TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- avril (stukje over wannabe's)

Posted by arj1o1 on Jan-28-2003 15:53:

avril (stukje over wannabe's)

bron FOK! Weblog

quote:
Een mooie paarse shawl... Dikke muts.... Dikke jas, dikke handschoenen... Ja, je moet toch wat als je s'ochtends vroeg om 7 uur in de vrieskou op het treinstation staat te wachten op een trein die 25 minuten vertraagd is? Met mijn hoofd naar beneden, kijkend naar het speelse tegelmotief op de vloer, wacht ik op de trein.
Opeens schiet ik wakker uit mijn trance. ik lift mijn hoofd langzaam omhoog en zie een stel benen op me aflopen. Ik zie een stel oude legerkisten, daarover een paar maillots, een hondeketting en een driekwartsbroek. Vrezend dat mijn ergste nachtmerrie waarheid is geworden, wend ik mijn blik snel af en probeer zoveel mogelijk 'happy thoughts' in mijn brein te persen. "Hee trudy! ben je er nou al!" hoor ik uit uit de richting van het subject van mijn ontwijkingskrachten komen. "Ja Loes!, brrrrr... ti's wel koud he? en dat al helemaal in mijn kleding!." Gegiechel is het antwoord van Trudy: "Tja, waarom trek je dan niet iets warmers aan? Het vriest dat het kraakt meid!" "Ach! Ik moet mijn voorliefde toch blijven tonen? En dan nog, deze das is ook wel lekker warm hoor!" is het antwoord van Loes.

Nieuwsgierigheid begint bij mij de overhand te krijgen en ik probeer voorzichtig in de richting van de twee kibbelende meiden te kijken. Als een ware Steve Irwing sluip ik achter ze en durf mijn hoofd omhoog te liften. Stoffen jas en een kerstmuts. Valt nog mee. Plots haalt 'Trudy' het in haar hoofd om zich om te draaien. Overhemd, lange stropdas.... "AAARGH!" Wil ik uitschreeuwen, maar ik weet mijn stembanden nog net op tijd tot stilte te manen, terwijl ik hevig stuiterend naar mijn veilige plekje terugren. Mijn nachtmerrie is geen nachtmerrie meer. Het is werkelijkheid geworden. Ik heb een encounter met een Avril-wannabee gehad.

Avril? Tja. Wie is Avril Lavigne eigenlijk? Even een korte onderbreking voor de mensen die lijden aan een hedendaags-muzikale agnosie. Avril Lavigne staat op het moment redelijk hoog in de hitlijsten met nummers als 'Sk8er boy' en 'Complicated.' Avril heeft een zichzelf door de platenbazen een punk-imago aan laten meten, en probeert zich als zodanig voor te doen. Nou wil ik niet zeggen dat ik een punk-deskundige ben, maar hetgeen Avril maakt, is GEEN punk, het is zoetsappige inhoudsloze pop-muziek, maar maak dat maar eens duidelijk aan een beinvloedbaar pubertje wat weinig kijk op de maatschappij heeft en dat word uitgemolken door platenbazen die veel, erg veel geld verdienen aan cdtjes vol met inhoudsloze pestmuziek.

Terwijl Obi-wan me in mijn geest lastigvalt met heldere visioenen over Avrilfans die aan hun stropdas opgehangen aan ��n van de stalen balken van de stationsoverkoepeling bungelen, en mezelf in een King-Kongpakje, springend op een op het spoor liggende '2g0Od2B3TrUe' punkslut terwijl de trein in volle vaart aan komt hobbelen, bedenk ik dat dit wel een verdomd goede kans is voor de maatschappij om iets over deze sujetten te leren.

