TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- TA Sweden T-shirt
Pages (19): [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 »

Posted by SteveTranz4ever on Jan-12-2003 13:10:

TA Sweden T-shirt

Det h�r med TA t-shirts har ju vart p� tal m�nga g�nger
Det finns officiella TA t-shirts men f�r m�nga kanske b�de pris och design n�t som inte tilltalar m�nga...

D�rf�r tycker jag vi ska f�rs�ka samla ihop alla ideer h�r p� TA Sweden och kanske f� fram en officiell TA Sweden t-shirt...

Visa dina egenh�ndigt gjorda motiv. Utbyt ideer som placering av motiv, b�sta materialet, modell p� t-shirt, vart man kan trycka dessa, och priser osv.

Jag hade t�nkt att testa och kolla hur trycken blir med v�ra b�sta f�rgskrivare p� jobbet (s�ljer bla m�nga olika f�rgskrivare). Man skriver allts� ut trycket p� ett speciellt papper som man sedan applicerar p� t-shirtsen

.../ Steve

Posted by mindshooter on Jan-12-2003 13:13:

Ett krav b�r vara att det �r TA SVERIGE och itne vanliga TA som vi g�r logga till....att det �r med TA SWE eller SWETA p� den

Posted by Glorie on Jan-12-2003 13:16:

Smile coolt

jag ska ocks� fundera.... mouhahha

tycker inte Sweta l�ter s� fint bara... l�ter b�ttre me ta swe tycker ja.. orden beh�ver ju inte vara ett liksom..

fast n�n sa att det inte hette ta swe, utanjust sweta.. men det l�ter ju som svett

f�r �vrigt tycker ja framtidsmyran eller vad det e, E ful! � de TA-bokst�verna som ja surrat om e snygga...

Posted by mindshooter on Jan-12-2003 13:37:

Hello!

Skissade lite nu och �r absolut inte klar, vill ha lite input. Tyckte att gul och bl� iaf skulle vara med p� ett h�rn d�ra, dock inte f�r skrikande f�rger Sen gillar jag den nya icke dataanimerade "grodan" s� jag sl�ngde p� den, tycker dock inte att placeringen p� den �r den b�sta.....sen ska man besluta ang�ende baksida och framsida....jag tycker att "SWETA" grejen ska vara uppe vid nacken p� baksidan....kanske grodan p� framsidan?

Posted by mindshooter on Jan-12-2003 13:41:

Tycker att SWETA flyter mycket b�ttre i munnen �n TA SWE liksom...det blir ett ord. Och just att det l�ter som svett g�r inte s� mycket tycker jag... jamenar vi har dom n�r vi dansar oss SWETIGA

Gillade inte den gamla grodan och inte heller det gamla typsnittet...

Posted by SteveTranz4ever on Jan-12-2003 13:45:

Personligen gillar jag och ser helst swampers egna font, vet att mindshooter hatar den. SWETA l�ter bra och med svenska f�rgerna ser det bra ut med...
Ett tryck p� framsidan av n�t slag eller bara �ver v�nster br�st... sen n�t stort p� rygg tavlan.

G�rna var persons aka p� ena �rmen...

*ideer*

[EDIT] Tycker SWETA l�ter som sweet

Posted by robstar on Jan-12-2003 13:54:

SV�TTA!

Posted by Glorie on Jan-12-2003 13:58:

Idea

quote:
Originally posted by robstar
SV�TTA!

hahahhaha

ass� mind, ja tyckte den d�r va snygg ja.. � ja f�r v�l l�gga mig d� me sweta � ta swe

sweta flyter b�ttre i munnen.. mmmm
fr�gan e hur man ska uttala det p� svenska antar ja... hoho

Posted by mindshooter on Jan-12-2003 14:05:

D� f�r vi inv�nta fler f�rslag �r det bara steve som inte diggar fonten?

Posted by Rikard on Jan-12-2003 14:09:

jag gillade verkligen "text loggan" mind gjorde

men grodan/myran eller vad det nu �r..

Posted by Aendy on Jan-12-2003 14:12:

Jag tycker �dlan �r cool. Men ni photoshopartister hade ju kunnat g�ra det till en "svensk" �dla f�r att f� lite personlig pr�gel. Tycker det verkar vara en bra id� med t-shirten men jag vet inte om jag hade k�rt partnerlook med "my fellow TA-mates" ute p� st�llena med den.

Posted by Glorie on Jan-12-2003 14:13:

Monkey Dancer 2

ja h�ller me dioxys... hehe... grodan/myran ser lite schizo ut juh

kan vi inte komma p� en egen logga?

