TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Flutlicht rockar för fan
Pages (2): [1] 2 »


Posted by mindshooter on Mar-06-2003 22:36:

Satan (eek!) Flutlicht rockar för fan

Har som många vet aldrig haft något större intresse för hard trance. Efter att jag tankat ett av Flutlichs radio set så måste jag säga att jag ändrat uppfattning till viss del. Jävlar vilken energi har har fått in i sina set. Har nu tankar flera stycken varav den senaste var

Flutlicht - Infinity live at mad 28-02-2003

o fan vilket draaaaag, han har hittat sådana pärlor inom hard trance scenen som får mig att hoppa upp och ner i stolen Kan inte få nog av hans set... Deras låtar har jag alltid diggat dock.
Riktigt bra på att mixa oxå! ojojoj....rekomdenderar hans set varmt till er alla!


Posted by Nyx on Mar-06-2003 22:53:

Re: Flutlicht rockar för fan

quote:
Originally posted by mindshooter
Har som många vet aldrig haft något större intresse för hard trance. Efter att jag tankat ett av Flutlichs radio set så måste jag säga att jag ändrat uppfattning till viss del. Jävlar vilken energi har har fått in i sina set. Har nu tankar flera stycken varav den senaste var

Flutlicht - Infinity live at mad 28-02-2003

o fan vilket draaaaag, han har hittat sådana pärlor inom hard trance scenen som får mig att hoppa upp och ner i stolen Kan inte få nog av hans set... Deras låtar har jag alltid diggat dock.
Riktigt bra på att mixa oxå! ojojoj....rekomdenderar hans set varmt till er alla!


flutlicht..mixar de hard trance?

har du tracklist till setet så jag får se om det är hard trance eller "hard trance".


Posted by SteveTranz4ever on Mar-06-2003 22:59:

Vill gärna ha... vill ju dela din entusiasm mind

Du vet vart min ftp ligger


Posted by RebeL9 on Mar-06-2003 23:11:

gillar du det så tanka Resonate 2 The Brutal Sound of Hardtrance mixad av The Freak.
bästa hardtranceskivan jag hört i mannaminne


Posted by Rikard on Mar-06-2003 23:26:

blir jävligt nyfiken på det där med nu flutlicht's produktioner har jag gillat, dem jag hört iaf

och har även böjat lyssna mer och mer på "hårdare" trance
är den uppe på din ftp nu steve?


Posted by Nyx on Mar-06-2003 23:31:

quote:
Originally posted by RebeL9
gillar du det så tanka Resonate 2 The Brutal Sound of Hardtrance mixad av The Freak.
bästa hardtranceskivan jag hört i mannaminne


ganska patetiskt av The Freak att kalla skivan för "The Brutal Sound of Hardtrance" när låtarna är gränsfall till att vara det jag definierar som hardtrance...det finns mycket mer brutala hardtrancelåtar än de han hade med i mixen.


Posted by mindshooter on Mar-06-2003 23:31:

01. Dumonde - God Music (Flutlicht Mix)
02. Marc Dawn - Expander (Flutlicht Mix)
03. Uptide Tuner - Last Night
04. Marco V – In Charge (Original Mix)
05. 040 feat. Erica Baxter - Dreams (Mix)
06. Marco V - GODD
07. Marco V - Revolt
08. Talla2XLC - The Silence (Flutlicht Mix)
09. Sound Of Overdose - City To City (S.H.O.K.K. Mix)
10. Geilomatics - Geilomat (S.H.O.K.K. Mix)
11. Flutlicht - The Fall (Deep Fall Mix)

Deras egna produktioner är väl "highlights" i settet så att säga...älskar hela dock

dbl: Vet inte vad du har för syn på vad som är vad inom trance såklart men detta har iaf alltid varit Hard trance för mig


