TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Dricker ni???
Pages (3): [1] 2 3 »

Posted by SWE_TRANCE on Mar-03-2003 08:29:

Rasta Dricker ni???

Hall�!

Har en ganska intressant fr�ga (f�r min egen del)...

N�r Du g�r p� fester f�r att dansa "all night long", dricker Du n�gon alkohol d�? Alts� s� att Du blir onykter...

Sj�lv s� dricker jag endast Red Bull och andra energidrycker som erbjuds. Drack mig onykter p� den f�rsta festen jag gick p�, men d� blir man ju s� j�vla tr�tt s� man orkar inte dansa!!

S� nuf�rtiden dricker jag aldrig alkohol n�r jag g�r p� fester f�r att dansa...
Det sparar jag till krogen ist�llet...

Posted by lonne on Mar-03-2003 08:35:

Ja du, jag �lskar att dricka ! Tycker att det skitsoft att sitta p� krogen och snacka skit med polarna f�r att sedan dra sig vidare.
Dom ggr d� jag �r ute och dansar, dricker jag mig salongsberusad och inte mer. Anlednigen till det, �r att jag blir s� himla tr�tt annars.

Posted by reveal on Mar-03-2003 14:37:

n�r jag ska ut � dansa s� dricker jag inte mkt alkohol

Posted by Johan (DJ Irish) on Mar-03-2003 14:44:

Om det finns tillg�ng s� brukar jag g�ra det. Dock p� fester som slutar p� morgonkvisten kan det bli v�l jobbigt om man supit tungt s� d� brukar det inte bli s�rskilt mycket.

Har aldrig beh�vt det f�r att ha kul p� "raves".

Posted by nekholm on Mar-03-2003 14:46:

Dansar inte, men om jag g�r p� fest hemma hos n�n s� dricker jag. Annars ocks� i allm�nhet (finne som man e )

Posted by dbl on Mar-03-2003 15:05:

quote:
Originally posted by Dj_Irish
Om det finns tillg�ng s� brukar jag g�ra det. Dock p� fester som slutar p� morgonkvisten kan det bli v�l jobbigt om man supit tungt s� d� brukar det inte bli s�rskilt mycket.

Har aldrig beh�vt det f�r att ha kul p� "raves".

va det inte du som drack en del av viktors (har jag f�r mig han hette) flaska med.. ehmm.. vatten???

pga mina tr�kiga polare s� blir det aldrig av att jag bara g�r ut f�r att dansa som typ p� voyage festen.. s� det blir bara att jag dansar n�r det e bra musik som kommer lite d� och d�... speciellt n�r live bandet spelar f�r d� brukar det spelas trance p� det andra.. ehmm. lite mindre dansgolvet.

men i l�rdags n�r jag va ute va faktiskt f�rsta g�ngen p� l�nge som jag va ute och blev packad... har ju druckit typ, men fortfarande varit istortsett nykter dem senaste g�ngerna..

men jag m�rkte mest av det n�r jag kom hem i s�ndags morse vid 4 tiden

Posted by Aendy on Mar-03-2003 15:11:

Re: Dricker ni???

quote:
Originally posted by SWE_TRANCE

Sj�lv s� dricker jag endast Red Bull och andra energidrycker som erbjuds.

D� st�ller jag en f�r mig intressant fr�ga. Varf�r dricker du Red Bull?

Posted by Johan (DJ Irish) on Mar-03-2003 15:19:

quote:
Originally posted by dbl
va det inte du som drack en del av viktors (har jag f�r mig han hette) flaska med.. ehmm.. vatten???

Shhhh...jag vet inte vad du pratar om...vet inte hur det d�r ryktet b�rjade sprida sig

Posted by biznology on Mar-03-2003 15:28:

hmm kanske...som �r det f�r f� timmar jag ska dricka. hela n�tten? kanske inte.

energidricker �r bra, men hort jag att mer an tv� �r j�tted�lig. de smakar s��� gott|

Posted by SWE_TRANCE on Mar-03-2003 15:34:

Re: Re: Dricker ni???

quote:
Originally posted by Aendy
D� st�ller jag en f�r mig intressant fr�ga. Varf�r dricker du Red Bull?

F�r att det �r s� j�vla gott!!
Och det s�gs ju att det ska vara uppiggande, s� varf�r inte "k�ra" p� den linjen
Gl�mde s�ga att jag brukar k�ka koffeintabletter n�r det beh�vs ocks�..

