TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- klonen/kloneren
Pages (2): [1] 2 »

Posted by Teknikol on Dec-29-2002 02:07:

Hello! klonen/kloneren

naar aanleiding van dit bericht:

quote:
Eerste gekloonde baby heet Eve

In de Verenigde Staten is op tweede kerstdag de eerste gekloonde mens ter wereld gekomen, een meisje dat Eve is genoemd. Dat zegt de Franse wetenschapper Brigitte Boisselier namens de Raelian-sekte.

vraag ik me af hoe jullie tegenover klonen staan...
niet op mensen, wel op dieren?
of beide wel, beide niet?

vraag het me af, ben benieuwd

Posted by jp on Dec-29-2002 02:25:

Klonen? Bah! Gewoon lekker de natuur zijn werk laten gaan

Posted by raoel on Dec-29-2002 03:29:

Klonen is een gecompliceerde kwestie.
Opzich ben ik er zwaar tegen, maar van de andere kant, kan het de artsen/onderzoekers veel helpen bij het ontwikkelen van betere medicijnen dan we nu hebben.

Als ik moet kiezen: ja of nee
dan is nee, omdat ik in de natuur geloof en klonen is alles behalve de natuur zijn gang laten gaan.

Toch zijn wij een onderdeel van de natuur en wij zijn zo slim dat we de natuur na kunnen bootsen, tja, mischien is het dan toch de natuur.

Maar toch
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!

Posted by Siesta on Dec-29-2002 11:24:

hangt er vanaf van welk persoon

2 armin's is natuurlijk niet verkeerd;-)

Posted by arjoderoon on Dec-29-2002 11:38:

nee het is gewoon eng. gaan we alleen bepaalde figuren klonen. stel je voor dat saddam dat zou doen.....
stel dat er een nieuwe hitler zou komen. dat is gewoon veeeeel te link.
nee. niet doen. weg ermee

Posted by Cosmic on Dec-29-2002 13:55:

Tegen, is gewoon niet goed.

Posted by Apoptosis on Dec-29-2002 14:05:

quote:
Originally posted by arjoderoon
nee het is gewoon eng. gaan we alleen bepaalde figuren klonen. stel je voor dat saddam dat zou doen.....
stel dat er een nieuwe hitler zou komen. dat is gewoon veeeeel te link.
nee. niet doen. weg ermee

Het klonen van een Hitler-type wil niet zeggen dat er daardoor allemaal (dezelfde) ellende komt. De omgevingssituatie etc., of hoe je t ook noemt, heeft r zeeer veel mee te maken. Als je Hitler nu zou klonen zou dr echt geen WO3 komen of zo. Wrschnlk zou het gewoon opgroeien tot een normaal ventje (denk ik).

Maar goed klonen dus... Nee, ben tegen t klonen van hele individuen. Maar als t mogelyk is om alleen bepaalde delen van het lichaam of zo te klonen, dat zou wel handig zyn! 'reserve-onderdelen' voor de medische wereld. je weet wel, voor mensen die er slecht aan toe zyn en die transplantatie nodig hebben.

Posted by mantisnl on Dec-29-2002 14:37:

hmm ik vin t best ok als ze bepaalde organen klonen(wat ze al doen), daar kun je veel mensenlevens mee redden, maar om nou hele mensen te klonen, ik snap het nut daar niet echt van je moet je eens voorstellen, dat je zo als baby geboren wordt, je bent nog een kind, en dan kom je erachter dat je precies hetzelfde eruit ziet als je moeder ofzo, dat is toch niet leuk meer

Posted by Kakao on Dec-29-2002 14:45:

Boys of Brazil gelezen, Apoptosis?

Ach ja, eerst maar zien of het werkelijk een gekloonde baby is hoor. 95% van alle experimenten met het klonen van dieren mislukten (dood geboren of met allerlei misvormingen) meen ik.

Maar op een gegeven moment zullen we er toch echt aan moeten geloven en zullen er gekloonde mensen (in wat voor vorm dan ook)rondlopen. Wat mij betreft niet echt een goed vooruitzicht, ik vind het niet zo nodig.

Posted by T.H.C. on Dec-29-2002 15:21:

Zoals in eerdere reply's al staat lukt het lang niet altijd en het klonen van mini hitlertjes lijkt me ook bull. Dus van mij mogen ze wel hun gang gaan met dat klonen als er maar goed word gekeken naar de reden van het klonen, en niet genetisch gaan manipuleren.

