TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Flutlicht rockar för fan
Pages (2): [1] 2 »
Flutlicht rockar för fan
Har som många vet aldrig haft något större intresse för hard trance. Efter att jag tankat ett av Flutlichs radio set så måste jag säga att jag ändrat uppfattning till viss del. Jävlar vilken energi har har fått in i sina set. Har nu tankar flera stycken varav den senaste var
Flutlicht - Infinity live at mad 28-02-2003
o fan vilket draaaaag, han har hittat sådana pärlor inom hard trance scenen som får mig att hoppa upp och ner i stolen
Kan inte få nog av hans set... Deras låtar har jag alltid diggat dock.
Riktigt bra på att mixa oxå! ojojoj....rekomdenderar hans set varmt till er alla!
Re: Flutlicht rockar för fan
| quote: |
| Originally posted by mindshooter Har som många vet aldrig haft något större intresse för hard trance. Efter att jag tankat ett av Flutlichs radio set så måste jag säga att jag ändrat uppfattning till viss del. Jävlar vilken energi har har fått in i sina set. Har nu tankar flera stycken varav den senaste var Flutlicht - Infinity live at mad 28-02-2003 o fan vilket draaaaag, han har hittat sådana pärlor inom hard trance scenen som får mig att hoppa upp och ner i stolen Kan inte få nog av hans set... Deras låtar har jag alltid diggat dock.Riktigt bra på att mixa oxå! ojojoj....rekomdenderar hans set varmt till er alla! |
Vill gärna ha... vill ju dela din entusiasm mind 
Du vet vart min ftp ligger 
gillar du det så tanka Resonate 2 The Brutal Sound of Hardtrance mixad av The Freak.
bästa hardtranceskivan jag hört i mannaminne 
blir jävligt nyfiken på det där med nu
flutlicht's produktioner har jag gillat, dem jag hört iaf 
och har även böjat lyssna mer och mer på "hårdare" trance 
är den uppe på din ftp nu steve?
| quote: |
| Originally posted by RebeL9 gillar du det så tanka Resonate 2 The Brutal Sound of Hardtrance mixad av The Freak. bästa hardtranceskivan jag hört i mannaminne |
01. Dumonde - God Music (Flutlicht Mix)
02. Marc Dawn - Expander (Flutlicht Mix)
03. Uptide Tuner - Last Night
04. Marco V – In Charge (Original Mix)
05. 040 feat. Erica Baxter - Dreams (Mix)
06. Marco V - GODD
07. Marco V - Revolt
08. Talla2XLC - The Silence (Flutlicht Mix)
09. Sound Of Overdose - City To City (S.H.O.K.K. Mix)
10. Geilomatics - Geilomat (S.H.O.K.K. Mix)
11. Flutlicht - The Fall (Deep Fall Mix)
Deras egna produktioner är väl "highlights" i settet så att säga...älskar hela dock 
dbl: Vet inte vad du har för syn på vad som är vad inom trance såklart men detta har iaf alltid varit Hard trance för mig 
| quote: |
| Originally posted by mindshooter 01. Dumonde - God Music (Flutlicht Mix) 02. Marc Dawn - Expander (Flutlicht Mix) 03. Uptide Tuner - Last Night 04. Marco V – In Charge (Original Mix) 05. 040 feat. Erica Baxter - Dreams (Mix) 06. Marco V - GODD 07. Marco V - Revolt 08. Talla2XLC - The Silence (Flutlicht Mix) 09. Sound Of Overdose - City To City (S.H.O.K.K. Mix) 10. Geilomatics - Geilomat (S.H.O.K.K. Mix) 11. Flutlicht - The Fall (Deep Fall Mix) Deras egna produktioner är väl "highlights" i settet så att säga...älskar hela dock ![]() dbl: Vet inte vad du har för syn på vad som är vad inom trance såklart men detta har iaf alltid varit Hard trance för mig |
| quote: |
| Originally posted by Nyx jag anser att de låtarna ligger närmare uplifting/epic/eller-vad-ni-nu-kallar-det trance än hardtrance..men, alla har inte samma uppfattning |
alla tycker olika som sagt
dricka sprit å _hålla käften_ 
hmm har inte hört någe live med flutlict men jag avgudar hans/hennes/deras låtar å remixer...så jävla nicea 
| quote: |
| Originally posted by mindshooter dbl: Vet inte vad du har för syn på vad som är vad inom trance såklart men detta har iaf alltid varit Hard trance för mig |
| quote: |
| Originally posted by Vizay dricka sprit å _hålla käften_ ![]() hmm har inte hört någe live med flutlict men jag avgudar hans/hennes/deras låtar å remixer...så jävla nicea |
mycket snygg hemsida!!!!!!
