TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- volle maan tof of niet?
Pages (2): [1] 2 »


Posted by Siesta on Feb-19-2003 18:16:

volle maan tof of niet?

hijs fat tof

bennem nu ff aant leeche,


oja nu ware stel homo's op irc, die vonde deze film dom!@!


BOEHOEE!!!


Posted by Dj Lex on Feb-19-2003 18:19:

Nou dan maar homo, maar volle maan vind ik zo fout, acteerwerk van 0,0


Posted by tango on Feb-19-2003 18:23:

ik heb volle maan nog nie gezien, maar costa vond ik wel een l33te film Ik denk dat ik deze ook maar is ga huren ofzo.

grtz,
TNG


Posted by Rinus on Feb-19-2003 18:30:

Kep hem nog niet gezien, en ik ga hem niet kijken ook.
Snap ook totaal niet dat dit soort films ook populair zijn/worden.


Posted by Acidophilus on Feb-19-2003 18:32:

Wat een typhus film was dat.

Mijn vriendin trok me letterlijk mee daarnaartoe. Was mee met haar ouders en broer. Ik ben met haar vader na 15 minuten weggelopen - bier halen. We zagen ineens dat de deuren van Sum Of All Fears open stonden...Dat was wel een aardige film!


Posted by Teal'k on Feb-19-2003 18:36:

--> <--


Posted by Three 'O Three on Feb-19-2003 19:34:

Ik moet zeggen dat Siesta wel lef heeft om zo'n post te maken

En verder vind ik dit soort films k.u.t. Ik zag op tv dat ze er ook met een zwaar (Twents?) dialect in spraken. Met alle respect, maar dat is voor de doorsnee Hollander toch verschrikkelijk om naar te kijken/luisteren??


Posted by arj1o1 on Feb-19-2003 19:46:

niet gezien, costa ook niet maar wat ik wel zwaar cool vond was najib & julia 2 dagen geleden op tv


Posted by Blik on Feb-19-2003 21:53:

ik dacht dat we het over een andere maan hadden

ik heb de film zelfs in de bios gezien, en ja, Chantal Jansen speelt mee h�


Posted by Switch on Feb-19-2003 22:23:

quote:
Originally posted by Three 'O Three
Ik moet zeggen dat Siesta wel lef heeft om zo'n post te maken

En verder vind ik dit soort films k.u.t. Ik zag op tv dat ze er ook met een zwaar (Twents?) dialect in spraken. Met alle respect, maar dat is voor de doorsnee Hollander toch verschrikkelijk om naar te kijken/luisteren??


ow dus wij moeten maar altijd naar dat kut ABN luisteren?
ik dacht het niet. het is juist leuk dat er eens wat meer interesse in de nederlandse dialecten is. kijk eens naar Engeland, daar spreken ze wel 20 dialecten door elkaar in 1 programma, en de engelse nzien dat als gewoon aan. verloochen je afkomst niet! wees trots op de streek waar je vandaan komt.


Posted by Teknikol on Feb-20-2003 00:01:

quote:
Originally posted by Switch
ow dus wij moeten maar altijd naar dat kut ABN luisteren?
ik dacht het niet. het is juist leuk dat er eens wat meer interesse in de nederlandse dialecten is. kijk eens naar Engeland, daar spreken ze wel 20 dialecten door elkaar in 1 programma, en de engelse nzien dat als gewoon aan. verloochen je afkomst niet! wees trots op de streek waar je vandaan komt.


Je komt uit Nederland dus je praat ABN,

mensen uit dezelfde streek onderling kan wel uiteraard, maar zon film word in het hele land uitgezonden (d0h) en praat daarom gewoon ABN


Posted by ScuL on Feb-20-2003 00:22:

quote:
Originally posted by Teknikol
Je komt uit Nederland dus je praat ABN,

mensen uit dezelfde streek onderling kan wel uiteraard, maar zon film word in het hele land uitgezonden (d0h) en praat daarom gewoon ABN


[offtopic maar ik kan het niet laten]
bullshit!
heb je enig idee hoeveel dialecten nederland kent?

om er maar eens een handje te noemen
NH: * westfries * zaans * volendams/monnikendams * amsterdams (plat) * haarlems (abn) * goois (kak) * ouderwets goois (boers)
UT: * utrechts (plat)
ZH: * haags (plat) * rotterdams (plat) * diverse andere randstad dialecten
GL: * apeldoorns (veluwe-streek) * achterhoeks * gelders
OV: * zwols (overijssel e.o.) * twents
DR: * drents (in verscheiden vormen)
GR: * grunns (gronings ook heel divers)
ZL: * zeeuws * zeeuws-vlaams
BR: * west-brabants * noord-brabants (bosch, rosmalen, oss e.o.) * zuid-brabants (eindhoven)
LB: * noord-limburgs (weert, venlo) * midden-limburgs (roermond e.o. in tig varianten) * zuid-limburgs (mestreechs, heerlens, absoluut twee verschillende dialecten als je ze door elkaar haalt krijg je ruzie )

en ik sluit het Fries hier nog eens uit omdat het geen dialect is maar een taal. (waaronder overigens ook verschillende dialecten zijn te verdelen).

