TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Skoj sak :)
Skoj sak :)
Idag p� en f�rel�sning i dators�kerhet lade jag m�rke till att f�rel�saren sade "s� att s�ga" ovanligt ofta. I den andra delen av f�rel�sningen s� best�mde jag mig f�r att r�kna antalet g�nger han sade det (hade inte n�t b�ttre f�r mig
). Jag r�knade under 30 minuter. Resultat: han sa "s� att s�ga" 110 (etthundratio) g�nger p� en halvtimme. Till�ggas kan att han �r fr�n Holland 
Visst, det �r vanligt att man l�gger p� sig ett on�digt ord, som att till exempel s�ga "typ" eller "liksom" on�digt mycket... men att s�ga samma fras var femtonde sekund, �r det inte lite v�l? 
Hade en Javal�rare p� KTH f�rra �ret som kom fr�n fd. joguslavien
han anv�nde hela tiden ordet "man"
"man skaper ett program" "man r�knar" " man visar" osv osv
Ska se om jag inte kan leta fram n�got papper som han skrivit...
EDIT:
http://www.isk.kth.se/kursinfo/6b2907/Objektorienterad%20programmering,%20gk/%d6vningar/%d6vning%20%203.doc
http://www.isk.kth.se/kursinfo/6b2907/Objektorienterad%20programmering,%20gk/%d6vningar/%d6vning%20%202.doc
Brukar sj�lv s�ga "s�" lite f�r ofta; inte riktigt lika mycket som min fysikl�rare... �ven om man �r medveten att man l�gger in s�na sm� ord, �r det faktiskt sv�rt att bli av med de 
AC: sega uppgifter/�vningar
�nda jag inte e helt s�ker p� e sista (10) p� "f�rsta" sidan. I C/C++ skulle int'sen ju inneh�lla vad som just fanns p� stacken/minnet d�r de allokerades, men i Java? *�r f�r lat att testa det*
Den skulle likt c++ skriva ut vad som finns p� platsen som anropas i vektorn
I just detta fall d� vektorn �r tom skulle den nog klaga lite p� det.
Men med tanke p� att jag gick dit p� var�nda j�vla f�lla p� tentan s� skulle jag knappast se min gissning som direkt kvalificerad
N�r man v�l h�ngt upp sig p� ett ord kan man inte l�ngre koncentrera sig p� f�rel�sningen... allt f�r vanligt.
Har lagt m�rke till att Amerikaner som har sv�rt att uttrycka sig ofta s�ger, ya kno� what I�m saying. Sj�lv brukar jag k�ra med det klassiska och typiskt manliga "ehh" mellan ord n�r jag inte �r s�ker p� det jag ska st� och babbla om.
�ven jag har k�rt med den klassika ehh mellan meningarna, nu f�rs�ker jag dock vara tyst ist�llet f�r att gapa ehh.
Haha jag skulle vilja vara p� en av AC f�redrag.. mycket tystnad antar jag? :P
Att vara tyst ist�llet f�r att mummla fram ett ehh ser mycket mera professionellt och sj�lvs�kert ut, d�r av att jag f�rs�ker g�ra mig fri fr�n denna ovana 
Att anv�nda 'man' �r fullstandigt normallt i b�da Hollandska och Tyska. Det finns en stor chans att din l�rare sin f�rsta utlandska spr�k �r Tyska och inte Engelska.. Allts� det skulle f�rklara att han s�ger 'man' hela tiden 
Vi anv�nder det liten som 'n�gon'..
| quote: |
N�r man v�l h�ngt upp sig p� ett ord kan man inte l�ngre koncentrera sig p� f�rel�sningen... allt f�r vanligt. |