TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- ot: samlare

Posted by Glorie on Mar-19-2003 17:43:

Cool ot: samlare

eyyy! samlar ni p� n�t eller har ni samlat p� n�t? L�tta p� hj�rtat

s�g just p� V�rsta Spr�ket (ett av d b�sta programmen som visats i svensk television) att en s�n person som samlar p� vinyler eller skivor av olika slag, kan kallas:
Diskoman tror ja det var, hummm

sj�lv har ja seri�st samlat p�: Marilyn Monroe-stuff och ringar..men det e v�l allt tror ja.

(och sen allt som alla flickor samlar p� n�r de e sm�: sudd, bokm�rken, bla bla bla )

en kompis till mig hade flest kapsyler (sveriges enskilda rekord) ett tag... men jag tror n�n har g�tt om henne nu.. Hon vet fortf. inte va hon ska g�ra me alla kapsyler som tar upp ett helt k�llarrum..N�n som har ett f�rslag?

N�r ja var sju �r kanske samlade jag frenetiskt p� suddflisor.. s�na som avs�ndras n�r man suddar.. hoho.. i hopp om att g�ra egna sudd.. av gammelsuddflisorna allts�.. L�ter ju helt bef�ngt, ja vet...men ja hade h�rt att det var m�jligt. Men morsan var grym och sl�ngde �ver en liter me suddflisor hehehehe f�rst� va l�nge ja sparat till den p�sen

Posted by fede on Mar-19-2003 17:53:

Re: ot: samlare

quote:
Originally posted by Glorie
s�g just p� V�rsta Spr�ket (ett av d b�sta programmen som visats i svensk television) att en s�n person som samlar p� vinyler eller skivor av olika slag, kan kallas:
Diskoman tror ja det var, hummm

Jo det �r ettt v�ldigt bra program... vi f�r titta p� d varje m�ndag inspelat i skolan eftersom vi l�ser spr�khistoria just nu
men d hette inte diskoman, d va ju diskofil tror jag att d va...
f�rrut samlade jag p� fotbolls oxh is hockey kort nu samlar jag inte p� n�got...

Posted by rem_monster on Mar-19-2003 17:53:

F�rs�ker samla p� mig muskelmassa p� kroppen, vilket jag g�r ca 4 ggr/vecka. Fast inte g�tt p� snart en vecka f�r j�vla f�rkylning!! Kommer f�rmodligen kanske b�rja n�n mer g�ng per vecka n�r jag �r lite �ldre. Nyss fyllt 16...

Samlar inte p� n�t normalt f�r�vrigt...

Posted by Endre on Mar-19-2003 17:54:

samla?...pfft..tar bara upp massa plats.

Posted by ScuL on Mar-19-2003 18:21:

n�r jag var ung har jag samlat cola-burkar .. hehe

just nu samlar jag bara DVD-filmer och musik

Posted by reveal on Mar-19-2003 18:21:

jepp, fint program
ursprungliga betydelser �r
diskotek = skivsamling, j�mf�r bibliotek = boksamling
diskofil = skiv�lskare, jepp det finns bibliofil ocks� bok�lskare
numera menasr man skivsamlare om man s�ger diskofil...

Posted by Glorie on Mar-19-2003 18:59:

Cool

shytrance.. ja just.. Diskofil var det juh... k�nde att n�t inte stod r�tt till d�r.. hehe

Posted by SteveTranz4ever on Mar-19-2003 19:03:

Samlar v�l inte p� n�t speciellt... ska va videos d�... har runt 400 + 60 live grejjer typ...

Posted by RebeL9 on Mar-19-2003 19:26:

samlar p� trancevinyler.
ehm ja det enda jag samlar p� nu iallafall
har samlat p� typ hockeykort och s�nt n�r man var liten

Posted by Vizay on Mar-19-2003 19:51:

hmm samlar v�l mest p� sm� delar � grejer som h�r till datorer...mest f�r att dom kan komma till anv�ndning om jag m�ste byta n�got osv..

annars tror jag inte jag samlar p� n�got speciellt...eller jo...jag samlar alltid massvis med disk p� rummet

Posted by nekholm on Mar-19-2003 20:53:

Inget speciellt just nu, men n�r jag var yngre samlade jag p� massor av olika saker, som frim�rken, kapsyler, burkar, suddigum och ishockeykort. S�kert andra saker ocks�, men kommer inte p� n�t just nu..

Posted by x-dream on Mar-19-2003 21:32:

Eftersom att jag �lskar filmer...S� jag har ju samlat det tidigare...Vart uppe i typ 800-900 filmer typ....Tog lite v�l mycket plats ett tag alls�....

Men nu har den minskat f�r jag har l�nat ut allt f�r mycket filmer som jag inte minns vart dom �r typ....

Men � andra sidan s� samlar jag inte l�ngre....

Posted by reveal on Mar-19-2003 21:46:

b�sta grejen man samlat p�: Garbage Pail Kids s� coola dom var

Posted by Glorie on Mar-19-2003 22:17:

just d����...s�na hade ju ja me! kOmmer ja ih�g hehe.. men sen fick ja n� hj�rnsl�pp och sl�ngde en stoooor h�g en dag haha...

s�na d�r filmalbum hade man ju me.. den lilla sj�jungfun typ, me klisterm�rken hehe

Posted by mindshooter on Mar-19-2003 22:21:

Jag h�ller p� att samla ihop till min egna simpsons kollektion med alla avsnitt 160 MB+ och br�nna ut dom..har dom arkiverade i s�na cd p�rmar och skrvit fint och sorterat runt 400 avsnitt finns det...jag har runt 200 skulle jag tro

Sen samlar jag �ven p� goda v�nner och festminnen

Posted by Rikard on Mar-19-2003 22:30:

va fyndiga alla �r d�!

sj�lv samlade jag f�rut p� fotbolls bilder!
vm -94! massa klisterm�rken med portr�tt bilder p� spelarna och en lagbild med finare glittrig bakgrund! jag fick hur m�nga packet som helst av min farsa n�r det h�ll p� fick ihop hela albumet tillslut!

sen hockeybilder efter det men det blev inte en spec stor samling

nu sammlar jag p� dammrottor under s�ngen

Posted by reveal on Mar-19-2003 22:41:

quote:
Originally posted by mindshooter
runt 400 avsnitt finns det...

simpsons passerade 300-avsnittsgr�nsen f�r n�n vecka sen

Posted by mindshooter on Mar-19-2003 23:05:

quote:
Originally posted by reveal
simpsons passerade 300-avsnittsgr�nsen f�r n�n vecka sen

ok d� stod det fel i tidninge...var s�kert 4 m�nader sen som det stod typ "Avsnitt 128 av 326" och d� hade sesong 14 inte ens kommit

Posted by P4z! on Mar-19-2003 23:55:

samlar p� tolvor, �ckligt mkt pengar som m�ste ha g�tt �t nu efter bara ett �r n�r jag t�nker efter

Posted by Aendy on Mar-20-2003 05:28:

Har alla utom 20 Seinfeld avsnitt... tyv�tt p� video men vad ska man g�ra?

Posted by dj_hysterix on Mar-20-2003 19:33:

samlar p�: hembr�nda album och pengar

Posted by AC. on Mar-20-2003 21:27:

Pengar �r �ven jag en samlare av, f�r akuta �ngestfall och mardr�mmar s� fort siffrorna p� mitt bankkonto n�r ett oj�mnt antal stycken siffror.

Blir till att sikta p� miljonen direkt och hoppa �ver hundratusen-talet.