ocks�.

Posted by Vizay on Dec-27-2002 01:27:

hehe...det �r en annan sak som e jobbigt med hemsidor....man m�ste hela tiden sitta � fippla med kvaliten p� grafiken s� man f�r liten storlek p� bilderna utan att dom ser skr�p ut....kan man sitta i timmar med

Posted by dbl on Dec-27-2002 01:34:

H�R finns lite bilder och hemsidor jag har gjort.. hemsidor har inte sett sitt ljus �nnu. den ena skulle ha �kt upp, men det blev aldrig av...

mixed.txt e ren foto manipulation med en del av mina bilder som jag har tagit...
maskin.txt lika s�

me.txt... fr�ga mig inte varf�r.. tror jag skulle visa en sak f�r en s� jag gjorde den lite snabbt...

aja.. bara att kolla p�

min foto sid hittar ni H�R

Posted by Vizay on Dec-27-2002 01:39:

quote:
Originally posted by Nyx
ramsidor �r bra ocks�.

ramsidor e ungef�r som oboy p� vatten, det kan aldrig bli bra

Posted by mindshooter on Dec-27-2002 01:58:

Jag vet om det d�r med bildfilerna...det var det jag f�rs�kte f�rklara...jag fixade aldrig ordentlig kodning. gjorde hela designen i photoshop och bara langade upp det i varsin ram asbilligt. Men ass� det var en grej i skolan bara...inte en sida som folk skaa g� in p� liksom hehe....

Vizay, klart man ska ha ramar, bara dom inte e Procentuellt stora. D� keffar det totalt p� olika datorer. Iframes �r juh skitsmidigt

www.meralera.cjb.net �r en sida jag sl�ngde ihop p� en kv�ll f�r att jag tyckte det var en kul grej...d�r har jag Iframe i mitten d�ra

Posted by dbl on Dec-27-2002 02:01:

% frames e bra ibland... beror p�... har anv�nt det n�gra g�nger.

bara f�r att man g�r en sida f�r skolan s� betyder la inte det att man kan skita i storleken och s� p� allt???
beror la visserligen p� lektionen man g�r den i

EDIT: en annan sak man m�ste t�nka p� ocks� e storleken man g�r sidan i... det ni.. det visste ni inte va??? vet ni f�rresten b�sta storleken? eller riktigare sagt st�rsta storleken man helst skall anv�nda.. g�r ju att anv�nda mindre

Posted by Vizay on Dec-27-2002 02:06:

800 p� bredden �r ju vanligaste att jobba med dbl...brukar alltid g�ra mina sidor i grundformatet 800x600 ,h�jden kan dock variera beroende p� hur sidan �r uppbyggd...en nyhetssida t.ex. s� blire h�gre s� man f�r scrolla ner, som t.ex. www.fragzone.se ...dynamisk design...kan man f� sitta l�nge � fippla med om man ska g�ra allt i tables, men n�r man lyckas blire bra som fan

Posted by dbl on Dec-27-2002 02:09:

quote:
800 p� bredden �r ju vanligaste att jobba med dbl...brukar alltid g�ra mina sidor i grundformatet 800x600 ,h�jden kan dock variera beroende p� hur sidan �r uppbyggd...en nyhetssida t.ex. s� blire h�gre s� man f�r scrolla ner, som t.ex. www.fragzone.se ...dynamisk design...kan man f� sitta l�nge � fippla med om man ska g�ra allt i tables, men n�r man lyckas blire bra som fan

ehm... nja.... liiiite fel d�r faktiskt... man skall helst jobba i 750*550.. det finns ju faktiskt saker som tar upp plats p� sidorna/upp och ner... typ scroller.. s� har du 800px p� bredden s� m�ste m�ste man ju scrolla lite �t sidan f�r att se hela skiten om man har en "h�g" design.. s� det s�

Posted by mindshooter on Dec-27-2002 02:11:

jag brukar l�gga mig p� 500-600 i bredd...sen g�r sidan ner�t...det �r juh som sagt vanligast....viktigast �r juh att man inte beh�ver scrolla �t flera h�ll hehe...d� f�r man "0" perspektiv p� sidan.