"Hee, heb je dat kerstnummer van Georgina Verbaan gehoord?" Hoor ik Trudy tegen Loes zeggen. "Ja, ti's wel een grappig nummer... maar ik heb een beetje het idee dat ze commercieel aan het gaan is. Het is niet meer de Verbaan van 'Dennis', dat was nou echt een vet hard nummer." Ik probeer te verkomen dat ik mezelf voor een aanstormende goederentrein smijt. "Tja, een beetje commercieel was het wel, dat kerstnummer. Maar ze heeft wel dat vette nummer met D-irect! Daar zit ze immers bij in de videoclip!" De woorden: "RAAAAARGH! WAAAH! YUK! IHL! WAAAAH! STERF! STFU!" weet ik weer tijdig in te slikken. Ik en mijn timing ook. Ik kom tot de conclusie dat de meiden een nieuw woordje 'commercieel' gehoord hebben, maar het gebruik hiervan niet helemaal onder de knie hebben.

Kom nou, Direct? Ik kan me nog herinneren dat in de eerste clip van dit reageerbuisbandje het huidige gitaristje de zanger was. mag ik ��n keer raden waarom het persoontje met het voor meiden iets apetijtelijkere snoetje tegenwoordig het zang en PR-werk doet?

Uit de zin: "Owja! Heb je gister Avril gezien? Ze was live bij Top of the pops! Ze zond echt goed live!" maak ik op dat Trudy inderdaad een Avril-aanbidder is. Ergens in mij zegt een stemmetje dat ik haar uit haar droom moet helpen. Dat die nare 'Britney-in punkkleding,' 'riooldel,' 'Nep-punkslut,' 'amoebe met stropdas' of 'nog-een-A4'tje-met-synoniemen' eigenlijk helemaal niet zo geweldig is. Dat ze er een sport van maakt om zoveel mogelijk noten vals te zingen. (Of zo weinig mogelijk zuiver, da's ��n pot nat.) Dat ze helemaal niet zo 'true' is. Dat ze niet kan zingen. Dat ze niet kan schrijven. Dat ze er een sport van maakt om elke keer zo hard mogelijk af te gaan tegenover mensen met een klein beetje verstand.

Een schel gegil haalt me uit mijn trance en ik zie een oud vrouwtje dat een bloedspoor achterlaat langslopen. Ze is in aanraking gekomen met de schroeven die de zeer verstandige Trudy door de schouderbanden van haar stoere East-pack rugzak heeft gedraaid, en heeft een paar fikse wonden aan deze aanvaring overgehouden waarvanuit dikke stralen kleverig bloed over de vers geplaveide tegels stromen. "Hee! Oude graftak! Waar was dat nou weer voor nodig?" Aldus Trudy. Een opmerking over h��r opmerking 'graftak' laat ik even links van me liggen, en ik luister verder: "Kijk nou Loes, allemaal bloed over mijn mooie tas... De vette tekens zijn bijna niet meer te lezen!" Loes is redelijk vlot met haar antwoord: "Als we straks op school zijn pak ik de Typ-ex wel weer, dan gaan we wel over dat bloed heen." Ik gun de tas een blik en zie enkele teksten als: "6sic6," "Avril is DA bomb," "Satan rulz!," "People = Shit" en natuurlijk een groot aantal aan pentagrammen. "Ja, vooral dat pentagram heeft grote emotionele waarde. Ti's bijna precies hetzelfde als die uit de videoclip van 'Sk8erboi.' Owjah. 'Sk8erboy.' Avril heeft met dat nummer behoorlijk haar eigenlijk claim dat ze geen 'wussy love songs' zou schrijven behoorlijk om zeep geholpen, niet?

Avril Lavigne maakt soieso deel uit van een groot internationaal complot, zo las ik laatst ergens. Avril spoort wereldwijd kinderen op om in opstand te komen tegen hun ouders en het systeem, en de grote �berAvril die achter dit alles zit, wacht op het juiste moment om haar opdrachten voor de vorming van de 'nieuwe wereldorde' door te spelen naar de gehersenspoelde jeugd. We zullen als huidige orde geen schijn van kans hebben. Zelfs mijn leven loopt gevaar. Huurmoordenaars worden afgestuurd op iedereen die verkondigd dat Avril kwaadaardig is, om er maar voor de zorgen dat de 'nieuwe orde' zonder problemen zal worden geinstalleerd. Dus, beste lezertjes, ik doe dit met gevaar voor eigen leven.... Iets met landsbelang.

