TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Girl talk...
Pages (2): [1] 2 »
Girl talk...
| quote: |
| Originally posted by Glorie vad mer skulle ja s�ga...jo, det enda ja saknar h�r faktiskt.. (fast ja antar att ni inte vill ha det s�) e lite mer...hum...offtopics faktiskt.. typ "Vart finns de fina killarna"? (men s�nt kan ja ju inte starta topics om heller...knepigt � prata me killar om det, plus att ja har inte s� mycke st�d fr�n andra girls... avsaknad p� det helt enkelt... det k�nns lite som man b�r posta n�t v�sentligt som ska ha me trance � g�ra med.....men nu vet ja att ni t�nker... "Duuuuh tjejen, g� till n� relationsforum..om du vill snacka s�nt djupt" � ja, ni har nog r�tt.. men d var bara det att ja kanske tycker ni verkar bra � d� vill ja bara h�ra vad ni tycker i fr�gan...f�r mina kompisar som ja snackar me... det blir ju inte riktigt samma utbyte ju...man vet ju vad "flicka 1", flicka 2 tycker os.v. aja... nu blir ja f�r komplex tror ja... hehe ahmen ialllafall.. verkar va riktigt fina m�nniskor h�r hela bunten. Har inte sett av n� spammare eller s�..faktiskt..sen VET ja ocks� av alla dem ja redan tr�ffat att det e goa m�nniskor bakom nicknamen... � ja vill g�rna tr�ffa en massa nya med s�nt e SKOJ!!!! Weeeeeeeedet var allt f�r stunden... har s�kert gl�mt en massa som ja ville s�ga. |
Jag tror de dyker upp n�r ni minst anar det 
/ Jre
det handlar nog lite om fr�n kille till kille eller va man ska s�ga....jag personligen vill t.ex. inte att det ska vara f�r ofta man tr�ffas i ett f�rh�llande...fast de d�r �ndras s�kert n�r man blir �ldre sen s� jag ska nog l�ta bli att uttala mig sl�r det mig just 
hehe, leta p� andra st�llen bara 
M�ste n�stan s�ga detsamma om er tjejer... Men det handlar om s� mycket mer �n om att hitta en "fin" tjej eller kille. Och nu syftar jag inte p� att nu �r utseendefixerade, f�r jag hajar att det inte handlar om det. Men till min po�ng:
Ska tala av egen erfarenhet. Alla t�nker, "var �r den d�r personen som �r �rlig, som �r sn�ll, som �r snygg, gullig, mysig" osv osv.
Grejen �r det att det finns s� mycket mer som m�ste klaffa, fast�n det �r en j�ttefin person man tr�ffat. Jag t�nker ta mitt senaste f�rh�llande som exempel.
Blev tillsammans med Clary 1:a december. Vilken brud! tyckte jag. Hon var juh verkligen snygg, gullig, social, �ppen. Hela paketet.
S� vi va j�ttek�ra och hade det bra tillsammans. Juh l�ngre ett f�rh�llande h�ller desto mer saker dyker upp, saker som m�ste klaffa. hela tiden.
M�te med familjen, kompisar, intressen osv.
Dessa �r saker som man inte t�nker p� i b�rjan. I b�rjan �r det endast ett f�tal saker som ska klaffa f�r att man ska bli k�ra. t.ex
Utseende och personlighet (den ytliga). Men som sagt, under tiden man h�ller ihop s� kommer det nya saker som m�ste st�mma �verens. Om det visar sig att man inte alls kommer �verens med hennes kompisar och inte heller med hennes familj. Och sex-livet fuckar totalt. D� kanske man har ett problem? Som man inte kunde f�rutsp� fr�n b�rjan. Allts� vet man inte f�rr�n l�ngt in i ett f�rh�llande om det kommer att h�lla i l�ngden.
