TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Wanneer houdt het op????

Posted by TranceFool on Feb-09-2003 15:47:

Angry Wanneer houdt het op????

http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=26054

Lijkt wel alsof het iedere week gekker wordt

Posted by Three 'O Three on Feb-09-2003 15:52:

Posted by mr.marcello on Feb-09-2003 16:14:

Dits soort tafarelen houden nooit meer op en het zal alleen maar erger worden in de toekomst!

Posted by total woot on Feb-09-2003 16:25:

some people just make me SICK

Posted by Siesta on Feb-09-2003 16:29:

Het incident gebeurde rond 2:15. De dader is volgens ooggetuigen van buitenlandse afkomst. Het motief van de dader is nog onduidelijk.

daar gaan we weer.......

Posted by ScuL on Feb-09-2003 16:49:

't ligt gewoon aan het justiti�le beleid van nederland...
ook onder het motto van 'alles kan, alles mag' gaat er hier veel mis.
aanpakken die mensen en leren dat er bepaalde dingen zijn die gewoon niet k�nnen.

Posted by raoel on Feb-09-2003 16:50:

ik woon zo'n 15km van V'waard vandaan.

Op de offici�le nieuwsites (landelijk en regionaal) is nog niks bekend gemaakt omdat er nog geen politie bericht is uitgegeven.

Ook niks kunnen vinden over het eventueel overlijden van de portier, zoals op FOK staat.

Zelf ga ik nooit in v'waard op stap, maar het staat wel bekend om de agresiviteit die daar is. Veel vechtpartijen en vernielingen.

Posted by Stivvekk on Feb-09-2003 17:03:

Het is wel erg raar dat het nergens anders te vinden is en de originele bron waar het volgens FOK! vandaan komt niet toegankelijk is. Ik hoop maar dat het een hoax is, anders:

Posted by eieregooie on Feb-09-2003 17:07:

Toevoeging: Het bericht is bevestigd in dit politiebericht.

http://212.19.195.8/cgi-bin/nieuws/...?99999990022653

Posted by raoel on Feb-09-2003 17:08:

Nee, het is absoluut geen HOAX

Maat van mij voetbalt in V'waard en heeft het vandaag van mensen gehoord die de ambulances hadden gezien.

Posted by raoel on Feb-09-2003 17:12:

quote:
Originally posted by eieregooie
Toevoeging: Het bericht is bevestigd in dit politiebericht.

http://212.19.195.8/cgi-bin/nieuws/...?99999990022653

Je was met dit bericht net voor mun vorige post

Maar is dat een offici�le politie site?
Is dat niet zo'n scanner site, mensen die de politie afluisteren en de berichten dan daar plaatsen?

Posted by New Wave on Feb-09-2003 17:16:

Nooit

Posted by total woot on Feb-09-2003 17:21:

quote:
Originally posted by ScuL
't ligt gewoon aan het justiti�le beleid van nederland...
ook onder het motto van 'alles kan, alles mag' gaat er hier veel mis.
aanpakken die mensen en leren dat er bepaalde dingen zijn die gewoon niet k�nnen.

ONZIN!

alsof het aan justitie ligt dat 'bepaalde mensen' niet snappen dat je geen mensen moet neersteken. Noem 1 land waar dat wel mag, dat is overal ter wereld zo, en mensen die dat niet snappen zijn onbreikbaar voor argumenten / normen&waarden (en al helemaal als ze van de kant van justitie komen). Dit heeft nl niets met justitieel beleid te maken, maar met GEZOND VERSTAND!

't zal wel grof klinken, maar mensen die zomaar messen in iemand steken die zijn t imo niet waard te leven, (voedselverspilling).

WooT

Posted by ScuL on Feb-09-2003 17:36:

ja duh.
maar als de straffen zo laag zijn is het aantrekkelijk om je woede te uiten door middel van geweld.
in het buitenland worden mensen veel eerder (en langer) opgesloten voor dit soort delicten. nederland is slap.
beetje radarcontroles houden is het enige dat ze kunnen.

Posted by Three 'O Three on Feb-09-2003 17:48:

quote:
ja duh.
maar als de straffen zo laag zijn is het aantrekkelijk om je woede te uiten door middel van geweld.
in het buitenland worden mensen veel eerder (en langer) opgesloten voor dit soort delicten. nederland is slap.

Alleen hogere straffen heeft in zeer weinig gevallen effect op het voorkomen van dit soort incidenten. Het is geen simpel rekensommetje wat je kan maken.

