TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Thhhee Neewwwsss!!!
Pages (2): [1] 2 »

Posted by sipowitz on Jan-28-2003 14:49:

Thhhee Neewwwsss!!!

YEAHHHH!!! H�r kommer nyheterna vi har v�ntat p� hehe

Valborgskryssning med Cream
Vad
Monday Bar Valborg Cruise med Cream
36 timmars kryssning (2 n�tter)
Stockholm-Helsingfors-Stockholm

Tid / plats
29 april-1 maj 2003
m/s Silja Symphony

Avg�ng
Siljaterminalen, V�rtahamnen, Stockholm, tisdag 29 april kl 17.00

�ter
Siljaterminalen, V�rtahamnen, Stockholm, torsdag 1 maj kl 09.30

�lder
20+

Pris
Fr�n 695kr/hyttplats

DJs
Ferry Corsten, NL (C)
Sven V�th, Ty (C)
Adam Beyer, Sve (C)
Thomas Krome, Sve (C)
Henrik B, Sve (C)
Sonique, Eng (C)
Desyn Masiello, Eng (C)
Leon Roberts, Eng (C)
John Creamer, USA (TBC)
H-Foundation, Eng (TBC)
Lottie, Eng (TBC)
G-Stefan, Sve (C)
Justin Sorrell, Sve (TBC)
Devilfish, Sve (C)
Johnny Boy, Sve (C)
Calle Dernulf, Sve (C)
Geoff Gains, Sve/USA (C)
Robin S�derman, Sve (C)
Deep Nature, Sve (C)

(C) - konfirmerad
(TBC) - inv�ntar slutgiltigt besked

V�r f�rsta partykryssning p� lucia, 12-13 december f�rra �ret blev en toksucc�. Alla 2000 hyttplatserna tog slut inom 5 dagar n�r vi sl�ppte dem i september. Nu �r det dag igen, denna g�ng i ett �nnu st�rre fartyg, den v�rldsunika m/s Silja Symphony, ett av v�rldens st�rsta passagerarfartyg (tillsammans med systerfartyget m/s Silja Serenade som g�r p� samma rutt) med den 150 meter l�nga promenadgatan/gallerian i mitten. Fartyget tar n�rmare 3000 passagerare och har fantastiska m�jligheter till n�je, fest och avkoppling.

F�r f�rsta g�ngen n�gonsin p� denna b�t ger Silja Line dessutom till�telse att g�ra om promenadgatan till dansgolv. Och det har vi er att tacka f�r - ni �r en s�n underbar publik att Silja Line verkligen vill bjuda p� n�got riktigt extra. Detta dansgolv tillsammans med den stora amfiteaterformade nattklubben Atlantis Palace kommer att vara huvudattraktionerna p� b�ten. P� "Promenadgolvet" techno (f�rsta kv�llen) och trance (andra kv�llen) och klubbhouse i alla dess former p� Atlantisgolvet .

F�r dag ett st�r Monday Bar som v�rd f�r b�da dansgolven och dag tv�, legendariska superklubben Cream fr�n Liverpool, vana att g�ra j�ttefester som Creamfields m fl.

Vi har laddat med det b�sta av modern dansmusik och kan snart presentera en slutgiltig lineup av svenska och internationella toppnamn. En del �r konfirmerade redan och en del v�ntar vi p� bekr�ftelse fr�n. Ytterligare namn l�r ocks� komma till. Du ser vilka som �r p� g�ng, b�de bekr�ftade och s�dana vi v�ntar slutgiltigt svar ifr�n h�r intill. Tiderna p� de olika dansgolven �r �nnu inte riktigt klara. Vi reserverar oss dock f�r eventuella �ndringar.

H�r kan du titta p� bilder fr�n luciakryssningen.

Bokning
Fr�n och med onsdag 5 februari kl 08 kan du boka hyttplatser via telefon, de beh�ver inte betalas/h�mtas ut f�rr�n flera veckor senare. �ndringar och kompletteringar av din bokning kan �ven g�ras efter att biljetterna �r betalda. Den kod du m�ste uppge vid bokningen �r f�ljande: MBAR

Telefonnumret till Silja Lines bokning �r: 08-22 21 40. Du kan ocks� g� in p� n�gon av Silja Lines f�rs�ljningskontor och g�ra din bokning, t ex p� Stureplan (h�rnet Birger Jarlsgatan/Kungsgatan) i Stockholm. H�r �r de hyttalternativ som du kan v�lja mellan.