Aprop� mitt websidegrejs i skolan, l�t oss s�ga att min deadline va typ dan d�rp� och jag fick koda i notepad
Fick MvG s� det var inga problem. Niv�n p� arbeterna va typ i Paintbrush, ville bara ha mitt betyg p� papper sen skeeeet ja i resten.

Gillar dinna grejer starkt dBl, din mix.txt e precis vad jag pratade om att blanda 1000 bilder till en cool r�ra

Vad anv�nder ni f�r program? Jag k�nner att jag borde utveckla mig lite utanf�r PS....3d studio max, �r det ett bra prog att komplitera med eller?

Posted by Vizay on Dec-27-2002 02:13:

hmm jo det st�mmer dbl...bra att du e lite smart iaf

men n�r jag checkar mina designer brukar dom funka i 800 utan problem osv s� jag har v�l lyckats utan att veta

men h�jden spelar som sagt oftast inte s� stor roll...men det beror ju ocks� p� vad f�r typ av sida man har....e det en sluten sida som inte ska scrollas ner e det ju irriterande om man m�ste scrolla lite f�r � se hela osv

Posted by dbl on Dec-27-2002 02:15:

quote:
Originally posted by mindshooter
jag brukar l�gga mig p� 500-600 i bredd...sen g�r sidan ner�t...det �r juh som sagt vanligast....viktigast �r juh att man inte beh�ver scrolla �t flera h�ll hehe...d� f�r man "0" perspektiv p� sidan.

Aprop� mitt websidegrejs i skolan, l�t oss s�ga att min deadline va typ dan d�rp� och jag fick koda i notepad
Fick MvG s� det var inga problem. Niv�n p� arbeterna va typ i Paintbrush, ville bara ha mitt betyg p� papper sen skeeeet ja i resten.

Gillar dinna grejer starkt dBl, din mix.txt e precis vad jag pratade om att blanda 1000 bilder till en cool r�ra

Vad anv�nder ni f�r program? Jag k�nner att jag borde utveckla mig lite utanf�r PS....3d studio max, �r det ett bra prog att komplitera med eller?

dan d�rp�???
skum l�rare.. eller var dett her mindshooter som var lite lat och b�rjade dan innan??

man tackar... jo, jag t�nkte p� det du sa.. var d�rf�r jag la med den.. den e inte klar �nnu, men �nd�...
vad anv�nder ni.. vad e det f�r fr�ga.. finns det n�tt annat program �n photoshop???
jag har 3d studio max5.. m�ste dock hitta en crack till det snart.. e dock inte speciellt intresserad av 3d... visserligen var 3D CAD j�kligt skojigt n�r jag h�ll p� med det.. designade lite egna m�bler och skit med det... fast det var ett bra tag sen..

Posted by mindshooter on Dec-27-2002 02:15:

Man kna juh k�ra p� en design d�r man har en iframe i mitten som man scrollar i, och sedan s� �r sidan omgiven av kanter liksom....som min lera-sida fast med scroll i mitten liksom...d� m�ste man juh t�nka p� storlekarna

www.2advanced.com jag har fan aldrig lyckats hitta en snyggare sida....faaan va grymma dom e p� att blanda flash med kodning och bara l�ta tittaren se hur sidan byggs upp framf�r �gonen..kolla deras portfolio..helt underbar

Posted by Vizay on Dec-27-2002 02:17:

mind om du ska b�rja komplettera till PS med 3d-program kan 3dsm va ganska bra men om man ska va lite hardcore s� skulle jag nog f�resl� Lightwave f�re 3dsm....

