TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Va ska man göra med personer
Pages (2): [1] 2 »

Posted by Glorie on Feb-06-2003 14:32:

Unhappy Va ska man göra med personer

som beter sig på detta sättet?

Ja undrar bara.. Kan man stämma dem? vem gör det och vad blir det för straff för det? Böter 200 kr kanske? Det e ruggigt..

Posted by SWE_TRANCE on Feb-06-2003 14:47:

Varför ge sig på en försvarslös kissekatt

Posted by AC. on Feb-06-2003 14:48:

Minsta böter som kan utdelas är 650 riksdaler om jag inte minns fel nu...

Du kan anmäla personen för djurplågeri eller motsvarande
Och länstyrelsen har ju faktisk förbjudit mannen från att äåga en katt vilket han faktisk inte gör utan det är hustrun i familjen som gör
mycket mera kan man inte gör om man inte vill spola ner mannen själv i toaletten...

Posted by Glorie on Feb-06-2003 14:49:

djurmisshandel å barnmisshandel gör mig f*n mest illa av allt...såna som inte kan försvara sig...ser rött kan ja säga..

Posted by dj_hysterix on Feb-06-2003 15:07:

Stackars katt....men det finns så mycket att tycka synd om i världen att jag inte orkar tänka på så mycket för då inser man för mycket om verkligheten

Posted by Vizay on Feb-06-2003 15:10:

nackskott å kölhalning!!!

Posted by Glorie on Feb-06-2003 15:11:

quote:
Originally posted by dj_hysterix
Stackars katt....men det finns så mycket att tycka synd om i världen att jag inte orkar tänka på så mycket för då inser man för mycket om verkligheten

ja resonerar precis som du...jobbigt som fan eg.

Posted by nekholm on Feb-06-2003 15:28:

Djurplågeri för fan! Gör samma åt honom, spola honom i toaletten ett par gånger så ser vi vad han tycker

Posted by dbl on Feb-06-2003 15:45:

quote:
Originally posted by Nicke
Djurplågeri för fan! Gör samma åt honom, spola honom i toaletten ett par gånger så ser vi vad han tycker
'

nån som har adress och som kansek vill hänga med???

Posted by x-dream on Feb-06-2003 16:05:

Vyfan vilken idiot allså.....

Hur kan man göra så mot en katt....

Posted by AnD on Feb-06-2003 18:14:

man kan ge dem böter och säga att så får det inte gå till. terapi eller något för att lära sig kontrolera sin ilska?

det jag undrar över är vad man ska göra åt sånthär:

http://www.aftonbladet.se/vss/teleg..._852__o,00.html
http://www.aftonbladet.se/vss/nyhet...,253563,00.html

Posted by AC. on Feb-06-2003 19:39:

I det första fallet så finns det väl inte mycket mera att göra efter de sprängt sig själva i bitar?

Posted by Goldiluxe on Feb-09-2003 06:54:

Evil1

150 pedofiler avslojade.

tank pa morker antalet da.

FY FAN!

javla anus!

jag e radd, vart ar vi pa vag nanstans.

Posted by dj_hysterix on Feb-09-2003 10:32:

jag skulle kunna skjuta alla dom där 150 pedofilerna men jag vet att det är fel, för så gör inte en människa, men pedofiler är inte människor !!!

Posted by RebeL9 on Feb-09-2003 11:59:

finns bara att sätt att handskas med pedofiler och våldtäcktsmän:

NACKSKOTT

Posted by Vizay on Feb-09-2003 14:46:

quote:
Originally posted by RebeL9
finns bara att sätt att handskas med pedofiler och våldtäcktsmän:

NACKSKOTT

håller med fullständigt....

dom jävla äcklena förstör en människas liv när dom e bara några år gamla, det kommer finnas där för alltid...å allt dom får är på sin höjd några år..

nae det borde va livstid på våldtäckt, pedofileri osv...

Posted by reveal on Feb-09-2003 15:59:

hämnd löser inga problem, har aldrig gjort, kommer aldrig att göra

ni som talar om nackskott sammanfattas bra med denna smileyn:

edit: antar dock att ni inte är fullt seriösa livstid är ett bra straff till många brott... dock så anser jag inte att man bör få det för att strypa en katt

Posted by reveal on Feb-09-2003 16:07:

förklaring till varför man inte bör ha höga straff på allting:

låt säga att det var livstids fängelse som straff ifall man ströp en katt

om då en person stryper en katt, och vet att han kommer bli upptäckt... vad hindrar honom för att döra 145 människor också, han får ju ändå inte ett längre straff

det finns alltid ett värre brott, och oftast ska det därför även finnas ett värre straff (nånstans får man såklart dock dra gränsen), det måste "ta emot" att göra brottet värre... det ska inte vara så att en rånare "lika gärna" kan skjuta ner all personal, iom att straffet är lika högt även om han inte gör det

även om man rent mänskligt gärna vill se brottslingar i fängelse, så måste man se på det i ett lite längre perspektiv... att bara slänga folk i fängelse på livstid kors o tvärs löser inga problem

och dödsstraff har vi diskuterat tidigare, jag är helt emot

Posted by AC. on Feb-09-2003 16:09:

Det ända hämnd ger är den personliga tillfredställelsen

Har in tänk på hur på många sätt dålig den svenska lagen är ang branporr? Det skulle i princip räcka med att jag skicka (via epost) ett par bilder med en minderårig till någon av er och anmäla den personen.

