TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Tack till Euphonic!!!!

Posted by mindshooter on Jan-16-2003 11:36:

Hello! Tack till Euphonic!!!!

Var bara tvungen att dela med mig av detta! Tycker att s�na h�r sjyssta grejer b�r flera veta om.

Som ni m�nga vet s� �r jag och steve i full g�ng med att g�ra en ny Poi film med massa nytt material fr�n norrk�ping och dylikt. N�n dag efter norrk�ping fick jag h�ra Sonorous - Protonic (Ronski speed mix) och tyckte juh att den l�ten var helt uuuuuunderbar...den skulle sitta s� fiint p� poi-filmen. Samtidigt ville jag inte hamna i problem med lagen s� jag t�nkte att antingen tar jag en mindre k�nd, gammal l�t eller s� f�rs�ker jag fixa tillst�nd till denna.

Men jag gick iaf in p� trance.nu och sp�rade upp skivf�retaget bakom releasen som visade sig vara Euphonic. Sen letade jag upp deras hemsida och mail. Skrev ett l�ngt brev om hur jag var intresserad av l�ten och hur filmen kunde ge den ganska bra promotion. Nu har det g�tt ett antal veckor och det ar inte f�rr�n idag som jag fick svar.

quote:

Hi Kenny,
We wish you all the best for 2003.
Sorry for the delay. Today I have the time to answer uncountable emails...
:-(

Yes, you can definivly use "Sonorous - Protonic (Ronski speed mix)" for
free! :-)

If possible, we would like to see the film.

Fresh Regards from Germany
Ralph

Jag tycker det �r s� j�vla kul att det fortfarande finns skivf�retag som faktiskt �r sn�lla F�r s� �r inte alla, det vet jag. Jag skulle g�ra ett litet webdesignarbete i 1:an minns jag. Och beh�vde en bild p� Tiesto och en p� Corsten att l�gga upp p� arbetet i ett par dar sen skulle skiten bort. Det var bara en test-sida. I MvG ingick krav p� att man var medveten om de regler som fanns p� anv�ndatet av andras bilder. S� jag skrev runt och fr�gade om jag fick anv�nda bilderna. Blackhole recordings l�t mig anv�nda Tiesto bilden utan problem. Purple eye recrods d�remot (de asen ) tyckte inte alls att det var ok att jag kunde anv�nda en bild p� Corsten i ett par dar.

Men idag �r jag glad iaf k�nns sk�nt att kunna g�ra filmen helt laglig

Posted by RebeL9 on Jan-16-2003 11:52:

s� g�tt att h�ra. det �r s�na skivbolag och producenter man hoppas p� lever kvar och utvecklar trancen.

Posted by dbl on Jan-16-2003 12:27:

bra att det finns s�nna skivbolag

Posted by AC. on Jan-16-2003 12:40:

som sagt
Sk�nt att se att det fortfarande finns m�nnsikor som fortfarande �r villiga att dela med sig och hj�lpa till...

Posted by SWE_TRANCE on Jan-16-2003 13:19:

Re: Tack till Euphonic!!!!

quote:
Originally posted by mindshooter
Men idag �r jag glad iaf k�nns sk�nt att kunna g�ra filmen helt laglig

Verkligen kul f�r dig!
Ser fram emot hela filmen

Posted by Sand Leaper on Jan-16-2003 13:59:

Husk � sende dem filmen da!Jeg kan fikse tysk teksting

Posted by mindshooter on Jan-16-2003 14:11:

quote:
Originally posted by Sand Leaper
Husk � sende dem filmen da!Jeg kan fikse tysk teksting

You dont need to...no talking in the film

Posted by Endre on Jan-16-2003 14:46:

ojd�, kanske man kan skicka n�n l�t till dom d�

Posted by Glorie on Feb-05-2003 16:51:

KarateKid

kan man f� en uppdatering om vad som h�nder? har de sett filmen?

Posted by SteveTranz4ever on Feb-05-2003 17:33:

quote:
Originally posted by Glorie
Nope... jag ska fixa iordning en DVD som vi kommer skicka per post... dom tyckte att l�nken dom hade f�tt var f�r s�lig... hmmm och jag ligger ju bara p� 10Mbit.... vem vet dom kanske satt p� modem

Posted by mindshooter on Feb-05-2003 19:19:

quote:
Originally posted by Glorie

Japp...hehe jag skickade dom l�nken men det gick tydligen f�r tr�gt s� dom bad om en skiva som jag redan planerat att skicka...ska g�ra det snart

Posted by Vizay on Feb-05-2003 22:13:

hmmm jao...kan ju va s� att de e routingen till tyskland som e sunkig ocks�...tv� parter kan ju sitta p� 10mbit � sen e routingen mellan dom helt keff s� de blir som modem iaf...s�nt som h�nder

hoppas att dom gillar den iaf

� approp� film...du minns de vi snackade om � g�ra en video steve...har lite ide�r, m�ste bara fixa nya synthljud sen kommer jag nog ig�ng ganska snabbt