TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- De aanstaande oorlog in Irak?
Pages (2): [1] 2 »

Posted by SnuggLe on Feb-11-2003 08:11:

De aanstaande oorlog in Irak?

Allereerst:
http://www.idleworm.com/nws/2002/11/iraq2.shtml

Check deze pagina. De maker ervan heeft heel veel kritiek (maar ook positieve reacties) gekregen over het maken van dit 'spel'.
Maar wat vinden jullie van de oorlog die er misschien komen gaat?

Ik ben tegen een oorlog (door een bepaald dom kortzichtig jong persoon op dit forum ben ik LINKS genoemd omdat ik tegen een oorlog was en irak niet plat wilde bomrarderen) om verschillende redenen.

1) Het bewijs dat Powell laatst liet zien is niet overtuigend. Het komt nu naar buiten dat sommige delen ook al gebruikt zijn als zogenaamd 'bewijs' voor de eerste golfoorlog.

2) Veel andere landen zijn het er niet mee eens! Er zijn nog mogelijkheden voor diplomatie. De fransen en duitsers hebben een goed voorstel gedan.

3) Saddam is ook niet stom, en bij een aanval zal hij zich goed verdedigen.

4) Wat zal er in de regio gebeuren??? Turkije bezet noord-irak ivm de Koerden die er wonen, Israel zal zich er wel mee bemoeien etc etc. World war 3??

En mijn belangrijkste reden: dit is ��n van de eerste keren dat oorlog verklaard wordt in naam van de vrede!!! Bedenk je eens wat er gebeurt als men het mis heeft.

Wat zijn de redenen voor?
Mensen zeggen dat Irak toch wel wapens heeft. Waar dan???? Dat is toch nog niet ZEKER? Er zijn geen harde bewijzen. De meeste bewijzen komen uit het verleden. Waarom laten we niet de inspecteurs hun werk doen (....misschien is het makkelijk om het aantal inspecteurs uit te breiden...) en kijken OF ze echt wat vinden.

Ik vind mensen die als een kip zonder kop schreeuwen "Bommen op Irak!" en Saddam vergelijken met een Hitler echt een stelletje sukkels. Denk na, kijk verder dan je neus lang is. Als die oorlog er echt komt zijn we allemaal op de een of andere manier het haasje. NL zal zich er ook mee bemoeien, en daar betalen wij als belastingbetaler dan ook aan mee. Waar denk je dat al dat geld vandaan komt? Er moet dan ook m��r bewaking komen, oa voor allemaal openbare gebouwen zoals de Amerikaanse ambassade (..draait btw de VS nie op voor die kosten??..) etc etc. De olieprijs stijgt, benzine wordt duurder....allemaal gevolgen van die waarschijnlijke oorlog.

Amen.

Greetz,
SnuggLe

Posted by Ding Chavez on Feb-11-2003 09:55:

Ik weet het echt niet. Je moet natuurlijk altijd proberen een oorlog te voorkomen, maar maak dat die amerikanen maar wijs. Amerika KAN gewoon niet meer stoppen nu, als ze nu afzien van een oorlog gaan ze ongelooflijk af (of zo zien zij het tenminste). Misschien als de hele wereld zich tegen een oorlog opstelt, maar zo ver zal het niet komen.
Maar ik geloof serieus niet dat Saddam niks te verbergen heeft. Wanneer waren er voor het laatst inspecteurs in Irak? 1995?? Die man heeft dus 7 jaar z'n gang kunnen gaan... Bovendien is Irak ongeveer 10x zo groot als nederland, lijkt me dus genoeg plek om iets te verstoppen. En zoals jij al zei Snuggle, die Saddam is dus echt niet dom.
Op zich kan ik het met dat punt dus wel vinden met Amerika, je weet gewoon zeker dat ie iets te verbergen heeft, maar je kan het niet bewijzen.