I mitt fall visade det sig att hon va lite os�ker hur hon ville ha det. Hon va inte s� inne p� att ha ett stadigt f�rh�llande eller att g�ra det s� seri�st, hon k�nde sig kv�vd liksom. Detta ledde juh tilla tt det inte funkade, men det hade inte med n�n av oss att g�ra riktigt. Hon va j�ttefin, coh hon tyckte detsamma om mig. Men vi tog ett gemensamt beslut att det funkar inte n�r vi har s� pass olika syn p� hur man ska ha det. Och det g�r oss till 2 fina personer med olika syn bara.
Po�ng: Att leta efter en "fin" tjej eller kille handlar s� mycket om vad man sj�lv har f�r v�rderingar. F�r det finns en miljon fina tjejer och killar d�rute. Handlar om att hitta en i sin smak liksom. Alla fina m�nniskor passar inte s� bra ihop. 
GABY: Du undrar �ver hur du ska beh�lla en fin kille. Du ska vara dig sj�lv! Man kan bara vara sig sj�lv. Om han inte vill ha dig n�r du �r dig sj�lv d� �r han juh inte den r�tta killen f�r dig right? F�r i s� fall �r han ihop med n�gon som du inte �r. N�r du hittar en kille som �r tillsammans med dig f�r den du �r, d� kommer det att funka. Man kan inte spela sk�despel i ett f�rh�llande. Man kan heller inte g� in i ett f�rh�llande besluten om att f�r�ndra den man blir tillsammans med.
I'm sure I could understand it if I could read swedish.
�rlighet (varar l�ngst)
Social
Kramig
Gener�s och v�ga bjuda till p� sig sj�lv lite
F�tterna p� jorden
�dmjuk
S�lvdistans
Humor
Sn�ll
Nyfiken
Det �r bara n�gra av mina egenskaper och det �r vad jag vill ha hos en fin tjej...
Det finns minst lika m�nga ickefina (svin) tjejer som det finns ickefina (svin) killar.... jag fr�gar mig sj�lv m�nga g�nger vart dom fina tjejerna finns... k�nns som dom oftast �r upptagna om dom r�kar bo i Sthlm annars bor dom i L�ngtbortistan... Tjejer kan ofta ha allt f�r br�ttom f�r att hinna uppt�cka m�nga bra sidor som en kille kan ha som inte kommer fram om man bara skrapar p� ytan.
BTW. H�ller med mindshooter
Jag h�ller med mind till viss del.
Nu kanske jag �r lite snobbig men m�r jag 'letade' tjejer s� hade jag sv�rt att hitta n�gon som jag ans�g d�g �t mig, och att dessutom se mina polares div. patetiska f�rh�landern gjorde ju inte det till att ett f�rh�llande var n�got man direkt saknade i livet.
Nu n�gra �r senare har jag ett iaf sedan ett bra tag tillbaka...
Jag har tr�ffat p� l�ngt fler m�nniskor jag st�r mig p� �n vad jag skulle kunna gilla och tycka om (d� �ven i bem�rkelsen som v�nner)
V�ga chansa ibland, testa att ta f�rsta steget (�ven om nu en viss 'f�rh�llande-guide-bok-f�r-kvinnor' s�ger motsatsen)
Den personen du har date med i helgen kommer f�rmodligen g� �t helvete med och s�ker den n�sta, till och med den efter det. Men sedan n�r du v�l tr�ffat den du anser vara r�tt f�r dig, vad g�r d� det om det var f�rsta s�v�l den tionde personen du tr�ffa?
Tjejer som �ker snowboard �r indeed sexiga lika s� dem med tighta Djurg�rds t-shirt
Man vet juh sj�lv hur man g�tt och dreglat efter riktigt snygga tjejer..."fan om man va tillsammans med henne"....nu n�r jag vet var jag har mig sj�lv s� t�nker jag ist�llet "Fin brud, men vi �r inte p� samma niv�, skulle inte kunna identifiera mig med henne"...