Posted by RebeL9 on Mar-03-2003 16:08:

kan s�ga s� h�r. Jag har aldrig druckit alkohol i hela mitt liv. inte ens alkohol i cider. anledningen �r att jag �cklas av det. stanken och effekten har gjort att jag aldrig varit sugen p� att ens testa. Var med klassen i Tjeckien f�r ett tag sedan. D� s�p alla som svin och f�rs�kte f� mig att dricka men jag kunde bara inte.
Ser inget behov av att dricka och jag har lika kul utan.

Dessutom tycker jag att det e ganska trist att vara p� en fest d�r folk �r skitpackade. Det g�r inte att f�ra en vettig diskussion med n�gon f�r att man vet att det de s�ger just nu �r inte deras vanliga �sikt som de hade haft om de varit nyktra.

Jag s�ger som Ferry Corstne: No drugs, no smoke no alhocol!

Posted by Glorie on Mar-03-2003 16:15:

Wink

quote:
Shhhh...jag vet inte vad du pratar om...vet inte hur det d�r ryktet b�rjade sprida sig

hahahahhahahah

just det, ja dricker oftast nuf�rtiden. b�rja V�LDIGT sent me det n�r ja flytta hemifr�n typ hehe men ja dricker oftast f�r att det e gott men aldrig s� ja blir s� full.. det h�nder n� enstaka ggr typ... som �ver ny�r... hohoho. d� slog d slint rej�lt. INTE bra me tanke p� att ja var p� v�rldens trancefest juuu... missa ju rank1 typ p.g.a att ja var s� dragen eller aaa... men man gick ju bara runt � mingla liksom. det e INTE bra att dricka f�r mycket om man ska dansa.. etc. se p� k�nda dj's.. d� ere bra att dricka litebara, f�r att d e gott

Posted by dbl on Mar-03-2003 16:31:

quote:

kan ju ha varit f�r att jag stod typ precis bredvid dig
kan ju ha inbillat mig det bara... hade ju inte direkt sovit s� mycket

Posted by Mystoz on Mar-03-2003 16:35:

jag dricker men jag f�rs�ker h�lla det med m�ta s� att man inte blir ass packad f�r man m�r ju bara d�ligt dagen efter och hur roligt �r det..

Posted by Johan (DJ Irish) on Mar-03-2003 17:20:

quote:
Originally posted by dbl
kan ju ha varit f�r att jag stod typ precis bredvid dig
kan ju ha inbillat mig det bara... hade ju inte direkt sovit s� mycket

Inbillning! S� m�ste det ha varit. S�mnhallucinationer har vi alla h�rt talas om....

...eller kanske inte...

�h va fan. Killen bj�d ju och jag �r ju inte den som �r den Hade ju ingen anledning att h�llamig nykter n�r alla mina skivor var borta.

Posted by Treo on Mar-03-2003 18:30:

Jo, men jag f�rs�ker h�lla det p� en lagom niv�. blir roligast s�..

-Treo-

Posted by P4z! on Mar-03-2003 18:40:

funderar starkt p� att bli nykterist, ser inga som helst f�rdelar med att dricka alkohol, s�rskilt inte om man ska dansa p� n�n fest..

Posted by fede on Mar-03-2003 18:43:

Jag har aldrig druckit alkohol.. bara litelite smakprov som smakar bl��

Posted by dbl on Mar-03-2003 19:18:

quote:
Inbillning! S� m�ste det ha varit. S�mnhallucinationer har vi alla h�rt talas om....

...eller kanske inte...

�h va fan. Killen bj�d ju och jag �r ju inte den som �r den Hade ju ingen anledning att h�llamig nykter n�r alla mina skivor var borta.

det e r�tt... jg k�r ocks� p� den... man kan ju inte vara oartig och tacka nej

Posted by Vizay on Mar-03-2003 21:46:

alkohol kan vara helt okej men de e ganska v�rdel�st f�r min egen del att dricka n�r jag drar ut f�r � dansa...f�r jag dansar ut alkoholen p� n�gra minuter s� den g�r ingne verkan iaf

Posted by mindshooter on Mar-03-2003 22:02:

quote:
Originally posted by P4z!
funderar starkt p� att bli nykterist, ser inga som helst f�rdelar med att dricka alkohol, s�rskilt inte om man ska dansa p� n�n fest..