"Jaaa! Da's een vet koel nummer. Ik wil ook zo'n sk8erboy! Hij is echt superkoel met zijn way te alternatieve piercing." Ik hoor de trein aankomen. Ik probeer bij de 2 meiden in de buurt te blijven terwijl de trein aan komt rijden. Ik weet mijn innerlijke drang om ze allebei voor de door de NS gecharterde veewagonnen te smijten te beheersen en stap met ze in de trein. Om geen woord te missen ga ik achter ze zitten. We zijn nog geen 5 seconden onderweg of de discussie tussen de 2 meiden barst weer los, als Trudy uit weet te brengen: "Heb je de nieuwe Avril en Direct posters al die in de Break-out stonden?, en heb je dat nieuwe nummer al gehoord van Sita? Is echt een vet hard nummer, heeft ze met zo'n Franse hunk opgenomen!" Het enige wat ik als antwoord hoor is een zacht gesnik. "Hee Loes, waarom huil je? Doe je wel even voorzichtig, je Corpsepaint loopt zo uit." hoor ik Trudy aan Loes vragen. "Nou," is het antwoord: "Je begon over Sita. En toen moest ik weet aan K-otic denken." "Ach sorry meid, echt kut he? Dat ze uit elkaar zijn?" Een zacht gesnik is het antwoord. Op dat moment heb ik het gehad. Ik smijt alle remmen los en barst in een hysterisch gelach uit. De gehele coupe kijkt me aan en ik begrijp dat ik de meest afschuwelijke fout heb gemaakt die ik had kunnen maken. Leermeester Steve Irwing zou me verstoten uit zijn Alligatorparradijs. Ik heb de aandacht van de twee ware alternatievelingen getrokken.

Trudy legt haar Hitkrant aan de kant en begint me vreemd aan te staren. Loes draait zich om en ik kijk recht in haar verlopen gezicht. Ik voel een enorme schaterlach aankomen maar ik weet me wederom te vermannen. Ik slik het in, draai me om, en staar het raampje uit. "Hee, wat is er zo grappig?" vraagt Loes. Ik houd me stil, slik een keer en draai me snel om. Mijn negeerbeleid faalt echter jammerlijk. Trudy en Loes staan op en gaan voor me staan. Snel wend ik mijn blik weer af en kijk ik naar mijn schoenen. "Hee, zou je wat voor me willen doen?" vraagt Loes, ik geloof aan mij. Ze pakt een stuk papier en schrijft er snel wat op. "Hoor je me?" vraagt ze. Niets. "Volgens mij issie doof" zegt Trudy tegen Loes. "Ja, zal wel. Vreemd hoor." is het antwoord. Ze vouwt het papiertje op en druk het in mijn handen. Ik beweeg niet. Op het zelfde moment schalt het door de intercom, ik ben bij mijn station aangekomen. Ik sta op, pak mijn tas en loop naar de dichtsbijzijnde uitgang. Op het moment dat de trein tot stilstand komt en de treindeuren opengaan, kijk ik om. Trudy en Loes kijken me met een vreemde glimlach aan.

Ik stap uit, en loop zonder om te kijken bij de trein weg. Opeens voel ik weer het briefje in mijn hand. Ik vouw het uit en kijk erna. Ik zie het adres van een TMFid en een Cu2 account, met daarbij de tekst: "Laat je een berichtje achter? XXX." Ik laat een zucht, hou mijn hand omhoog en sprijd mijn vingers. Meteen krijgt de wind vat op het briefje en rukt het uit mijn handen. Ik kijk achter me en zie het wegwaaien. Ik glimlach terwijl de thermiek van de wind het briefje op een vrolijke, gezwinde melodie verder van me verwijderd.

Posted by Three 'O Three on Jan-28-2003 16:10:

lol!

Posted by SnuggLe on Jan-28-2003 16:26:

Geweldig, echt geweldig.
Moet ik ook ff ergens anders posten

Posted by Cosmic on Jan-28-2003 16:40:

Zoiets kan ook in t echt gebeuren, dat is nog het ergste..

