TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- wat vinden wij van een mc?

Posted by BooMBooM on Feb-05-2003 21:18:

wat vinden wij van een mc?

daar ben ik best wel nieuwsgierig naar heb zelf namelijk een hekel aan die gasten (of vrouwen) een dj aankondigen das ok maar tijdens de set van een dj mogen ze van mij wel stil blijven dat verpest een hele set neem nou Dana live @ mysteryland (ff gauw uit mijn geheugen opgepikt) die gast (mc ruffian staat op bijna alle Q dance feesten volgens mij)houd echt geen 1 nummer zijn mond dicht vind dat behoorlijk irritant kom namelijk voor de dj's en niet voor een mc die overal door heen praat dan ken ik net zo goed naar een cabaratjee (geen idee hoe je dat schrijft) gaan maar ja das mijn mening zou graag weten wat jullie ervan vinden

Posted by SnuggLe on Feb-05-2003 21:24:

Wat denk je zelf?
MC's zijn KUT, ik vind ze NOOIT wat aan de sfeer bijdragen, serieus.

En MC Nova, oftewel Marloes Nova, d'r ouders wonen in de Acacia in Didam (GLD), die mogen ze helemaal afschieten als MC. Ze zal best aardig zijn, maar MC-en kan ze nie.

Posted by Raymond on Feb-05-2003 21:31:

quote:
Originally posted by SnuggLe
Wat denk je zelf?
MC's zijn KUT, ik vind ze NOOIT wat aan de sfeer bijdragen, serieus.

En MC Nova, oftewel Marloes Nova, d'r ouders wonen in de Acacia in Didam (GLD), die mogen ze helemaal afschieten als MC. Ze zal best aardig zijn, maar MC-en kan ze nie.

Nee en toch staat ze iedere zaterdag hier in Las Palmas, Rotterdam te MC�n.....beetje jammer, maar het is wel een lekker wijf

En MC's mogen van mij ook afgeschaft worden!

Posted by Original on Feb-05-2003 21:32:

Angry

Ik vind het prima als ze er zijn zolang ze de microfoon maar niet aansluiten.

Vind het persoonlijk vooral erg storend als ze in een goeie break van een nummer (zo'n ff van de wereld moment)er keihard doorheen gaan schreewen dat je je helemaal nuchter schrikt

Posted by Switch on Feb-05-2003 21:47:

die vent bij Sander Kleinenberg vond ik persoonlijk helemaal niet zo storend, maar over het algemeen mag je ze van me afschieten

Posted by franzelare on Feb-05-2003 21:49:

ik vind wel dat het wat kan hebben! laatst op la nuit hadden ze in de DnB zaal 2 MC's die ook vaak in de atak zijn, die hadden echt hele goede stukken er bij zitten!

Ik denk dat je MC's alleen kan waardeeren wanneer je de plaat niet kent dan kan het iets extra's geven. wanneer je de plaat goed kent ga je al snel staan luisteren en word je te kritisch omdat je de plaat zelf overwaardeerd en het niet meer ziet als muziek.
Of je moet de muziek los kunnen zien van het nummer wat er gedraaid word als je begrijpt wat ik bedoel

een MC kan zorgen dat een feest net nog iets opgezweept word.
Helaas zijn er maar weinig goede MC's en wanneer ik hoor wat voor een schreeuwlelijkerts ID$T er neer zet dat zijn toch geen MC's dat zijn lui die alleen maar willen laten horen dat ze er zijn en dat tekoste van de muziek

Posted by Dj Lex on Feb-05-2003 21:49:

Mja ben er ook niet echt enthousiast over, vind het eigenlijk 3x nix. Meestal verneuken ze precies op het hoogtepunt heel het nr of ze kunnen het nr niet eens en verkrachten hem daardoor helemaal

Posted by New Wave on Feb-05-2003 21:55:

Een MC is soms wel mooi.
Een MC moet een goede rijm hebben en moet zijn woorden goed kunnen leggen in de muziek. 'woorden op de maat houden'

Het introduceren van een DJ vind ik geen probleem.

Alleen als ze hun bek niet kunnen houden en steeds hetzelfde zeggen, tja, dan mogen mensen van mij met flesjes beginne te gooien

Posted by TimeportE on Feb-05-2003 21:58:

algemeen zijn ze kut,

maar tijdens qlubtempo bij kai tracid was die gozer wel weer erg goed.. dus uitzondering op de regel?

Posted by ScuL on Feb-05-2003 22:40:

MC's moeten aanvoelen wanneer ze gewenst zijn en wanneer niet, zo ja: dan ben je een goeie MC.

Ruffian heeft er soms een handje van te bijdehand te gaan doen en opzwepen terwijl het niet nodig is. maar anderzijds kan hij heel sterk uit de hoek komen bij bepaalde breaks.

over 't algemeen irriteer ik me echter meer aan mensen die 'afschieten die MC' roepen in plaats van een foutieve kreet van de MC ter plaatse..

