TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Nu Nrg !!!!!!!!!!!!!!!!!!! Waazaaaaaaaaa!!!!


Posted by raoel on May-25-2001 14:39:

Nu Nrg !!!!!!!!!!!!!!!!!!! Waazaaaaaaaaa!!!!

wie maakt er of draait er nog meer vette NU NRG behalve LAB 4.

Of zijn er voor de rest niet echt veel.

En wat vinden jullie van deze enorm gave terring herrie

want ik geef toe dat het een terring herrie van jewelste is maar het is ow zo lijp


Posted by raoel on May-26-2001 18:23:

ik heb zo het gevoel dat hier niet zo veel fans zitten van NU NRG.

maar toch wel fijn dat jullie zo positief reageren


Posted by Opti on Aug-13-2001 10:29:

haha, ik heb maar een ouwe thread opgedigd (nee, ik had nix te dioen) en sinds ik Lab4 heb gehoord ben ik ook wel geinteresseerd in NU NRG ( jew staat niet meer allen raoel)
Enne...die Jap, Yoji Biomehanika maakt toch ook NU NRG en geen hard house???(zo heb ik gehoord)


Posted by Miss Proximus on Aug-13-2001 12:44:

volgens mij is het net zo verschillend als gabber en hardcore


Posted by Dj Lex on Aug-14-2001 11:58:

Wat is dat precies NU NRG?


Posted by raoel on Aug-14-2001 16:53:

Nou das opzich een heel verhaal. Je moet het gewoon een keer luisteren om nou precies te weten wat het is.

Het is eigenlijk HardHouse. Tenminste, het heeft ook zo'n lekker snel ritme. Maar NU-NRG is een stuk harder. HARDERE BEAT en heel veel hoge "piek" tonen.
En dat laatste maakt het zo ontiegelijk bruut vet en gaaf.

Zal straks nog wel ff een sample posten.


Posted by Opti on Aug-14-2001 17:01:

ja doe s. Ik wil wel eens wat horen
of kan je nie wat uppen naar een myplay lockertje


Posted by raoel on Aug-14-2001 17:27:

Ik wil het op mijn chello server zetten. Maar ik heb op het moment een beetje weinig ruimte.

Zal er zo weleens wat afmikken.


Posted by Opti on Aug-14-2001 18:23:

doe, doe, doe


Posted by TranceFool on Aug-14-2001 20:33:

Bedoel je Tom Harding style, zoals op Dance Valley, dit is toch gewoon hardhouse?? Kan je misschien wat sampletjes geven??


Posted by Opti on Aug-14-2001 20:48:

nee man, vergeleken met Lab 4 is Tom Harding een softie
geintje, maar die Lab 4... jezus toen ik ze hoorde op dancevalley d8 ik: WTF, keihard was t ( i like it loud)


Posted by Opti on Aug-14-2001 21:48:

haha, moet je kijken wat ik vond op de site van Lab 4, www.lab4.com, bij de gigs:

"Saturday 4th
-> 'Summer Dance Valley' in Hertogenbosch, HOLLAND"

tsja, ze wisten blijkbaar nie eens waar ze waren


Posted by Jukx on Aug-14-2001 21:56:

Captain Tinrib is ook NU NRG volgens mij... en al die andere gasten die op zijn label staan... weet ff niet hoe ze heten. Op zn site noemt die zijn muziek Hard NRG maar ik ben niet zo thuis in het hardhouse-genre dus kan er nie zo veel over vertellen.


Posted by Miss Proximus on Aug-14-2001 22:13:

Tinrib? is dat niet Hardstyle? die Dana stijl?


Posted by Jukx on Aug-14-2001 22:30:

quote:
Originally posted by Miss Proximus
Tinrib? is dat niet Hardstyle? die Dana stijl?


wat hardstyle is weet ik niet... al die stylen en richtingen tegenwoordig! Maar Tinrib is echt puur de Engelse kant, heel druk en snel en Dana gaat meer richting het duitse 303 stampwerk. volgens mij hoor... ik ken die mensen nie zo goed!