Kan v�l h�lla med till viss del...men jag vet att alkohol kan vara bra i r�tt m�ngd (allts� inte s� mycket som folk dricker i allm�nhet) till skillnad fr�n cigaretter som �r totalt v�rdel�sa p� alla s�tt och vis....jag tar totalt avst�nd fr�n cigaretter...inte fr�n alkohol, f�r den ger mig n�got Jag kan ha trevligt med alkohol liksom...bli lita glad och varm i kroppen.
Dricker inte alls ofta dock...n�gra g�nger om �ret kanske...

Respekt till Rebel9, f�rsta jag "k�nt" som inte druckit det n�gonsin... kan bekr�fta att alkohol fan inte smakar bra. F�rst�r inte riktigt hur man kan p�st� det. Det handlar mest om vilken alkohol som smakar _minst_ �ckligt... Sen att man kan v�nja sig vid en smak och b�rja tycka om den eller bli beroende �r en annan sak....men usch...�r ganska s�ker p� att om det fanns stark alkohol som smakade som l�sk s� skulle dom flesta f�redra det

Posted by Johan (DJ Irish) on Mar-03-2003 22:23:

quote:
Originally posted by mindshooter
�r ganska s�ker p� att om det fanns stark alkohol som smakade som l�sk s� skulle dom flesta f�redra det

Det finns ju dr�svis med s.k. Alkol�sk och de s�ljer ju som sm�r. Mest bland yngre dock vilket g�r det extra l�mskt om nu spritreklam ska till�tas i Sverige (usch och tvi).

Annars �r ju alkol�sk den stora grejen bland sprittillverkare och f�retag s�som Smirnoff och Bacardi har sina egna varianter naturligtvis. Och tro mig, m�nga smakar verkligen som l�sk eller cider.

Posted by dbl on Mar-03-2003 22:35:

quote:
Originally posted by mindshooter
kan bekr�fta att alkohol fan inte smakar bra. F�rst�r inte riktigt hur man kan p�st� det. Det handlar mest om vilken alkohol som smakar _minst_ �ckligt... Sen att man kan v�nja sig vid en smak och b�rja tycka om den eller bli beroende �r en annan sak....men usch...�r ganska s�ker p� att om det fanns stark alkohol som smakade som l�sk s� skulle dom flesta f�redra det

nja.. beror la p� vad man ser som alkohol, men cider t.ex. e alkohol och det e ju j�tte gott

kahlua e det massa alkohol i och det e ju ocks� gott

sen finns det ju flera saker som t.ex. m�nga lik�rer och liknande som e gott och den smaken finns ju liksom inte som annat.. jo visst.. det har la en stark efter smak ibland, men vad�.. gott e det ju fortfarande..

sen e det ju s�klart inte samma sak som att dricka coca cola som man bara h�ller i sig typ... men det finns mycket alkoholiga drycker som smakar himla gott.. s� det s�

Posted by mindshooter on Mar-03-2003 22:38:

ok, om jag s�ger s� h�r, hur m�nga alkoholdrycker skulle du dricka om dom inte hade mer effekt �n ett glas vatten d�? allts� bara f�r smaken skull? Tror att man l�tt kopplar det d�r med smak till k�nsla...att just den d�r �ckliga starka eftersmaken kopplas till en sk�n k�nsla efter�t som man v�njer sig vid att tycka om...bara vad jag tror

Posted by SteveTranz4ever on Mar-03-2003 22:42:

Har supit p� alla de s�tt... as packad och mindre full...

Ska jag dansa vill jag inte dricka alkohol, drack ingen inf�r Trance Energy tex. drack en del iof p� Voyage 1 men det var lite...
Nu i L�rdags blev jag �terigen as packad, hade ju t�nkt ta det soft med tjej kompisen � dricka vin � mysa men sen drog vi till en polares f�rfest � haka p� dom, han hade ju s� klart HB att bjuda p� s� det ena ledde tilldet andra... dansade dock som en tok n�r DJn k�rde p� med trance inne p� ena golvet... bara jag � tjej kompisen som r�jjde.

Sen l�g jag bakis hela j�vla s�ndagen... e s� less p� supa...
Har supit � festat varje helg fr�n 18 - 27... nu tar jag det mer lugnt...

Pages (3): [1] 2 3 »