Posted by RebeL9 on Jan-12-2003 14:27:

SWETA l�ter f�r j�vligt tycker jag
l�ter som n�got fackf�rbund.
jag tycker det ska framg� att det r�r sig om trance. d�rf�r b�r ordet TRANCE synas extra bra. TRANCEaddict SWE kanske?
Mindshooters font var bra. Bl�tt och gult blir bra.
�dlan var ocks� cool
Fast texten b�r ju �ndras.

Posted by SteveTranz4ever on Jan-12-2003 14:29:

quote:
Originally posted by Aendy
Jag tycker �dlan �r cool. Men ni photoshopartister hade ju kunnat g�ra det till en "svensk" �dla f�r att f� lite personlig pr�gel. Tycker det verkar vara en bra id� med t-shirten men jag vet inte om jag hade k�rt partnerlook med "my fellow TA-mates" ute p� st�llena med den.
H�ller med dig lite... kanske ser lite skumt/t�ntigt om man kutar runt med identiska t-shirts men som sagt, modell, f�rg och loggor g�r att variera i en viss utstr�ckning p� t-shirten

H�ller med rebel9 lite ocks�.... kanske b�ttre att ha hela trancEaddict SWE med...

Posted by Aendy on Jan-12-2003 14:30:

SWETA kan ju uttalas [sweetah] och d� �r det ju lite sk�nt.

Posted by mindshooter on Jan-12-2003 14:47:

quote:
Originally posted by Aendy
SWETA kan ju uttalas [sweetah] och d� �r det ju lite sk�nt.

hmm skulle man kunna g�ra n�got coolt av....men en egen logga s�ger ni... Tycker ox� att begreppet TRANCE kanske ska synas lite tydligare.

Men syftet var v�l just att vi skulle kunna ha likadana t-shirt om vi ska festa ihop och s� represtenta. Eller bara p� idrotten i skolan Man ska kunna k�nna igen en annan SWETA som �r ute och dansar!

Posted by Endre on Jan-12-2003 14:47:

man kan typ ha sitt nick name med ocks�

Posted by mindshooter on Jan-12-2003 14:55:

haha cool endre...

h�r �r en mer "logga" aktig grej som man kan arbeta vidare p�...eller dissa totalt Ser lite ut som en fj�ril....ska jobba mer p� "TRANCE" grejen.....

EDIT: Fick en liten id�...l�t oss s�ga att man anv�nder begreppet [sweetah] som en typ "djurart" att man skriver ut under loggan p� ryggen som om det vore en ordlist-f�rklaring om ni hajar.
En f�rklaring till vad ordet betyder och hur det uttalas....

bara sp�nar

Posted by Glorie on Jan-12-2003 15:07:

haha, fan va coolt mind tycker den va j�ttefin ja. ser ut som ett hj�rta...p�minner lite om gb's kanske

ja tycker den figuren p� festis hmm....cactus lime e cool.. allts� den kaktusbiten.. hmmm...festis' hemsida (www.festis.nu) funkar inge vidare.. s� ja hittar ingen fin bild p� hur kaktusbiten ser ut

mmmmm gott

Posted by Vizay on Jan-12-2003 15:10:

quote:
Originally posted by mindshooter
EDIT: Fick en liten id�...l�t oss s�ga att man anv�nder begreppet [sweetah] som en typ "djurart" att man skriver ut under loggan p� ryggen som om det vore en ordlist-f�rklaring om ni hajar.
En f�rklaring till vad ordet betyder och hur det uttalas....

bara sp�nar

jag tycker de d�r med jdurart � f�rklaring l�ter bra med tanke p� att dom dissat oss totalt p� sektionsbeskrivningarna ocks�.....typ holland, home of all the good dj's, germany home of the...blalabla osv....�ss� sweden, home of the swedish TA's�...s� drygt

btw gillade din logga mind....� endres va bara rent igenom r�ball

Posted by Glorie on Jan-12-2003 15:34:

Love Poundin' Sensation

ja tycker me det me jdurart (hoho) l�ter coolt

sweetahs l�ter verkligen som s�ta djur ass� hmm...

Posted by fede on Jan-12-2003 16:12:

bra id� me tshirt...
men jag tycker att d ska va n�n logo inte bara en speciell font...
men iaf, ska f�rs�ka hitta p� n�got..

Posted by Rikard on Jan-12-2003 16:18:

hehe, n�n fin liten maskot?
hoppas den inte blir lika hatad � ful osm lunarstorm's bjarne

Posted by reveal on Jan-12-2003 16:34:

p� min ska det iaf st� "reveal" p� ryggen, i axelh�jd, som namnet p� en hockeytr�ja eller n�t

endre: haha, skrattade r�tt bra �t den

Posted by Connector on Jan-12-2003 17:08:

����h, jag vet inte

Pages (19): [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 »