TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Dax att börja om : (

Posted by lonne on Feb-21-2003 17:37:

Dax att börja om : (

Tja !

För ett par timmar sedan hämtade jag tillbaka min dator, från reparation. Min återförsäljare sa att min hårddisk crashat, men att han trodde att mp3`orna kunde räddas. Dessvärre hade killen fel, så nu sitter jag här 35 gig Trance, Techno och House fattigare...
Känns fett jobbigt, men självklart borde jag bränt ut mer, skaffat en till hårdisk osv...

Nu till saken. Jag antar att ni förstår att jag är intresserad av hjälp för att börja dra hem alla mina gamla favoriter igen. Jag skulle bli väldigt tacksam för hjälp eftersom jag är lika besatt av trance som alla er andra här på forumet. Kontakta mig gärna på msn [email protected] om ni vill hjälpa en ledsen man.

Tack på förhand / lonne.

Posted by SteveTranz4ever on Feb-21-2003 17:46:

Re: Dax att börja om : (

quote:
Originally posted by lonne
Tja !

För ett par timmar sedan hämtade jag tillbaka min dator, från reparation. Min återförsäljare sa att min hårddisk crashat, men att han trodde att mp3`orna kunde räddas. Dessvärre hade killen fel, så nu sitter jag här 35 gig Trance, Techno och House fattigare...
Känns fett jobbigt, men självklart borde jag bränt ut mer, skaffat en till hårdisk osv...

Nu till saken. Jag antar att ni förstår att jag är intresserad av hjälp för att börja dra hem alla mina gamla favoriter igen. Jag skulle bli väldigt tacksam för hjälp eftersom jag är lika besatt av trance som alla er andra här på forumet. Kontakta mig gärna på msn [email protected] om ni vill hjälpa en ledsen man.

Tack på förhand / lonne.
Fan de va ju as trist... vet precis hur det känns för jag förlorade 24 Gb trance i en krash för ett år sen... nästan som man grät....

Tur för dig nu att jag e generös av mig så jag gör ett special konto only for you till min trance folder a-z som är på 33Gb...
Snackas på MSN...

Posted by Nyx on Feb-21-2003 17:57:

Hårddiskar som krashar är riktigt irriterande..jag har haft turen att slippa det än så länge med mina fyra hårdiskar som jag har.
Däremot fick jag ett virus som länsade bort över 30 000 filer på den förra datorn, bl.a. alla bildfilerna!

Nu gör jag backups på 4,7 giggs dvd-skivor!

btw..lycka till med återuppbyggandet av din trancesamling!

Posted by nekholm on Feb-21-2003 18:20:

quote:
Originally posted by Nyx
Däremot fick jag ett virus som länsade bort över 30 000 filer på den förra datorn, bl.a. alla bildfilerna!

Va var de för bilder? Lite pr0n kanske?

Posted by dbl on Feb-21-2003 18:28:

min STORA samling av porr.. ehm. jag mena.. ehmm.. ehhh... mp3 försvann för några månader sen när jag fick virus... det jobbiga va att jag hade virus program här hemma, men installerade det aldrig

Posted by mindshooter on Feb-21-2003 18:34:

Jag har en speciell hårdisk bara för trance...inga program och sådant som kan crasha finns på det....är en ganska ny IBM oxå så den bör inte paja för mig

Posted by Glorie on Feb-21-2003 18:49:

Cool

oj oj, stackare.. ingen back-up, huh?

min ena hd har varit grymt galen... (skadade sektorer å grejor) så ja fick minsann bränna ner 40 gb me trance å sen... formatera... skiten. men nu e d gjort å den "verkar" fungera smärtfritt..

Posted by rem_monster on Feb-21-2003 18:58:

Ni har ju tur ändå, jag har bara 20 gb hd.

Och vågar bara ha lite mindre än 3 gb mp3. Annars blir datorn så seg.

Posted by dj_hysterix on Feb-21-2003 19:14:

ska ni snacka om ?!:..

jag har ju fyfan bara 10 gb !

Posted by rem_monster on Feb-21-2003 19:20:

quote:
Originally posted by dj_hysterix
ska ni snacka om ?!:..

jag har ju fyfan bara 10 gb !

Hihi, skadeglädje...

Aja, går ju ifs om man bränner ut allt man laddad ner direkt.