Posted by Teknikol on Dec-29-2002 15:32:

mijn mening trouwens:
ze mogen van mij zoveel organen klonen als ze willen, is alleen maar goed. maar mensen...nee het is juist zo mooi dat ieder mens verschillend is.

en tja, bij dieren...benk nog nie egt uit. als de techniek eenmaal is geperfectioneerd en er kunnen er massa's tegelijk van worden gedupliceerd dan week het niet hoor. ik bedoel dan voor dieren als koeien en varkens, puur voor het vlees.

Posted by Chicane on Dec-29-2002 15:33:

Klonen van lichaamsdelen heb ik nietzoveel moeite mee, bv een hart alleen laten groeien kan ook toch? Zo kunnen we een heleboel mensen redden, maar een compleet mens of dier klonen? Nee, je haalt daardoor eigenschappen van mensen weg, ieder mens is uniek.. en dat moeten we fijn zo laten

Posted by ScuL on Dec-29-2002 18:59:

alleen voor lichaamsdelen/organen. kunnen we gelijk ook dat donorcodicil afschaffen.

Posted by Otte on Jan-01-2003 21:50:

Met klonen is opzich niets mis, alleen ligt het eraan wat/wie/hoe ermee bezig is.

Als je het klonen goed gebruikt kan het de "mensheid" naar een hoger welvaarts niveau tillen. Denk bijvoorbeeld eens aan alle hongersnood in de wereld, als de mens dmv klonen kan zorgen dat de oogsten in Afrika niet worden opgegeten door sprinkhanen bv als we een ander insect klonen die de sprinkhanen opeet...

Denk eens aan de brandramp in Volendam van 2 jaar geleden, als de mens donorhuid kan klonen kunnen die slachtoffer zo goed geholpen worden. Universele organen kunnen nierpatienten een zoveel menselijker bestaan bieden. Kinderen die geboren worden met een afwijken aan hun hand of iets dergelijks kunnen met een universeel orgaan een volledige kans krijgen in de maatschappij.

De mogelijkheden zijn fantastich als men er serieus/verstandig mee om weet te gaan.

Denk er maar eens over na als je zelf iemand kent met een hanycap, wat een veel mooier leven zo iemand kan krijgen!

otte

Posted by T.H.C. on Jan-02-2003 12:59:

quote:
Originally posted by Otte

Als je het klonen goed gebruikt kan het de "mensheid" naar een hoger welvaarts niveau tillen. Denk bijvoorbeeld eens aan alle hongersnood in de wereld, als de mens dmv klonen kan zorgen dat de oogsten in Afrika niet worden opgegeten door sprinkhanen bv als we een ander insect klonen die de sprinkhanen opeet...

Waarom zou klonen beter/sneller gaan dan gewoon die beestjes fokken?

Posted by zarch on Jan-02-2003 13:26:

Ik ben voor klone als het is voor doeleinden zoals organen. Ik vind niet dat ze nu mensen moeten gaan klonen. Tja of klonen tegen de natuur in is, geen idee, net zoals raoel zei. Maar om te zeggen ik ben tegen klonen want is tegen de natuur in, tja dan zou het gebruik maken van medicijnen ook tegen de natuur in zijn.

Maar het is volgens mij erg lastig om een mening te geven over zoiets.

Posted by TimeportE on Jan-02-2003 14:46:

ben tegen..!

Posted by New Wave on Jan-03-2003 09:04:

Ik vind klonen onzin.
Als het echt effectief is dan zou het voor mij mogen.
Maar wel erg beperkt met goede wetgeving.
Ennuh klonen is toch ginetisch manipuleren, ofniet?

Posted by T.H.C. on Jan-03-2003 11:40:

Nee, dat is het hem juist...mensen weten er geen reet van en denken omdat het zo eng klinkt dat het superfout is om te gaan klonen...ik denk dat het voor onderzoeken ed moet kunnen, wel met goede controle( info)

Genetisch manipuleren is heel wat anders als klonen, hier zou je een perfect mens mee kunnen maken omdat je de genen aan kunt passen(kan technisch nog LANG niet) dit doe je met klonen niet! klonen is dus kopieren en manipuleren is het aanpassen van de genen,dit manipuleren van mensen lijkt me wel gevaarlijk.(ubermensch idee)

Posted by Apoptosis on Jan-03-2003 16:44:

quote:
Originally posted by Kakao
Boys of Brazil gelezen, Apoptosis?

