TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Irakkriget

Posted by WoberT on Mar-18-2003 07:31:

Irakkriget

Va tycker ni om att det blir krig?..

hoppas verkligen det blir ett kort o effektivt krig s� civilbefolkningen slipper lida alltf�r mycket. men jag tycker �nd� det �r bra att dom f�rs�ker f� bort saddam.. alla diktatorer ska bort, dom f�r ju knappt tycka o t�nka va dom vill d�r nere.

Posted by SteveTranz4ever on Mar-18-2003 07:39:

Det �r tragiskt att man inte kan l�sa det hela p� en annan v�g.... klart Saddam ska bort f�r han e CP men med alla hj�rnor som lyckats skapa dom mest otroliga maskiner och vapen s� ska v�l samma hj�rnor kunna komma p� en b�ttre l�sning �n att f�rs�ka starta 3e v�rldskriget... det �r ju s� primitivt.

Posted by WoberT on Mar-18-2003 07:49:

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Det �r tragiskt att man inte kan l�sa det hela p� en annan v�g.... klart Saddam ska bort f�r han e CP men med alla hj�rnor som lyckats skapa dom mest otroliga maskiner och vapen s� ska v�l samma hj�rnor kunna komma p� en b�ttre l�sning �n att f�rs�ka starta 3e v�rldskriget... det �r ju s� primitivt.

jo det �r sant men det verkar som att det inte g�r att diskutera med saddam.. enda s�ttet att f� bort honom �r med vapenmakt tyv�rr.. sj�lvklart skulle det ha varit b�ttre o undvika ett krig men det �r nog inte m�jligt i det h�r fallet.. inte n�r en diktator sitter vid makten

Posted by mindshooter on Mar-18-2003 10:21:

�r ganska tr�tt sj�lv p� diskussionen faktiskt... just nu hoppas jag bara att det blir kortvarigt och att allt kan forts�tta som innan.

Men USA har inte d�r och g�ra, Saddam �r hela v�rldens problem och vi ska l�sa det d�refter, USA g�r in f�r att dom vill ha olja ox�.

Just nu k�nner jag bara s�h�r dock

Posted by RebeL9 on Mar-18-2003 10:30:

det h�r b�rjar mer och mer bli ett smutsigt krig.
fatta hur f�rbannad jag blev n�r jag s�g nyheterna ig�r.
USA och Storbrittanien skulle l�gga fram en ny resolution (omr�stning) om kriget. Fast de drog tillbaka den i sista sekund f�r de visste att den skulle r�stas ner av b�de Frankrike, Ryssland och Kina. Ist�llet f�r att g� p� demokratins v�g s� v�ljer USA och Storbrittanien att anv�nda sig av en gammal resolution fr�n i h�stas.
Men ingenstans i den gamla resolutionen n�mns att Saddam p� v�pnat s�tt ska avs�ttas eller liknande.
S� det Bush nu g�r (notera att Bush f�r l�nge sedan hade velat starta kriget men att han gick med p� att h�lla sig mest pga av att lugna ner Blair's hemmaopinion) �r att anv�nda sig av l�gner f�r att hitta argument f�r att st�rta Saddam.

Saddam � sin sida �r nog en av de v�rsta ledarna i v�rlden just nu.
Genom att ha startat krig mot i princip alla sina arabiska grannar har han gjort att den muslimska v�rlden st�r splittrad i Irakfr�gan.
Hade arabv�rlden st�tt enat nu mot ett krig hade USA aldrig v�gat starta ett krig. F�r var n�gonstans skulle de placera sina styrkor?

Jag hoppas bara att det r�cker med en enda bomb som faller rakt �ver Saddam och hans n�rmaste kumpaner. Sen g�rna en bomb rakt �ver Bush och Powell. V�rldens st�rsta krigshetsare.