jag b�rjade � jobba i 3dsm f�r typ ett �r sen.....satt � sj�lvl�rde mig med tutorials osv...va ett rent helvette men med envishet � hj�lp av www.3dcafe.com klarade jag mig till slut

varf�r jag tycker du ska v�lja lightwave e f�r att det �r mer hardcore, g�r att g�ra mer osv � dessutom har dom asmycke bra tutorials � helpers p� sin hemsida

s�g till om du vill ha n�got av programmen, vet att jag har dom b�da n�nstans

[edit]

2advanced-g�nget e ju f�r fan �verskillade....n�t s� sjukt hur dom lyckas

Posted by mindshooter on Dec-27-2002 02:17:

quote:
Originally posted by dbl
dan d�rp�???
skum l�rare.. eller var dett her mindshooter som var lite lat och b�rjade dan innan??

man tackar... jo, jag t�nkte p� det du sa.. var d�rf�r jag la med den.. den e inte klar �nnu, men �nd�...
vad anv�nder ni.. vad e det f�r fr�ga.. finns det n�tt annat program �n photoshop???
jag har 3d studio max5.. m�ste dock hitta en crack till det snart.. e dock inte speciellt intresserad av 3d... visserligen var 3D CAD j�kligt skojigt n�r jag h�ll p� med det.. designade lite egna m�bler och skit med det... fast det var ett bra tag sen..

Jag var lat s�klart...ingen designer �r v�l _inte_ lat?

Jo klart att det �r photoshop som g�ller, men jag vet inte om det var n�n som fick chansen att se Lynx grejer som han hade h�r f�rut...gjorde sigs �t alla...S������ j�vla snygga varom. Amerikansk snubbe tor jag. Han anv�nde typ 5 program eller n�t. Ibland kanske man vill sl�nga in ett landskap i sin r�ra med Bryce eller v�rsta 3dobjekten...d� �r det v�l typ 3d studio max som g�ller?

Posted by Vizay on Dec-27-2002 02:22:

mind beror p�....om du ska g�ra landskap snabbt kan du ju anv�nda bryce fast personligen gillar jag inte det programmet.....klassar det som fusk g�r jag

dom stora 3dprogrammen som finns �r 3dsm, maya � lightwave

maya finns i n�n gratis educational version, 3dsm � lightwave f�r du k�pa eller inf�rskaffa p� annat vis

Posted by dbl on Dec-27-2002 02:24:

quote:
Originally posted by mindshooter
Jag var lat s�klart...ingen designer �r v�l _inte_ lat?

Jo klart att det �r photoshop som g�ller, men jag vet inte om det var n�n som fick chansen att se Lynx grejer som han hade h�r f�rut...gjorde sigs �t alla...S������ j�vla snygga varom. Amerikansk snubbe tor jag. Han anv�nde typ 5 program eller n�t. Ibland kanske man vill sl�nga in ett landskap i sin r�ra med Bryce eller v�rsta 3dobjekten...d� �r det v�l typ 3d studio max som g�ller?

kanske det.. e sj�lv j�vulskt lat ibland... eller hmm.. oftast

vill man sl�nga in ett landskap s� sticker man ut och tar ett kort och s� anv�nder man det
fast d� m�ste man visserligen ha en digital kamera som jag har

en annan sida som e grym e http://www.derbauer.de/
dem har gjort en hel del snygga sidor

Posted by Vizay on Dec-27-2002 02:25:

http://www.shadowness.com/ e lite galna ocks�....dom vet hur man g�r en bra blandning av 2d � 3d

Posted by dbl on Dec-27-2002 02:27:

jo.. det e en helt ok sida

Posted by mindshooter on Dec-27-2002 02:34:

quote:
http://www.shadowness.com/ e lite galna ocks�....dom vet hur man g�r en bra blandning av 2d � 3d

Ta dom h�ra istapparna t.ex l�ngst upp till v�nster p� deras sida...finns det ett bra s�tt att g�ra s�dana? Har sett m�nga som k�r p� s�nt i sin design.

K�nner p� mig att denna tr�d kommer bli l����ng

Posted by dbl on Dec-27-2002 02:36:

s�ger bara en sak "3Dsm" eller n�tt annat 3d progg

Pages (21): [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 »