Priserna p� hyttplatserna ligger p� 695kr och upp�t per person beroende p� hur m�nga ni �r i hytten. �r ni f�rre blir priset per person h�gre. C4 betecknar s�ledes priset per person d� man �r 4 personer i en C-hytt, C3 �r priset per person f�r 3 personer i en C-hytt osv.

Hyttf�rklaringar
- C-hytt 4-b�ddshytt utan f�nster p� d�ck 2

- B-hytt 4-b�ddshytt utan f�nster p� d�ck 5, 9, 10 och 11

- A/S-hytt (Seaside) 4-b�ddshytt med havsutsikt p� d�ck 5, 8, 9, 10 och 11

- A/P-hytt (Promenade) 4-b�ddshytt som vetter in�t den stora promenadgatan p� d�ck 5, 8, 9, 10 och 11, dvs man har bl a utsikt �ver det stora dansgolvet. Troligtvis en v�ldigt popul�r hyttkategori, men inget f�r dig som har t�nkt att sova...

- SC-hytt (Silja Class) 2-b�ddshytter, 14 kvm p� d�ck 11 med utsikt antingen mot havet eller promenaden. TV, byxpress (!) och specialfrukost ing�r i priset.

- Com-svit (Commodore Class) 25kvm stora hytter f�r 1-2 personer p� d�ck 10 och 11 i en egen hyttavdelning med lounge, bar och bastu. TV, video och byxpress ing�r samt Bon Vivantfrukost. I en del av dessa finns till och med egen balkong.

- Silja Svit Den lyxiga Siljasviten p� 75 kvm p� d�ck 11. I sviten finns vardagsrum, sovrum med dubbels�ng, egen bastu med bubbelpool, TV, radio och bardisk. Hyttservice, Bon Vivant-frukost samt intr�de till bad- och bastuavdelningen ing�r ocks�.

OBS, du m�ste best�lla hyttplats f�r att f� �ka med denna kryssning. Inga extra kostnader tillkommer f�rutom det du dricker, �ter och dina taxfreeink�p.

�ta ombord
Det finns ett antal restauranger och matst�llen ombord i olika prisklasser. Just nu har vi �nnu inga uppgifter p� priser, buffeterbjudanden mm. Detta kommer att komma upp h�r inom kort.

Shopping
Taxfree M/s Silja Symphony har en extremt v�lsorterad taxfreeavdelning samt diverse sm�butiker med kl�der, elektronik mm.

Bad & bastu
M/s Symphony har en fantastisk bad och bastuavdelning d�r du kan l�ga dig och ta ett glas �l.

Har du n�gra fr�gor ang�ende kryssningen som g�ller sj�lva arrangemanget, kan du n� oss p� telefon 08-20 20 00, eller:
[email protected]

Har du n�gra fr�gor n�r det g�ller bokningen, kontakta Silja Lines bokningskontor p�: 08-22 21 40

Mer allm�n info om b�ten mm kan du hitta p� Silja Lines hemsida, dock inte om v�r specifika kryssning. D�r finns bla m�jlighet att titta runt i b�ten i ett 360 graders Quicktime-f�nster.

Posted by mindshooter on Jan-28-2003 15:00:

Ferry Corsten fan!!!!

JAg fyller 18, 20 dagar efter att denna kryssning �gt rum. Har dock redan skickat ett mail till Mondaybar och erbjudit mina eld-konster och p� s� s�tt snirkla mig in bakv�gen p� denna event

H�ll tummarna s� kanske vi ses d�r!

Posted by Glorie on Jan-28-2003 15:16:

Big Ears

ferry ferry ferry
allts�...va har h�nt me tiesto?
stal fokused honom?

Posted by reveal on Jan-28-2003 15:17:

weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

f�r g�ra det till en tradition att alltid se ferry corsten p� min f�delsedag har gjort det varje �r i ett helt �r nu

Posted by Gaby on Jan-28-2003 15:18:

Ingen stal Tiesto... Fokused hann boka och skriva p�... MB hade endast muntligt avtal...

PARTY!!!!!!!

Posted by Glorie on Jan-28-2003 15:23:

jaha

inte f�r att ja bryr mig, ska nog �nd� inte dit.

Posted by SWE_TRANCE on Jan-28-2003 15:46:

mmmmmmm!!

F�r min egen del s� var nyheten med Corsten en positiv s�dan!!
Hellre Corsten �n Tirsto anser _jag_

Stod inget om "endast medlemmar som f�r best�lla den 5 februari" som det snackades om f�rst..!?!??

Posted by Singularity on Jan-28-2003 16:10:

Helt underbart!!!