Posted by Vizay on Mar-18-2003 10:44:

jag f�rst�r inte varf�r han m�ste ha ett krig bush...det r�cker v�l med en specialstyrka p� 30 man som g�r in � avr�ttar sadam elller tar honom till f�nga

USA har tr�nade specialtrupper f�r s�danna uppdrag...USA kan g�ra det men ist�llet v�ljer dom krig...*suck*

Posted by mindshooter on Mar-18-2003 10:47:

quote:
Originally posted by RebeL9
det h�r b�rjar mer och mer bli ett smutsigt krig.
fatta hur f�rbannad jag blev n�r jag s�g nyheterna ig�r.
USA och Storbrittanien skulle l�gga fram en ny resolution (omr�stning) om kriget. Fast de drog tillbaka den i sista sekund f�r de visste att den skulle r�stas ner av b�de Frankrike, Ryssland och Kina. Ist�llet f�r att g� p� demokratins v�g s� v�ljer USA och Storbrittanien att anv�nda sig av en gammal resolution fr�n i h�stas.
Men ingenstans i den gamla resolutionen n�mns att Saddam p� v�pnat s�tt ska avs�ttas eller liknande.
S� det Bush nu g�r (notera att Bush f�r l�nge sedan hade velat starta kriget men att han gick med p� att h�lla sig mest pga av att lugna ner Blair's hemmaopinion) �r att anv�nda sig av l�gner f�r att hitta argument f�r att st�rta Saddam.

Saddam � sin sida �r nog en av de v�rsta ledarna i v�rlden just nu.
Genom att ha startat krig mot i princip alla sina arabiska grannar har han gjort att den muslimska v�rlden st�r splittrad i Irakfr�gan.
Hade arabv�rlden st�tt enat nu mot ett krig hade USA aldrig v�gat starta ett krig. F�r var n�gonstans skulle de placera sina styrkor?

Jag hoppas bara att det r�cker med en enda bomb som faller rakt �ver Saddam och hans n�rmaste kumpaner. Sen g�rna en bomb rakt �ver Bush och Powell. V�rldens st�rsta krigshetsare.

The wise man has spoken

Posted by WoberT on Mar-18-2003 12:58:

quote:
Originally posted by Vizay
jag f�rst�r inte varf�r han m�ste ha ett krig bush...det r�cker v�l med en specialstyrka p� 30 man som g�r in � avr�ttar sadam elller tar honom till f�nga

USA har tr�nade specialtrupper f�r s�danna uppdrag...USA kan g�ra det men ist�llet v�ljer dom krig...*suck*

s� enkelt �r det nog tyv�rr inte.. dom skulle aldrig komma i n�rheten av saddam.. o s� har han 20 dubbelg�ngare ox�.. dom vet inte riktigt vart han �r s� tyv�rr

Posted by mindshooter on Mar-19-2003 01:17:

Sk�nare snubbar\tjejer f�r man leta efter

Posted by rem_monster on Mar-19-2003 17:31:

Ja, Saddam �r ingen mysig snubbe. Men inte fan har USA r�tt att g� in och kriga f�r de inte gillar honom. Deras ultimatum att Saddam och hans s�ner skulle l�mna landet inom 2 dygn, de vet att Saddam aldrig g�r med p� det. Och vart kan han ta v�gen som han vet han �r 100% s�ker? Bush �r fan den som �r mest fl�ng i huvudet, det ska bli krig f�r han vill det. N�n borde kanske i USA reagera vad mannen g�r med deras skattepengar. Gynnar ju inte deras (efter Afganitstan kriget) h�rt �tg�ngna ekonomi. Aja, hoppas delvis mycket p� att USA k�r fast fett och h�rt i Bagdad. D�r de l�tt kan bli f�rintade, de har knappt ingen f�rdel av deras utrustning i stadsstrid.

Posted by SWE_TRANCE on Mar-20-2003 07:36:

D� har det startat...

Kriget emot saddam hussein och hans s�ner...

Posted by mindshooter on Mar-20-2003 08:29:

Unhappy

Det �r en skev j�vla v�rld vi lever i... l�t oss alla hoppas att ni bush sympatis�rer f�r en g�ngs skull har r�tt och att han helt pl�tsligt beslutat sig f�r att g�ra som han s�ger.

Posted by SteveTranz4ever on Mar-23-2003 09:34:

Posted by pelle on Mar-24-2003 17:17:

�verasskad: JASS� E DE D�����R HAN ����R!!??