TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- neongrejor på fest
Pages (2): [1] 2 »
neongrejor på fest
Det pågår ju livliga diskussioner om detta.. många arrangörer som vill förbjuda (och gör det med) glowsticks å neonkläder på sina fester, men ändå kör trance liksom!!
va tycker ni om det? själv tycker ja alla får komma klädda som de vill...! ja vet inte vad d beror på alltså..(att festarrangörer har förbud på kläder) förknippas neon me droger eller?

snackat en del me en snubbe om detta.. (som e för förbud) ja försöker få nån rätsida på hur han resonerar 
är väll lite betraktat som "kandi kids" om man kommer i hela neon-outfiten 
han kanske vill ha mer seriöst folk på festerna?
själv har jag inget emot dem...
Det handlar ofta om att kulturen inte grundades i att vara så jävla materialistisk och se så "cool" ut som möjligt. Det kommer en massa oseriösa ungdomar och tycker att det är häftigt att dansa, knarka och klä sig i snorgröna byxor, självklart blir dom riktigt inbitna snubbarna irriterade när det kommer folk med helt fel attityd.
nu är kläderna så pass vanliga att nästan alla har dom, men jag tror ändå att många förknippar just ljustavar till dessa fjanterier.
Själv tycker jag att alla ska få ha på sig vad dom vill
Men det finns inget fjantigare än "neon byxe människor" som påstår att folk som kommer i slacker-jeans och stickad tröja till ett rave inte är seriösa. Det finns lika mycket trångsynthet från dessa människor nämligen.
Det första jag fick höra från min arbetskamrat när jag skulle dra med honom till Norrköping var "Men jag har juh inte rätt kläder, måste man inte ha typ neon och sånt?". Den inställningen tycker jag inte att folk ska ha om en kultur som absolut inte grundar sig i att slösa hela lönen på kläder som lyser. Men tyvärr är det så som Svensson tror idag
Knark och neon.
Själv älskar jag att spöka ut mig lite ibland och snurra ljustavar 
går ju att klä sig lite diskret i "ravekläder" också!
gillar inte människor som köper skrikande kläder bara för att vara annorlunda heller 
| quote: |
Originally posted by mindshooter Det första jag fick höra från min arbetskamrat när jag skulle dra med honom till Norrköping var "Men jag har juh inte rätt kläder, måste man inte ha typ neon och sånt?". Den inställningen tycker jag inte att folk ska ha om en kultur som absolut inte grundar sig i att slösa hela lönen på kläder som lyser. Men tyvärr är det så som Svensson tror idag Knark och neon. |
Killen hade inte ens hört Yahel - Voyage så vi lira den underbara låten för han... jag minns min första gång... de va tider de 
självklart ska man få ha på sig vad man vill, det kallas demokrati
| Originally posted by reveal självklart ska man få ha på sig vad man vill, det kallas demokrati |
gärna genomskinliga
| Originally posted by SteveTranz4ever Det var din arbetspolare som stog mest av alla sen på golvet ändå |
Jag går ut å dansar i dom kläderna jag trivs med...
Tar inte på mig "det" plagget för att jag ska gå "dit" osv...
Har väl haft "neon"kläder på mig nån gång också.
Vi gjorde egna tröjjor/halsband under högstadiet.
Målade feta "Members of MayDay" märken på ryggen i UV-färger.. 
Och gjorde egna halsband av UV-lera i ugnen..
Tyckte man var astuff på den tiden 
Nu står jag gärna å dansar i ett linne på sommaren å en T-shirt på vintern...
Men sen om man skulle nånstans där det fanns TA's, då skulle jag ju naturligtvis ha på mig TA-shirten, för att kunna snacka med alla andra TA's 
Gonatt på er!
Folk får ha på sig precis vad de vill. Nu blev ni väl förvånade att jag tyckte det? 
Sen, grabbar, det finns faktiskt en anledning till napparna....
| Originally posted by WhiteRussian Folk får ha på sig precis vad de vill. Nu blev ni väl förvånade att jag tyckte det? ![]() |
| Originally posted by WhiteRussian Sen, grabbar, det finns faktiskt en anledning till napparna.... |
Vilka ere som vill förbjuda de?
| Sen, grabbar, det finns faktiskt en anledning till napparna.... |
| Originally posted by reveal kör du med napp? |
Tror att det finns en hel del som har nappar bara för att det är "coolt på rave" iofs... Visste själv inte om deras syfte tills i somras eller nåt... Själv la jag ner det där när jag var 3....napp alltså 
| Originally posted by mindshooter Tror att det finns en hel del som har nappar bara för att det är "coolt på rave" iofs... Visste själv inte om deras syfte tills i somras eller nåt... Själv la jag ner det där när jag var 3....napp alltså |
För mig är det iaf klart att jag väljer kläderna efetr stället, med det är mera av rent praktiska skäl.
Skulle jag gå på "rave" så skulle jag inte komma i finskor, finbyxor osv osv de får bli när jag går på ett ölite mera "finare" ställe
Jag tycker det kan vara snyggt med neon kläder så länge man håller det på en anständig nivå dvs inte går hela vägen ut som n¨gon candykid....
| Originally posted by dbl och vad e syftet??? |
| Originally posted by robstar Taget från Vitryss reply i den här tråden: KLICK Napp har dem för att när man tar E så frigörs dopamin (förutom seratonin) som gör att man vill tugga med käkarna och gnissla med tänderna, då är det skönt att ha något att suga på, napp, en glass, en klubba osv... |
Är så trött på folk som tror att dom är supercoola klubbers bara för dom har sina neondräkter och lite glitter...
det är inte kläderna utan vad du känner i själen som gör folk till klubbers!!!!
| Originally posted by Gaby Är så trött på folk som tror att dom är supercoola klubbers bara för dom har sina neondräkter och lite glitter... det är inte kläderna utan vad du känner i själen som gör folk till klubbers!!!! |

Klockrent!!!!! Ja la av me napp på den tiden me
hehehhe
| Originally posted by Glorie d vill alltså bara ha dit såna som gaby skriver om, glitter & glamour... vilken diskriminering. |
jag tycker inte man ska förbjuda en sorts kläder osv...folk ska ha rätten att klä sig hur dom vill
personligen gillar jag inte neon så mycket själv...det ser ok ut med små inslag av det (typ nått snorgrönt märke nånstans kanske) osv...själv föredrar jag dock clubwear när jag e ute å dansar men det har mest å göra med att jag tycker det är en skön stil
...jag vill inte vara som alla andra helt enkelt, så med andra ord den dagen folk kommer endast i clubwear kommer jag dansa i frack eller något 
Jag tycker man inte ska få ha kläder alls.... Naket är ju inne... he he om stureplans folket skulle höra det från Filippa K eller nån känd mode skapare skulle va hel näck redan i helgen... 
| Originally posted by SteveTranz4ever Jag tycker man inte ska få ha kläder alls.... Naket är ju inne... he he om stureplans folket skulle höra det från Filippa K eller nån känd mode skapare skulle va hel näck redan i helgen... |
coh märkes kassar