Tog ett bra tag och 3 seri�sa f�rh�llanden innan jag hajade hur mycket som m�ste st�mma �verens faktiskt...
he he he beh�lla �r lite fel ord egentligen...
jag har vart � ett 8-�rigt f�rh�llande s� jag vet nog en hel del om f�rh�llande egentligen...
| Originally posted by torontotrance I'm sure I could understand it if I could read swedish. |
hmmm....mhmmm...uuhm,....mm....mmmmm....hhhmmm....hrhrhrhrhr!..hmm..
mmk....ok....mm...hmmmm................................mm..
........hmm....eehhm,........mm...ok....hmm...
.
.
.
helt r�tt
Gaby, hohoho....shit vad har du hittat nu?
snacka om att ha gr�vt i gamla tr�dar....min visa mor har l�rt mig att killar kommer n�r man minst anar det...och inte e f�rberedd p� det...s� ja tror ja f� f�rlika mig med hennes ord....
men fr�gan kvarst�r fortf. ja
de "fina" killarna, trixig fr�ga...de finns d�r ute me. det vet ja 
men de e luriga att hitta
de sitter v�l g�mda i tr�dtopparna eller n�t 
hehe
naawh
kolla baar p� kalles kl�ttertr�d 
| Originally posted by Glorie Gaby, hohoho....shit vad har du hittat nu? snacka om att ha gr�vt i gamla tr�dar....min visa mor har l�rt mig att killar kommer n�r man minst anar det...och inte e f�rberedd p� det...s� ja tror ja f� f�rlika mig med hennes ord....men fr�gan kvarst�r fortf. ja de "fina" killarna, trixig fr�ga...de finns d�r ute me. det vet ja ![]() men de e luriga att hitta de sitter v�l g�mda i tr�dtopparna eller n�t ![]() hehe |
)
| Originally posted by torontotrance I'm sure I could understand it if I could read swedish. |
det g�ller att vara sig sj�lv...och det g�ller att ha t�lamod...hela tiden t�lamod...
v�ntan kan bli l�ng � n�r man v�l e d�r sen s� tycker jag ofta det k�nns som om man vill ta sig ur det hela igen....� �nd� vill man dit...skumt de d�r
| Originally posted by Vizay det g�ller att vara sig sj�lv...och det g�ller att ha t�lamod...hela tiden t�lamod... v�ntan kan bli l�ng � n�r man v�l e d�r sen s� tycker jag ofta det k�nns som om man vill ta sig ur det hela igen....� �nd� vill man dit...skumt de d�r |
| Originally posted by mindshooter Ofta vill man ha n�nting s� mycketm men n�r man v�l f�r det �r det inte lika kul l�ngre.. |
The case is better than the catch
Den d�ra Scooter �r en riktigt vis man han...
| Originally posted by Glorie Gaby, hohoho....shit vad har du hittat nu? snacka om att ha gr�vt i gamla tr�dar....min visa mor har l�rt mig att killar kommer n�r man minst anar det...och inte e f�rberedd p� det...s� ja tror ja f� f�rlika mig med hennes ord....men fr�gan kvarst�r fortf. ja de "fina" killarna, trixig fr�ga...de finns d�r ute me. det vet ja ![]() men de e luriga att hitta de sitter v�l g�mda i tr�dtopparna eller n�t ![]() hehe |

| Originally posted by AC. The case is better than the catch Den d�ra Scooter �r en riktigt vis man han... |
dbl, hahahhaa....okej.....ja modifierar mitt svar � s�ger tr�dtoppar eller flygtorn d� 
hehe
| Originally posted by Glorie dbl, hahahhaa....okej.....ja modifierar mitt svar � s�ger tr�dtoppar eller flygtorn d� ![]() hehe |

De sn�lla killarna finns faen precis �verallt, kruxet �r att de inte syns eller tar plats eftersom de �r just sn�lla. De som ni tjejer uppt�cker ute p� st�llen �r ofta de som betecknas som svin. Och skulle ni r�ka hitta en sn�ll kille �r det mer bekv�mt att ha dem som kompisar �n som pojkv�n. Var iv�g med min klass nyss och i den g�r v�rldens i s�rklass sn�llaste kille. Men inte nog med att han �r sn�ll, han �r �ven smart och en aning filosofisk plus en massa kvalitet�r som andra killar innehar. Kruxet �r att han lite ser ut som Wolverine i X-men (filmen). Detta inneb�r att han �nnu aldrig haft en riktigt flickv�n. Howcome? D�rf�r att merparten av alla tjejer �r, oavsett vad de p�st�r, orov�ckande ytliga. Har lagt m�rke till att tjejer �r v�ldigt glada f�r att visa upp sina hunkiga pojkv�nner f�r n�rmsta kretsen plus alla andra som ev. r�kar komma iv�gen...