GreetZ, DC

Posted by New Wave on Feb-11-2003 10:18:

Ik begin een beetje anti amerika te worden.
Ten eerste (is al gezegt) het bewijs wat amerika gaf niet echt betrouwbaar.
Deze foto's hebben ze ook in hun eigen woestijn gemaakt kunnen hebben.

Ook die leuke tekeningen van die vrachtwagentjes....leuk die Bruna style....maaruh, laat maar eens echte foto's zien van die vrachtwagens.

Verder geeft hij in elke zin weer "it might be"...het zou dus kunnen...maar ze weten het niet zeker.
Juist...errug dom vind ik dat.

Ik ben ook tegen een oorlog en ik vind het standpunt van belgie en frankrijk zeer goed.

Dan komt er nog eens bij amerika Belgie en Frankrijk op economische wijze onder druk gaat zetten..........'GOH dat doe je toch niet bij je bondgenoten Amerika?'
'Want bondgenoten moet je beschermen' zegt amerika......goh, schandalig zeg....

Posted by Pjotr G on Feb-11-2003 11:15:

Ik ben al een tijdje anti-Amerika, en de laatste tijd is dit door hun eigen beleid alleen maar erger geworden (moet ik wel zeggen dat t voornamelijk eigenlijk Bush is)

Iedereen moet zich maar overal aan houden, maar niks van welke regels dan ook is geldig voor Amerika. Amerika plaatst zichzelf boven welk verdrag, of welk samenwerkingsverband dan ook.

Het is niet zo dat ik denk dat Irak een lieverdje is, maar dat nu juist Irak het doelwit is van de "wij-zullen-het-volk-wel-eens-even-bevrijden" propaganda heeft puur en alleen te maken met economische motieven, en persoonlijke motieven (van de heer Bush).
Anders zou het zijn, als Amerika de lijn door zou trekken, en overal waar een dergelijk onrecht aan de gang is op eenzelfde wijze op te treden zoals het nu tegen Irak doet, maar dit is niet zo.
Ik vertrouw Bush voor geen cent. Die man zet zich alles naar zijn hand en doet precies waar hij zin in heeft.

O wee als iemand kernwapens heeft....behalve Amerika natuurlijk. O wee als een NAVO lid op eigen houtje opereert....oh ja behalve Amerika natuurlijk. Amerika hoeft zich daar toch niet aan te houden, zij zijn tenslotte de zelf-uitgeroepen "leider van de vrije wereld" he.

Eigenlijk komt mijn aversie tegen de houding van Amerika nu neer op het volgende: Als er twee Amerika's bestonden, dan zou de hele wereld ten onder gaan aan een kernoorlog.

Goed dus, Irak is geen lieverdje zoals ik al zei....maar ik vind dat Amerika nu zelf ook ver over de schreef gaat.

Mijn 0.02 eurocent

Posted by Ornadel on Feb-11-2003 12:44:

Amerika wil een beetje TE graag

Posted by SanduTje on Feb-11-2003 14:08:

Volgens mij wil Bush zich nog wreken over 11-9-2002. Hij wil de wereld laten zien dat amerika machtig is en niemand met hun kan "fucken". En aangezien er al zo veel gestoken is in een "mogelijke" oorlog door van alles en nog wat daarheen te sturen, kan amerika voor zichzelf niet meer terug.

Het vreemdste vond ik nog toen ik hoorde dat amerika aan het testen was om kleine nucleaire bommen te gaan gebruiken. Dan heb ik zoiets van "wij gaan jullie nuken omdat jullie waarschijnlijk ook zoiets hebben".

Ik was al behoorlijk anti-amerikaans en ben dat nu helemaal!

Fuck Bush!

Posted by arj1o1 on Feb-11-2003 15:19:

quote:
Originally posted by Ornadel
Amerika wil een beetje TE graag

ja omdat zij dan controle kunnen krijgen over niet alleen de olie daar maar ook bij de buurlanden, ze zeggen wel voor irakeese volk maar het is hun te doen om de olie

Posted by Siesta on Feb-11-2003 15:33:

irak bombarderen, die saddam moet weg, als er geen oorlog komt, word alles weer rustig, en gaat irak zeker onder het bewind van saddam WEL massavernietingswapens maken, als die er nog niet waren...