Ehm nee, maar k heb dr wel van gehoord. Wat k zei was idd erg standaard, maar wel waar!

Laten es ff technisch gaan doen ... Als je gaat klonen neem je DNA uit een gewone levende cel van een levend persoon. Dat DNA k�n al fouten/mutaties bevatten. Maar dat is niet het enige, cellen kunnen maar een bepaald aantal celdelingen ondergaan voordat de sterven. Dit komt door zogenaamde telomeren die op het DNA zitten, deze worden by elke celdeling korter en als deze 'op' zyn, dan gaat de cel dood. By het kloneren neem je dus DNA van cellen die al een aantal celdelingen hebben ondergaan en waarby de telomeren al een stuk korter zyn dan by byvoorbeeld een pasgeborene. De verwachting is dan ook dan gekloonde mensen v��l korter zullen leven dan normale mensen.
Er zyn ook gevallen bekend waarby het helemaal niet uitmaakt of de telomeren opraken, de cel blyft gewoon doordelen. Dit noemen wy echter kanker...

Zo, weer wat geleerd he

Posted by Kakao on Jan-03-2003 18:46:

Er bestaat toch ook zo'n ziekte waardoor je afgrijselijk snel verouderd, dat kwam toch ook door telomeren? Vind ik echt zielig voor die kinderen die het lochaam van een 90-jarige hebben

Posted by Chicane on Jan-03-2003 21:44:

Of ouderen die het lichaam van een kind hebben, Bart de Graaf dus

Posted by Smirnoff on Jan-03-2003 22:38:

mischien interresant.....

'Tweede gekloonde baby wordt in Nederland geboren'

ANTWERPEN (ANP) - De tweede gekloonde baby die met de hulp van het bedrijf Clonaid van de Raeliaanse beweging ter wereld zal komen, wordt dit weekeinde in Nederland geboren. Dat zei de directrice van Clonaid, Brigitte Boisselier, vrijdagavond tegen de Vlaamse zender VTM.

Het gaat om een meisje dat bij een lesbisch paar geboren zal worden. De voorzitter van de Nederlandse afdeling van de Raeliaanse beweging, B. Overvliet, bevestigt dat het kind zeer binnenkort geboren zal worden. Volgens hem is de moeder 31 jaar en geen lid van de beweging. Hij zegt haar niet persoonlijk te kennen en weet ook niet waar het kind wordt geboren. ,,Dat zou heel goed in een kliniek in het buitenland kunnen zijn.''

Overvliet acht de kans groot dat nooit bekend wordt wie het gekloonde kind is. ,,Waarschijnlijk zullen de ouders de identiteit om privacyredenen niet bekendmaken. Bovendien kan het meisje gewoon het land binnenkomen, zonder dat iemand ziet dat het een kloon is.'' Over het bewijs dat een dna-vergelijking kan geven, is hij cynisch. ,,Er zullen altijd mensen zijn die dat in twijfel trekken.''

Clonaid-directrice Boisselier had vrijdag in de loop van de dag een interview met VTM-journalist Chris Borggrave. Daarin kwam de geboorte van de vermeende eerste kloonbaby Eve aan de orde. Borggrave vroeg Boisselier of zij iets wilde zeggen over de kloonbaby's die op komst zijn. Zij vertelde dat er een meisje op komst was in een ,,land niet ver bij u vandaan''. Voor de camera wilde zij ook nog bevestigen dat het ging om een buurland.

In een telefoongesprek met de journalist kort voor haar terugkeer naar Canada, zei zij volgens Borggrave dat het buurland Nederland was.

Posted by Otte on Jan-03-2003 23:56:

quote:
Originally posted by T.H.C.
Waarom zou klonen beter/sneller gaan dan gewoon die beestjes fokken?

Beestjes, donorhuid van eeen koe??? En dat op je gezicht???

Posted by T.H.C. on Jan-04-2003 00:23:

quote:
Originally posted by Otte
Beestjes, donorhuid van eeen koe??? En dat op je gezicht???

huh.. ..te stnd ik volg em even niet meer...maakt ook niet uit geloof ik ik had het iig hierover

quote:
", als de mens dmv klonen kan zorgen dat de oogsten in Afrika niet worden opgegeten door sprinkhanen bv als we een ander insect klonen die de sprinkhanen opeet...
"

Pages (2): [1] 2 »