Posted by Rinus on Feb-05-2003 23:05:

Overbodige naar mijn mening, ik heb liever dat ze een dj gewoon via een combinatie van licht, laser en beeld aankondigen.

mzl & ltr

Posted by NightR4ver on Feb-05-2003 23:21:

OMG ik haat ze. Vorige week heeft de MC op 12 jaar Cherry Moon heel Yves DeRuyter's set verpest. Onvoorstelbaar man. In het begin hield hij zich nog gedeisd, hij kondigde enkel de DJ's af en aan, maar toen Yves begon te draaien omg. Hij hield zijn mond niet meer. Constant van die idiote rap op de tonen van Yves, ik overdrijf niet, die kerel hield zijn bek gewoon NIET! Volgens mij had Yves zelf ook veel zin om op zijn gezicht te kloppen. Een kwartier voor het einde van de set is hij op de MC afgestapt en heeft hem iets gezegd, en toen zweeg die aap eindelijk. Maar toch mooi de ebste set van de avond verpest

Posted by eXos on Feb-05-2003 23:34:

quote:
Originally posted by Switch
die vent bij Sander Kleinenberg vond ik persoonlijk helemaal niet zo storend, maar over het algemeen mag je ze van me afschieten

Was daar een MC dan??

LOL! Ik was dus weer lekker helder

MC's vink op een feest meestal wel OK. Alleen als ik de livesets terug hoor kan ik me wel xtreem aan irriteren. Sommige MC's kennen t publiek nog xtra opzwepen en dan is t echt wel tof. Voor de rest laat t me koud. (Idee: ik gaat naar bed!)

Posted by eieregooie on Feb-06-2003 04:59:

MC's? Sja... in het geval van Trance, BEK HOUWE! Maar bij andere muziek kan het wel leuk zijn soms... En wanneer een MC alleen DJ's aankondigd vinnik 't meer een soort hippe presentator... en da kan dan weer net wel...

Posted by MaGiK54 on Feb-06-2003 16:57:

Met Paul-T in de Eau heb ik nooit moeite. Ff aan- en afkondigen die dj's en dan zo eens in het half uur a uur langswippen om tijdens een break te melden dat de dj goed is en dat we "respect" moeten tonen voor de dj. Niet te veel en niet te weinig. Vind het altijd wel prettig dat iemand ff komt melden dat een dj weggaat of komt.

Posted by mr.marcello on Feb-06-2003 17:04:

quote:
Originally posted by Rinus
Overbodige naar mijn mening, ik heb liever dat ze een dj gewoon via een combinatie van licht, laser en beeld aankondigen.

Inderdaad, da's een veeel beter optie!!

Posted by MennoB on Feb-06-2003 18:42:

Soms zeggen ze op het juiste moment de juiste zinnen of woorden, maar ook soms dat je liever hebt dat ze hun mond houden.....

Posted by raoel on Feb-06-2003 18:56:

Een MC moet de DJ aan- en afkondigen. Tussen door kan ie eens in het half uur of 3 kwartier eens het publiek opzwepen bij een vet nummer.

Verders mond dicht en het aan de DJ overlaten.

Posted by Switch on Feb-06-2003 19:09:

quote:
Originally posted by !_PeTrUs_!
Was daar een MC dan??

LOL! Ik was dus weer lekker helder

lol ja er was er eentje

Posted by BooMBooM on Feb-06-2003 19:21:

quote:
Originally posted by MaGiK54
Met Paul-T in de Eau heb ik nooit moeite. Ff aan- en afkondigen die dj's en dan zo eens in het half uur a uur langswippen om tijdens een break te melden dat de dj goed is en dat we "respect" moeten tonen voor de dj. Niet te veel en niet te weinig. Vind het altijd wel prettig dat iemand ff komt melden dat een dj weggaat of komt.

ja kijk hier ben ik het dus helemaal mee eens af en toe is ok maar naar mijn idee lullen ze er de laatste tijd steeds meer doorheen en dat vind ik nou weer minder

Posted by robin on Feb-06-2003 20:51:

die zijn kut!!

zit k hier thuis of op de fiets lekker naar me nieuwste live set te luisteren komt dat gejank dr weer door hor.. wordt dr gek van zeker als ze echt onzin lullen of een fout maken

weet niet meer in welke dat was maar ff voorbeeld: now live tiesto de beste wereld dj...

beste wereld dj... niet beste dj van de wereld.. en dan ook nog met zo hapering tussen wereld en dj.. omdat ie weet dat ie t fout doet..

Posted by Stivvekk on Feb-08-2003 18:14:

Ik vond Nicky Nicole wel goed bij Rush, verder alleen maar kut-MC's gehoord in mijn leven.

Zo dat weten jullie dan ook weer.

Posted by arjoderoon on Feb-08-2003 21:18:

mmmz zittne soms toch wel aardige mc's bij. k vond die bij tiesto solo wel erg storend... zn stem sloeg over