TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- OT: Astronauterna
Pages (2): [1] 2 »
OT: Astronauterna
�r det bara jag som tycker det blivit otroligt hajpat? E det bara f�r att det e i USA eller f�r att NASA �r inblandat? Tror folk verkligen att det �r s�kert att �ka upp i rymden med en rymdfarkost? S�klart �r det tragiskt, men det e ju massor me mer folk som d�r varje dag i hemska olyckor p� andra s�tt och p� andra st�llen.
Pollen p� aftonbladet idag lyder: Ska rymdfarkoster f�rbjudas?
Mogen fr�ga.
l�ste precis att George Bush ringt upp de anh�riga...
L�t s�ga att min brorsa skulle va med och Bush ringde mig s� skulle jag svara.... George who ?
ass� visst ok de e tragiskt...m�nniskor dog...men jag t�nkte precis som du glorie....varf�r i helvette e dom h�r 8 personerna (eller hu m�nga dom nu va) s� j�vla mycket mer speciella �n oss andra "vanliga" m�nniskor?
nae f�r mycke hype...de enda jag verkligen tycker e synd med det hela e att rymdprojekten stannar av f�r en tid nu.....om vi la alla resurser som lagts p� krig � d�liga saker p� rymdforskning ist�llet s� skulle vi inte beh�va oroa oss �ver att jordens resurser kommer ta slut osv 
Tja... s�na h�r nyheter s�ljer ju mycket b�ttre �n resten. Och det �r det som r�knas idag 
okey dom dog ... men varf�r skulle rymdf�rjor f�rbjudas ? 
| quote: |
| Originally posted by cviper Tja... s�na h�r nyheter s�ljer ju mycket b�ttre �n resten. Och det �r det som r�knas idag |
Hitta iaf ett originellt svar p� en liknande thread h�r. Kolla fj�rde post:en (lite tragiskt och sjukt iofs, men..)
H�rde precis ocks� att alla bemannade "flyg" har inst�llts �tminst�nde tills man har hittat felet. Farsan sa ocks� att det tog 1.5 �r f�rra g�ngen n�t s�nt h�nde, innan man b�rja skjuta upp folk igen. Men sen finns ju 3 stycken astronauter uppe just nu; undrar vad som h�nder med de. 
p�minner mig om filmen Wag The dog.
�r det bara jag och fruktsoppa som ser det hela ut en annan vinkel? USA �r i krig i princip....och "hoppsan" d�r h�nde n�nting som fick tidningarna att skriva om n�gonting annat....
Vet inte om det finns n�gra andra som har h�rt de antal teorier som finns om att amerika aldrig landade p� m�nen... dom gjorde det mitt under en liknande situation...och det blev j�ttestort! All uppm�rksamhet drogs till detta... Sedan dog alla astronauterna i konstiga olyckor utom Armstrong, som lika g�rna kan vara med i hela konpirationen. S�ger inte att det �r s�, men man kan se det s� 
Skulle det inte vara typiskt amerika? och dessutom ruggigt smart
den enda konspirationen jag tror USA ligger bakom �r nog att rymdvarelser har landat i rosswell 
Tror inte p� m�nkonsperationen �ven om en �r lite sm�rolig.
En sak jag funderat ltie p� nu n�r jag l�st igenom tr�den
heter det Hypat eller hajpat? Forumets spr�kkung reveal?
Hypeat borde de v�l va? 
| Originally posted by AC. En sak jag funderat ltie p� nu n�r jag l�st igenom tr�den heter det Hypat eller hajpat? Forumets spr�kkung reveal? |

tycker det ser hyfsat fult ut med "mejl/majl" ist�llet f�r "mail". Varf�r m�ste folk s�tta in sina 'j' �verallt?
Snejk.
| Originally posted by cviper tycker det ser hyfsat fult ut med "mejl/majl" ist�llet f�r "mail". Varf�r m�ste folk s�tta in sina 'j' �verallt? Snejk. |
Inget fel p� det 
Syfta mer p� anv�ndningen av (typ) "snajl-majl", som jag uppt�ckte i en tidning f�r inte allt f�r l�nge sen. 
jag menade allts� ordet epost
varf�r s�ga mail/mejl �verhuvudtaget n�r vi har ett utm�rkt svenskt ord
Ju, jag fatta det 
Klart man ska anv�nda de svenska orden om det finns m�jlighet till det; skulle ju aldrig skriva "mail" i en svenska-uppsats t.ex. Men n�r man redan anv�nder sig av "svengelska" s� kan man ju iaf. h�lla sig (mer eller mindre) till den engelska stavningen. Finns ju andra exempel med, kommer just nu bara p� "najs/nice" och "kvejk/quake" (det senare anv�nds p� tok f�rmycket p� en ICR kanal jag idle:ar)
just d... har ni l�st om de stackarna (3 pers) som e uppe i rymden as we speak...
komplext...l�ste n�t om att endera r�ddar man deras liv... eller s� 900 miljarder i sj�n...men det e inte ens s�kert att man kan r�dda dem.. eller hmm, ja fattar inte.. de kunde v�lja att �ka ner med en rysk raket till jorden igen.. � l�mna basen i rymden,.. men ja fattar inte varf�r inte det skulle g� att dom g�r s�.. �ker ner till jorden och sen n�r d e sugna kan de �ka upp till basen igen.. den l�r ju inte flyga iv�g eller? � ta med sig nycklarna bara.. eller det kanske e som att man k�r bil � l�mnar bilen?
va vet ja? 
| Originally posted by cviper skriva "mail" i en svenska-uppsats |

Tack reveal, alltid n�got nytt man kan l�ra sig...
De finns en r�ddningskapsel �t de tre som �r kvar i rymden
f�r�vrigt �r de tre knappast n�got att bry sig om, det �r ju knappast s� att v�rlden komemr s�ga "ledsen grabbar ni kommer inte bli h�mtade igen, vi kommer l�mna er kvar d�r f�r all evighet"
�r det tre stycken kvar? vid livet i en r�ddningskapsel?
Tror det ska vara hype - hajpat. Precis som mail - mejlat.
P� �mnet en bokstav f�r mycket kan jag n�mna n�got jag l�rt mig under tiden jag suttit med min C-uppsats. Det ska tydligen vara Svenska Fotbollf�rbundet och inte som jag alltid trott Svenska Fotbollsf�rbundet. Konstigt.
EDIT: Irriterande stavfel!
| Originally posted by Aendy P� �mnet en bokstav f�r mycket kan jag n�mna n�got jag l�rt mig under tiden jag suttit med min C-uppsats. Det ska tydligen vara Svanska Fotbollf�rbundet och inte som jag alltid trott Svenska Fotbollsf�rbundet. Konstiga |
dvs med dubbel �gandeform