TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Eutanasi
Eutanasi
Jahapp....va tycker ni om det d�? sj�lv �r jag mycket kluven....nog mer emot
(trots att opinionen framf�rallt bland yngre �r aningens mer f�r)
jag har h�rt ordet men jag har inte en j�vla aning vad det �r f�r n�got 
d�dshj�lp
d�dshj�lp... jo, varf�r inte.. sj�lv skulle jag ju inte vilja ligga helt v�ck.. d�r jag nog hellre.
hade jag blivit blind eller d�v hade jag nog ocks� velat d�.
f�r ser jag inte kan jag inte h�lla p� med grafik och h�r jag inte s� kan jag inte h�lla p� med musik s� why stay alive????
e det bara jag som har funderat p� hur det hade blivit om man sj�lv hade d�tt?
typ sj�lvmordstankar och s�nt.... eller e det bara jag som e skum???
| quote: |
| Originally posted by dbl e det bara jag som har funderat p� hur det hade blivit om man sj�lv hade d�tt? typ sj�lvmordstankar och s�nt.... eller e det bara jag som e skum??? |
oftast vill man ju l�ta det vara g�llande f�r en sj�lv. det brukar vara s�, men att legalisera det i hela landet ser ja inte m�jligt inom de n�rmsta 40 �ren typ
man �r alltid sig sj�lv n�rmast. samma krux me djurf�rs�k. jag tar alltid detta som ex. Om forskarna kommer � s�ger. "Hej, om vi f�r ditt husdjur att anv. som f�rs�ksdjur och det kommer d�, s� kan vi r�dda den personens liv i Mongoliet..." D� vill man g�rna inte ge bort sitt eget djur och vill att de tar ett annat djur ist�llet...
Om forskarna ist�llet s�ger...."hej, vi beh�ver ta ditt husdjur...och forska p� f�r att kunna r�dda din bror...och djuret kommer d�" D� l�mnar man bort sitt djur..enbart f�r att man bryr sig om sina egna...men inte de som man inte vet om typ...s�na som bor i Ryssland exempelvis. �h fan, det e sv�rt att f�rklara vad jag menar 
f�r att �terg� till diskussionen s� tycker jag att Hospicer�relsen som v�xer fram �r mycket bra.
Jag �r faen r�dd f�r att bli gammal och skr�plig, kan inte ens t�nka mig in i situationen att bli ett kolli...
Men ere ingen som t�nker p� nackdelarna med d�dshj�lp? F�r om det nu bara var s� att folk som ville f� d�dshj�lp fick det, d� skulle det med all s�kerhet vara lagligt...det man m�ste t�nka p�, �r att det finns folk som inte riktigt vet, som �r f�rvirrade, eller v�rsta av allt, blir �vertalade av sl�ktingar att beg�ra d�dshj�lp f�r att dessa ska f� komma �t eventuellt arv. Detta har allts� h�nt. och d� �r det v�l j�vligt bra att det inte finns n�n m�jlighet att f� d�dshj�lp tycker jag iaf
sv�r fr�ga!
| Originally posted by mindshooter Men ere ingen som t�nker p� nackdelarna med d�dshj�lp? F�r om det nu bara var s� att folk som ville f� d�dshj�lp fick det, d� skulle det med all s�kerhet vara lagligt...det man m�ste t�nka p�, �r att det finns folk som inte riktigt vet, som �r f�rvirrade, eller v�rsta av allt, blir �vertalade av sl�ktingar att beg�ra d�dshj�lp f�r att dessa ska f� komma �t eventuellt arv. Detta har allts� h�nt. och d� �r det v�l j�vligt bra att det inte finns n�n m�jlighet att f� d�dshj�lp tycker jag iaf sv�r fr�ga! |
�r mer emot �n f�r d�dshj�lp..
| Originally posted by Glorie enbart f�r att man bryr sig om sina egna...men inte de som man inte vet om typ...s�na som bor i Ryssland exempelvis. |
| Originally posted by AC. Det kallas f�r etiskegoism, man v�rnar i huvudsak f�r "sin grupp". Allts� inom den gruppen ligger din egoism. Det kan vara din familj, det svenska folket eller bara andra lika sinnade m�nniskor. |

Detta �mne har (tyv�rr) blivit aktuellt f�r mig igen. En n�rav�n till familjen valde bort sitt liv. |