Jag, bitter??? Ehh... n�d�.
N�gra lagar om K�RLEK
Lag 1: Om du m�ter en kvinna, och tycker om henne, �r chansen enormt stor att...
Hon redan har en kille.
Hon �r lesbisk.
Hon har m�nga v�nner som skulle tycka om dig.
Hon inte ens m�rker att du finns till.
Lag 2: Om en tjej tycker om dig kommer du inte p� detta f�rr�n hon har tappat intresset f�r dig och det �r om�jligt att f� henne att intressera sig f�r dig igen.
Lag 3: Om du m�ter en tjej som du tycker om, och hon tycker om dig, och hon inte har en pojkv�n, kommer hon att f� en inom en vecka, och det �r inte du.
Lag 4: Det enda s�ttet att vinna en tjejs k�rlek �r att ta den f�r givet (om du h�ller p� och fr�gar hela tiden kommer hon snart att tr�ttna p� dig).
Lag 5: Om du tar k�rlek f�r givet, kommer det snart att g� �t helvete.
Lag 6: Om du inte har en flickv�n finns det alltid n�gon i n�rheten som p�minner dig om det.
Lag 7: Om du k�nner en tjej, g�r ut med henne, etc. etc. och du till sist ber�ttar f�r henne att du �lskar henne, �r chansen otroligt stor att du inte h�r n�got fr�n henne under resten av ditt liv.
Lag 8: Aprop� de personer som raggar upp dig:
Om du �r heterosexuell, f�rs�ker homosexuella att ragga upp dig.
Om du �r homosexuell, f�rs�ker heterosexuella att ragga upp dig.
Om du �r bisexuell, kommer ingen att f�rs�ka ragga upp dig.
Lag 9: Om du har en v�n som k�nner en tjej som letar desperat efter n�gon att g� ut med, kommer han att para ihop henne med n�gon annan.
Lag 10: Aprop� finna sin k�rlek:
Om du tror att du har hittat k�rleken kommer du att bli v�ldigt besviken.
Om du tror att du har hittat k�rleken, har du fel.
Om du tror att du har hittat k�rleken, har du f�tt felaktig information.
Om du har hittat k�rleken kommer du inte att uppt�cka det f�rr�n det �r f�rsent.
Lag 11: Det finns alltid n�gon som �r lycklig under hela hans/hennes liv, och det �r inte du.
Lag 12: Om ni b�da �lskar n�got, kommer hon att hata det n�sta vecka.
Lag 13: Aprop� vinna och f�rlora:
Om du inte har n�got att f�rlora, kommer du inte att vinna.
Om du har n�got att f�rlora kommer du att f�rlora det.
Om du inte har n�got att vinna, kommer du att vinna s� att du kan f�rlora mer.
Lag 14: Om hon har en underbar kv�ll beror det inte p� dig.
Lag 15: Aprop� att g� ut med n�gon:
Om hon inte har sagt n�got, kommer hon att ta med sin pojkv�n som hon inte ber�ttat om.
Om hon kommer med en tjejkompis beror det p� att hon vill ha ett slags skydd, inte f�r att para ihop er tv�.
Om hon kommer ensam beror det p� att hon ser p� dig som en v�n, och det finns inte en chans i v�rlden att ni n�gonsin skulle kunna bli ett par