TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Heroin
Pages (2): [1] 2 »
Heroin
N�n som s�g Dokument�ren p� 4an ig�r?
Man fick f�lja 3 m�nniskors Heroin missbruk i ett par m�nader.
Min kommentar till de hela �r:
Va fan e de f�r m�nniskor som jobbar med missbrukare!?
Dom �r "mentorerna" lr va man ska kalla de, som jobbar med att hj�lpa missbrukare att t�nda av osv...
Vad �r de f�r fel p� dom!?
Negativa m�nniskor som trycker ner missbrukarna �nnu mer.
Fredrik hette en kille som var med i dokument�ren, han k�mpade f�r att komma in p� ett behandlings hem.
Han lyckades inte t�nda av dom f�rsta g�ngerna, han sa han blev f�r sjuk.
S� n�sta g�ng han ringer till sin kontaktperson s� b�rjar hon trycka ner honom:
" Aha, s� varf�r tror du att du kommer klara av de den h�r g�ngen?
Du sa ju samma sak f�rra g�ngen, och du vet ju hur de gick d�!
Hur ska jag kunna lita p� dej n�r du bara ljuger hela tiden?"
De va bara s�nt han fick h�ra!
Ass� ska man jobba med missbrukare s� m�ste man f�rst� att dom kommer ljuga � missleda dej. Fan, det fattar v�l vem som helst!!
De e liksom som dom tar de de personligt � s� blir dom sura!
De hela slutade med att Fredrik aldrig kom in p� behandlings hemmet.
Han fick hj�lpa sej sj�lv att t�nda av, genom att k�pa metadon f�r sina egna pengar.
Stackars m�nniskor! :/
V�ldigt intressant dokument�r det d�r tyckte jag!
Visst �r dom h�rda emot missbrukare av denna "rang".
Men en missbrukare har INGET samvete, dom ljuger och g�r ALLT f�r att kunna forts�tta med sitt missbruk.
Den h�r Fredrik ville komma till ett "riktigt" behandlingshem (2-3 �rs vistelse). Och f�r att komma �nda dit s� var han tvungen att f�rst g� p� avgiftning och sedan vidare till "Trekanten". P� trekanten f�r dom genomg� ett "test" p� ca 3 m�nader, men det �r alltid sv�rt att f� platser dit. Det som jag tyckte var taskigt var andra g�ngen han genomg�tt avgiftningen, s� hade han blivit lovad en plats. Tro fan han (Fredrik) blir "lack" n�r han inte fick komma in som han blivit lovad
Man ser verkligen vilket tragiskt liv dom lever...
Jag tycker att n�r en missbrukare har som m�l att komma in p� ett behandlingshem s� ska han fa f� det... Problemet borde ligga bland de som inte orkar ta sig till ett behandlingshem, inte bland dom som k�mpar f�r att bli av med drogmissbruket. J�vla samh�lle 
Men visst �r det kul att politikerna prioriter cash till rave-kommissionen f�r att trackassera folk, ist�llet f�r att hj�lpa dem som verkligen beh�ver hj�lp?
Jag s�g ocks� dokument�ren, helt j�vla rubbade socialsekreterare som inte FATTAR att v�gen ut ur ett heroinmissbruk �r l�ng och sv�r. N�r beroendet �r mer �n ett tobaksberoende och man accepterar att folk som f�rs�ker sluta r�ka b�rjar r�ka igen och f�rs�ker sluta igen, s� m�ste man ocks� acceptera samma sak med heroinmissbrukare. Hur fan kan de, som n�gon i programmet gjorde, s�ga att "det h�r �r sista chansen", annars d�? D� f�r de d�?
Metadon �r mycket sv�rt att f� tag p� i Sverige, f�r det �r juh ocks� ett slags knark, s� det �r juh lika hemskt som heroin..
Fy fan vad jag hatar det h�r j�vla piss landets drogpolitik, 
EDIT: Fixade stavningen och grammatiken lite, herregud vad min gamla l�rare i svenska p� h�gstadiet skulle ha lackat ur om hon s�g mig stava s� h�r, 
| quote: |
| Sverige har den h�gsta d�dligheten bland tunga missbrukare i hela EU Sverige har cirka 31 000 tunga missbrukare p� en befolkning p� n�stan 9 miljoner. Nederl�nderna har cirka 25 000 tunga missbrukare p� 16 miljoner. |
skitsamh�lle 
| Originally posted by WhiteRussian Men visst �r det kul att politikerna proioriter cash till rave-kommissionen f�r att trackerssera folk, ist�llet f�r att hj�lpa dem som verkligen beh�ver hj�lp? Jag s�g ocks� dokument�ren, helt j�vla rubbade socialsekreterare som inte FATTAR att v�gen ut ur ett heroinmissbruk �r l�ng och sv�r. N�r beroendet �r mer �n ett tobaksberoende och man accepterar att folk som f�rs�ker sluta r�ka b�rjar r�ka igen och f�rs�ker sluta igen, s� m�ste man ocks� acceptera samma sak med heroinmissbrukare. Hur fan kan de, som n�gon i programmet gjorde, s�ga att "det h�r �r sista chansen", annars d�? D� f�r dem d�? Metadon �r det ocks� mycket sv�rt att f� i Sverige, f�r det �r juh ocks� ett slags knark, s� det �r juh lika hemskt som heron.. Fy fan vad jag hatar det h�r j�vla piss landets drogpolitik, |
Re: Heroin
| Originally posted by robstar Ass� ska man jobba med missbrukare s� m�ste man f�rst� att dom kommer ljuga � missleda dej. Fan, det fattar v�l vem som helst!! |
Re: Re: Heroin
| Originally posted by AC. Nu tycker jag iofs att du g�r samma sak sj�lv, trycker ner dem med dina f�rutfattade meningar. |
| Men visst �r det kul att politikerna prioriter cash till rave-kommissionen f�r att trackassera folk, ist�llet f�r att hj�lpa dem som verkligen beh�ver hj�lp? |
Sorgligt!!