Posted by MaGiK54 on Feb-11-2003 15:51:

Ik ben er van overtuigt dat Irak/Saddam massavernietigingswapens heeft of wilt maken. Inspecteurs zijn in 1998 weg gegaan en toen was er bekend dat er een X-aantal wapens aanwezig waren. Deze wapens zijn niet terug te vinden en Irak heeft geen verklaring waar deze wapens zijn, vreemd zeg.

Tevens heeft Irak de afgelopen jaren gigantische voorraden isolatiemateriaal aangeschaft. Pleur de wapens onder de grond isoleer de zooi met meters isolatiemateriaal en geen enkele scanner kan ze meer vinden.

De medewerking van Saddam en Co is nou ook niet super schijnt, dit zegt zelfs Blix en hij ziet ook geen heil in meer inspecteurs, Irak moet meewerken volgens hem. Ze hebben toch niks te verbergen, dus dan verleen je toch alle medewerking.

Ik denk dat we er pas achter komen dat Irak massavernietigingwapens heeft als er daadwerkelijk een oorlog uitbreekt en dan hebben we pas het bewijs dat Saddam stout is geweest. En dan zegt opeens heel de wereld kut hij had ze toch. Maar ik begrijp Irak ook niet echt, want met al die olie daar in de grond en als ze zich braaf aan de VN resoluties hadden gehouden, dan kan het een heel erg welvarend land worden.

Aan de andere kant is het achterlijk dat Bush nu een oorlop wilt. Bijna geheel de wereld is tegen en de gevolgen van een oorlog zijn niet te overzien. Israel wordt door Irak aangevallen in het ergste geval met massavernietigingswapens, Israel of de VS slaan terug met een nuke op Bagdad. Een groot deel van de Moslinlanden zullen dit nooit pikken en gaan gezellig mee doen met de oorlog.

Daarbij kom nog als de troepenopbouw rond Noord Korea ook niet echt slim is. Oorlog rond Irak breekt uit, Noord Korea voelt zich spontaan bedreigd en nuked Seoel en Tokio plat.

Conclusie, Saddam moet naar mijn mening weg, maar om een algehele oorlog te gaan starten met zoveel onzekere factoren is errug listig.

Posted by arjoderoon on Feb-11-2003 16:18:

waar ik niet tegen kan is dat de VS de NAVO op laat draaien voor het beschermen van turkije.
DE vs is degene die zo nodig die oorlog wil in irak, als ze dan turkije als uitvalsbasis willen gebruiken, dan zorgen ze zelf ook maar voor de veiligheid van dat land waar je te gast bent.
dit is toch van de zotte?
VS: "ja jongens wij gaan ff irak verrot gooien, daar gaan we turkije voor gebruiken dus jullie moeten turkije steunen met militair materieel, voor het geval irak wraak neemt vanwege onze aanval"

stelletje klootzakken die amerikanen. zo

Posted by arj1o1 on Feb-11-2003 16:33:

quote:
Originally posted by MaGiK54
Ik ben er van overtuigt dat Irak/Saddam massavernietigingswapens heeft of wilt maken. Inspecteurs zijn in 1998 weg gegaan en toen was er bekend dat er een X-aantal wapens aanwezig waren. Deze wapens zijn niet terug te vinden en Irak heeft geen verklaring waar deze wapens zijn, vreemd zeg.

Tevens heeft Irak de afgelopen jaren gigantische voorraden isolatiemateriaal aangeschaft. Pleur de wapens onder de grond isoleer de zooi met meters isolatiemateriaal en geen enkele scanner kan ze meer vinden.

De medewerking van Saddam en Co is nou ook niet super schijnt, dit zegt zelfs Blix en hij ziet ook geen heil in meer inspecteurs, Irak moet meewerken volgens hem. Ze hebben toch niks te verbergen, dus dan verleen je toch alle medewerking.