Posted by Nyx on Mar-06-2003 23:43:

quote:
Originally posted by mindshooter
01. Dumonde - God Music (Flutlicht Mix)
02. Marc Dawn - Expander (Flutlicht Mix)
03. Uptide Tuner - Last Night
04. Marco V – In Charge (Original Mix)
05. 040 feat. Erica Baxter - Dreams (Mix)
06. Marco V - GODD
07. Marco V - Revolt
08. Talla2XLC - The Silence (Flutlicht Mix)
09. Sound Of Overdose - City To City (S.H.O.K.K. Mix)
10. Geilomatics - Geilomat (S.H.O.K.K. Mix)
11. Flutlicht - The Fall (Deep Fall Mix)

Deras egna produktioner är väl "highlights" i settet så att säga...älskar hela dock

dbl: Vet inte vad du har för syn på vad som är vad inom trance såklart men detta har iaf alltid varit Hard trance för mig


jag anser att de låtarna ligger närmare uplifting/epic/eller-vad-ni-nu-kallar-det trance än hardtrance..men, alla har inte samma uppfattning när det gäller genrer.

btw...flutlicht är faktiskt bra..deras remixer på "expander" & "isn't it all a little strange" är helsköna


Posted by mindshooter on Mar-06-2003 23:49:

quote:
Originally posted by Nyx
jag anser att de låtarna ligger närmare uplifting/epic/eller-vad-ni-nu-kallar-det trance än hardtrance..men, alla har inte samma uppfattning


ok...kanske är därför jag diggar dom då... har bara läst att det är ett hard trance set så det är den uppfattningen jag fått....expander och Marco V har jag oxå hört ett flertar ggr klassas som hard trance..därav min slutsats...men kärt barn har många namn alla tycker olika som sagt


Posted by Vizay on Mar-06-2003 23:51:

dricka sprit å _hålla käften_


hmm har inte hört någe live med flutlict men jag avgudar hans/hennes/deras låtar å remixer...så jävla nicea


Posted by dbl on Mar-06-2003 23:54:

quote:
Originally posted by mindshooter
dbl: Vet inte vad du har för syn på vad som är vad inom trance såklart men detta har iaf alltid varit Hard trance för mig


??????
vad har jag med detta att göra?????


Posted by fede on Mar-07-2003 04:23:

quote:
Originally posted by Vizay
dricka sprit å _hålla käften_


hmm har inte hört någe live med flutlict men jag avgudar hans/hennes/deras låtar å remixer...så jävla nicea


Det är två män bakom flutlich DJ Natron och DJ Reverb

edit: btw.. kolla in www.djnatron.com det är flutlichts hemsida. Sen kolla på dates där står det SWEDEN!!! 31.05.03 dom kommer hit också


Posted by SteveTranz4ever on Mar-07-2003 06:17:

mycket snygg hemsida!!!!!!

http://www.flutlicht.com


Har mejlat dom en gång för att få använda deras The Fall till en amatör musik video, blev as tänd på den efter att ha hört Cosmic Gate lira den på Trance Energy... Harinte fått nåt svar men dom har vart in på min FTP och laddat hem exemplet på hur det skulle kunna bli...

Fan det där boknings datumet krockar ju med festen i Jönköing.... men med en hel del tur så kanske dom lirar på samma fest... man kan ju alltid hoppas


Posted by mindshooter on Mar-07-2003 09:10:

quote:
Originally posted by dbl
??????
vad har jag med detta att göra?????


menade givetvix Nyx...haha sorry....va trött när jag skrev det där

Steve: Lika bra att jag säger då Flutlicht SKULLE komma som en överaskning till jönköping och lira efter gielen....mm javet hur FETT det skulle varit...men han (flutlicht) ska komma på¨en av Kinetic festerna som TC anordnar istället....Flutlicht har helt enkel inte ändrat på sin sida


Posted by SteveTranz4ever on Mar-07-2003 10:55:

quote:
Originally posted by mindshooter
menade givetvix Nyx...haha sorry....va trött när jag skrev det där

Steve: Lika bra att jag säger då Flutlicht SKULLE komma som en överaskning till jönköping och lira efter gielen....mm javet hur FETT det skulle varit...men han (flutlicht) ska komma på¨en av Kinetic festerna som TC anordnar istället....Flutlicht har helt enkel inte ändrat på sin sida
Fan de e ju FÄTT som fan


Posted by mindshooter on Mar-07-2003 13:17:

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Fan de e ju FÄTT som fan


Pratade med Gurra om detta....dom kanske slänger in den där Kinetic snart då I april eller nåt... vore fett som fan...tyvärr är det juh 18 år på dom festerna....tur att man e anställd Trancemobilen BÖR juh vara igång då!