Posted by raoel on Feb-09-2003 17:54:

Dan zal ik de gulde middenweg kiezen in deze dicussie

Idd woot, mensen met respect voor normen en waarden doen zoiets niet.
Maar helaas zijn er veel mensen die dat niet hebben en bij het aanpakken van zulke mensen heeft het Nederlandse justiti�le beleid gefaald.

Men straft niet snel genoeg en niet zwaar genoeg.

In dit gval zijn het jonge mensen, maar pas geleden hebben ze hier in het dorp een fontijn gesloopt. Ooggetuigen hadden aan de politie verteld wie het waren.
De politie is langs geweest, ze ontkenden het en verders heeft de politie er niet meer naar omgekeken.

FOUT!!!!

Hier moeten ze die lijers al aanpakken. Het tot op de bodem uitzoeken en zelfs voor kinderrechter gooien.
Een dikke boete geven waar ze lang voor moeten werken.
Plus een voorwaardelijke boete voor de ouders. Bij een herhaling zullen ook de ouders een boete krijgen.
Want meestal komt dit gedrag door de ouders. Ze geven hun kinderen geen aandacht en laten de kinderen maar doen. reken maar dat als je die ouders in de portomonee pakt dat ze de kids er wel op aan spreken.

Posted by Kakao on Feb-09-2003 19:10:

Heh, als ik zeg dat jij die fontein had gemold was jij dus ook de pineut geweest. Ontkennen is geen optie meer? Schuldig tot het tegendeel bewezen is.

Posted by raoel on Feb-09-2003 19:43:

Als er ongeveer 10 ooggetuigen zeggen dat zij het gedaan hebben lijkt me dat al bijna voldoende bewijs.

Maar de politie liet het er al bij zitten toen ze ontkenden terwijl er zoveel ooggetuigen waren. Bijna iedereen kent deze jongens en weet wat voor tuig het is.
Maar de politie besteed er gewoon geen aandacht meer aan.

En omdat 2 van die gastjes mijn buurjongens zijn weet ik persoonlijk heel goed wat voor tuig het is. Wij hebben er zelf ook veel moeite mee gehad maar sinds dat ik er ��ntje een keer de grond heb laten kussen omdat ze voor de 2e keer een kras op mun auto hadden gezet is het een stuk minder geworden.
De druppel die de emmer bij mij deed overlopen is er al geweest en dat heeft ie aan den lijven ondervonden. En ze weten ook dat de emmer nog steeds tot de nok toe vol zit.

Posted by SnuggLe on Feb-10-2003 11:27:

Valkenswaard: Gewonden bij vechtpartij
Bij een vechtpartij in een caf� aan de Markt zijn negen personen gewond geraakt door messteken. Het gaat om steekwonden in been, arm, borst, rug en schouder. Zij zijn naar verschillende ziekenhuizen gebracht. Vier van hen zouden ernstig gewond zijn geraakt. Waardoor de ruzie ontstond is niet bekend. Een van de vermoedelijke daders van de steekpartij raakte ook gewond. Hij is aangehouden. Het is een 34-jarige man uit Valkenswaard. De politie van Valkenswaard onderzoekt de steekpartij.

Van die site af..

quote:
ja duh.

Hah, denken jullie echt dat als je de straffen veel hoger doet dat sommige vormen van criminaliteit (zoals dit hier) afnemen? Echt neit!
Als je ruzie hebt doe je dingen toch in de opwelling van het moment? Als ik matten met iemand heb als ik uitga, of als er iets gebeurt dan ga ik echt niet eerst nadenken hoeveel gevangenisstraf erop staat!!

Nederland is idd vaak slap, criminelen worden vrijgelaten door vormfouten etc, en onbenullige overtredingen krijgen de voorkeur. Maar makkelijk is het allemaal niet. Het is heeeel erg makkelijk om te roepen dat de politie zijn werk niet goed doet. Maar moet je eens kijken hoeveel kleine onbenullige dingen (mijn kat zit in de boom, mijn fiets is gejat) er bij de politie gemeld worden wat veel tijd/geld kost! DAT moet eens veranderen, de zelfredzaamheid van mensen!

Ik ben ook voor hogere straffen, dit schrikt misschien wel een beetje af, maar dat is niet het belangrijkste argument. Het is omdat die mensen dan langer de tijd hebben om na te denken en minder snel weer een delict plegen omdat ze langer vastzitten.