Ik denk dat we er pas achter komen dat Irak massavernietigingwapens heeft als er daadwerkelijk een oorlog uitbreekt en dan hebben we pas het bewijs dat Saddam stout is geweest. En dan zegt opeens heel de wereld kut hij had ze toch. Maar ik begrijp Irak ook niet echt, want met al die olie daar in de grond en als ze zich braaf aan de VN resoluties hadden gehouden, dan kan het een heel erg welvarend land worden.

Aan de andere kant is het achterlijk dat Bush nu een oorlop wilt. Bijna geheel de wereld is tegen en de gevolgen van een oorlog zijn niet te overzien. Israel wordt door Irak aangevallen in het ergste geval met massavernietigingswapens, Israel of de VS slaan terug met een nuke op Bagdad. Een groot deel van de Moslinlanden zullen dit nooit pikken en gaan gezellig mee doen met de oorlog.

Daarbij kom nog als de troepenopbouw rond Noord Korea ook niet echt slim is. Oorlog rond Irak breekt uit, Noord Korea voelt zich spontaan bedreigd en nuked Seoel en Tokio plat.

Conclusie, Saddam moet naar mijn mening weg, maar om een algehele oorlog te gaan starten met zoveel onzekere factoren is errug listig.

ja of kut hij had ze niet

Posted by MaGiK54 on Feb-11-2003 16:56:

quote:
Originally posted by arj1o1
ja of kut hij had ze niet

Dat kan, maar persoonlijk geloof ik Saddam nou niet echt alsie zegt dattie niks heeft. Als je niks te verbergen hebt dan werk je toch volledig mee om een oorlog te voorkomen.

Eerste inspecties tot 1998 vonden ze ook weinig, totdat de schoonzonen overliepen en gingen praten (1996 of 1997). Alles ligt zo goed verstopt en ge�soleerd dat niks te vinden is. Hiervoor hebben ze 5 jaar de tijd gehad. Wat ik al eerder zei ze hebben niks anders gedaan dan isolatiemateriaal ingeslagen en dat doen ze volgens mij niet voor de kou daar

Posted by arj1o1 on Feb-11-2003 17:09:

quote:
Originally posted by MaGiK54
Dat kan, maar persoonlijk geloof ik Saddam nou niet echt alsie zegt dattie niks heeft. Als je niks te verbergen hebt dan werk je toch volledig mee om een oorlog te voorkomen.

Eerste inspecties tot 1998 vonden ze ook weinig, totdat de schoonzonen overliepen en gingen praten (1996 of 1997). Alles ligt zo goed verstopt en ge�soleerd dat niks te vinden is. Hiervoor hebben ze 5 jaar de tijd gehad. Wat ik al eerder zei ze hebben niks anders gedaan dan isolatiemateriaal ingeslagen en dat doen ze volgens mij niet voor de kou daar

ik denk ook wel dat ie ze heeft, zoals zo veel landen, naar mijn mening gaat het de USA om de olie, maar waarom ik poste was dat dit wel erg kut zou zijn achteraf

Posted by Raymond on Feb-11-2003 17:47:

Er zijn massa vernietigings wapens, en Saddam kan ze ieder ogenblik in zetten, daarom......plat gooien dat zooitje daar!!

Posted by Blik on Feb-11-2003 17:49:

ik ben sinds 11 september steeds meer anti-Amerika geworden, en dit komt gewoon door de houding van de Amerikanen tegenover buitenlanders.

Ik ben ook tegen een oorlog op Irak, als de VS dat wilt doen moeten ze het zeker doen, ik ga ze niet tegenhouden, maar sleep niet heel europa mee met je domme machtspolitiek

Posted by Little Theseus on Feb-11-2003 18:24:

Ik las laatst in de wc op school waar op de muur geschreven stond:

"Laat Amerika maar wat van die bommen op zichzelf gooien"
"Hoeft niet, Amerika heeft Bush!"

