TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- genombrott på hemmafronten
genombrott på hemmafronten
min morsa var på bal i gbg i helgen.. iaf så var hon hos sin kavaljer (kompis) innan.. och jag skickade lite länkar på bilder ifrån Trance Energy till dem
för att visa vart ja varit 
den snubben (44-årig framgångsrik chef) som man inte väntar sig diggar trance helt appropå....kollade upp TC lite och fick tag på nå trancelåtar me tydligen.. 
hehe
var inne och letade efter andra bilder från stora fester me lasrar på och så där me
iaf.. han blev HELT såld
enligt min mammas utsago... (å min mamma som inte lyssnar på mig men på andra) e nu också MYCKET mer förstående för vad ja pysslar me...gillar.. å lyssnar på.. (alltså...hela klubbkonceptet) 
tidigare har ja fått försvara mig jämt från släkt å familjs påhopp...de ser/hör bara ordet knark såfort mina trancefester kommer på tal
och har varit starkt kritiska. Inskränkta som de har varit. Vissa är det fortfarande 
men nu satt de iaf.. båda två å digga trance-bitar (som de kallade det) och kollade på bilder från Trance Energy.. å den här 44-årige mannen sa bara..
"Ta med mig nästa gång du åker till Holland"
FETT!!!! 




Min mamma har alltid stulit mina "rejv"-skivor och spelat i bilen till och från jobb. Har en jäla Bose-anläggning i bilen så man hör henne svänga i på vägen på 200 meters avstånd. Som ni kan förstå har jag aldrig haft något motstånd hemmifrån (sen hjälper det att de vet att man är nykterist oxå)
Fan kul det där som hänt dig Glorie 
När min morsa e på besök från skåneland så spelar jag på med min musik som vanligt och jag slipper klagomål så länge jag spelar melodisk trance... brukar fråga vad hon tycker ibland om en viss låt och visst tycker hon ofta det är bra... hon är 54 bast 
Farsan säger bara "Men det här e väl ingen musik... det är ju bara massa ljud"
"Ja" säger jag "Visst är det bra
"
min far tycker alltid att "har skivan hakat upp sig?" är ett roligt skämt 
ingen i min familj/släkt gör påhopp på mig angående trance, som tur är 
Min farsa och jag spelade trance hela vägen ner och hela vägen upp när vi åkte till holland..han digga fett på autobahn minns jag...var riktigt kul...sen bad han mig att mixa en skiva åt hans fest på jobbet...hehe 
Min farsa diggar bara Gouryella 
vet inte direkt om mina föräldrar uppskattar musiken men så fort man har lyssnat på trance i högtalarna å kommer ner i köket så frågar farsan om de e jag som gjort det där

men ja vet iaf att även om dom inte gillar musiken så erom inte emot att jag lyssnar på den å går på rave/trancefester osv... 
Hela min familj hatar trance...
om jag sätter på musik i datorn så skriker dom sääänk! 
bara en kusin som jag har gillar deepack - 100% 
o min farsa vill absolut inte att jag ska gå till ravefester..
jaja får vänta tills jag får bestämma över mig själv =/
shytrance: ett tips om du vill gå på ett rave eller en trancefest e att du inte säger att de är en sådan utan säg något i stil med att de e en dj som uppträder osv...försök jämföra det med nån sorts disco istället...kan tänka mig att din pappa har hört mycket om droger osv på rave å därför inte vill släppa iväg dig
men de där kanske han släpper löite på när du blir äldre också, så vare för mig 
föräldrar suger med andra ord

Om jag säger såhär...
"I bilen är det JAG som bestämmer vilka plattor som ska spelas och inte..."

Brodern gillar Trance, men mer kommersiell typ.
Han tycker iaf mycket av det jag gillar är skitmusik, jag tycker delvis detsamma
Förövrigt har jag ingen större aning, men inte får några trevliga kommentarer om trance musiken av resten av famlijen så tror inte de gillar det så mycket.
| quote: |
| Originally posted by reveal min far tycker alltid att "har skivan hakat upp sig?" är ett roligt skämt ![]() |
Syrran lyssnar också då och då, fast det e mer mainstream för hennes del
Morsan tycker varken bu eller bä, farsan tycker att det är skit och syrran gillar det stenhårt, speciellt Armin och Tiesto = ))
ingen som gillar det där hemma.. min lilla syrra på 5 brukar visserligen sitta och lyssna på min minidisk när jag e hemma hos mamma.
annars så blir det att varje gång jag sätter på musik i högtalarna att dem kommer och stänger min dörr och ber mig sänka eller nått 
tråkmånsar.... däremot när jag övningskör med pappa så brukar jag köra trance 
| quote: |
vet inte direkt om mina föräldrar uppskattar musiken men så fort man har lyssnat på trance i högtalarna å kommer ner i köket så frågar farsan om de e jag som gjort det där |
umm..
min mor blir stressad av all slags musik jag gillar.
allt forutom dansband ar "helt hysteriskt, man forstar ju att folk knarkar om dem lyssnar pa sadan musik"
hehehe..
her loss :P
min morsa kör på trance och ambient, precis som jag. men hon är mer inpå ambient.
Idag skulle farsan å jag sticka iväg till Bromma för att köra hem min bil, på släp alltså, för att ta den til len verkstad. Farsan har på radion ochdet är bara skit som jag då nämner... då tryckar han i ett lassett badn och ut strömar trance... ha ha pappa... ha ha de här e ju trance alá 2000-2001... "ja de e nån skiva jag köpta i spanien senast jag var där"... det var typ nån ny remix på rozalla - everybodys free... å lite annat gångbart... "fan jag blir impad pappa" sa jag åt han... kul, oväntat och bra...
Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.