M�ste se till att f� tag p� biljetter nu ocks�...man vill ju inte st� d�r utan � se b�ten �ka iv�g...skulle nog aldrig fullt �teh�mta mig efter en s�dan traumatisk upplevelse

Posted by Gaby on Jan-28-2003 16:36:

Re: jaha

quote:
Originally posted by Glorie
inte f�r att ja bryr mig, ska nog �nd� inte dit.

Men varf�r inte???

Posted by Rikard on Jan-28-2003 16:36:

FERRY TILL SVERIGE!?!

Det trodde aldrig jag skulle f� h�ra i hela mitt liv

Posted by cviper on Jan-28-2003 16:38:

Sad

*suck x2* 20+

naja, f�r la bli n�sta �r... och n�de er om det inte blir genomf�rt d�

Posted by fede on Jan-28-2003 17:46:

Ferry Corsten!!! han e s� grym!!! synd att man �r minder�rig som vanligt kommer aldrig in p� n�tt...

Posted by reveal on Jan-28-2003 17:54:

... jag b�rjar fundera om inte detta �r riktigt riktigt bra ist�llet f�r en, f�r tillf�llet lite sunkig, tiesto, s� f�r man b�de och har inte h�rt n�t set av corsten p� senaste, men vad jag vet k�r han fortfarande lika bra som f�rr

Posted by Vizay on Jan-28-2003 17:55:

j�vligt fet lineup...men de m�ste ju va ganska mycket tack vare cream ocks� eller hur?

j�kla synd att man inte kommer med men om det forts�tter s� h�r i framtiden s� f�r jag nog fler chanser

senaste jag h�rde va rykten om att gielen ska komma till sverige ocks�...n�n som vet mer om detta?

aja f�r v�l �nska dig mind lycka till � alla andra som ska �ka....ha det fett kul

Posted by SteveTranz4ever on Jan-28-2003 18:29:

Jag e redan sj�lvskriven sen l�nge.... jag ska med och inget ska stoppa mig...

Glorie... sk�rp dig nu... klart s� in�t helvete du ska med !!!!

Posted by reveal on Jan-28-2003 18:48:

Alla ska med.

Posted by dbl on Jan-28-2003 19:04:

JAG VILL OOOOCKS���� VARA D���R

Posted by P4z! on Jan-28-2003 19:07:

Re: Thhhee Neewwwsss!!!

quote:
Originally posted by sipowitz
�lder
20+

arghh..

Posted by Amnezia on Jan-28-2003 19:14:

WohOO this looook tokgrymt ju....uj vilken lineup..

corsten, adam beyer,john creamer m.m...sweeeeet...
vem beh�ver tiesto..

� b�st av allt.....jag har muuuuuuuuckat d�.....tokparty finns d n�tt st�rre �n � fira att man e fri fr�n det mest meningsl�sa d kan g�ra under s� l�ng tid???

ere n�n som best�mmt sig �n??????+

Posted by reveal on Jan-28-2003 19:21:

quote:
Originally posted by Amnezia
ere n�n som best�mmt sig �n??????+

fr�gan �r om det n�n som INTE best�mt sig

f�ljande har best�mt sig vad jag vet, men jag har s�kert missat massa, s� fyll p� bara!

steve, gaby, sipo, reveal, singularity

l�ge f�r tr�jorna att vara klara d� tycker jag

Posted by Aendy on Jan-28-2003 20:03:

T.o.m. jag, v�rldens st�rsta banger ska f�rs�ka vara med!

Posted by reveal on Jan-28-2003 20:12:

steve, gaby, sipo, reveal, singularity, aendy

vi verkar bli ett glatt g�ng

Posted by SWE_TRANCE on Jan-28-2003 20:37:

Har tv� polare som har sagt att dom ska med, ska bara f� det 100% bekr�ftat dagen innan biljetterna sl�pps s� kan ni r�kna med mig!

Steve: �r det fortfarande endast medlemmar som kan k�pa den 5:e??

Posted by Amnezia on Jan-28-2003 20:46:

hm kommer nog till 90 % �ka p� detta....

ere mondaybar melemdskortet man ska ha f�r � k�pa 5:e????

Posted by SteveTranz4ever on Jan-28-2003 20:55:

Det st�r ju faktiskt inget om medlems kort s� jag vet faktiskt inte.. dom sa det fr�n b�rjan iaf

Kan iaf s�ga att jag �r !!!! 100 % !!!! s�ker p� att jag ska �ka.... hade jag inte haft n�n att �ka med hade jag �nd� inte tvekat en sekund....

Gott r�d... H�NG P� TELEFONEN n�r biljetterna sl�pps

Pages (2): [1] 2 »