Het meest zieke van alles vind ik dat er berekend is dat een oorlog uitstekend voor de wereldeconomie is (olie) - er zijn mensen (ziek in hun hoofd zijn ze) die het niet erg vinden als er duizenden mensen af worden geknald of in honger moeten leven als jij maar wat minder hoeft te betalen en wat meer verdient

Posted by Dwingo on Feb-11-2003 20:31:

Iedereen weet dat Kennedy is doodgeschoten. Die schutter had alleen beter een paar jaartjes zijn kogel kunnen bewaren om die nu door Bush zijn hoofd te jassen. Wat een gestoorde psychopaat is die kerel. Dat Sadam geen lieverdje is weet iedereen, maar de V.S. is wel zo overduidelijk op zoek naar een mogelijkheid tot machtsvertoon dat het gewoon te ziek voor woorden is dat instanties als de VN nog serieus ingaan op de beroepen van Bush.

Trouwens, over die olieprijzen enzo... Ik denk wel dat Sadam zo clever is, dat als het op oorlog aankomt en hij merkt dat hij begint te verliezen dattie dan al zijn eigen olievoorraden in de fik zet. Zou ik doen ten minste...

Posted by Passiva on Feb-11-2003 21:02:

Na 11 september ben ik meteen anders gaan denken. Bush had het over terrorisme. 'Wij zullen alles doen om het terrorisme te bestrijden. Vanaf nu zullen wij zelfs de leugen gebruiken om het terrorisme te bestrijden' Dat waren ongeveer zijn woorden. Maar wat is eigenlijk terrorisme? Een aanslag die gepleegd wordt door een stelletje debielen met een bivakmuts op?
Amerika wilt Irak aanvallen om de vrede te bewaren. Nee fout! Dat zeggen ze wel, maar iedereen weet dondersgoed dat het kan uitlopen tot een wereldoorlog. Als Amerika Irak platbombardeerd zullen er een hoop onschuldige burgers sneuvelen. Is dit dan geen terrorisme? Zoals iemand anders al zei wilt Amerika te graag. Ze zitten duidelijk achter de olievoorraad aan, want als ze die in handen krijgen kunnen ze nog meer macht uitoefenen in de wereld.
Ik vind Amerika niet geloofwaardig meer.. Alles wat op de TV verschijnt kan dus een leugen zijn. Dit waren de woorden van Bush. Dus die 'bewijzen' die gevonden zijn zijn een grote leugen. Iets anders kan ik niet bedenken.

Ik word een beetje ziek van Bush!

Posted by ScuL on Feb-11-2003 21:29:

bush is een aap (onrechtmatig president)

saddam is een nog grotere aap (dictator)

conclusie: ze moeten beiden weg.

*problem solved*

Posted by Opti on Feb-12-2003 01:24:

quote:
Originally posted by Dwingo
Iedereen weet dat Kennedy is doodgeschoten. Die schutter had alleen beter een paar jaartjes zijn kogel kunnen bewaren om die nu door Bush zijn hoofd te jassen. Wat een gestoorde psychopaat is die kerel. Dat Sadam geen lieverdje is weet iedereen, maar de V.S. is wel zo overduidelijk op zoek naar een mogelijkheid tot machtsvertoon dat het gewoon te ziek voor woorden is dat instanties als de VN nog serieus ingaan op de beroepen van Bush.

Trouwens, over die olieprijzen enzo... Ik denk wel dat Sadam zo clever is, dat als het op oorlog aankomt en hij merkt dat hij begint te verliezen dattie dan al zijn eigen olievoorraden in de fik zet. Zou ik doen ten minste...

He, je zou nooit meer terugkomen toch?

welcome back

Posted by eieregooie on Feb-12-2003 02:28:

Mja... Amerika heeft het over Irak als een grote bedrijging... Maar Amerika zelf is voor de rest van de wereld een nog grotere bedrijging... Je zal daar een Saddam aan de leiding hebben zeg... Wedden dat het volk dan ook 100% achter die man/vrouw staat dan...