En annan sak jag undrar över hur skulle det vara om jag satt på frivilitg tagna bilder på minderårga (då syftar jag främst på de som ligger i en ålder runt 14-17) och jag själv är i samma ålder, 15-18.
Detta skulle inte kunna anses än någon annat än normalt. Vilka killar/tjejer har inte någon gång surfat porr, eller bara på ett eller annat sätt kommit ivägen för det på internet?

Posted by RebeL9 on Feb-09-2003 21:48:

ironiskt nog tror jag inte någon av er som disktuerar här skulle ens ha något annat än hämnd om någon i er familjekrets blev utsatt för en våldtäckt eller en pedofil.

ett exempel är en kille i min klass som har 2 döttrar. han är strängt emot dödsstraff och liknande saker och verkar mycket förnuftig. frågade honom vad han skulle göra om någon förgrep sig på hans döttrar. han tvekade inte "jag skulle vänta tills de släpptes lös ur finkan och jag skulle döda dem". alltså jag förstår honom delvis.
när vi talar om att utsätta ett litet försvarslöst barn för något sådant så har det gått över gränsen för det humana. Begrepp som ag och rätt har vid det laget för länge sedan suddats ut. Finns ingen nåd för en sådan person. Alla argument om att psykiatrisk vård är bästa metoden är skitsnack. Det lades ju fram en undersökning nyligen som visade att över 90% av alla dömda pedofiler som släppts efter psykvård hade fått återfall.
Så det snacket håller inte längre.

Jag tycker att man i grund och botten skriver om lagen när det gäller sexuella övergrepp. Som det är nu så går man fortfarande efter på tok för gamla lagar där våldtäckt och rån ger ungefär samma utdelning.
Sexbrott bör ha mycket mycket högre straff. Blir du rånad så gör det ju inte så mycket. Du får tillbaka det du blev av med. Detsamma gäller om du blir slagen i ansiktet av en brottsling. Dina fysiska skador repar sig. Men blir du utsatt för en våldtäckt så repar sig dina psykiska skador inte så lätt. Tar åratal och ibland så läker sådana sår aldrig.

Posted by AC. on Feb-09-2003 22:29:

quote:
Som det är nu så går man fortfarande efter på tok för gamla lagar där våldtäckt och rån ger ungefär samma utdelning.

...Och ett brott mot staten ger ett hårdare straff än mot individen

Man måste se på brottets natur. Jag tror inte en våldtäcksman eller någon som agar sitt barn tänker i agerande stund att han riskerar få ett fler årigt fängelse straff. Men ser vi på ett brott var någon tänker undan hålla staten pengar så kommer den personen alltid att ha i åtanke när han undanhåller dessa pengar så riskerar han faktiskt få kanske 10 år i fängelset, och där på fråga sig själv om han anser det värt det, att få den dära halvmiljonen och riskera spendera 10 år i en trång cell och få vara ut endast ett fåtal timmar om dagen och kanske inte kunna få träffa sina barn eller hustru var dag som han så gärna vill.

Brott ska förebyggas inte låtas begås för att tas hand om senare!

Posted by RebeL9 on Feb-09-2003 22:33:

så vad är din lösning på problemet? att ge dem psykisk vård där de släpps ut efter ett år och får återfall?
Och på det sättet fortsätter den onda spiralen.

Posted by reveal on Feb-09-2003 22:47:

quote:
"jag skulle vänta tills de släpptes lös ur finkan och jag skulle döda dem"

oförsvarbart

han gör sig skyldig till ett lika svårt brott, man måste kunna behärska sig oavsett vad man känner, det är det som skiljer civiliserade människor från övriga

Posted by AC. on Feb-09-2003 22:48:

Du vet lika väl som jag igentligen att det är bättre ge dem vård än att låsa in dem för alltid

Du sa det själv med statestiken du lad fram att 10% av dem får inte återfall det måste betyda att den funkar till viss del och att den måste kunnas göras bättre, gör om den totalt om så behövs!

Det faktum att sverige för ett antal år sedan stängde alla hem för psykisksjuka har inte gjort saken bättre

Posted by RebeL9 on Feb-09-2003 22:55:

10 procent är på tok för lite när 90% faktiskt går ut och fortfarande kan tänka sig göra om samma brott igen.

Handen på hjärtat hade du accepterat att förövaren som våldtar ditt barn får 1 år psykisk vård som straff?

Personligen tycker jag att roten till problemet ligger långt mycket längre bak. I dagens moderna samhälle så visar folk så lite sympati, medkänsla och liknande. I skolan så mobbas barn utan några som helst åtgärder och det för att det inte finns några pengar till sådant!
Om man redan på ett tidigt stadium visade barn hur de ska behandla sina medmänniskor och i när de når tonåren lära barn att övergrepp och liknande är fel. Jag själv minns att våra lärare inte nämnde våldtäckt, sexuella övergrepp på barn över huvud taget när vi hade sexualundervisning. Genom att undvika sånt i undervisningen så kan ju många barn få för sig att det faktiskt är ok att förgripa sig på barn eftersom de aldrig blivit tillsagda av en vuxen att sånt är fel.
Alla saker är inte självklara för barn.

Pages (2): [1] 2 »