Posted by dbl on Mar-07-2003 14:25:

quote:
Originally posted by mindshooter
Pratade med Gurra om detta....dom kanske slänger in den där Kinetic snart då I april eller nåt... vore fett som fan...tyvärr är det juh 18 år på dom festerna....tur att man e anställd Trancemobilen BÖR juh vara igång då!


säg till att dem kan köra det första helgen i april.. typ 5 april skulle vara perfekt
e nämligen uppe i sthlm då

har bara schema så långt


Posted by Glorie on Mar-07-2003 15:26:

Satan (eek!)

ehhh, vaaa?? Flutlicht till Linköping? va ere ja läser??????


Posted by SteveTranz4ever on Mar-07-2003 15:32:

quote:
Originally posted by mindshooter
Pratade med Gurra om detta....dom kanske slänger in den där Kinetic snart då I april eller nåt... vore fett som fan...tyvärr är det juh 18 år på dom festerna....tur att man e anställd Trancemobilen BÖR juh vara igång då!
Förhoppningsvis kommer gubbarna igång med min bil nångång under nästa vecka.... Hoppas bara dom inte bokar 4 april för bossarna på jobbet har jus bokat utgång på norra brunn då... Tycker dom ska ta en lördag för ovanlighetens skull... slipper man stressa efter jobbet som man gjort hittills...


Posted by mindshooter on Mar-07-2003 15:34:

quote:
Originally posted by Glorie
ehhh, vaaa?? Flutlicht till Linköping? va ere ja läser??????


tror inte att något e spikat faktiskt...kanske inte ens borde sagt det men se det som ett "hoppas" då och spring inte runt och säg att det ÄR så Ill be there thats for sure....förresten vet jag nu att det är 2 killar precis som jag trodde från början! Så den som rättade mig (vem det nu var) får allt ta och käka blåbärsoppa!


Posted by Glorie on Mar-07-2003 15:38:

TC-festerna e aldrig på lördagar... såvitt ja vet.

Mindshooter, Big tssss på dig


Posted by mindshooter on Mar-07-2003 15:42:

Bokar dom på en lördag så är det nog till att räkna ut mig för jag jobbar söndagar....vet inte om jag har råd med resa + att vara ledig...får se....blir nog fredag som vanligt iaf


Posted by Vizay on Mar-07-2003 16:54:

så om dom kommer blire kinetic istället för jönköping...naj va orättvisst...e ju inte 18 tills dess men flutlicht e några jag verkligen skulle vilja höra


ja va ska man säga....de e ju helt sjukt...har sverige haft en mur runt sig tidigare som nån plockat ner nu helt plötsligt...alla feta djs bara väller in över gränserna


Posted by dj_hysterix on Mar-07-2003 23:33:

Flutlicht e grym

jag kommer fortfarande ihåg deras första låt..mm..va härlig..för er som inte vet:

Dj Natron & Reverb presents Flutlicht - Amhea


Posted by fede on Mar-08-2003 07:28:

quote:
Originally posted by dj_hysterix
Flutlicht e grym

jag kommer fortfarande ihåg deras första låt..mm..va härlig..för er som inte vet:

Dj Natron & Reverb presents Flutlicht - Amhea


det var Flutlicht - Das Siegel som va deras första singel har jag för mig o inte ahmea ahmea var deras tredje, deras andra var mutterkorn


Pages (2): [1] 2 »

Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.