Vinnut een beetje krom allemaal...

Posted by Dwingo on Feb-12-2003 09:12:

Red face

quote:
Originally posted by Optimus
He, je zou nooit meer terugkomen toch?

welcome back

Dat was de bedoeling ja, maar ik verveelde me gistere dus ik wou effe checken of iemand mijn aanwezigheid op zou merken
Toch wel dus .
Tis trouwens niet de bedoeling dat ik hier weer dag en nacht ga posten hoor, maar thnx anyways

De laatste keer dat ik hier was was april 2002

Posted by Stivvekk on Feb-12-2003 09:16:

Ik ben er nog niet zo van overtuigd dat Bush oorlog wil eigenlijk. Als hij Irak werkelijk zou willen aanvallen zou hij dat allang hebben gedaan, in plaats daarvan gaat hij een enorme troepenmacht opbouwen in de regio (om saddam bang te maken, in Afghanistan hadden ze helemaal niet zoveel troepen nodig), hij laat weten welke aanvalsstrategie hij gaat gebruiken (dat met die 800 kruisraketten de 1e dag, om saddam bang te maken), hij vertelt op welke plekken gaan schieten (saddams huis in tikrit ofzo, om saddam bang te maken).

De enige reden dat die wapeninspecteurs er nu zijn is dat er anderrs oorlog zou komen (resolutie 1441). Als Frankrijk en Duitsland en enkele andere landen zo graag die oorlog willen vermijden moeten ze juist zo veel mogenlijk dreigen met oorlog (klinkt krom maar klopt wel). Saddam Hoessein doet alleen wat als je 'm bedreigd, als allerlei landen nu al alles doen om die DREIGING minder te maken, is de enige die daar wat aan heeft saddam zelf. Het plan om daar met veel meer wapeninspeceurs te komen en er een VN-troepenmacht op te bouwen zal sowieso nooit goedkeuring krijgen van saddam (want dat betekent gewoon dat hij al zijn macht afstaat), maar als je nog IETS van dat plan door saddam zn strot wil drukken, moet je ook wel druk uitoefenen (dit klinkt nou weer niet krom) door als 1 blok op te treden en niet tijd te rekken voor saddam door de dreiging te dwarsbomen.

Oja en over die olie; die kopen ze nu ook al via Shell, Exxo e.d. uit Irak en de prijs daarvan wordt bepaald door de OPEC, dus dat lijkt me niet het grootste gewin aan een oorlog tegen Irak. Bovendien zal deze eventuele oorlog zo verschikkelijk veel geld kosten dat ik me wel afvraag of Bush er nog wel veel aan overhoudt. Turkije en andere dwarsliggende landen hebben hun steun alleen toegezegt omdat de VS miljarden dollars aan subsidie voor dat land heeft toegezegd.

Posted by arj1o1 on Feb-12-2003 09:27:

quote:
Originally posted by Stivvekk
Ik ben er nog niet zo van overtuigd dat Bush oorlog wil eigenlijk. Als hij Irak werkelijk zou willen aanvallen zou hij dat allang hebben gedaan, in plaats daarvan gaat hij een enorme troepenmacht opbouwen in de regio (om saddam bang te maken, in Afghanistan hadden ze helemaal niet zoveel troepen nodig), hij laat weten welke aanvalsstrategie hij gaat gebruiken (dat met die 800 kruisraketten de 1e dag, om saddam bang te maken), hij vertelt op welke plekken gaan schieten (saddams huis in tikrit ofzo, om saddam bang te maken).