Posted by Teknikol on Jan-28-2003 16:44:

hahahaha, een kennis van me is daar ook helemaal fan van, klinkt allemaal nogal extreem heel erg herkenbaar

Posted by kolkiewolkie on Jan-28-2003 17:32:

ZOOOOOO'N mooi stukkie

PRACHTIG, echt MEESTERLIJK

Posted by Teal'k on Jan-28-2003 17:50:

Whahaha geniaal (Y)
Tis wel een herkenbaar verhaal.. Soms moet je je echt inhouden in de trein om niet in tranen uit te barsten van het lachen..

Posted by M5 on Jan-28-2003 18:10:

Van alto's & ander alternatief gespuis moet ik nix hebben , maar Avril rules!

l33t3 stropdas heeft ze (Y)

Posted by basd on Jan-28-2003 18:33:

quote:
Originally posted by M5
Van alto's & ander alternatief gespuis moet ik nix hebben , maar Avril rules!

Hmm..
ik ruik kortzichtigheid.

Of die smiley moet betrekking hebben op de hele zin, en niet alleen op Avril Lavigne.

Posted by Ding Chavez on Jan-28-2003 18:41:

Hoe prachtig toespasbaar is het stukje op de house scene als je wat woordjes verandert
Prachtig stukje

GreetZ, DC

Posted by Stivvekk on Jan-28-2003 18:52:

Zulke gesprekken zijn vaak zo treurig dat de ergenis over de treinvertragingen in het niet valt, helaas maak ik zelf doorgaans de treinvertragingen mee. (oja, over Avril; superbabe, alleen jammer dat ze muziek maakt). Verder echt een masterlijk stuk (Y)

Posted by Pjotr G on Jan-28-2003 19:47:

ach ik snap niet waar sommige mensen zich druk om maken. Zo'n slechte muziek maakt het vrouwke (Avril) niet, en hoe ze zich kleedt moet ze lekker zelf weten. En ja, sommige mensen, met name rond de pubertijd hebben nogal de drang om ergens bij te willen horen en "ergens voor te staan". Ik snap niet dat sommigen zich daaraan ergeren en zie al helemaal geen reden om een stel alto's te negeren als ze je aanspreken.

Pjotr "liep-in-97-ook-in-n-aussie-rond" G

Posted by basd on Jan-28-2003 20:15:

quote:
Originally posted by Pjotr G
ach ik snap niet waar sommige mensen zich druk om maken. Zo'n slechte muziek maakt het vrouwke (Avril) niet, en hoe ze zich kleedt moet ze lekker zelf weten. En ja, sommige mensen, met name rond de pubertijd hebben nogal de drang om ergens bij te willen horen en "ergens voor te staan". Ik snap niet dat sommigen zich daaraan ergeren en zie al helemaal geen reden om een stel alto's te negeren als ze je aanspreken.

Pjotr "liep-in-97-ook-in-n-aussie-rond" G

Dat bedoelde ik

Posted by New Wave on Jan-28-2003 20:18:

Wie is Avril Lavigne?

Ik ga effe op inet zoeken

[edit]

WTF!! ze is echt lekker

Posted by franzelare on Jan-28-2003 20:21:

de naam zegt met niets alleen de CU2 en de TMF id op het einde zeggen me genoeg

denk dat het ook in BrEaZaH TaAl Ge ScHrEeVeN wAs

Posted by franzelare on Jan-28-2003 20:23:

ze heb in iedergeval wel 2 blauwe ogen

Posted by jp on Jan-28-2003 20:25:

Ik heb die meid bij CNN's muziek programma gezien waarin ze duidelijk zei geen punk te zijn, maar gewoon zichzelf wil zijn.

En dat klopte best, want ze was zo verlegen als het maar kon.

Echte artiesten komen nu eenmaal pas op het podium uit hun schulp.

Posted by Ruben_Dubbink on Jan-28-2003 20:55:

geweldig stukkie!

Een tijdje terug had er ook iemand een soortgelijk stukje gepost over BrEeZaHgIrLs, zal um s opzoeken; ook errug vermakelijk!