Posted by Blik on Aug-14-2001 22:33:

quote:
Originally posted by Optimus Trance
haha, moet je kijken wat ik vond op de site van Lab 4, www.lab4.com, bij de gigs:

"Saturday 4th
-> 'Summer Dance Valley' in Hertogenbosch, HOLLAND"

tsja, ze wisten blijkbaar nie eens waar ze waren


haha, was het maar in den Bosch............misschien is de Bossche Broek wel iets voor dancevalley, lekker tot je knieen in het water staan


Posted by raoel on Aug-15-2001 19:04:

OK

Hier is ie dan.
Ik heb de bit-rate wat moeten verlagen, staat nu op 80kb/s das wel minder.

Maar dit vindt ik een van de meest brute nummers van Lab 4. Zo niet het meest brute.
En trouwens niet ik alleen, al mijn vrienden ook, en toen we deze op IMPULZ hoorde flipten we echt helemaal.

Lab 4 - Candyman

Downen, speaker open en STAMPEN MAAR


P.S. Als je je speaker open zet, pas op dat je de bass niet te hard hebt staan, want dan ploft ie gegarandeerd.
Want deze mannuh frotten er wel een megabeat onder.


Posted by Dj Lex on Aug-15-2001 22:13:

Nou sorry hoor, maar ik vind het niet super. Niet slecht, maar als dit het beste nummer is


Posted by Jukx on Aug-16-2001 23:33:

quote:
Originally posted by Dj Lex
Nou sorry hoor, maar ik vind het niet super. Niet slecht, maar als dit het beste nummer is


ja echt helemaal mee eens.... sorry hoor, maar ik kan dit echt niet "hard" ofzo noemen. het is alleen gruwelijk (te) snel... voor de rest niets. echt niks bijzonders. de bass is niet eens hard!!
Nee, ik ben geen hardhouse-fan en zal het ook wel nooit worden.

maar voor de rest niks mis met de mensen die dit nummer wel gaaf vinden hoor.


Posted by raoel on Aug-17-2001 14:09:

Dit is dus zeker geen HardHouse he.
(FF voor misverstanden te voorkomen)
Dit is NU NRG


Maar dit vindt ik dus echt wel een hard nummer. Nou zit onder deze versie niet zo'n ontzettende beat. Komt ook wel omdat de bitrate zo laag is.
Maar ik kick altijd op nummers met hoge "piek" tonen. Daarom vindt ik lab 4 zo vet.

Zal morgen ofzo, nog wel eens een andere van Lab 4 uppen. Want ze hebben best wel veel verschil in hun nummers.


Posted by Jukx on Aug-17-2001 14:34:

quote:
Originally posted by raoel
Dit is dus zeker geen HardHouse he.
(FF voor misverstanden te voorkomen)
Dit is NU NRG



Ja ach... zo ontzettend veel verschilt het niet van elkaar. denk dat het enige verschil in de BPM zit.


Posted by DjRV on Aug-17-2001 14:38:

heb hiero een vinyl liggen met een NU NRG remix er op,New Energy-Take Your Air(NU NRG Remix).Onwijs lekkere uit-je-dak trance met veel heftige breaks.Beetje vergelijkbaar met vengaboys-kiss(airscape mix).ABSOLUUT GEEN HARDHOUSE


Posted by Jukx on Aug-17-2001 14:45:

quote:
Originally posted by DjRV
heb hiero een vinyl liggen met een NU NRG remix er op,New Energy-Take Your Air(NU NRG Remix).Onwijs lekkere uit-je-dak trance met veel heftige breaks.Beetje vergelijkbaar met vengaboys-kiss(airscape mix).ABSOLUUT GEEN HARDHOUSE



Dat geloof ik graag ja, maar ik heb zo'n flauw vermoeden dat de NU NRG die raoel bedoelt niet echt hetzelfde is als wat jij er onder verstaat....
dat nummer wat raoel hier postte is namelijk eerder met een willekeurig Hardcore nummer te vergelijken dan met de airscape remix van vengaboys - kiss!


Posted by raoel on Aug-17-2001 14:49:

quote:
Originally posted by Jukx



Dat geloof ik graag ja, maar ik heb zo'n flauw vermoeden dat de NU NRG die raoel bedoelt niet echt hetzelfde is als wat jij er onder verstaat....
dat nummer wat raoel hier postte is namelijk eerder met een willekeurig Hardcore nummer te vergelijken dan met de airscape remix van vengaboys - kiss!


uhm

Ja dat zou je kunnen zeggen ja


Posted by DjRV on Aug-17-2001 14:56:

lol

producers willen ook wellus wat anders maken dan ze normaal altijd maken,zie Dj Tiesto-My Memories



Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.