De enige reden dat die wapeninspecteurs er nu zijn is dat er anderrs oorlog zou komen (resolutie 1441). Als Frankrijk en Duitsland en enkele andere landen zo graag die oorlog willen vermijden moeten ze juist zo veel mogenlijk dreigen met oorlog (klinkt krom maar klopt wel). Saddam Hoessein doet alleen wat als je 'm bedreigd, als allerlei landen nu al alles doen om die DREIGING minder te maken, is de enige die daar wat aan heeft saddam zelf. Het plan om daar met veel meer wapeninspeceurs te komen en er een VN-troepenmacht op te bouwen zal sowieso nooit goedkeuring krijgen van saddam (want dat betekent gewoon dat hij al zijn macht afstaat), maar als je nog IETS van dat plan door saddam zn strot wil drukken, moet je ook wel druk uitoefenen (dit klinkt nou weer niet krom) door als 1 blok op te treden en niet tijd te rekken voor saddam door de dreiging te dwarsbomen.

Oja en over die olie; die kopen ze nu ook al via Shell, Exxo e.d. uit Irak en de prijs daarvan wordt bepaald door de OPEC, dus dat lijkt me niet het grootste gewin aan een oorlog tegen Irak. Bovendien zal deze eventuele oorlog zo verschikkelijk veel geld kosten dat ik me wel afvraag of Bush er nog wel veel aan overhoudt. Turkije en andere dwarsliggende landen hebben hun steun alleen toegezegt omdat de VS miljarden dollars aan subsidie voor dat land heeft toegezegd.

bush wil juist die oorlog financieren met diie olie

Posted by Stivvekk on Feb-12-2003 10:06:

quote:
Originally posted by arj1o1
bush wil juist die oorlog financieren met diie olie

Jij denkt dat zodra hij Irak in handen heeft de olie gratis komt binnenstromen? Amerika, als kapitailstsich land zijnde, kent geen staatsbedrijven. Alle goederen die de VS willen hebben zijn afkomstig via particuliere bedrijven. Natuurlijk hebben ze liever een gunstig gezinde regering daar zitten, maar het is niet zo dat het grote geldschip dan ineens komt binnenvaren. Er zijn zonder Irak nog genoeg landen waar olie te halen valt, ook zonder geweld.

Bovendien zullen uiteindelijk de meeste mensenlevens gespaart worden als saddam weg is, tenzij de oorlog natuurlijk gigantisch uit de klauwen loopt omdat meerdere (arabische) landen zich tegen het westen gaan keren, daar ben ik ook het allerbangst voor, want dan krijg je gewoon de 3e wereldoorlog van het westen tegen de islam (2 onverenigbare denkwijzes). Saddam laten zitten is geen optie (hij vergaat in rap tempo meer wapens (die hij heeft gekocht van het geld dat de VS o.a. voor zijn olie heeft betaald (dus de VS krijgt al olie uit Irak))en slacht ondertussen zijn hele oppositie af met chemische wapens uit angst dat de VS hun zal bewapenen en zo zijn ondergang zullen bewerkstelligen, saddam door het westen laten verdrijven kan waarschijnlijk gigantisch uit te klauwen lopen waardoor meer dan een miljard mensen zich tegen ons zullen keren (de islamieten, ik heb laatst gehoord dat het er 2,4 miljard zijn, gelukig zullen die in Afrika niet zoveel kwaad kunnen doen wegens gammele infrastructuur, gammele wapens en zeer slechte onderlinge organisatie en zullen er nog wel meer landen zijn die niet zo'n bedreiging vormen, en alle anderen die tegen het westen zijn zoals Noord-Korea, ook al zal dat land binnen een niet al te lange tijdsperiode in elkaar vallen dorodat ze geen voedselhulp en olie meer krijgen uit o.a. de VS waar ze afhankelijk van zijn om te kunnen functioneren), andere opties zoals de oppositie een opstand tegen saddam laten leiden gaat moeilijk omdat saddam een strakke organisatie leidt die tegenstand al in de kiem smoort zoals ik het maar even diplomatiek zal noemen, de enige optie die dus overblijft is dreigen en hopen dat saddam eieren voor zn geld kiest, en dus meewerkt aan het verminderen aan het gevaar dat hij vormt.

Pages (2): [1] 2 »