GreetZ RubDub

edit:

quote:
Originally posted by Trancefool

erg kewl stukkie dit :

--------

De BrEeZaH-cultuur
De ontwikkeling van een internetgeneratie.
Gepost door Wesley (Flaman_Creationz) - zondag 16 juni 2002 @ 00:02

Chatten. Wie kent dit fenomeen niet? Vooral TMF kijkend, sms-end en Breezer drinkend Nederland voelt zich zeer thuis in het internetwereldje. Stiekem hopend op een (seksuele) relatie, of vanwege egostrelende motieven; er zijn ontelbare redenen om je, verscholen achter je anonimiteit natuurlijk, te verschansen op het medium internet.

Maar wat mij nogal opvalt is dat er een heuse generatie exponentieel ontwikkeld in deze tak van de samenleving. Verzameld bij de buurthuizen en jeugdsozen van internet, oftewel de chatboxen van de sites van jongerenradiostations en populaire muziekzenders, leeft de vrijheid van meninguiting meer dan ooit! Weliswaar ongezouten meningen, maar het is toch fijn om te weten dat je je stem uit kan brengen om te laten zien dat je Ajaxcieden ######joden vindt, en dat alle kutbuitenlanders het land uit moeten. Onder origineel bedachte pseudoniemen zoals Adolf Hitler of Pim Fortuyn (stel je voor dat iemand er achter komt wie je bent!) laat je te horen brengen dat Joden terug in de oven moeten of dat Wim Kok een klootzak is. Ja ja, de jeugd van tegenwoordig, onze toekomst, weet de boodschap nu al genuanceerd over te laten komen.

Aan de andere kant zijn er de lange, blonde en gespierde knullen die op het hoogtepunt van hun pubertijd onder het alias 'BigBoy21' of 'Geile_Rakker_30_CM' over hun seksuele talenten spuien om zo snel mogelijk de lekkere chickies in de chatroom 'adult' in te palmen. Dezelfde chickies die op 'het leukste online smoelenboek' hun geplamuurde koppies etaleren, in afwachting van de tientallen berichtjes zoals "Hey schatje jij ziet er leuk uit, zullen we een keertje uitgaan? -XXX- loverboy15".

Over 'het leukste online smoelenboek' gesproken, www.cu2.nl, deze site is toch wel het epicentrum van de chattende huppelkutjes en sekszoekende bikkels. Op deze site is het mogelijk om een persoonlijk profiel aan te maken, waarin je persoonlijke gegevens en andere kenmerken publiceert die jou als persoon uniek maken. Op deze site bestaat er een ongeschreven regel dat je een vragenlijst invult en die in je profiel neerkwakt. Een stel psychologisch diepzinnige en goed doordachte vragen geven aan of je wel cool genoeg bent om in iemand zijn 'wannabe vriendenlijstje' te mogen staan. Zo zijn onder de jongens de seksvragen natuurlijk het populairst, want iedereen staat te springen om te weten "wat je favoriete plek is waar je HET ooit gedaan hebt" of "waar je HET ooit nog eens wilt doen" . Je staat versteld op wat voor spectaculaire plaatsen de maagden van tegenwoordig de liefde hebben bedreven.
De meest karakterbepalende vraag is natuurlijk "Wat is je favoriete drankje?".
99 % van de ondervraagden vult hier uiteraard "BaCarDiE BrEeZaHh!!1!" in (verklaart de term BrEeZaH-cultuur.) Als je Breezer drinkt hoef je je niet perse te identificeren met iemand van de BrEeZaH-cultuur.

Och en wee, ik zou nog pagina's door moeten typen om een compleet naslagwerk te cre�ren over deze jonge generatie mensen, om alle aspecten van deze boeiende generatie te analyseren en te catalogiseren. Maar met een schuddend hoofd neem ik al weer een nieuwe horde meelopers waar die zich ontwikkeld heeft. Vooral op het FOK!-forum neem ik waar dat het tegenwoordig cool is om tegen mensen uit de BrEeZaH-cultuur te zijn. Bij de eerste de beste foto van een meisje, worden de BrEeZaH-termen al in de ring gegooid om desbetreffende te demoniseren. Indien een beetje make-up of zelfs als er een stuk ontbloot huid te zien is, wordt de gene op de foto gelijk als BrEeZaH-chick aan de schandpaal genageld. De betekenis van 'BrEeZaH' heeft zich achter mijn rug om uitgebreid naar het dagelijks leven, terwijl het mijn intentie was de BrEeZaH-term te beperken tot internet gebruikers / gebruiksters.