Posted by dbl on Feb-21-2003 19:38:

10 gig.. herregud.. kan man ju inte klara sig på.. använder ca 79/80 gig

Posted by cviper on Feb-21-2003 20:58:

9 gb här (fast man kan bara använda 8.2 av de... lite skadad; bara 4 år gammal )

tror att jag ska dra å skaffa en ny imon/nästa vecka, windows börjar att klaga på alla skadade sektorer/filer/fil-fragment

Posted by Vizay on Feb-21-2003 22:21:

sitter på en 100gig här...nästan helt fylld....typ 11gig e väl mp3 tror jag...

jag mailar ftpuppgifter så får du leecha av mig sen så fort jag kommer hem....sitter hos en polare just nu

Posted by lonne on Feb-21-2003 22:55:

quote:
Originally posted by Vizay
sitter på en 100gig här...nästan helt fylld....typ 11gig e väl mp3 tror jag...

jag mailar ftpuppgifter så får du leecha av mig sen så fort jag kommer hem....sitter hos en polare just nu

Tack så mkt Vizay Och Steve, behöver all hjälp jag kan få : )

Posted by muffgreven on Feb-22-2003 04:47:

Ajdå lät inge bra det där har själv varit med om att min 30gigare pajjade usch vad dåligt man mår .. synd bara att jag inte kan hjälpa dig hade lagt upp en ftp om jag inte hade suttig på en 100mbits lina där den utgående traffiken (alltså utanför norrnod) inte får överstig a några gig bara typ 2-3 gig hoppas du klarar dig ändå verkade som du fick lite hjälp iallf

Posted by Aendy on Feb-22-2003 10:33:

quote:
Originally posted by muffgreven
Ajdå lät inge bra det där har själv varit med om att min 30gigare pajjade usch vad dåligt man mår

Min 40 gigare pajade inte, den började bara fukka sig. Så i en ansträgning för att spara några hundringar började jag dona med den själv och *VIPS*... allt borta. Där kan vi snacka må illa. Tunga skolarbeten sen jag började högskolan och ca 8 års korrespondens (1000 mail) i outlook express spårlöst borta. *gråter än idag när jag tänker på det* Fetaste ångesten är att en expert hade kunnat ordan upp allt så jag hade kunnat säkerhetskopiera skiten.

Posted by cool2002 on Feb-22-2003 12:38:

quote:
Originally posted by Aendy
Min 40 gigare pajade inte, den började bara fukka sig. Så i en ansträgning för att spara några hundringar började jag dona med den själv och *VIPS*... allt borta. Där kan vi snacka må illa. Tunga skolarbeten sen jag började högskolan och ca 8 års korrespondens (1000 mail) i outlook express spårlöst borta. *gråter än idag när jag tänker på det* Fetaste ångesten är att en expert hade kunnat ordan upp allt så jag hade kunnat säkerhetskopiera skiten.

/sånt är inte kul när alla mail och filer försvinner

p,s är nogon intresserad av 6.27 gb trance/dance music maila mig

på :[email protected] eller prova icq :119217207

Posted by morakickers on Feb-22-2003 13:10:

Dog Running

kraschar suger! har också förlorat en del tidigare, kör numer samma som mind (separat HD bara för musiken).

jag har ftp, 60-70 GB mp3, du kan gärna få ett konto! vad har du för uppkoppling?

kul att så många hjälps åt - BRA TRÅD det här! imorgon eller ngn annan dag händer det mig istället... då är det skönt att veta att ngn bryr sig!

Posted by cool2002 on Feb-22-2003 14:50:

quote:
Originally posted by morakickers
kraschar suger! har också förlorat en del tidigare, kör numer samma som mind (separat HD bara för musiken).

jag har ftp, 60-70 GB mp3, du kan gärna få ett konto! vad har du för uppkoppling?

/jag har också en ftp på fast lina så jag är mycket intresserad

av att byta music filer,morakickers har du infected mushroom?

hör av dig morakickers maila till mig på :[email protected] eller prova [email protected]

kul att så många hjälps åt - BRA TRÅD det här! imorgon eller ngn annan dag händer det mig istället... då är det skönt att veta att ngn bryr sig!

/ja det är bra att så många hjälps åt

Posted by muffgreven on Feb-25-2003 11:40:

quote:
Originally posted by Aendy

ajdå det där får juh min hårdiskkrash att låta löjlig

Posted by SWE_TRANCE on Feb-25-2003 12:13:

Hade min första HD-crash för ett par veckor sedan, tur i oturen så var det min systemdisk som gick åt helvete. 46gb med installerade spel och en massa filmer som jag inte hade plats för på de andra diskarna. De enda mp3'orna som jag blev av med var ca 40st "gemini project" volymer. Men det får man leva med...

Har fått min nya disk nu så det finns lite att fylla på den.
All min musik ligger på en HELT EGEN disk (60gb). Känns tryggast att inte den arbetar hela tiden med system å dylikt. Jag har börjat att bränna massa backupskivor men som vanligt så laddar man hem mer än vad man orkar att bränna..

Sitter just nu på 3st diskar, 60+80+80.
"Man kan aldrig få för mkt "HD-space"