http://www.flutlicht.com
Har mejlat dom en gång för att få använda deras The Fall till en amatör musik video, blev as tänd på den efter att ha hört Cosmic Gate lira den på Trance Energy... Harinte fått nåt svar men dom har vart in på min FTP och laddat hem exemplet på hur det skulle kunna bli...
Fan det där boknings datumet krockar ju med festen i Jönköing.... men med en hel del tur så kanske dom lirar på samma fest... man kan ju alltid hoppas 
| quote: |
| Originally posted by dbl ?????? vad har jag med detta att göra????? |

Flutlicht SKULLE komma som en överaskning till jönköping och lira efter gielen....mm javet hur FETT det skulle varit...men han (flutlicht) ska komma på¨en av Kinetic festerna som TC anordnar istället....Flutlicht har helt enkel inte ändrat på sin sida
| quote: |
| Originally posted by mindshooter menade givetvix Nyx...haha sorry....va trött när jag skrev det där ![]() Steve: Lika bra att jag säger då Flutlicht SKULLE komma som en överaskning till jönköping och lira efter gielen....mm javet hur FETT det skulle varit...men han (flutlicht) ska komma på¨en av Kinetic festerna som TC anordnar istället....Flutlicht har helt enkel inte ändrat på sin sida |
| quote: |
| Originally posted by SteveTranz4ever Fan de e ju FÄTT som fan |
I april eller nåt... vore fett som fan...tyvärr är det juh 18 år på dom festerna....tur att man e anställd
Trancemobilen BÖR juh vara igång då!
| quote: |
| Originally posted by mindshooter Pratade med Gurra om detta....dom kanske slänger in den där Kinetic snart då I april eller nåt... vore fett som fan...tyvärr är det juh 18 år på dom festerna....tur att man e anställd Trancemobilen BÖR juh vara igång då! |


ehhh, vaaa?? Flutlicht till Linköping? va ere ja läser??????
| quote: |
| Originally posted by mindshooter Pratade med Gurra om detta....dom kanske slänger in den där Kinetic snart då I april eller nåt... vore fett som fan...tyvärr är det juh 18 år på dom festerna....tur att man e anställd Trancemobilen BÖR juh vara igång då! |
| quote: |
| Originally posted by Glorie ehhh, vaaa?? Flutlicht till Linköping? va ere ja läser?????? |
men se det som ett "hoppas" då och spring inte runt och säg att det ÄR så
Ill be there thats for sure....förresten vet jag nu att det är 2 killar precis som jag trodde från början! Så den som rättade mig (vem det nu var) får allt ta och käka blåbärsoppa!
TC-festerna e aldrig på lördagar... såvitt ja vet.
Mindshooter, Big tssss på dig 
Bokar dom på en lördag så är det nog till att räkna ut mig för jag jobbar söndagar....vet inte om jag har råd med resa + att vara ledig...får se....blir nog fredag som vanligt iaf 
så om dom kommer blire kinetic istället för jönköping...naj va orättvisst...e ju inte 18 tills dess men flutlicht e några jag verkligen skulle vilja höra 
ja va ska man säga....de e ju helt sjukt...har sverige haft en mur runt sig tidigare som nån plockat ner nu helt plötsligt...alla feta djs bara väller in över gränserna 
Flutlicht e grym
jag kommer fortfarande ihåg deras första låt..mm..va härlig..för er som inte vet:
Dj Natron & Reverb presents Flutlicht - Amhea 
| quote: |
| Originally posted by dj_hysterix Flutlicht e grym jag kommer fortfarande ihåg deras första låt..mm..va härlig..för er som inte vet: Dj Natron & Reverb presents Flutlicht - Amhea |
ahmea var deras tredje, deras andra var mutterkorn
Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.