TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- 4 medvetslösa efter överdos på "techno" fest


Posted by mindshooter on Feb-15-2003 09:48:

4 medvetslösa efter överdos på "techno" fest

http://www.aftonbladet.se/vss/nyhet...,264460,00.html

quote:
Lugnare tempo
I går kväll och i natt spelades "trance musik" på Deep Club, en musikstil som ligger nära technomusiken, men är något lugnare i tempot.


Lol....är det inte tvärt om ändå? Techno låtar brukar vara mörka, lugna och monotona?


Posted by zamson on Feb-15-2003 10:49:

vafan spelar det för roll vilken musik dom spelade. om dom tar nån som fått en överdos på ett ställe där dom lirar jennifer lopez så nämner dom ju inte det. hatar sånt här. ska alltid förknippa trance/techno me droger. Det är mycket droger i klubbscenen men det gäller inte bara trance/techno scenen! eller ja just det vi e knarkare hela bunten


Posted by mindshooter on Feb-15-2003 11:04:

precis....fördomar och åter fördomar..man tröttnar


Posted by RebeL9 on Feb-15-2003 12:01:

Re: 4 medvetslösa efter överdos på "techno" fest

quote:
Originally posted by mindshooter
http://www.aftonbladet.se/vss/nyhet...,264460,00.html



Lol....är det inte tvärt om ändå? Techno låtar brukar vara mörka, lugna och monotona?


eh nej. aldrig hört banging techno? Det är tung tung techno som dunkar gött 8)


Posted by ExOn on Feb-15-2003 14:15:

Re: Re: 4 medvetslösa efter överdos på "techno" fest

quote:
Originally posted by RebeL9
eh nej. aldrig hört banging techno? Det är tung tung techno som dunkar gött 8)


Häng med till Fulldamp någon gång! Du får du se på mangel och banging techno!

Fulldamp.tk
Klicka


Posted by Vizay on Feb-15-2003 14:18:

jag måste iofs säga att det här inte va lika vinklat mot trance/techno-musiken som det brukar vara...dom nämnde bara att dom på krogen hade spelat trance den här kvällen, dom sa ju faktiskt aldrig att det va musikens fel

man får inte vara för blind heller bara för att man vet att media brukar smutskasta den elektroniska musiken...då e man lika dålig själv som dom medierna som smutskastar


Posted by Connector on Feb-15-2003 14:43:

Jag hatar när media sätter trance och droger i samma fack. Det är media som ger "oss" ett dåligt rykte. Ska nog skriva ett brev till journalisten och förklara att det är deras fel att vi har fått en drogstämpel i pannan. Very, very grrrrrr baby...


Posted by mindshooter on Feb-15-2003 16:57:

Re: Re: 4 medvetslösa efter överdos på "techno" fest

quote:
Originally posted by RebeL9
eh nej. aldrig hört banging techno? Det är tung tung techno som dunkar gött 8)


Ok kanske är sant..men dom få techno låtar jag har går runt 125-130 BPM..fick oxå höra av en snubbe som citerade ur Elektronisk historia för mig att trance går generelt snabbare än techno...då snackar vi alltså inte låtar som är upp-pitchade på golvet för då kan vilken musik som hellst vara snabb...


Posted by lonne on Feb-15-2003 18:27:

Jag har svårt att se charmen i varför man vill vara så påtänd så man knappt vet vad man heter ute på en klubb. Jag har därför lite svårt att känna empati med dessa stackare. Tråkigt att de ska ta det till en sådan nivå, samt ge massmedia en dålig bild av vad som försigår bakom kulisserna.



Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.