TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Skivbutik i sverige?

Posted by Kamelen on Jan-06-2003 13:50:

Skivbutik i sverige?

K�pte skivspelare o mixer o allt det d�r f�r 3-4 veckor sen...har best�llt lite skivor o s�nt fr�n tyskland mm...men undrar nu om ni vet om det finns n� bra skivbutiker i sthlm (vinyler)....2 som jag letat efter och inte hittat �r Three "N" One - Sin City och Cloud69 - Sixty nine ways ...n�n som vet vart man kan hitta de s� vore det nize gjorde en liten lista snabbt n�n dag sen villka jag g�rna skulle villja ha s� s�g till om ni vet vart de finns
http://www.nize.nu/~oracaz/vinyler.txt

Posted by Nyx on Jan-06-2003 14:21:

kolla http://www.backtoplastic.com/Djstore/records/shop/. Man kan skriva en best�llning p� de cds/vinyler man vill ha & s� k�per de in fr�n olika st�llen �t en.

Posted by ScuL on Jan-06-2003 19:20:

jag tror att Only-DJs.com ocks� skicker till Sverige.. koster ungef�r 15� per best�llning..

kanske h�ndig f�r s�llsynt vinyler

Posted by Vizay on Jan-06-2003 21:25:

sj�lv t�nkte jag f�resl� http://www.juno.co.uk/

har aldrig best�llt sj�lv d�rifr�n men dom verkar ha det mesta...

sen l�ter det p� dom flesta som att leveransen �r j�vligt bra ocks�, skivorna kommer v�linpackade och snabbt...och rpiserna �r ju inte s� farliga heller s� vitt jag f�rst�tt

Posted by mindshooter on Jan-06-2003 22:37:

Om du vill k�pa skivorna IRL s�att s�ga... (och f� med hela charmen med att bl�ddra runt i l�dor ) s� ska du bege dig till Mossebacke-records (Stockholm) som ligger precis i backen upp mot mossebacke. Uppg�ng slussen. D�r har dom en skum sektion i backroom liksom, man glider in i ett litet utrymme s� �r det en feeeet lokal med bara vinyl...d�r hittar man riktiga guldklimpar Har ingen spelare sj�lv men har �nd� inf�rksaffat Kathys Song och Space Brothers - Shine d�ra...

Check it out!

Posted by Kamelen on Jan-09-2003 22:38:

ohh tack f�r tipsen...juno har s� dyr shipping kanske d�rf�r det blir bra o snabbt..men men f�r kika upp den d�r butiken mindshooter snacka om...inte h�rt talas om...

Posted by SteveTranz4ever on Jan-09-2003 23:46:

Ny aff�r f�r den som gillar techno

www.dioderecords.nu

Posted by Endre on Jan-10-2003 07:23:

www.djservice.org

d�r hitt jag Energy 52 - Caf� Del Mar (John 00 Fleming och Three N One Update)

d�r fins LoLo - melody och lite Push grejer tror jag, samt Marco V prylar samt AVB - yet another Day, nya remixes p� It's A Fine Day.
System F - Solstice.

Posted by Johan (DJ Irish) on Jan-10-2003 09:45:

Cloud69 - 69 ways �r antagligen sluts�lt i de flesta butiker. Det fick jag erfara n�r jag skulle ha tag p� den f�r ett �r sedan. Men misstr�sta inte, g� in p� www.lightningrecords.be, Bonzai's moderbolag, L�ten �r sl�ppt p� underbolaget XTC och det g�r aldeles utm�rkt att best�lla den d�rifr�n. Eller, det gjrode d� iallfall.

I �vrigt kan jag varmt rekomendera www.juno.co.uk som n�tbutik. �ven www.deejay.de om ni inte �r r�dda f�r tyska. Sl�r juno i priser g�llande europeiska sl�pp och sl�r det mesta i Sverige, �ven n�r fraktpriset �r inkluderat. Jobbig anm�lningsprocess f�r att kunna lyssna och utnyttja det schyssta lagringssystemet dock.