Om iemand te kunnen classificeren tot de BrEeZaH-generatie, heb ik de volgende definities bedacht. Zij overspannen (nog) niet de gehele generatie denk ik, maar het komt al aardig in de buurt.

~BrEe-ZaH-cul-tuur (de ~ (v.))
het collectief dat zich op het medium Internet verschanst
met verschillende motieven, veelal om zichzelf te
etaleren in de hoop een (seksuele) relatie te
krijgen en/of ego strelende praktijken te beoefenen en
tegelijkertijd zijn of haar arrogantie te uiten.
Communicatie gaat via een intern ontwikkeld taaltje,
het BrEeZaH-jargon.

~BrEe-ZaH-jar-gon (het ~ (o.))
meest gebruikte taal onder mensen die behoren tot de
BrEeZaH-cultuur. Vrijwel identiek met de Nederlandsche
Taal, met uitzondering op de manier waarop de meeste
woorden en zinnen worden geschreven en uiteraard de
spelling die veelal foutief wordt toegepast. Letters
worden afgewisseld met grote en kleine letters en de
'en' op het einde van een werkwoord wordt vaak vervangen
door 'uh'. Zie voorbeeld:

"Hmmz JaH Ik MoEt NoG NiEuWe BrEeZaHs KoPuH, goSsIeZz Ik VraAg Ut wEl AaN mUh VrIeNdJuH VaN 23 JaArtJuHs OuD diE
mE Op 14 JaRiGe leEftiJd oNtmAagd HeeFt."

~BrEe-ZaH-chick (de ~ (v.))
vrouwelijk exemplaar van een persoon die tot de BrEeZaH-
cultuur hoort. Te herkennen aan het dragen van
merkkleding (met vaak grote logo's) en
overdadig make-upgebruik. Bijna in alle gevallen
communicerend in het BrEeZaH-jargon of andere chat-talen
die afwijkt van het normaal Nederlands. Op het internet
vaak actief met het rondsturen van nietszeggende
forwardmails. Bijna in alle gevallen op minderjarige
leeftijd ontmaagd.

Karaktereigenschappen: lijkt vaak minderwaardig over zichzelf te zijn en onzeker over te komen maar is in de werkelijkheid vaak bewust van haar uiterlijke kwaliteiten en voor de behoeve van haar zelfverzekerdheid zoekende naar aandacht. Zij doet dit meestal door zoveel mogelijk beeldmateriaal van haarzelf te publiceren op Internet.

Dus wees allen voorzichtig met het discrimineren van onschuldige slachtoffers, door te snel te roepen dat hij of zij tot de BrEeZaH-cultuur behoort! Deze mensen zijn complexe wezens en dienen met alle respect behandeld te worden, net als elk ander mens.

Posted by Chicane on Jan-28-2003 21:17:

quote:
Originally posted by Ruben_Dubbink
geweldig stukkie!

Een tijdje terug had er ook iemand een soortgelijk stukje gepost over BrEeZaHgIrLs, zal um s opzoeken; ook errug vermakelijk!

GreetZ RubDub

edit: ..blaat..

Die vent die dat schreef is vast strontlelijk en heeft zichzelf sufgemasturbeerd tijdens het bekijken van al die CU2 pagina's

BrEeZaH uNiTuHt!

Posted by Stivvekk on Jan-29-2003 18:53:

quote:
Originally posted by New Wave
Wie is Avril Lavigne?

Ik ga effe op inet zoeken

[edit]

WTF!! ze is echt lekker

Posted by Stivvekk on Jan-30-2003 10:12:

'k Heb er nog een