Posted by mantisnl on Feb-10-2003 13:22:

ik ben t eens met raoel, ook de ouders moeten aangepakt worden, want zij zijn zo`n beetje de veroorzakers ervan, als kinderen netjes worden opgevoed (ok, niet netjes in de zin van, iedere week naar de kerk en dat soort dingen) dan heb je al een heel deel van t probleem opgelost!
zo`n boete zet ouders aan het denken, ze vinden zelf wel allemaal erg wat er gebeurt, maar het ligt ook deels aan hun!

ook ben ik voor die hogere straffen, alhoewel, wat snuggle zegt, daar denk je niet aan op het moment dat je herrie hebt..

Posted by MaGiK54 on Feb-10-2003 16:27:

Het wordt steeds gekker hiero in Nederland

Posted by Teal'k on Feb-10-2003 17:06:

Tis een beetje een golfbeweging he..

Nu 'jongeren' (of anderen) gewoon zien dat ze dit soort dingen uit kunnen halen (wat ouders schuld is, maar wel vaker zijn ouders niet op de hoogte van wat hun kinderen uithalen (soms ook wel, maar goed)), zien de ouders van tegenwoordig in dat dit dus echt niet kan, en gaan ze hun kinderen strenger opvoeden, zodat over een jaar of 10 de jeugd weer wat respect enzovoorts heeft voor de medemens. Wat dan gebeurd is dat ouders hun kinderen gematigder gaan opvoeden omdat het niet slecht gaat en geen idee hebben wat hun kinderen later (kunnen) uithalen. Dus 10 jaar verder is de jeugd weer aggresiever vanwege een gematigdere opvoeding.. Wat je dan ziet is... ja AND SO ON.. beetje vicieuse cirkel, maar het komt erop neer omdat WIJ zo braaf waren de jeugd nu steeds aggressiever wordt..

Posted by MennoB on Feb-11-2003 10:20:

Dat dit gebeurd in een dorp waar ik altijd op stap ga. Ik kom eigenlijk nooit in die kroeg maar een klasgenoot van mij stond 2 meter van het incident vandaan. Als je hem hoort praten in de klas over wat er allemaal was gebeurd ...... . Het was dus echt een bloedbad daar. Ook al duurde het maar 1 minuut. De aanleidign was dat de jongen een paar meisjes lastig viel en toen ze hem vroegen de kroeg dte verlaten weigerde hij dat en trok een mes. er waren 2 mannen in hun borst gestoken en een in z'n rug. Verder viel het wel mee want sommige konden zondag het ziekenhuis al verlaten. Het duurde wel lang voordat de ziekenwagens er waren, heb ik gehoord. De dader was zelfs zo doorgedraaid dat hij z'n eigen broer ook had gestoken. Daardoor weet de politie nu wie de man is en gaat hem snel oppakken.

Dit soort dingen gebeuren veel te vaak in ons land omdat we een veel te 'softie' land zijn. Ik wed zeker dat als deze jongen gepakt word hij maar max 5 jaar krijgt en door goed gedrag zal hij al weer over 4 jaar ofzo over straat lopen. Zo'n iemand moeten ze pakken en dan een bordje om zijn nek doen met: 'Ik heb die 9 mensen gestoken', en dan zo op een zaterdagavond over de markt in valkenswaard laten lopen. Degene die hem dat in het ziekenhuis slaat, moet 1000 euro krijgen, want hoe moeten we dit anders oplossen........

Posted by Dwingo on Feb-11-2003 21:03:

Ik kom uit Venlo en ik denk dat ik daardoor meteen al heel wat gewend ben. Eigenlijk is het te belachelijk voor woorden. Ik kan lekker stappen op zaterdag en heb nooit stress of ruzie in de stad, maar dat komt puur en alleen omdat je weet wat je wel en niet kunt zeggen. Dit houdt dus in dat je je aan het aanpassen bent aan het gedrag van het tuig dat de straten vervuild in plaats van dat het andersom gebeurd.

Vorige week op zaterdagavond heb ik enigszins overmoedig in een lichtelijk aangeschoten toestand een aantal ettertjes van een jaar of 16 aangesproken toen ze fietsen omver aan het trappen waren. Gelukkig dat ze nogal ge�mponeerd waren dat ik bleef staan toen ze met z'n driee�n op me af kwamen lopen... wie rent krijgt slaag, zo werkt het lijkt het wel.

Maar zoals ik zei: langzaam leer je je aanpassen op hun gedrag, maar dat helpt niet die onzin van de straat te helpen. Harder politieoptreden, maar vooral een fatsoenlijke opvoeding, dat is waar het mee begint.