| Originally posted by WhiteRussian Men visst �r det kul att politikerna prioriter cash till rave-kommissionen f�r att trackassera folk, ist�llet f�r att hj�lpa dem som verkligen beh�ver hj�lp? |
| Originally posted by AC. Fast att s�ga s� d�ra �r lite att utrycka sig missvisande man m�ste skillja p� p�ron och �pplen som alla vet. Ravekomissionen (numera mer politisktkorrekt kallad umgondsgruppen) �r en f�rebyggande �tg�rd som finns till f�r att hindra att folk i huvudtaget hamnar p� hem f�r knarkare, medans knarhemmen finns till f�r att hj�lpa de som redan trillat dit. |
90% en uppskattning av dig?
Jag tror mera p� f�rebyggande �tg�rder �n att komma och sopa upp efter�t.
Men sj�lvklart m�ste man st�da efter sig n�r det redan �r st�kigt.
90% �r bara en uppskattning fr�n mig, sj�lvklart. Men med tanke p� att jag k�nner en j�kla massa m�nniskor som tar droger och har gjort det ganska l�nge s� st�mmer de 90% ganska bra i min bekantskapskrets, och det skulle juh vara konstigt om jag och mina polare var speciella...
Men RK f�rebygger ingenting! De trackasserar bara folk som �r ute, vad tror DU att de egentligen fyller f�r funktion? Hur hj�lper de till egentligen f�r att minska narkotikaskador och d�dsfall?
RK f�r massor med pengar, �nd� �r det mindre ANT-undervisning i skolorna �n n�r jag pluggade, nu �r ANT ganska misslyckat, men det �r mycket b�ttre �n ingenting.
Jag vill inte p�st� att RK kanske �r n�got vidare effektivt eller att deras arbetsmetoder �r av den sorts som man v�ntar fr�n en polisstyrka.
Vad jag vill f�redla �r att jag tycker det �r b�ttre att man sattas p� f�rebyggande �tg�rder, som du n�mnde sj�lv tex ANT.
Lika s� g�ller det med brottsstraff. B�ttre att f�rebygga brotten �n att h�ja straffen.
| Originally posted by AC. Jag vill inte p�st� att RK kanske �r n�got vidare effektivt eller att deras arbetsmetoder �r av den sorts som man v�ntar fr�n en polisstyrka. Vad jag vill f�redla �r att jag tycker det �r b�ttre att man sattas p� f�rebyggande �tg�rder, som du n�mnde sj�lv tex ANT. Lika s� g�ller det med brottsstraff. B�ttre att f�rebygga brotten �n att h�ja straffen. |
ja s�g lite av dokument�ren me.. missa b�rjan...
de tjejerna s�g helt wasted ut allts�....tragiskt fan.. � ja tyckte s� synd om killen... hmmmm. Antar att det �r obeskrivligt sv�rt att komma ur ett drogmissbruk s�d�r...! Det g�r nog inte att s�tta sig in i den situationen, n�r jag inte �r beronde av n�nting. (tobak eller s� menade jag)
just nu n�r jag postar det h�r s� p�g�r det en repris av en dokument�r med ett tjackluder? :/
det h�r var den b�sta dokument�ren JAG sett hitills iaf :/ eftersom jag sj�lv inte har en aning om hur det �r i verkligheten s� �r jag j�vligt intresserad av s�nth�r iaf..
en som inte varit med om det sj�lv kan ju verkligen inte veta hur det �r.. men jag antar att det h�r �r den b�sta bild jag f�tt hitills.. fyfan 
s�g lite av den....�ckligt sjuka prylar som dom g�r igenom....fy, vad g�r man?
| Originally posted by WhiteRussian D� s�, d� e vi juh helt �verens. RK ska bort! |
heroin e gott 
Jag h�ller med till 100%, Rk ska bort. Vilket annat land f�rutom Sverige och Norge anv�nder sig av denna intigitetskr�nkande form ?
Ist�llet f�r att l�gga ner resurser p� att jaga narkotikap�verkade ungdomar, borde man f�rs�ka minska antalet misshandlar, personr�n, skadeg�rlse etc. Bara min �sikt....
N�gon som l�ste vad Henrik Tham skrev p� DN Debatt i S�ndags? Han sammanfattar ganska bra vad jag tycker och t�nker, 
Man blir juh bara s� tr�tt p� det h�r landet s� man inte ens orkar bry sig. Ge det 10-20 �r s� kommer de som best�mmer ha fattat hur man tacklar droger, det nuvarande konceptet fungerar juh inte �verhuvudtaget enligt dem sj�lva, s� n�gon g�ng borde de juh dra den logiska slutsatsen att man kanske ska pr�va n�got nytt.
Jag h�ller ocks� med ovanst�ende talare att det �r helt absurt att en stat ska best�mma vad jag f�r ha i min kropp, det �r s� sinnesjukt att det finns inte... 
| Originally posted by lonne Ist�llet f�r att l�gga ner resurser p� att jaga narkotikap�verkade ungdomar, borde man f�rs�ka minska antalet misshandlar, personr�n, skadeg�rlse etc. |
| Originally posted by Aendy Orsak och.... verkan. |
| Originally posted by Aendy Orsak och.... verkan. |