TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Het nut van een stille tocht... ???
Het nut van een stille tocht... ???
Je wordt er de laatste tijd steeds vaker mee geconfronteerd het fenomeen "stille tocht". Ik ben elke weer geschrokt als er weer iemand om niks dood geschoten/geslagen/gestoken wordt, maar om elke keer een stille tocht te organiseren heeft geen zin lijkt mij zo, want de problemen rond de verharding van de maatschappij worden er niet mee opgelost. Wat vinden wij van het fenomeen "stille tocht", heeft het nog zin om ze te houden als weer iemand de dood vindt om niks.
Tis eerder voor de nabestaanden en de mensen die zich er dan weer bij betrokken voelen ofzo. Zolang t mensen goed doet....
| quote: |
| Originally posted by !_PeTrUs_! Tis eerder voor de nabestaanden en de mensen die zich er dan weer bij betrokken voelen ofzo. Zolang t mensen goed doet.... |
Re: Het nut van een stille tocht... ???
| Originally posted by MaGiK54 Je wordt er de laatste tijd steeds vaker mee geconfronteerd het fenomeen "stille tocht". Ik ben elke weer geschrokt als er weer iemand om niks dood geschoten/geslagen/gestoken wordt, maar om elke keer een stille tocht te organiseren heeft geen zin lijkt mij zo, want de problemen rond de verharding van de maatschappij worden er niet mee opgelost. Wat vinden wij van het fenomeen "stille tocht", heeft het nog zin om ze te houden als weer iemand de dood vindt om niks. |
Om eerlijk te zijn..
Ik kijk er al niet meer van op.
Dat was wel wat anders toen met de allereerste stille tocht.
| Originally posted by magrec Om eerlijk te zijn.. Ik kijk er al niet meer van op. Dat was wel wat anders toen met de allereerste stille tocht. |
Ze houden nu al een stille toch voor iedere aangereden hond. Het effect gaat zo verloren.
Maar zoals Petrus zegt: Tis eerder voor de nabestaanden en de mensen die zich er dan weer bij betrokken voelen ofzo. Zolang t mensen goed doet....
Daar ben ik het mee eens.
Ik ben ook anti stille tocht,want tegenwoordig word er zoveel ophef over de toch zelf gemaakt dat ie beslist niet stil meer te noemen is..
De stilte heeft plaats gemaakt voor de media,njaaaah lb.com toch snug?
Het heeft echt geen effect meer,vind t een nutteloos iets...
ik ben niet anti-stille tocht.
ik vind dat mensen er mee moeten blijven geworden geconfronteerd van wat er in ons land gebeurt. Want zinloos geweld is echt het meest trieste wat er is.
De reden van een stille toch is nooit VOOR de media, dat kan bijna niet.. Ik denk dat de reden van de stille toch nog altijd is voor de gebeurtenis zelf (bijv dat er iemand is doodgeschoten zonder reden), en dat de begrafenis/crematie meer is voor de persoon die echt overleden is.
Re: Het nut van een stille tocht... ???
| Originally posted by MaGiK54 Je wordt er de laatste tijd steeds vaker mee geconfronteerd het fenomeen "stille tocht". Ik ben elke weer geschrokt als er weer iemand om niks dood geschoten/geslagen/gestoken wordt, maar om elke keer een stille tocht te organiseren heeft geen zin lijkt mij zo, want de problemen rond de verharding van de maatschappij worden er niet mee opgelost. Wat vinden wij van het fenomeen "stille tocht", heeft het nog zin om ze te houden als weer iemand de dood vindt om niks. |
Tis misschien geen stille tocht meer te noemen, maar het feit dat veel mensen via de media worden bereikt en stilstaan (laten we dat hopen iig) bij zo'n gebeurtenis lijkt me goed. Ik vind dat de media daarin een positieve bijdrage leveren.
Ik word een beetje moe van al die stille tochten, volgende week gaan ze nog een tocht houden voor hun overleden cavia!
Voor de nabestaanden is het goed, om zoveel mensen om je heen te hebben die je steunen, maar verder heeft het helemaal geen impact, want volgende week zijn ze je alweer vergeten......
Hier komt het al oude gezegde om de hoek kijken 'het leven gaat door'
Ik vind dat als mensen hun meedeleven willen tonen aan de nabestaanden een stille tocht moeten houden. Ik denk niet dat de nabestaanden hun op de begravenis willen hebben omdat dat persoonlijk is. Dus zijn de stille tochten ook voor de media, zodat men ziet op tv en radio dat zinloos geweld niks opleverd.....(ze noemen het niet voor niks zinloos)
ik vind het allemaal zo tsja...
Ik bedoel toen een vriend vanmij overleed aan kanker (leukemie binnen 5 weken voorbij) werd er ook geen stille tocht gehouden. Zijn dood was net zo zinloos als van die jongen. Tuurlijk mag je vanmij zo'n tocht houden maar al die media aandacht?
Net zoals met die ramp in volendam al die slachtoffers krijgen extra veel aandacht en geld van het rijk terwijl de "buurjongen op de hoek" ook zoiets heeft mee gemaakt met een brand en erge brandwonden maar die krijgt niet zo'n behandeling. Het is niet dat ik het die jongeren niet gun.
Kijk wat er toen met joes kloppenburg was gebeurd en die stille tocht dat had inpact op de samenleving maar het is nu schering en inslag je kunt wel blijven lopen maar uiteindelijk schiet je er helemaal niks mee op behalve dat het fijn is voor de nabestaanden en het is natuurlijk een uiting van onmacht. Je kunt wel blijven roepen zinloos geweld dit,zinloos geweld dat maar helaas lopen er in deze samenleving een x aantak rotte appels die zich toch echt niet iets aantrekken van zulk soort tochten.
Ik denk dat het een eerste stap is in de verwerking. Kijk als een vriend van jou kanker krijgt en daaraan overlijdt is dat niet iets waar iemand wat aan kan doen. Een jongentje dat neergeschoten wordt om iets dat iedereen in zijn jeugd wel is heeft gedaan dat is zinloos. Dat kan veranderen in de toekomst door iedereen ervan bewust te maken. Daarom is een stille tocht, behalve een uiting van de machteloosheid en verbondenheid die mensen voelen met het slachtoffer, ook een teken naar de samenleving dat dit gedrag niet wordt getolereerd
Daarom is het totaal niet zinloos die stille tocht, om de kans te geven om zo iedereen die daar behoefte aan heeft mee te laten voelen aan de sfeer van verbondenheid.
trouwens ik reed daar dus zaterdagavond toen ik naar mn werk ging, heel de wijk was afgezet (voor de mensen uit de buurt van rdam, de groene kruisweg was afgesloten) en moest dus teringend om rijden
Maar ik heb dus verder nog nooit zo veel politie bij elkaar gezien. Het verbaast me daarom dat de dader nog niet opgepakt is.
zo dat moest er ff uit 
Het nut? Idd... dat het sommige mensen goed doet... Lekker laten gaan joh... zal er zelf nie gauw aan mee doen... Maar je weet nooit... ligt er maar net aan waar die stille toch om gehouden wordt...