Persoonlijk vind ik het juist leuk om TV-programma's of films eens in een ander dialect te horen. Waarom zou de rest van het land altijd naar 'onze' pijpen moeten dansen met ons ABN-Nederlands.

Ikzelf pas mijn taalgebruik overigens vaak aan aan de persoon waarmee ik praat; Als ik hier in 't Gooi met een kakker praat gooi ik m'n rollende R d'r uit maar als ik in Utrecht iemand tegen kom praat ik gewoon normaal. Is ook een kunst, taalbeheersing.

[ontopic]

afgezien van deze hele riedel vind ik het een boutfilm
basta


Posted by Cosmic on Feb-20-2003 10:33:

quote:
Originally posted by Teal'k
--> <--


Maak daar maar van


Posted by JunKX on Feb-20-2003 12:53:





I rest my case....


Posted by Blik on Feb-20-2003 13:18:

quote:
Originally posted by ScuL
BR: * west-brabants * noord-brabants (bosch, rosmalen, oss e.o.) *


ik praat niet als een boer hoor


Posted by total woot on Feb-20-2003 13:18:

quote:
Originally posted by ScuL
[offtopic maar ik kan het niet laten]
bullshit!
heb je enig idee hoeveel dialecten nederland kent?

om er maar eens een handje te noemen
NH: * westfries * zaans * volendams/monnikendams * amsterdams (plat) * haarlems (abn) * goois (kak) * ouderwets goois (boers)
UT: * utrechts (plat)
ZH: * haags (plat) * rotterdams (plat) * diverse andere randstad dialecten
GL: * apeldoorns (veluwe-streek) * achterhoeks * gelders
OV: * zwols (overijssel e.o.) * twents
DR: * drents (in verscheiden vormen)
GR: * grunns (gronings ook heel divers)
ZL: * zeeuws * zeeuws-vlaams
BR: * west-brabants * noord-brabants (bosch, rosmalen, oss e.o.) * zuid-brabants (eindhoven)
LB: * noord-limburgs (weert, venlo) * midden-limburgs (roermond e.o. in tig varianten) * zuid-limburgs (mestreechs, heerlens,



En er is 1 dialect dat ze allemaal begrijpen, en dat is.......




ABN


(I'm with 3'O3 on this one )


Posted by Siesta on Feb-20-2003 13:18:

snap niet hoor, volgens mij zegge jullie allemaal maar beetje dattet kut film is, maar stiekem


Posted by Three 'O Three on Feb-20-2003 13:48:

quote:
Originally posted by DJ_Siesta
snap niet hoor, volgens mij zegge jullie allemaal maar beetje dattet kut film is, maar stiekem


Uhhhhhhhhhh..... shit!


Posted by eieregooie on Feb-20-2003 13:50:

Pfff... wat een bagger...

Ik ben um toen gaan kijken omdat ik benieuwd was hoe slecht het kon Costa was al niks... maar dit??? Hehe... Bah...


Posted by Teal'k on Feb-20-2003 15:57:

Voggus mij heb ik al een idee wie die de persoon was die stemde op "roelerende film" wheheh


Posted by Siesta on Feb-20-2003 16:52:

quote:
Originally posted by Teal'k
Voggus mij heb ik al een idee wie die de persoon was die stemde op "roelerende film" wheheh



boehoe!!


Posted by Nook on Feb-20-2003 17:11:

Behold, my arse.

Nee, slechte film! verschrikkelijk lomp!


Posted by TimeportE on Feb-20-2003 17:15:

btw

abn bestaat niet meer.. afgeschaft, 2 jaar geleden ofzo..


Posted by Switch on Feb-20-2003 17:47:

er is btw maar 1 dorpje waar men echt ABN spreekt, de rest spreekt ook met een accent
kweenie meer welk dorpje


Posted by Cosmic on Feb-20-2003 22:23:

quote:
Originally posted by Switch
er is btw maar 1 dorpje waar men echt ABN spreekt, de rest spreekt ook met een accent
kweenie meer welk dorpje


Amstelveen volgens mij


Pages (2): [1] 2 »

Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.